Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoeveel extra reistijd ivm trailer?

 
Profiel   

Hoi hoi,
Ik mag met Goldy een clinic geven op Equiday. Nou is dit voor ons best ver (anderhalf uur) rijden. En ivm trailer zal het waarschijnlijk nog langer duren heeft iemand ervaring hoeveel langer je er overdoet met een eenpaardstrailer waar een shet in staat?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 09:22 



 
Profiel   

Ik tel altijd 1/3 van de reistijd erbij op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 09:24 



 
Profiel   

Hoi, wat leuk!
Wat er in de trailer staat en wat voor trailer het is maakt niet uit. Je mag max 90 rijden met een aanhanger. Het ligt er dus aan of je veel binnendoor gaat. Als daar de max snelheid 80 is dan heb je geen tijdverlies. Maar als je de snelweg opgaat overdag waar je 100 mag dan heb je wel extra tijd. Daarbij rijd je altijd voorzichtiger door bochten ed. Dus als je veel moet afslaan of rotondes moet nemen dan kost het ook extra tijd.
Ik zou gewoon van 2 uur uitgaan. Dan heb je het ruim genomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 09:26 



 
Profiel   

Ik zou er sowieso nog een uur bij optellen, dus minimaal 3 uur voor de clinic begint vertrekken, want ik neem aan dat jij en je Shet ook nog wel even willen bijkomen van de trailerrit. Kan je daar je Shet in een stal oid kwijt, zou ik nog meer rusttijd inplannen, dus bv 4 uur van te voren vertrekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 09:49 



 
Profiel   

Je kan zo op googlemaps kijken hoelang het duurt met een gemiddelde snelheid van 90km.

Zorgen dat je er optijd bent, dan kan je pony nog even acclimatiseren in een paddockje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 10:01 



 
Profiel   

Het hangt er een beetje vanaf wat voor route het is.
Veel snelweg km loopt minder hard op (90 vs 100 valt echt heel erg mee in extra tijd).
Veel binnenwegen met rotondes en/of verkeerslichten remt veel meer, omdat je met trailer echt veel langzamer optrekt en remt en ook veel langzamer door bochten gaat dan met trailer.

Los van hoelang je erover rijdt, zou ik zeker zorgen dat je ruim voor je clinic begint al aanwezig bent.
Je pony kan even bijkomen van de rit en je kunt dan zelf even het terrein verkennen en even naar de w.c. enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 10:08 



 
Profiel   

Eens met bovenstaanden. Let wel even op de dag met snelwegrijden. Wij hebben afgelopen weken heel erg veel snelweg gereden met de trailer (gemiddeld 2 uur enkele reis steeds). Merken heel erg veel verschil in de dagen. Doordeweeks rijden er veel vrachtwagens, daar kan je achter blijven hangen, maar dan rijd je wel 80-85 op teller ipv 94 (wij zijn braaf :+). Je kan ook inhalen (doe ik ook regelmatig), maar als het beetje druk is, dan vind ik het wel sociaal om niet te veel in te halen voor de rest van het verkeer.
Op zondag daarentegen rijden er vrij weinig vrachtwagens op de routes die wij hebben en is het cruise control aan op 94 en lekker rijden. Iedereen haalt je in, ideaal.

Verder merken wij inderdaad ook dat de stukken binnendoor echt veel trager gaan. Ik probeer er dus altijd ruim van te voren te zijn, die van mij staat rustig op de trailer en gaat dan ook lekker eten en op rust staan als het wat langer duurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 10:15 



 
Profiel   

Ik doe zelf altijd ongeveer 1/2 van de reistijd erbij optellen. Dat is ruim, maar dan heb je direct wat marge voor uitloop bij trailerladen.

En daar waar mogelijk uurtje van tevoren aanwezig zijn voor acclimatiseren. Als het iets simpels is dan is een half uurtje genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 11:00 



 
Profiel   

Ik zou van ongeveer 2 uur uit gaan, en misschien nog wel iets meer voor het laatste stukje omdat het druk kan zijn ivm Equiday zelf.
Ik heb eens over de laatste 10 minuten naar het KNHS centrum een uur gedaan toen het compleet vast liep met de Horse Event. Wij waren ruim op tijd omdat we er echt een dagje van gemaakt hadden en mijn pony rustig de hele dag op de trailer staat als het moet.
En mijn ruitertje die apart kwam met de auto hebben er 2 uur extra over gedaan, zo veel vertraging waardoor ik de pony al los gereden klaar had staan en ze meteen de baan in moest.


Zeker wel een uurtje van te voren aanwezig zodat je je kan melden, rond kan kijken waar je precies moet zijn enzo. Of nog eerder als je zelf ook nog wat wil zien en je pony gewoon rustig bij de trailer blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 11:50 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
Je kan zo op googlemaps kijken hoelang het duurt met een gemiddelde snelheid van 90km.
.


Hoe doe je dat dan?
(Sorry voor de domme vraag :o? )

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 11:56 



 
Profiel   

Kan je pony op equiday op stal of op een paddock worden gezet? Dan zou ik namelijk gewoon op tijd vertrekken, want als je dan eerder bent kan je de pony laten wennen enzo.

Ik ga ook naar equiday! Hoe heet de clinic dat je gaat doen? Dan kom ik kijken! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 12:02 



 
Profiel   

Hoe laat moet je beginnen? Wij mogen ook een demo doen op Equiday om 12:30, voor mij +/- 60 minuten rijden maar wij gaan er gewoon meteen 's ochtends al heen. Kan paardlief rustig bijkomen op z'n paddock en voel ik me niet opgejaagd door de tijd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 16:43 



 
Profiel   

Ik zou idd ook ruim op tijd gaan zodat je pony kan wennen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 17:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen