Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 79 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Verkocht paard zonder betaling

 
Profiel   

Jullie kletsen hier gezellig door, maar heb het idee dat we niet snel meer wat gaan horen van ts.
Geregistreerd:31-01-23 18:38
Laatst bezocht:31-01-23 19:33
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 10:35 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Jullie kletsen hier gezellig door, maar heb het idee dat we niet snel meer wat gaan horen van ts.
Geregistreerd:31-01-23 18:38
Laatst bezocht:31-01-23 19:33


Nu juist online :+

Ben ook wel benieuwd naar de rest van het verhaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 10:44 



 
Profiel   

echt?
Ook grappig zeg :+

Dan ben ik ook wel benieuwd naar een update

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 10:45 



 
Profiel   

wat anderen al zeggen; wettelijk gezien heb je nu het paard gestolen.

Maar; zij kunnen niet bewijzen dat ze het dier van je gekocht hebben, want er is geen contract, geen betalingsbewijs en ze kunnen ook niet op een andere wijze aantonen dat het bedrag is betaald, aangezien ze helemaal niks betaald hebben.
Ik denk dat ze weinig kunnen als ze aangifte doen.

Overigens zou ik hetzelfde hebben gedaan. Ik had het paard ook opgehaald. Via de officiele weg had je waarschijnlijk kunnen fluiten naar je centen en je paard. Of je had je paard na heel veel moeite in slechte staat terug gekregen na maanden.


Ik zou gewoon via een advocaat dat paspoort opeisen en verder gewoon afwachten wat zij doen. Aangeven in de brief dat paspoort binnen 2 weken terug moet zijn en is die niet binnen dat termijn terug dat er dan een aangifte volgt.
En ik zelf zou dit via een advocaat laten doen, puur om het signaal af te geven; hey ik ben bereid om dit desnoods via een rechter uit te vechten. De tijd van onderling regelen is voorbij nu.

Dat zij het paard terug gaan eisen via een rechter zie ik niet zo snel gebeuren, aangezien zij niet kunnen bewijzen dat ze het paard van je over hebben gekocht. Laat staan betaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 11:11 



 
Profiel   

xxCYNNxx schreef
wat anderen al zeggen; wettelijk gezien heb je nu het paard gestolen.

Maar; zij kunnen niet bewijzen dat ze het dier van je gekocht hebben, want er is geen contract, geen betalingsbewijs en ze kunnen ook niet op een andere wijze aantonen dat het bedrag is betaald, aangezien ze helemaal niks betaald hebben.
Ik denk dat ze weinig kunnen als ze aangifte doen.

Overigens zou ik hetzelfde hebben gedaan. Ik had het paard ook opgehaald. Via de officiele weg had je waarschijnlijk kunnen fluiten naar je centen en je paard. Of je had je paard na heel veel moeite in slechte staat terug gekregen na maanden.


Ik zou gewoon via een advocaat dat paspoort opeisen en verder gewoon afwachten wat zij doen. Aangeven in de brief dat paspoort binnen 2 weken terug moet zijn en is die niet binnen dat termijn terug dat er dan een aangifte volgt.
En ik zelf zou dit via een advocaat laten doen, puur om het signaal af te geven; hey ik ben bereid om dit desnoods via een rechter uit te vechten. De tijd van onderling regelen is voorbij nu.

Dat zij het paard terug gaan eisen via een rechter zie ik niet zo snel gebeuren, aangezien zij niet kunnen bewijzen dat ze het paard van je over hebben gekocht. Laat staan betaald.

Ts heeft het paard niet gestolen. In de voorwaarden van mijn postorderbedrijf staat dat het artikel eigendom blijft van het bedrijf totdat de betaling geheel is voldaan. En dat ze het terughalen als je niet aan je betalingsplicht voldoet. Dus omdat de "koper" niet betaald had was het paard nog steeds eigendom van ts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:10 



 
Profiel   

en de ts heeft een postorderbedrijf Anjali?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:13 



 
Profiel   

Je kan kopie paspoort aanvragen. Beter dan via advocaat terugeisen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:17 



 
Profiel   

de eigen voorwaarden van een of ander postorderbedrijf is toch helemaal niet van toepassing?
Bovendien zijn voorwaarden van bedrijven ook niet altijd conform de wet en die laatste is toch altijd nog leidend.

Wettelijk gezien had ze het dier verkocht. En dus afstand gedaan van eigendom.

