Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Honden afschrikken met ultrasoon geluid

 
Profiel   

Ja en als een honden eigenaar zijn verantwoordelijkheid niet neemt zal ik toch zelf iets moeten doen zodat mijn paard heel blijft.

Alle ultrasone verjagers die ik vindt zijn rond 25.000 hertz
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:41 



 
Profiel   

Uiteraard. Alleen denk ik dat je je er wel bewust van moet zijn dat áls je al zo’n apparaatje vindt dat honden maar geen paarden afschrikt, je eveneens bedreigd kan worden door de hondeneigenaar als diens hond gaat lopen.
En dan is het nog de vraag: 1) is zo’n apparaatje toegelaten in dat gebied? En 2) stel dat de hond gaat lopen in paniek, rent de straat op en veroorzaakt zo een ongeval, wie is dan verantwoordelijk? Lijkt mij een moeilijke kwestie.
En nee ik wil niet zeggen dat je je paard dan maar moet laten aanvallen door honden. Ik zou wel uitzoeken wat je ook juridisch gezien mag zodat je later niet nog meer problemen krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:11 



 
Profiel   

Brainless schreef
Dat ze een geluid kunnen horen wil niet zeggen dat je ze hiermee (altijd) afschrikt, ze kunnen juist ook aanvallen of er niets van aantrekken.
Mijn achterburen hebben een apparaat voor katten met een zeer hoog bereik en mijn paarden vermijden de achterzijde van de weide sinds die tijd. Dus die merken/horen het wel.
Ik krijg er flinke rot hoofdpijn van dat geluid, ondanks dat ik niets hoor.


Er zijn ook katten die lekker in zo'n tuin naast de katten "verjager" gaan zitten. Of die zijn doof, kan ook natuurlijk. :')

Ik ben het met jullie commentaren eens: het is niet gezegd dat je paard het geluid niet hoort, en er niet op reageert. Als een mens het al kan horen, zal een paard het vast nog veel beter horen. Het is sowieso een rotgeluid om te horen, kan best zijn dat het paard ook wil vluchten voor de herrie, lijkt me geen veilige situatie dan. En honden... er wordt honden geleerd te komen als ze een hondenfluitje (ook ultrasoon) horen, en dan zouden ze nu van een ultrasoon geluid weg vluchten... tja... zal misschien bij sommige honden werken, maar ik zou er niet op rekenen dat een op paarden gefocuste hond zich laat wegjagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:25 



 
Profiel   

Even zitten lezen, maar veel slechte reviews dat die dingen niet werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 22:28 



 
Profiel   

Ivm een vraag wbt techniek verplaats ik het naar HTT.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:23 



 
Profiel   

Ik geloof niet dat mijn hond daarvan onder de indruk zou zijn. Mijn hond windt zich wel op met paarden. Zodra ik een paard zie lijn ik direct aan, maar ook ik ben wel eens verrast dat ik het paard dan niet op tijd zag. Hij valt niet aan, maar rent er heen en gaat staan blaffen en kan dan best wel intimiderend over komen. Die van mij is echt niet onder de indruk van dat soort geluid. Wat dan weer wel zou helpen is een water pistool :') maar ja, om daar nou mee rond te gaan sjouwen.

Gelukkig luistert hij dan toch wel redelijk vlot en komt dan alsnog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 22:07 



 
Profiel   

Best interessant. Onze buren hadden steenmarters en in de goot werden 2 ultrasoonapparaten gezet; ze zijn sinds die apparaatjes niet weer terug geweest.

Hondenverjager Dazer II lees ik wel goede recenties over. Bij sommigen deed ie niets maar als je het zelf niet hoort; hoe weet je dan dat ie het wel of niet doet, laat staan hoe honden reageren... dat is een tikje lastig. :D
Het valt te proberen; kost hooguit 50 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 22:24 



 
Profiel   

Bij de losloop stukken in het gebied kunnen ze geen weg op rennen want daar rijden geen auto’s. Hooguit een sloot in rennen. Het kleine stukje waar wel auto’s doorheen rijden is geen losloop gebied.



Laatst bijgewerkt door Giolli op 24-03-23 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Post gewijzigd op verzoek van gebruiker


Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 22:45 



 
Profiel   

Dat was maar een voorbeeld. En overigens een hond die in een paniek is gaat niet denken ow hier mag ik niet verder want hier moet ik aangelijnd worden… honden in paniek kunnen echt ver weg gaan en luisteren dan ook niet meer naar de baas want zijn daar niet meer ontvankelijk voor.
Nog los van wat er allemaal met die hond kan gebeuren…. Het zou ook kunnen dat het niet wettelijk is om zo’n apparaatje mee te nemen naar die plek omdat je dan niet enkel de rust voor de honden verstoort, maar mogelijk ook voor andere dieren in dat gebied. Zeker als daar beschermde diersoorten tussen zitten, mag dat wellicht niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:23 



 
Profiel   

En wie gaat controleren of jij zo'n apparaatje in je zak hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 15:14 



 
Profiel   

Zolang het apparaatje gewoon legaal verkrijgbaar is zal dat allemaal wel meevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 21:10 



 
Profiel   

xSCWx schreef
Zolang het apparaatje gewoon legaal verkrijgbaar is zal dat allemaal wel meevallen.

Wat is legaal.. prikbanden en stroombanden kun je ook nog steeds kopen, maar het gebruik ervan is streng verboden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 21:47 



 
Profiel   

Brainless schreef
xSCWx schreef
Zolang het apparaatje gewoon legaal verkrijgbaar is zal dat allemaal wel meevallen.

Wat is legaal.. prikbanden en stroombanden kun je ook nog steeds kopen, maar het gebruik ervan is streng verboden.

Ja je kunt er van alles bij halen, maar die ultrasoon tazers zijn niet verboden en mag je dus overal gewoon mee rondlopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 00:11 



 
Profiel   

Vervelend probleem. Hier in de buurt lopen er ook paden door losloopgebieden maar wij hebben gelukkig weinig last van agressieve honden.
Wel soms honden die erop af komen en niet naar de baas luisteren. Soms wel honden die blaffen maar onze paarden zijn honden gewend dus reageren daar niet op.

Ik denk dat zo n apparaatje echt agressieve honden niet gaat tegen houden, die zitten zo hoog in hun drift dat het ze niet zal tegenhouden.

En hoe doe je dit bij het passeren van honden die dus wel onder appèl staan en je met rust laten. Die horen dit geluid ook terwijl je geen last van ze hebt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 00:52 



 
Profiel   

Je moet het ding wel echt richten op de aanvallende hond. Een hond die 50 mtr verderop is heeft er geen last van

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 10:01 



 
Profiel   

xSCWx schreef
Zolang het apparaatje gewoon legaal verkrijgbaar is zal dat allemaal wel meevallen.


Dat apparaat zal legaal verkrijgbaar zijn maar dat wil niet zeggen dat het overal / altijd toegestaan is om te gebruiken.
Punt met dat soort apparaatjes is dat je niet enkel de dieren waarvoor je het wil gebruiken treft, maar ook andere dieren. Dus ook andere honden die daar loslopen en jullie geen kwaad doen en andere dieren die er leven.
En bij sommige dieren is het niet legaal ze weg te jagen oid. Kijk maar naar de situatie met de spoorwegen en de dassen. Men moet wachten tot die uit zichzelf weggaan omdat het een beschermde diersoort is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 14:50 



 
Profiel   

pateeke schreef
xSCWx schreef
Zolang het apparaatje gewoon legaal verkrijgbaar is zal dat allemaal wel meevallen.


Dat apparaat zal legaal verkrijgbaar zijn maar dat wil niet zeggen dat het overal / altijd toegestaan is om te gebruiken.
Punt met dat soort apparaatjes is dat je niet enkel de dieren waarvoor je het wil gebruiken treft, maar ook andere dieren. Dus ook andere honden die daar loslopen en jullie geen kwaad doen en andere dieren die er leven.
En bij sommige dieren is het niet legaal ze weg te jagen oid. Kijk maar naar de situatie met de spoorwegen en de dassen. Men moet wachten tot die uit zichzelf weggaan omdat het een beschermde diersoort is.

Wij hebben zo,n ding maar je geloofd mij niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 16:41 



 
Profiel   

Zo’n apparaat werkt meestal tot Max 15 meter, dan is je paard al in de stress want die heeft de hond allang in de peiling , geen mogelijkheid om je paard te trainen dat hij rustig reageert op honden? En zelf een lange zweep mee op buitenrit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 16:46 



 
Profiel   

pillow schreef
Wij hebben zo,n ding maar je geloofd mij niet.

Ik zeg toch nergens dat ik jou niet geloof… en of ik jou nu geloof of niet doet toch niet ter zake in dit topic?
Ik geef enkel aan dat zo’n apparaatje mogelijk niet werkt bij een agressieve hond (er is bewustzijnsvernauwing in geval van agressie waardoor bepaalde signalen niet opgemerkt worden) en dat het wel effect kan hebben op andere dieren.

Keer het eens om: hond is bang voor paarden (bv omdat die ooit eerder in volle galop erop afgestormd zijn (ja dat gebeurt ook, mijn hond is daardoor bang voor paarden)). Stel dat je dan als eigenaar van een hond zo’n apparaatje meeneemt naar dat losloopgebied waar ook ruiters mogen komen om paarden die op hol geslagen zijn af te schrikken. Jij rijdt daar als ruiter met je paard dat luistert, maar op hol slaat omdat hij afgeschrikt wordt door dat geluid. Dan ga je toch ook niet zeggen: ach valt wel mee want het is legaal te verkrijgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 18:02 



 
Profiel   

Hoewel ik er 100% achter sta dat een hond onder Apel moet staan vind ik het niet kunnen dat je een dier opzettelijk “pijn” wil doen. Zoals je zegt het is een losloop gebied dus de hond mag er net zo goed lopen. Je hebt rekening met elkaar te houden. Nu ben ik z’n iemand die ondanks dat de hond aanlijnt en wacht tot een paard weg is maar ook een hond kan schrikken van een paard en aanvallen is een no go maar je kan ook afstappen en naast je paard gaan lopen als deze in de stress schiet. Je geeft zelf aan dat je al in de stress schiet als je een hond tegenkom dan kan je al snel naar z’n apparaat grijpen door je eigen onzekerheid en dan vind ik het niet gek dat je minder vriendelijke eigenaars tegen zou komen.
Andersom zou je er ook niet blij mee zijn als ik als honden eigenaar iets bij hebt waar jouw paard van schrikt en er vandoor gaat. Dus het werkt 2 kanten en niet iedereen is even begripvol dat snap ik maar op het moment dat ze daar mogen lopen heb jij er ook rekening mee te houden. Zorg evt voor een GoPro of iets voor de minder fijne confrontaties. Mocht een eigenaar wel vervelend doen heb je bewijs en kan je ook stappen hiervoor ondernemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:11 



 
Profiel   

Ik volg Candalisa wel in haar standpunt.

Voor jou is het vervelend dat er honden lopen op het ruiterpad maar voor hondeneigenaars is het vervelend dat er paarden lopen in het losloopgebied.

Je stoort je er aan dat honden niet strak onder appel staan maar zelf heb je ook niet 100% je paard onder controle want deze wordt al zenuwachtig als hij honden ziet. Het is dus steeds een wisselwerking en dan is het allicht handiger om te anticiperen in plaats van een apparaatje mee te nemen dat honden doet schrikken of misschien zelfs pijn doet (bedenk zelf even hoe hard een geluid soms kan binnenkomen)

Ook kan je niet garanderen dat de hond niet wegrent en kwijtraakt of onder een auto loopt 1km verderop.

Train je paard, neem een lange zweep mee voor als een hond echt te dichtbij komt (ja dan geef een mep) en roep van te voren naar mensen om aub de hond aan te lijnen. Is er een hond die je achtervolgt, draai je paard om en stap naar de hond toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:08 



 
Profiel   

Mijn paard staat prima onder appèl, die zet geen stap verkeerd en blijft gewoon rustig stil staan als er een hond al blaffend om hem heen rent. Dus die hoef ik echt niet beter te trainen. IK wordt er stik zenuwachtig van, omdat die honden achterlangs rennen en ik dan niet zie of ze in zijn benen/staart hangen. Ik had er vorige keer eentje die bijna in zijn kin hing, gelukkig was de hond net te klein om er echt bij te komen. Ik heb een zweep bij me maar als ik daarmee de hond op afstand hou krijg ik dus bedreigingen van de eigenaar naar mijn hoofd. Ik zit daar gewoon niet op te wachten. Sommige mensen beseffen niet dat als mijn paard uithaalt die hond dood is. (Nou weet ik 99% zeker dat mijn paard niet zal uithalen maar goed, het zou kunnen uiteraard). Het belangrijkste vind ik dat mijn paard geen blessure oploopt. Een GoPro heb ik helemaal niks aan op het moment suprème.

En als mijn paard jou aanvalt in een losloop gebied mag je hem gerust gepast corrigeren hoor, of een ultrasoon apparaatje gebruiken. Hij heeft zich te gedragen en zeker niet aan te vallen.

Zo’n ultrasoon apparaatje werkt maar heel gericht en kortdurig, en zeker niet op dieren waar je hem niet op richt. Heel gek; ik kom vossen en allerlei klein wild tegen maar die gaan toch altijd netjes aan de kant ;)


Laatst bijgewerkt door xSCWx op 25-03-23 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 23:21 



 
Profiel   

Als mijn hond binnen het bereik van je zweep is, is hij te dicht en mag je hem van mij ook een kets geven hoor. Alleen zou ik het wel waarderen dat als we samen een gebied delen en je ziet dat ik je bv niet heb gezien, je even roept en wacht tot ik de hond aangelijnd heb.

Nu, ik hoef niet bang te zijn van je DazerTazer want mijn honden reageren niet op paarden en wel op mijn commando maar ik hoop echt dat je hem niet gaat gebruiken en een tijdje brave honden tegen komt die je vertrouwen geven dat je best een gebied kan delen ipv elkaar weren.

Overigens, je schrijft dat je bang bent voor confrontatie maar als jij je apparaatje op een hond richt en die rent er in paniek vandoor door jouw toedoen vrees ik dat de eigenaren jou niet per se sympathiek gaan vinden.

Heb je trouwens ook al de boswachter of beheerder aangesproken dat je paard al meerdere keren in de benen is gebeten? Zijn het altijd dezelfde honden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 23:31 



 
Profiel   

Nee het is altijd een andere hond, maar gelukkig is hij (nog) niet daadwerkelijk gebeten. Dat heb ik ook nergens geschreven. Ik kan de beheerder aanspreken maar kunnen er niks mee, zal niks veranderen aan het gebied.

Overigens vind ik het ook totaal geen probleem als honden rustig, voorzichtig nieuwsgierig op mijn paard af komen. Ik geef ze alle mogelijkheid om te snuffelen en te laten zien dat ze niet bang hoeven te zijn. Maar degene die gelijk in de “aanval” gaan heb ik een hekel aan. Hierbij aanval tussen aanhalingstekens omdat het tot nu alleen bij cirkelen en agressief blaffen en “lucht happen” blijft gelukkig.

Als ik mensen achterop nader roep ik altijd even “paard!”. Ook bij mensen zonder hond die me niet lijken te horen, is toch ineens een groot gevaarte naast je dan waar je behoorlijk van kan schrikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 23:37 



 
Profiel   

Effectiever is als je roept dat je paard naar honden slaat denk ik. :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 23:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen