Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Horse truck laten spuiten

 
Profiel   

Goede avond bokkers,

Ik Google me suf en wil graag meer info.
Ik ben in het bezit van een fijne veewagen.
Nu is deze nog wit en niet gespoten.
Nu wil ik hem graag in een gewenste kleur laten spuiten.

Maar aan wat voor kosten moet ik denken?

Alvast bedankt :D
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 21:46 



 
Profiel   

Spuiten kost heel veel tijd qua onderdelen verwijderen, afplakken, schuren en grondlaag enz .
Een camper overspuiten kost dan al zeker 6000-7500 Euro als de auto volledig strak is.
Je kan beter wrappen, of zelf doen of laten doen een volledig wrapping laten doen kost ca 2500 - 3500E

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 22:39 



 
Profiel   

Brainless schreef
Spuiten kost heel veel tijd qua onderdelen verwijderen, afplakken, schuren en grondlaag enz .
Een camper overspuiten kost dan al zeker 6000-7500 Euro als de auto volledig strak is.
Je kan beter wrappen, of zelf doen of laten doen een volledig wrapping laten doen kost ca 2500 - 3500E


Dank je wel voor je antwoord :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 08:36 



 
Profiel   

Inderdaad, laten wrappen. Scheelt echt heel veel geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 08:58 



 
Profiel   

Wel is een wrap minder lang "houdbaar". Doorgaans gaat een wrap zo'n 3 jaar mee. Dat zou betekenen dat je om de 3 jaar het opnieuw moet doen. Het zou mijn keuze niet zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:19 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Wel is een wrap minder lang "houdbaar". Doorgaans gaat een wrap zo'n 3 jaar mee. Dat zou betekenen dat je om de 3 jaar het opnieuw moet doen. Het zou mijn keuze niet zijn

Een goede wrap gaat zeker langer mee maar vaak krijg je "maar" 3 jaar garantie.
Zelf aangebrachte wrap staat 2-4 jaar voor, maar professioneel gedaan kan zeker tot 10 jaar mooi blijven.
Ligt er ook aan hoe je het behandeld, niet door carwash en oppassen met de hogedrukreiniger.
En bij een echte goede wrapper te laten doen en niet de goedkooste kiezen.(die naast "te" snel ook minder goede kwaliteit wrap gebruikt)

Denk er wel aan de nieuwe kleur even door te geven aan de RDW.. dat kan gewoon online met een foto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 10:09 



 
Profiel   

of inruilen en je favoriete kleur aanschaffen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 10:23 



 
Profiel   

speurneusc schreef
of inruilen en je favoriete kleur aanschaffen...

Dat is niet altijd mogelijk. Veel vrachtwagentjes worden tweedehands gekocht via een particulier. Daar kan je niet even naartoe omdat je een andere kleur wikt hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 10:26 



 
Profiel   

speurneusc schreef
of inruilen en je favoriete kleur aanschaffen...


Of gewoon denken: een goede vrachtwagen heeft geen kleur :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 10:28 



 
Profiel   

speurneusc schreef
of inruilen en je favoriete kleur aanschaffen...


De wagen is nog geen jaar in bezit.
Dus ik gok dat ik er veel op ga verliezen bij inruil.

Verkopen kan altijd...
Maar dat is niet mijn bedoeling

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 10:44 



 
Profiel   

Ibbel schreef
speurneusc schreef
of inruilen en je favoriete kleur aanschaffen...


Of gewoon denken: een goede vrachtwagen heeft geen kleur :))

:j daar heb je zeker gelijk in.
Ik weet wat ik nu heb... En niet wat je misschien koopt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 10:45 



 
Profiel   

Misschien in plaats van helemaal wrappen/spuiten een mooie (kleurrijke) bestickering erop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 11:32 



 
Profiel   

[ img ]
Er zit in mijn ogen al een hele mooie sticker op.
Mijn 2 eigen paarden.
Zelf ben ik niet weg van kleuren plaatjes op een trailer of auto.


Cookies schreef
Misschien in plaats van helemaal wrappen/spuiten een mooie (kleurrijke) bestickering erop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:13 



 
Profiel   

Brainless schreef
Kabayo schreef
Wel is een wrap minder lang "houdbaar". Doorgaans gaat een wrap zo'n 3 jaar mee. Dat zou betekenen dat je om de 3 jaar het opnieuw moet doen. Het zou mijn keuze niet zijn

Een goede wrap gaat zeker langer mee maar vaak krijg je "maar" 3 jaar garantie.
Zelf aangebrachte wrap staat 2-4 jaar voor, maar professioneel gedaan kan zeker tot 10 jaar mooi blijven.
Ligt er ook aan hoe je het behandeld, niet door carwash en oppassen met de hogedrukreiniger.
En bij een echte goede wrapper te laten doen en niet de goedkooste kiezen.(die naast "te" snel ook minder goede kwaliteit wrap gebruikt)

Denk er wel aan de nieuwe kleur even door te geven aan de RDW.. dat kan gewoon online met een foto.


Dank je wel voor je tips.
Hij staat nu als kleur N.V.T :D
Maar mocht ik het overwegen om hem in kleur te laten veranderen zal ik het zeker doorgeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:15 



 
Profiel   

liesje_waal schreef
[ [url=m/vQe9Dk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Er zit in mijn ogen al een hele mooie sticker op.
Mijn 2 eigen paarden.
Zelf ben ik niet weg van kleuren plaatjes op een trailer of auto.


Cookies schreef
Misschien in plaats van helemaal wrappen/spuiten een mooie (kleurrijke) bestickering erop.


Met wrappen verwacht ik niet dat je die sticker kan behouden, met overspuiten zou je eventueel nog de sticker er achteraf af kunnen halen zodat je een negatief hebt? Wit waar nu de lijnen zwart zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:59 



 
Profiel   

Met wrappen kan je hem wel helemaal in eigen ontwerp laten maken. Wij hebben onze bedrijfswagens gewrapt en de oudste wrap is nu na 10 jaar wel op. De andere zit er 5 jaar op maar is als nieuw. Beide overigens minimaal 1x per week door de wasstraat

Opletten met hogedruk en denk eraan, het beste onderhoud is regelmatig onderhoud. Was hem regelmatig, dan moet het ook minder intensief dan dat je 2x per jaar een poetsbeurt geeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 22:18 



 
Profiel   

Mag ik je een serieus alternatief laten overwegen?

Wit is de beste kleur als het gaat om temperatuur binnenin de wagen.

Ik zou 'm dus lekker wit laten en m'n tijd stoppen in de wetgeving die eraan komt (4250kg TMM) en onderzoeken of de wagen daarop aangepast kan worden.
Laadvermogen is altijd nuttiger dan kleur....

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 08:46 



 
Profiel   

ikke schreef
Mag ik je een serieus alternatief laten overwegen?

Wit is de beste kleur als het gaat om temperatuur binnenin de wagen.

Ik zou 'm dus lekker wit laten en m'n tijd stoppen in de wetgeving die eraan komt (4250kg TMM) en onderzoeken of de wagen daarop aangepast kan worden.
Laadvermogen is altijd nuttiger dan kleur....


Hier heb je zeker ook gelijk in.
Van die wetgeving had ik nog niet gehoord.

Ik heb misschien andere plannen die ik wil uitvoeren en dan idd de wagen gewoon wit laten met de stickers die erop zitten.

Vind de prijs ook behoorlijk (logisch Tis geen klein autootje :D)
Maar ik heb daar het geld niet voor over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 11:04 



 
Profiel   

ikke schreef
Ik zou 'm dus lekker wit laten en m'n tijd stoppen in de wetgeving die eraan komt (4250kg TMM) en onderzoeken of de wagen daarop aangepast kan worden.
Laadvermogen is altijd nuttiger dan kleur....

Die verhoging gaat alleen gelden voor campers met de daarvoor geldende inrichting (keuken enz) en je moet een cursus ervoor doen. En de maximale vrije laadvermogen mag dan 1000 kilo zijn.

Citaat
Officiële kampeerauto

Rijbewijs B geldt op dit moment nog steeds voor motorvoertuigen met een maximaal toegestane massa van 3.500 kg die zijn ontworpen en gebouwd voor het vervoer van ten hoogste acht personen, de bestuurder niet meegerekend. Het Europese Parlement heeft dus nu bepaald dat voor kampeerauto’s de maximaal toegestane massa mag worden verhoogd tot 4.250 kg met een nuttig laadvermogen van maximaal 1.000 kg. Het gaat dan om kampeerauto’s die voldoen aan de definitie van de Richtlijn 2001/116/EG. Hierin staat dat de kampeerauto behoort tot de voertuigcategorie M – personenvervoer - voor speciale doeleinden en moet zijn aangeduid als kampeerwagen. De woonaccommodatie moet ten minste de volgende inrichting hebben:
- Zitplaatsen en tafel.

- Slaapaccommodatie die met behulp van de zitplaatsen kan worden gecreëerd.
- Kookgelegenheid.
- Opbergfaciliteiten.
Deze uitrusting moet vast in de woonafdeling bevestigd zijn. De tafel mag wel zodanig zijn ontworpen dat hij gemakkelijk kan worden verwijderd.

Op deze voertuigtechnische eisen keurt de RDW. Bij goedkeuring komt op het kentekenbewijs Kampeerwagen te staan.

Citaat
Wie wil rijden met een kampeerauto, waarvan de totale massa tussen de 3.500 kg en 4.250 kg ligt en het nuttig laadvermogen maximaal 1.000 kg bedraagt, moet straks wel eerst deelnemen aan een opleiding. Het voorstel is, dat het een eendaagse opleiding van minimaal zeven uur moet zijn, met een theorie- en een praktijkgedeelte en een slotgesprek. Het accent zal liggen op de praktijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 11:46 



 
Profiel   

https://ec.europa.eu/info/law/better-re ... ewijzen_nl

Laat even zien waar het staat.....

Het is ook simpel om artikelen te vinden die beweren dat het voor alle voertuigen geldt; alleen voor E-voertuigen en bovenstaande link vindt je niks terug over veranderend gewicht.

Ik denk dat het beter is om dit goed in de gaten te houden op wat het daadwerkelijk wordt, in plaats van conclusies te trekken op basis van aannames.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 12:50 



 
Profiel   

De vertegenwoordiger van Anemone zei op de KWPN-keuring dat die 4250kg gaat over elektrische voertuigen, om de zwaardere batterijpacks te kunnen voorzien.
Ding heeft nu een veel te kleine range...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:57 



 
Profiel   

[quote="liesje_waal"][ img ]
Er zit in mijn ogen al een hele mooie sticker op.
Mijn 2 eigen paarden.
Zelf ben ik niet weg van kleuren plaatjes op een trailer of auto.


Wow Ik vind hem zo al heel mooi! Ik zeg niets meer aan doen......
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen