Trailer hoes wel of niet doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ellis_h
Berichten: 195
Geregistreerd: 16-12-19
Woonplaats: Overijssel

Trailer hoes wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 23:11

Heee hoi,

Ik zit eigenlijk al 3 jaar lang er over na te denken om een trailer hoes aan te schaffen.
Nu ben ik heel benieuwd of er mensen zijn met ervaringen.
Mijn trailer staat in principe het grootste gedeelte van het jaar binnen op stalling.
Wanneer hij nodig is kan hij soms enkele weken buiten staan.
Nu zat ik te denken om een hoes aan te schaffen voor de weken dat hij wel buiten staat in de regen.

Heeft iemand ervaring met een trailer hoes? Is dit een goede investering of juist niet. Ik heb een houten trailer.
Ik zag dat ruitersport Vaassen deze hoezen ook te koop heeft.

Ik ben benieuwd :)

Eleeke

Berichten: 2034
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Trailer hoes wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 23:16

Ik had mijn houten trailer altijd onder een hoes staan. Hij stond namenlijk altijd buiten. Heeft jaren succesvol gewerkt.
Later een aluminium trailer gekocht, die ook buiten stond maar zonder hoes.

LoveBodin

Berichten: 4357
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Trailer hoes wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 07:42

Trailer boer waar ik mijn trailer heb laten keuren raadde het heel erg af. Zei dat trailers sneller gaan rotten onder een hoes.
Vooral zorgen dat er geen water in de trailer blijft staan na regen, maar als die het grootste deel van het jaar binnen kan staan denk ik niet dat je veel problemen zult hebben

prompter

Berichten: 11136
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Trailer hoes wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 07:51

Ik heb hoezen gehad. De trailer bleef er perfect onder, niks rotten. Maar de hoes zelf gaat hooguit 3 jaar mee, dus je moet hem regelmatig vervangen. Er komen algen op en de stof gaat op een gegeven moment scheuren.

Ibbel

Berichten: 49183
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:02

Het lijkt me een K-klus om zo'n hoes iedere keer over een trailer heen te frutten. Gaat dat een beetje makkelijk? Ik worstel al met een afdekgaasnet over m'n snoeihout in de aanhanger als ik dat wegbreng. Ding heeft loofrekken, is anderhalve meter breed, en met een bult takken er in al snel anderhalve meter hoog, maar dus nog altijd een meter lager dan een trailer. En dan heb ik gelukkig een gaasnet, dus niet zo'n slowfeederding waar je takken in blijven haken, want dat is helemaal drama :+

Wat imo belangrijker is als je trailer af en toe buiten staat is je banden beschermen tegen de zon.

Zinzi_jewel

Berichten: 8811
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Trailer hoes wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:28

Volg
Mijn trailer staat buiten. Geen andere optie helaas .
Ook altijd begrepen dat een hoes zorgt dat er condens onder komt en dus je hout laat rotten.
Benieuwd dus naar echte ervaringen

Eleeke

Berichten: 2034
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Trailer hoes wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 17:05

Ik had een Capa. Die is uiteindelijk een keer door een hele heftige storm vernietigd. Maar absoluut geen vocht oid eronder. Was er ontzettend blij mee.

prompter

Berichten: 11136
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Trailer hoes wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 17:31

Hier was het ook een Capa. Nooit vocht er onder gehad, en het eroverheen trekken ging verrassend snel, al is een trapje erbij wel handig. Het lastigste vond ik nog de elastieken onder de trailer door, maar met een bezem ging dat ook wel goed.

pillow
Berichten: 7816
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Trailer hoes wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 18:08

Als het maar om een paar weken gaat zou ik niet moeilijk doen, daar kan die trailer heus wel tegen. Zorgen dat het niet inregent, dus met de kont naar het oosten en de voorkant hoger.

Dorine92
Berichten: 5333
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Trailer hoes wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 19:02

Ik zou het niet doen. Een trailer die grotendeels binnen staat gaat niet zo snel rotten, en wat er onder zo'n hoes gebeurt lijkt me spannender eerlijk gezegd
Een trailer is gemaakt om buiten te staan

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 19:44

Dorine92 schreef:
Een trailer is gemaakt om buiten te staan

En om te gebruiken.
Dagelijks, want daar testen ze trailers op, met dagelijks gebruik condenseert het vocht.

Geloof niet dat er veel bokkers zijn die dagelijks deze aanhanger achter de auto gooien..

Ook een trailer moet rollen.

LianB
Berichten: 75
Geregistreerd: 14-04-24

Re: Trailer hoes wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:41

Wat kost eigenlijk zo hoes?

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 11:53

Heb er 2 jaar 1 gehad en had ineens paddenstoelen in een naad zitten daarna hoes eraf en geen probleem meer gehad. Maar je moet je kitranden wel regelmatig laten vernieuwen, of zelf doen.

2 paardstrailerhoes ca € 300,-

En o ja als de hoes kletsnat was en hij moest eraf ging dat niet heel makkelijk. En eigenlijk moest je trailer droog zijn voordat hij er weer op ging.

PrizTwir
Berichten: 2397
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:47

Het gaat vaak juist schimmelen en rotten door een hoes, omdat het niet kan luchten…

Eleeke

Berichten: 2034
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:53

PrizTwir schreef:
Het gaat vaak juist schimmelen en rotten door een hoes, omdat het niet kan luchten…

Heb je daar ervaring mee?
Want ik heb jaren een hoes gehad omdat mijn trailer weinig werd gebruikt en buiten stond.
Een goede hoes is ademend.

StalNollie

Berichten: 9131
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 13:05

Ik lees toch ook even mee. Van vroeger uit zeiden ze altijd niet doe. Maar lees hier enkele goede verhalen? Willen over jaar of twee de trailer vernieuwen. Twee jaar geleden behandeld met bootverf en kit maar altijd buiten (geen andere optie) maar het begint toch stiekem wat te 'rotten'.