Maar nogmaals; ik veroordeel ts dr actie niet; ik had hetzelfde gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:31 



 
Profiel   

Kinke schreef
en de ts heeft een postorderbedrijf Anjali?

Nee ,het is een voorbeeld waar ik toevallig de regels van ken. Het gaat er voor de wet toch ook niet over wat er verkocht wordt. Alleen dat er geleverd is terwijl er nog niet betaald is en van wie het geleverde dan is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:35 



 
Profiel   

tjonge, hoe kom je erbij. Een bedrijf heeft meestal algemene voorwaarden, TS niet. Bij TS staat er niks op papier, bij bedrijven is dat heel anders.
Neemt niet weg dat ik de TS volledig snap, maar een vergelijking van een situatie met een postorderbedrijf slaat als een tang op een varken

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:41 



 
Profiel   

anjali schreef
Ts heeft het paard niet gestolen. In de voorwaarden van mijn postorderbedrijf staat dat het artikel eigendom blijft van het bedrijf totdat de betaling geheel is voldaan. En dat ze het terughalen als je niet aan je betalingsplicht voldoet. Dus omdat de "koper" niet betaald had was het paard nog steeds eigendom van ts.

TS heeft het paard niet met de post toegestuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 13:11 



 
Profiel   

als jij als postorderbedrijf trouwens levert aan iemand en die betaald niet mag je het ook niet eigenhandig terughalen. Dat moet, net als het paard van ts, officieel langs de rechter.
Laatst was er iwmand die voir duizenden euro's een tuin verbouwd had en niet betaald werd. Die heeft alles er weer uitgetrokken. mag officieel ook niet, maar iedereen vond het een mooie stunt.
Punt is gewoin dat met de huidige wetgeving britslen de wereld hebben. Als je je netjes aan de wrt houdt trek je met bedriegers aan het kortste eind. Dus zeer slim van ts om gelijk paard weer uit de wei te trekkrn

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 19:06 



 
Profiel   

En wat als de " koper" nu zegt dat ze contant heeft betaald?
Dat paard en paspoort zo in haar bezit zijn gekomen?
Ik denk dat dat best wel geloofwaardig gespeeld kan worden.
Lijkt me voor een rechter best lastig dan uit te zoeken wie gelijk heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 20:32 



 
Profiel   

IHN schreef
als jij als postorderbedrijf trouwens levert aan iemand en die betaald niet mag je het ook niet eigenhandig terughalen. Dat moet, net als het paard van ts, officieel langs de rechter.
Laatst was er iwmand die voir duizenden euro's een tuin verbouwd had en niet betaald werd. Die heeft alles er weer uitgetrokken. mag officieel ook niet, maar iedereen vond het een mooie stunt.
Punt is gewoin dat met de huidige wetgeving britslen de wereld hebben. Als je je netjes aan de wrt houdt trek je met bedriegers aan het kortste eind. Dus zeer slim van ts om gelijk paard weer uit de wei te trekkrn



ook dat..alsof zo'n postorderbedrijf ineens op je stoep staat om hetgeen wat je niet betaald hebt terug te vorderen. Dat gaat gewoon via een rechter...of deurwaarder bij kleinere bedragen, want dan gaan ze gewoon voor het aankoopbedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 22:15 



 
Profiel   

bridgetF schreef
En wat als de " koper" nu zegt dat ze contant heeft betaald?
Dat paard en paspoort zo in haar bezit zijn gekomen?
Ik denk dat dat best wel geloofwaardig gespeeld kan worden.
Lijkt me voor een rechter best lastig dan uit te zoeken wie gelijk heeft.


Dan zou ze een kwitantie moeten kunnen tonen en/of ondertekent koopcontract met bijvoorbeeld "voldaan" er op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 15:23 



 
Profiel   

joyce B schreef
bridgetF schreef
En wat als de " koper" nu zegt dat ze contant heeft betaald?
Dat paard en paspoort zo in haar bezit zijn gekomen?
Ik denk dat dat best wel geloofwaardig gespeeld kan worden.
Lijkt me voor een rechter best lastig dan uit te zoeken wie gelijk heeft.


Dan zou ze een kwitantie moeten kunnen tonen en/of ondertekent koopcontract met bijvoorbeeld "voldaan" er op.


+ staat blijkbaar op chat dat ze weigeren te betalen. Wordt moeilijk te rijmen dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 16:11 



 
Profiel   

Een overeenkomst gaat m.i. 2 kanten op; ene partij heeft de leveringsplicht en de andere de betalingsplicht hier. Nu 1 van de 2 de overeenkomst niet is nagekomen, is deze niet geldig en kan je niet inroepen dat de ene partij die wel nakomt als je de andere dat niet doet. Dus ik denk dat TS goed gehandeld heeft door het paard weer op te halen en dat echt niet door de rechter teruggedraaid wordt. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 16:12 



 
Profiel   

Ik snap die niet-betalende koopster niet. De paardenwereld is heel klein en je kunt niets met een paard waar je op oneerlijke wijze aangekomen bent, niet betaald hebt, dus gestolen. Want ondanks dat in Nederland de crimineel beter beschermd wordt dan het slachtoffer, zal dit geen geheim blijven ,haar naam zal bekend worden en niemand zal meer zaken met haar willen doen. En ook op wedstrijd kun je niet verschijnen met dat gestolen paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 16:42 



 
Profiel   

Er worden juist genoeg paarden doorverkocht. Denk maar aan al die pensioen paarden of weidemaatjes die ergens hun oude dag rustig zouden doorbrengen en dan ineens weg zijn. Paarden, die niet meer gereden mogen worden en vrolijk als rijpaard doorverkocht worden.
Gebeurt juist veel en ze komen er vaak mee weg.

Dus: goed gehandeld, ts

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 09:20 



 
Profiel   

StalDiefdijk schreef
Een overeenkomst gaat m.i. 2 kanten op; ene partij heeft de leveringsplicht en de andere de betalingsplicht hier. Nu 1 van de 2 de overeenkomst niet is nagekomen, is deze niet geldig en kan je niet inroepen dat de ene partij die wel nakomt als je de andere dat niet doet. Dus ik denk dat TS goed gehandeld heeft door het paard weer op te halen en dat echt niet door de rechter teruggedraaid wordt. :P

TS had de rechter in moeten schakelen. Eigenrichting is verboden in Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 09:29 



 
Profiel   

Dan is je paard onvindbaar of als je geluk hebt krijg je m misschien maanden later terug. Met n berg kosten erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 10:04 



 
Profiel   

Lieser schreef
StalDiefdijk schreef
Een overeenkomst gaat m.i. 2 kanten op; ene partij heeft de leveringsplicht en de andere de betalingsplicht hier. Nu 1 van de 2 de overeenkomst niet is nagekomen, is deze niet geldig en kan je niet inroepen dat de ene partij die wel nakomt als je de andere dat niet doet. Dus ik denk dat TS goed gehandeld heeft door het paard weer op te halen en dat echt niet door de rechter teruggedraaid wordt. :P

TS had de rechter in moeten schakelen. Eigenrichting is verboden in Nederland.




Dan was het paard allang met de noorderzon verdwenen en had ze 'm nooit meer terug gezien.

Het doel heiligt de middelen in dit geval. In zulke situaties heb je die tijd simpelweg niet om het "netjes" te doen .

Het is zinvoller om het paard zelf terug te halen. En met geluk doet de oplichter niks omdat ie fout zat. Met peg zul je voor de rechter moeten verschijnen. Maar weinig oplichters die dat doen hoor..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 10:16 



 
Profiel   

En als koper dat doorkrijgt verkoopt ze het paard snel door. Nieuwe eigenaar wist niet dat hij of zij meewerkt aan heling en dan is het paard officieel nooit meer terug te halen.

Groot gelijk dat TS het paard terughaalt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 10:34 



 
Profiel   

Iedereen die roept dat ze het via de rechter moet spelen.. ik ben benieuwd hoe jullie zouden reageren als het jouw paard was geweest.

Beste wat je kan doen in deze situatie is je eigendom ophalen. Want niet betaald betekent dat het dier nog steeds van jou is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 12:48 



 
Profiel   

Rocamor schreef
DuoPenotti schreef
Jullie kletsen hier gezellig door, maar heb het idee dat we niet snel meer wat gaan horen van ts.
Geregistreerd:31-01-23 18:38
Laatst bezocht:31-01-23 19:33


Nu juist online :+

Ben ook wel benieuwd naar de rest van het verhaal

Maar helaas geen update.

En ik geef ts ook groot gelijk.
Moeten ze maar betalen.
En als je dan weet waar hij is direct actie, anders weet je niet meer waar hij is. Of doorverkocht en dan kun je niets meer
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 12:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 79 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen