Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 500 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503 ... 510  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

 
Profiel   

Ik neem aan met kenteken? Dan moet de huidige eigenaar dat doen. Gewoon contact opnemen met de RDW, met wat geluk gaat dat vrij simpel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 17:24 



 
Profiel   

Wij zijn op zoek naar een auto die een 1.5 paardtrailer kan trekken. Denkende aan 700 kilo trailer plus 500 kilo paard en 110 kilo tweewieler menwagen, op zoek gegaan naar iig 1500 trekvermogen.

We dachten nu aan een nissan qashqai mild hybrid, die komt via google oa naar voren. Heeft iemand hier ervaring met deze auto?

Of anders een andere goede suggestie voor een auto niet boven de 35.000?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 17:04 



 
Profiel   

Kaaskoekje schreef
Wij zijn op zoek naar een auto die een 1.5 paardtrailer kan trekken. Denkende aan 700 kilo trailer plus 500 kilo paard en 110 kilo tweewieler menwagen, op zoek gegaan naar iig 1500 trekvermogen.

We dachten nu aan een nissan qashqai mild hybrid, die komt via google oa naar voren. Heeft iemand hier ervaring met deze auto?

Of anders een andere goede suggestie voor een auto niet boven de 35.000?

Volvo V60? Of wil je een nieuwe voor dat bedrag? Dat lukt niet met een V60, helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 17:54 



 
Profiel   

Ja een nieuwe idd.
Lukt idd niet met een volvo v60...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 17:59 



 
Profiel   

Kaaskoekje schreef
Wij zijn op zoek naar een auto die een 1.5 paardtrailer kan trekken. Denkende aan 700 kilo trailer plus 500 kilo paard en 110 kilo tweewieler menwagen, op zoek gegaan naar iig 1500 trekvermogen.

We dachten nu aan een nissan qashqai mild hybrid, die komt via google oa naar voren. Heeft iemand hier ervaring met deze auto?

Of anders een andere goede suggestie voor een auto niet boven de 35.000?


Ja! Ik heb deze momenteel als lease auto. Mag 1.800 trekken, doet het echt top! Kan hem zeker aanraden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 22:10 



 
Profiel   

Dank je wel voor jouw reactie Ellekebr :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 07:44 



 
Profiel   

Iemand ervaring met een volkswagen golf variant 2.0 TDI voor een 1,5 paardtrailer?
Trekt ie wat makkelijk weg? Of houdt het niet veel over?

Ik zoek een middenklasser voor woon werk maar die tevens een 1,5 p trailer kan trekken.
Ik rijd met B rijbewijs. Trailer is terug gekeurd naar 1450.
TMM auto dus max 2050

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-23 08:26 



 
Profiel   

Hey vroeger droomde ik er van nu heb ik een 1.5 paards trailer aangeschaft en naar stal gebracht 80km verderop. Ik heb een Hotra Élégance. Ik had nog nooit eerder met een trailer of aanhanger gereden. Ik heb een golf 7 140pk TSI(krachtige motor) bluemotion (direct geïnjecteerd dus zuinig) 1500 aan trekgewicht. Moet zeggen dat het echt mega makkelijk ging en de combinatie super fijn gaat op de weg. Er gaat straks natuurlijk nog wel een pony van 450kg in maar ik ben zeer tevreden. Wist niet of ik dit mocht plaatsen maar dacht laat het even weten dat dit ook een fijne combinatie is.

Mijn auto max massa 1780
Trailer max massa 1300
Rij dus met een rijbewijs B blijft netjes onder de 3500 met de 3.080
Trailer gewicht 700
Gewicht pony 450
Trekgewicht 1500 blijf ik dus ook netjes onder met 1.150
Beiden nog genoeg ruimte over

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-23 22:32 



 
Profiel   

Zijn er hier mensen die een elektrische auto voor de trailer hebben? Zoja welke?

Ik mag een nieuwe leaseauto uitzoeken, zowel een plugin hybride als elektrisch en heb best wel wat keuze. Aan de ene kant wil ik wel elektrisch, maar aan de andere kant vind ik het qua bereik met en zonder trailer wel spannend.

Ik zoek een auto die minimaal 1400kg kan trekken en ik heb een voorkeur voor een hoge zit.
Plugin Hybride zijn de volgende auto's een optie
Hyundai Tucson
Lynk en CO 01
Kia Sportage

Elektrisch
Hyundai Ionic 5
Volvo XC40
Tesla Model Y
Volkswagen ID4

Ik ben in bezit van rijbewijs E

Mijn voorkeur gaat uit naar een Lynk en CO, vanwege de volledige uitrusting en trekgewicht van de auto, maar de elektrische Volvo trekt mij ook wel

Hebben jullie tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 14:31 



 
Profiel   

Houd er erg in dat het opladen langs de rijksweg met een trailer achter je auto meestal niet gaat ivm met insteekparkeerplaatsen die berekend zijn op alleen een auto. Langere parkeerhavens heb ik nog niet waargenomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 23:34 



 
Profiel   

Ik stel hier mijn vraag even want heb niet heel veel verstand ervan.
Ik ben opzoek naar een auto voor mijn 1,5 trailer (nu word deze niet zwaar beladen minipaard met sulky)
Ik wil kijken naar een fijne trekauto ik gebruik nu een vw golf +
Budget ongeveer €17k
Zaten zelf te denken aan eentje die 1300kg mag trekken.
Welke type auto's zou ik moeten kijken welke zijn fijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 18:24 



 
Profiel   

Hoe kleiner de auto en hoe kleiner het trekgewicht dan zal de kogeldruk ook niet bijster hoog zijn. Kijk op de trailer wat die voor kogeldruk geeft, staat op plaatje met gewichten. En zoek een auto die daarboven zit.
Beter ook wat capaciteit over qua trekgewicht dan gaan zwabberen met trailer.

Zet paard en trailer ook eens op de weegbrug en kijk wat dat damen weegt. Trailers zijn vaak zwaarder dan hun papieren aangeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 20:41 



 
Profiel   

evelienn28 schreef
Ik stel hier mijn vraag even want heb niet heel veel verstand ervan.
Ik ben opzoek naar een auto voor mijn 1,5 trailer (nu word deze niet zwaar beladen minipaard met sulky)
Ik wil kijken naar een fijne trekauto ik gebruik nu een vw golf +
Budget ongeveer €17k
Zaten zelf te denken aan eentje die 1300kg mag trekken.
Welke type auto's zou ik moeten kijken welke zijn fijn?

Waarom voldoet je golf niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 10:28 



 
Profiel   

Macs schreef
Waarom voldoet je golf niet?


Opzich voldoet hij nog maar het is een auto uit 2006 die de laatste tijd best vaak wat dingen op de kop heeft.
Zoals nu is er weer een veer kapot.
We zijn puur aan het kijken welke opties er eventueel zijn.
De golf voldoet verder prima en heb eigenlijk nooit problemen als het gaat om de trailer trekken.
De auto is niet van mijzelf maar leen hem geregeld van mijn ouders.
Maar zij willen toch wat kijken in de richting van elektrische auto's.
En voor hun is een trekauto niet meer noodzakelijk.
Ik wil zelf liever een wat jongere auto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 13:31 



 
Profiel   

Zijn er mensen die me hier kunnen adviseren?
Ik ben op zoek naar een trekauto die ook voor woon-werkverkeer moet dienen. Moet een 1,5 paards trailer kunnen trekken met paard van +- 700 kg. Vanwege mijn budget (10.000 euro) zit je dan al snel op auto’s met relatief meer kms op de teller. Dat vind ik op zich niet erg, maar ik wil qua merk een goede keuze maken.

Waar kan ik het beste naar kijken? Ik weet dat over de Volvo’s wordt gezegd dat ze onverwoestbaar zijn. Maar ben ook nogal een leek op dit gebied…

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 10:07 



 
Profiel   

Hoeveel km maak je per jaar zonder trailer?

Volvo V60 zijn geweldig, maar 10K is vaak net wat te weinig budget.
Ik reed een Audi A4 en dat ging prima. Stevige Golf kan het ook. Eigenlijk iedere knappe auto uit de D klasse wel.

Je kunt je voor deze vraag prima oriënteren in dit topic. Keuze genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 12:24 



 
Profiel   

Dees schreef
Hoeveel km maak je per jaar zonder trailer?

Volvo V60 zijn geweldig, maar 10K is vaak net wat te weinig budget.
Ik reed een Audi A4 en dat ging prima. Stevige Golf kan het ook. Eigenlijk iedere knappe auto uit de D klasse wel.

Je kunt je voor deze vraag prima oriënteren in dit topic. Keuze genoeg.


Ik rij rond de 20.000 km per jaar. Ik zou evt nog wel wat uitloop naar de 15k hebben, als er echt een bestendige auto tegenover staat.

Was idd ook al een beetje naar die types aan het kijken. Maar loop wel tegen de alom botsende wens van menigeen in dit topic aan: niet te groot maar wel sterk genoeg :') Maar goed om te weten dat een audi A4 en een stevige golf dat ook al zouden kunnen, toch wat minder bakbeest dan bijv een tiguan of een sportage.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 13:03 



 
Profiel   

Juist voor 20k aan km's per jaar, ben je voordeliger uit met een sedan of station dan met een suv. Het verbruik en gewicht van suv's is doorgaans hoger, en ook bij aanschaf betaal je er meer voor. Kwa onderhoud zal het elkaar niet zoveel schelen.
Als je gaat voor een D-klasse van een goed A-merk (Golf is volgens mij nog net C-klasse), dan heb je comfortabele kilometers met goede stoelen en een veilige, stevige auto die prima even 1.500 kan trekken.

En als je de kans krijgt, ga eens een proefrit maken in een Volvo, dan ben je om :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 13:07 



 
Profiel   

Volvo zou ook mijn keus zijn inderdaad. Wij reden zelf met een seat Leon die gechipt was en reed ook prima.

Wel heb je een zwaar paard, dus even goed opletten hoe zwaar je trailer is. Want veel auto's hebbeb een trekgewicht van max 1500.

Wij hebben nu een Kadjar die 1800 mag trekken, gaat ook prima. Wel duidelijk minder vermogen dan de leon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 13:10 



 
Profiel   

Sirocco12 schreef
Dees schreef
Hoeveel km maak je per jaar zonder trailer?

Volvo V60 zijn geweldig, maar 10K is vaak net wat te weinig budget.
Ik reed een Audi A4 en dat ging prima. Stevige Golf kan het ook. Eigenlijk iedere knappe auto uit de D klasse wel.

Je kunt je voor deze vraag prima oriënteren in dit topic. Keuze genoeg.


Ik rij rond de 20.000 km per jaar. Ik zou evt nog wel wat uitloop naar de 15k hebben, als er echt een bestendige auto tegenover staat.

Was idd ook al een beetje naar die types aan het kijken. Maar loop wel tegen de alom botsende wens van menigeen in dit topic aan: niet te groot maar wel sterk genoeg :') Maar goed om te weten dat een audi A4 en een stevige golf dat ook al zouden kunnen, toch wat minder bakbeest dan bijv een tiguan of een sportage.

Overweeg een V60 hybride. Dat is een Diesel hybride die in de lage CO2 categorie valt.
Dan zit je qua wegen belasting op niveau benzine, het verbruik van een zuinige Diesel en power waar de rest alleen van kan dromen.

Voorwaarde is wel dat je echt 15k moet willen uitgeven want dat kosten ze ongeveer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 13:42 



 
Profiel   

ikke schreef
Overweeg een V60 hybride. Dat is een Diesel hybride die in de lage CO2 categorie valt.
Dan zit je qua wegen belasting op niveau benzine, het verbruik van een zuinige Diesel en power waar de rest alleen van kan dromen.

Absoluut, een D6 / twin engine is een fijne auto om te rijden en een beer van een trekauto die 1800 kg aan de haak mag. Met standje power gaat ie als de brandweer, in 'power' en in '4wd' drijft de diesel de voorwielen aan en de elektromotor de achterwielen. En voor korte stukjes is 'pure' ideaal omdat ie dan -mits genoeg sap in de accu- puur elektrisch rijdt.

Halftarief wegenbelasting is nog voor dit en volgend jaar. In 2025 krijg je nog 25% korting op het reguliere tarief en in 2026 moet je zoals het er nu naar uit ziet de volle mep betalen. Maar het blijft een fijne en relatief zuinige diesel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 20:05 



 
Profiel   

Iemand suggesties voor een auto die minimaal 1800 kilo mag trekken? Budget is rond de 10000.
Moet een benzine auto zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 13:35 



 
Profiel   

Gaspedaal.nl en je wensen invullen. Dan kijken wat bevalt en eventueel een bepaald model of merk oid verder onderzoeken. Persoonlijk vind ik je vraag te algemeen om een concreet antwoord op te geven.

Kan aan mij liggen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 17:10 



 
Profiel   

Ik zeg dan Mazda cx5

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 17:24 



 
Profiel   

Te koop voor dat geld. Staan best leuke auto's tussen: https://www.gaspedaal.nl/benzine?pmin=9 ... 8&srt=df-a

Het heeft allemaal aardig wat kilometers op de klok, dus wel iets uitzoeken waar niet meteen het nodige aan gemaakt moet worden. En aangezien er mensen zijn die een Japanner kapot krijgen terwijl anderen probleemloos Frans rijden moet je dat echt per auto gaan bekijken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 17:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 500 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503 ... 510  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen