Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Getraumatiseerd paard trailerladen of wandelen kliniek

 
Profiel   

ik vind 14 km niet ver,dat moet een paard prima kunnen doen toch?
ook al is hij 1,5 jaar niet onder het zadel geweest,stappend moet dat best kunnen.
neem iemand mee gezellig op de fiets er naast, ga van te voren al af en toe er even op zitten.
hou een gezellige pauze onderweg.
eventueel loop je het zelf van te voren een keer zodat je weet of het echt wel te doen is voor jezelf?
mijn ervaring met eotrh is dat ze meteen wel weer staan te eten.
dus die terugweg komt wel in orde.

was er niet een tijd terug ook iemand die naar een kliniek was gaan lopen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:15 



 
Profiel   

Hoezo getraumatiseerd. Volgens jou is er nooit iets gebeurd, dus hoe dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:20 



 
Profiel   

Pillow, ik wist even niet hoe ik het anders als titel moest noemen.

En het is niet dat hij helemaal stil staat, we wandelen 1 a 2x per week ongeveer 4 km en verder doen we grondwerk, voornamelijk rekken en strekken. Ik heb voor nu contact gezocht met Esther, en ik ga inderdaad even de route nafietsen. Ook nog even met de kliniek contact opnemen of zij denken dat wandelen evt een optie is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:26 



 
Profiel   

Als je dit al doet met hem elke week zou ik die 14 km wandelen boven de trailer verkiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:35 



 
Profiel   

14 kilometer is nog heel wat anders dan 4 kilometer en je weet ook nooit van tevoren wat je allemaal onderweg tegenkomt, Ik zou dat niet riskeren.

TS je paard hoeft niet getraumatiseerd te zijn. Het kan gewoon bij het ouder worden horen. Net als bij mensen als ze ouder worden iets dat ze nooit zo heel prettig hebben gevonden in hun leven kan omslaan in angst.
Zeker als je hem langer geleden hebt vervoerd.
Ik denk ook dat - juist omdat je paard ouder is - de kliniek de beste plek is om hem te behandelen. Daar is alles bij de hand voor het geval er onverwachte dingen gebeuren.
Dus lijkt het me het beste - ook voor hem - even door de zure appel heen te bijten. En iemand te zoeken die ervaring heeft met het laden van angstige paarden.
Als je geen sedatie wil geven (dat is ook lastig doseren moet ik zeggen) kun je ook denken aan een rustgevend supplement. Bv NAF Magic heb ik zelf heel goede ervaringen mee toen we na een blessure ons paard weer moesten opbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:43 



 
Profiel   

Ik vind 14 km wel echt ver, vooral op de terugweg, je paard zal zich dan al niet zo lekker voelen..

Kunnen ze niet bij je op stal komen?

Of anders sederen door de DA voor het laden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:49 



 
Profiel   

Gewoon lopen.
14 kilometer is niks

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:54 



 
Profiel   

Die 14 km heen zou ik wel aandurven maar terug na zo'n operatie niet.

Kan je hem terug niet laten ophalen met een vrachtwagentje en een vriendje er bij in? Of denk je dat dit ook geen optie is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 11:22 



 
Profiel   

Ik zou dan denk ik kiezen voor lopend/rijdend heen een dag van te voren.
En ophalen met trailer/ vrachtwagen... Op zo'n kliniek zijn altijd genoeg mensen die een handje kunnen en willen helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:00 



 
Profiel   

Ik heb net overleg gehad met de dierenarts die hem gaat behandelen, en we hebben samen besloten dat ik hem op woensdag wandelend breng. Donderdag is de ingreep, en dan blijft hij iets langer bij hun zodat ik zaterdagochtend weer met hem naar huis kan wandelen. Mocht hij een dagje langer nodig hebben kan hij daar ook nog blijven. Zij zag hier geen problemen in en gaf aan dat paarden vrij snel na de ingreep al herstellen dus dat dit wel kan. Ik ben erg opgelucht, dan kan ik na die hele ingreep een professional erbij halen om te oefenen met laden! Aankomende 2 weken ga ik wat langere stukken wandelen en weer even stukjes op hem stappen. Heel erg bedankt allemaal voor het meedenken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:18 



 
Profiel   

jawel komt vast goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:33 



 
Profiel   

Fijn dat het zo opgelost kan worden. Onze pony is na de ingreep ook veel relaxter en zelfverzekerder geworden. Pijn doet ook veel qua stress.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 13:32 



 
Profiel   

Dat klinkt als goede oplossing.
Laat je weten hoe het gegaan is? Succes gewenst.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 21:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen