Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard laten overvliegen

 

Hee hai,

Ik ben erg nieuwsgierig wat het zou kosten om mijn paard over te laten vliegen naar bijv. Bonaire? Wat zijn de gemiddelde prijzen, waar moet ik op rekenen?

Ik heb een ruin, dat is dan weer anders dan merries en hengsten.

Heeft iemand een idee?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 10:45 



 
Profiel   

Wellicht dat een ruin iets minder bagage meeneemt dan een hengst, maar verder zullen de kosten denk ik gelijk zijn ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 10:57 



 
Profiel   

Het scheelt o.a. in CEM-testen, ik denk dat de TS daar op doelt. Ik durf er verder geen antwoord op te geven. Ik heb wel (in opdracht) paarden verkocht voor de export naar Amerika, maar ik weet niets van de daadwerkelijke transportkosten, laat staan voor de trip naar Bonaire... Kun je daar geen offerte voor opvragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 11:00 



 
Profiel   

Ailill schreef
Wellicht dat een ruin iets minder bagage meeneemt dan een hengst, maar verder zullen de kosten denk ik gelijk zijn ;)


denk meer dat ze in de buurt van ruin andere paarden dichtbij kunnen plaatsen, bij hengst is dan meer afstand nodig

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 11:01 



 

_Lorette_ schreef
Het scheelt o.a. in CEM-testen, ik denk dat de TS daar op doelt. Ik durf er verder geen antwoord op te geven. Ik heb wel (in opdracht) paarden verkocht voor de export naar Amerika, maar ik weet niets van de daadwerkelijke transportkosten, laat staan voor de trip naar Bonaire... Kun je daar geen offerte voor opvragen?


En bij welke maatschappijen zou ik evt offertes kunnen opvragen? Als ik op paardentransport zoek krijg ik voornamelijk vrachtwagen vervoer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 11:14 



 
Profiel   

Dat kost zomaar 10.000 euro

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 11:17 



 
Profiel   

Heb goede verhalen gehoord die door horseservice.com zijn uitgevoerd, kosten kunnen
nogal uiteenlopen, dus als tip wil ik je meegeven om bij meerdere partijen een offerte op te vragen.

Tevens zijn er ook per land andere regels voor het invoeren van een paard, hou hier ook rekening mee :)

*edit Copex doet het ook :)

Paar duizend ben je zo kwijt :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 11:18 



 
Profiel   

[TAO] Ervaring gezocht met het vliegen van paarden!

Hier heb je wellicht wat aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 11:23 



 
Profiel   

YPri schreef
_Lorette_ schreef
Het scheelt o.a. in CEM-testen, ik denk dat de TS daar op doelt. Ik durf er verder geen antwoord op te geven. Ik heb wel (in opdracht) paarden verkocht voor de export naar Amerika, maar ik weet niets van de daadwerkelijke transportkosten, laat staan voor de trip naar Bonaire... Kun je daar geen offerte voor opvragen?


En bij welke maatschappijen zou ik evt offertes kunnen opvragen? Als ik op paardentransport zoek krijg ik voornamelijk vrachtwagen vervoer..


Horses2fy
World Horse Transport
International Horse Services

Zijn er 3 die ook intercontinentaal transport aanbieden, alle 3 zitten ze in Nederland. En met alle 3 goede ervaringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 11:31 



 
Profiel   

https://www.ecsams.nl/nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 19:09 



 
Profiel   

EHS in Knokke is er ook nog ééntje.

Maar is het echt specifiek voor Bonaire ? Kunnen ze daar op de luchthaven wel paarden afhandelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 19:16 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
EHS in Knokke is er ook nog ééntje.

Maar is het echt specifiek voor Bonaire ? Kunnen ze daar op de luchthaven wel paarden afhandelen?


Dat denk ik niet (ik-ben-de-paarden-douane-meneer :D)
Ik ben veel op de ABC eilanden geweest/gewerkt en daar wil je ook echt geen paard hebben zeg maar, los van het feit dat het onbetaalbaar is om je paard daar een fijn leven te bieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 19:23 



 
Profiel   

ECS en Horses 2 Fly, prima partijen. Maar goedkoop gaat het niet zijn. Zeker naar Bonaire niet aangezien de kans groot is dat vanaf daar geen long-range vrachttoestellen gaan, dus zal je paard waarschijnlijk al via een transit in bijvoorbeeld Miami gaan.

Edit: oeps, jetlag hersens dachten ván Bonaire. Dus tekst iets aangepast :+


Laatst bijgewerkt door Dioxide op 30-03-23 20:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 19:29 



 
Profiel   

Ik moet voor een klant een paard laten vliegen naar Canada en is idd +/- € 10000
Horses2Fly gaat dat doen voor mij.

Dus ik verwacht dat de prijs ook wel vergelijkbaar zal zijn voor Bonaire.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 19:30 



 
Profiel   

speurneusc schreef
Ailill schreef
Wellicht dat een ruin iets minder bagage meeneemt dan een hengst, maar verder zullen de kosten denk ik gelijk zijn ;)


denk meer dat ze in de buurt van ruin andere paarden dichtbij kunnen plaatsen, bij hengst is dan meer afstand nodig


Merries kunnen bepaalde testen etc. nodig zijn, die ruinen niet nodig zijn. Verschilt per land en ik heb voor Bonaire geen idee, maar je kan met alles erop en eraan, aan een merrie best meer geld, tijd en geregel kwijt zijn dan een ruin.

En ik weet ook niet of een toestel van die grootte met paarden erop wel op Bonaire land, dus met een beetje pech moet je met een omweg en ben je nog meer geld kwijt.

Los gelaten van of Bonaire nou wel zo'n geschikt land is om een paard te willen houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 19:52 



 

Wildgirl schreef
Pandora2 schreef
EHS in Knokke is er ook nog ééntje.

Maar is het echt specifiek voor Bonaire ? Kunnen ze daar op de luchthaven wel paarden afhandelen?


Dat denk ik niet (ik-ben-de-paarden-douane-meneer :D)
Ik ben veel op de ABC eilanden geweest/gewerkt en daar wil je ook echt geen paard hebben zeg maar, los van het feit dat het onbetaalbaar is om je paard daar een fijn leven te bieden.



Wat is daar de reden van? Ik ben op Bonaire op een aantal stallen geweest en die paarden waren erg happy!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:42 



 
Profiel   

Wat ik begreep uit eerdere topics is dat het erg moeilijk is om goed en voldoende ruwvoer te halen (dat je dus afhankelijk bent van of kilo's aan grasvervangers of 100den euro extra betaalt om hooi te importeren) en dat weidegang daar ook niet een ding is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 09:52 



 

Iris82 schreef
Wat ik begreep uit eerdere topics is dat het erg moeilijk is om goed en voldoende ruwvoer te halen (dat je dus afhankelijk bent van of kilo's aan grasvervangers of 100den euro extra betaalt om hooi te importeren) en dat weidegang daar ook niet een ding is.
Er zijn geen weides zoals we die in Nederland kennen (waarvan je je ook kunt afvragen hoe gezond die zijn), maar waar je ruimte hebt, kun je je paard buiten zetten.

Ik gok dat (deels) varen een meer realistische optie is dan vliegen, TS. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 10:28 



 
Profiel   

Mkango schreef
Iris82 schreef
Wat ik begreep uit eerdere topics is dat het erg moeilijk is om goed en voldoende ruwvoer te halen (dat je dus afhankelijk bent van of kilo's aan grasvervangers of 100den euro extra betaalt om hooi te importeren) en dat weidegang daar ook niet een ding is.
Er zijn geen weides zoals we die in Nederland kennen (waarvan je je ook kunt afvragen hoe gezond die zijn), maar waar je ruimte hebt, kun je je paard buiten zetten.

Ik gok dat (deels) varen een meer realistische optie is dan vliegen, TS. :)


Geen weidegang is tot daar aan toe. Het grotere probleem is dat er gewoon geen gras groeit. En dan moet je dus op zoek naar ander ruwvoer. En ik heb inderdaad begrepen dat dat daar ook niet groeit. Dus dat je ongeveer alles moet aanvoeren. En dat is duur op een eiland. En ruwvoer is veel volume.
Dan zit je in je basis al best moeilijk.
Het is op zijn minst heel anders voeren dan je in Nederland gewend bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:21 



 
Profiel   

Hoi!!

ik heb ervaring met het verplaatsen van dieren internationaal (geen paard). op de website van de nvwa (https://www.nvwa.nl/onderwerpen/export- ... -producten) kun je de eisen per land vinden om je dier daarheen te mogen verplaatsen. testen voor ziektes, duur van isolatieperiode enzo! het is zeker niet zo makkelijk als je misschien zou denken en ook zeker niet goedkoop

success!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen