Hulp bij opstellen van lease contract

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 08:57

CarolineVA schreef:
Ja kost je €25,- per jaar maar daarvoor heb je dus toegang tot al die documenten, ben je verzekerd, gratis toegang tot events en clinicus en nog veel meer akties


Ik ben meer dan voldoende verzekerd, dus nog een verzekering zit ik niet op te wachten, heb gratis toegang of zware kortingen voor diverse evenementen en clinics wegens mijn contacten in de paardenwereld. En die documenten kan ik zelf online vinden, ik moest alleen even advies over 2 puntjes. Die heb ik nu via bokt gekregen. Dus daarvoor hoef ik me niet aan te melden voor vereniging eigen paard.
Ken ze al jaren, nooit behoefde gehad.

Lease contract is nu opgesteld en afspraak bij juridische loket is gemaakt om te kijken of dit rechtsgeldig is zodra onze handtekeningen eronder staan.

Ik wil iedereen bedanken voor zijn mening en advies. *\o/* :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:20

oji schreef:
Hmmm...jij bent te zwaar voor je paard waardoor je een probleem hebt dat je je paard niet kan rijden. Je wilt dat 2 mensen JOU een dienst gaan leveren door je paard de broodnodige beweging en afwisseling nodig heeft. Je wilt ook nog eens dat ze jou gaan betalen voor de hulp die ze jou bieden...en als klap op de vuurpijl denk je ook nog na over sancties als ze niet betalen.

Ben ik de enige die dit de wereld op zijn kop vind. Dat je blij mag zijn als er 2 mensen zijn die jou uit de brand willen halen met jouw probleem. Zij helpen jou en je mag eigenlijk blij zijn dat jij hun niet hoeft te betalen.


Mag ik deze even omdraaien. Mensen die een paard willen leasen willen / kunnen om welke reden dan ook geen eigen paard onderhouden. Daardoor wordt de keuze gemaakt tot lease. Omdat het goedkoper is cq minder verantwoording is dan het houden van een eigen paard. Voor het paard wat geleased wordt heeft de eigenaar het beginkapitaal betaald en betaald alle onderhoudskosten. De lease geeft een win win situatie voor beide partijen op financieel gebied.
De woorden de leaser levert jou een dienst kun je ook omdraaien, jij verleent een dienst aan de leaser om deze persoon toch de mogelijkheid te bieden om zijn/haar droom uit te laten komen. Waarom zou dat gratis moeten zijn ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:26

anjali schreef:
oji schreef:
Hmmm...jij bent te zwaar voor je paard waardoor je een probleem hebt dat je je paard niet kan rijden. Je wilt dat 2 mensen JOU een dienst gaan leveren door je paard de broodnodige beweging en afwisseling nodig heeft. Je wilt ook nog eens dat ze jou gaan betalen voor de hulp die ze jou bieden...en als klap op de vuurpijl denk je ook nog na over sancties als ze niet betalen.

Ben ik de enige die dit de wereld op zijn kop vind. Dat je blij mag zijn als er 2 mensen zijn die jou uit de brand willen halen met jouw probleem. Zij helpen jou en je mag eigenlijk blij zijn dat jij hun niet hoeft te betalen.

Hoor eens he, op een manege moet je ook betalen hoor.


@ anjali. De manege wilde ik ook eerst gebruiken als voorbeeld. Maar toen bedacht ik mezelf dat bij een manege de instructie in de prijs zit verwerkt. Die vergelijking gaat hier niet op.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hulp bij opstellen van lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:15

2Corrie: Er zijn zat maneges en stallen waar je ook paarden kunt huren zonder instructie erbij,het zog."vrij rijden".En daar moet dan toch ook voor betaald worden.Ik begrijp echt niet waarom particulieren dan maar hun paarden gratis ter beschikking moeten stellen.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Hulp bij opstellen van lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:53

Ik was eigenlijk wel benieuwd of en wat je hebt opgenomen over betaling als het paard (langdurig) niet gereden kan worden? Bijvoorbeeld vanwege kreupelheid.Pure nieuwsgierigheid hoor ;-)

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 10:12

Charmaine schreef:
Ik was eigenlijk wel benieuwd of en wat je hebt opgenomen over betaling als het paard (langdurig) niet gereden kan worden? Bijvoorbeeld vanwege kreupelheid.Pure nieuwsgierigheid hoor ;-)


Dat we samen zorg dragen en na 4 weken wordt het bedrag gehalveerd.
Hopelijk iets wat we nooit hoeven te doen, maar zeker wel in het contract.

oji

Berichten: 4247
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:34

Dusss...Je zoekt hulp bij het rijden, laat daarvoor degene die mag rijden betalen...en als jij jouw deel van het contract niet kunt leveren, nl een rijpaard...moeten ze nog steeds 4 weken doorbetalen en daarna nog eens de helft. Welke gek tekent zo'n contract bij een particulier?

Maar call it like it is...je zoekt geen hulp bij het rijden, je wil gewoon je paard commercieel exploiteren maar zelf wel gratis advies inwinnen over hoe zeker te stellen dat er wel betaald wordt.

En ja natuurlijk verhuren/verleasen maneges paarden. Dat is hun bestaansrecht en daarvoor zijn ze een bedrijf. Een manege zal ook bij een kreupel paard voor vervanging zorgen. En als een bedrijf hier een topic zou starten voor het vragen van informatie zou iedereen zeggen, zoek het lekker zelf uit, jij verdienen en wij gratis tijd steken in advies geven voor jouw verdienmodel.... Dat is wat mij stoort aan dit topic. Niet dat TS haar paard verleased an sich, maar de manier waarop het gebracht wordt, alsof het in het welzijn is van het paard, terwijl de echte reden is dat ze gewoon extra cash in the pocket wil en gratis advies.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hulp bij opstellen van lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:41

@oji: Als je aan het verleasen van je eigen paard geld zou willen verdienen,dan moet je echt heel veel vragen hoor. dat weet iedere paardenbezitter,want het onderhoud van een paard is enorm duur.Overigens gaat dat doorbetalen als het paard kreupel wordt niet lukken,want meestal stoppen de leasers als er niet meer gereden kan worden.Dat is het nu juist,sommige bijrijders willen gratis rijden maar alle kosten,zorgen en risico's blijven voor de eigenaar.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:44

Ik weet niet hoe oud jou leasers zijn maar bij minderjarigheid zijn die contracten toch niet geldig.Ik vraag me af in hoeverre een zelfgemaakt contract sowieso geldig is.Hier in belgie niet als het niet geregistreerd is.

Kan je ze gewoon niet per les laten betalen die je aan ze gaat geven?Dan heb je zeker je geld.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:48

anjali schreef:
@oji: Als je aan het verleasen van je eigen paard geld zou willen verdienen,dan moet je echt heel veel vragen hoor. dat weet iedere paardenbezitter,want het onderhoud van een paard is enorm duur.Overigens gaat dat doorbetalen als het paard kreupel wordt niet lukken,want meestal stoppen de leasers als er niet meer gereden kan worden.Dat is het nu juist,sommige bijrijders willen gratis rijden maar alle kosten,zorgen en risico's blijven voor de eigenaar.

Dat valt wel mee hoor.Rijk zal je er niet van worden maar ik kende iemand die ook twee bij rijders had voor haar paard.Ze betaalde samen ruim alle kosten zodat ze zelf geld over hield voor dure lessen.Ik moet eerlijk zeggen dat ik het altijd knap vond dat ze mensen vond die zo gek waren.Zelfs nu als 28 jarige heeft ze er nog altijd een betalende bij rijder voor.

Op mijn paard willen mensen nog niet eens gratis rijden.Maar dat zegt misschien meer over mijn paard. :D

oji

Berichten: 4247
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:02

Ik weet precies wat het houden van een paard kost. Ik weet ook dat je het zo gek kan maken als je zelf wilt, van 24x7 weidegang bij een boertje tot vol pension op een luxe stal en alles er tussen in. Dus of ze echt verdiend is maar afhankelijk van de kosten die zij maakt voor de faciliteiten ten opzichte van wat ze vraagt aan 2 bijrijders (en nee, die info hoef ik allemaal niet te weten want daar gaat het niet om)

Waar het mij om gaat is TS brengt het als "ik heb een probleem, paard wil graag gereden worden en ik kan het niet. Oh en in de zomer heb ik geen tijd dus ik heb bijrijders nodig". Als je het zo brengt, bewijzen die bijrijders dus feitelijk jou een dienst ipv dat het je puur gaat om geld te vangen. Vervolgens gaat het vooral om hoe ze toch echt kan dichttimmeren dat die bijrijders wel hun geld ophoesten en zoals nu blijkt ook als het paard niet gereden kan worden. Dan gaat het je om het geld. Doe dan niet hypocriet met een zielig verhaal waarom je het zelf niet kan, zeg gewoon eerlijk ik wil dat anderen op zijn minst meebetalen aan de mogelijkheid voor jou om een paard te hebben. En dan zelf overduidelijk niet willen betalen voor het gratis advies dat ze hier wil inwinnen, want als iemand oppert daar kun je alles vinden...ja maar daar moet ik betalen...ik vind dat dus...tja wat zal ik zeggen...ik zeg maar niets.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 11:08

@ oji; Je hebt je mening nu meer dan duidelijk gemaakt en ik zou graag willen dat je dit topic nu met rust laat. Je gaat namelijk volledig offtopic. Namelijk het advies betreft 2 puntjes in het contract.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:10

maar op Bokt mag je toch gewoon advies vragen.Daar leren anderen ook weer van.En niemand is verplicht zijn\haar adviezen hier dan te geven!

oji

Berichten: 4247
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:22

Ik weet niet of adviezen inwinnen voor commerciele doeleinden gewoon mag? Het voelt een beetje zoals sommige op Bokt elke 2-3 maanden opnieuw hun "once in a lifetime" paard te koop aanbieden....waarbij het gewoon verkapte handel is. Dat is ook tegen de boktregels en ik vind dit dus een beetje in hetzelfde straatje passen.

Ik denk dat TS ook wel vermoedt dat dat eigenlijk not done is op Bokt....en daarom de commerciele doeleinden slinks verpakt heeft om toch gratis haar resultaat te bereiken.

Daarnaast is het in mijn ogen helemaal niet off topic en kun jij niet in een openbaar forum mensen uit je topic weren omdat ze iets melden dat niet in je kraam te pas is.

Maar....omdat ik er verder wel klaar mee ben en inderdaad mijn mening duidelijk is over de praktijken, zal ik dus hier ook verder geen tijd meer aan spanderen.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Hulp bij opstellen van lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:47

Thanks voor je antwoord ts! Was er oprecht nieuwsgierig naar. Enerzijds snap ik de 4 weken wel, als je uitgangspunt is dat je leased als ware het een eigen paard. Dan kan het natuurlijk gebeuren dat je een poosje niet kan rijden terwijl de kosten doorlopen. Maar in dit geval, als het langer duurt dan die 4 weken, waar betalen de leasers dan nog voor? Enkel voor het mogen verzorgen...Hou er rekening mee dat je leasers wellicht een 'tegenprestatie' kunnen vragen, zoals een paard om dan tijdelijk wèl te rijden. Het contract lijkt dan nu met deze bepaling nogal eenzijdig opgesteld ;-)

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Hulp bij opstellen van lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 16:03

Klopt, maar dit onderdeel is volledig in overleg gegaan met het meisje wat gaat leasen. Ze vind het wel een goed punt want nu doet hij niks en is de kans dat er wat gebeurt kleiner dan als zij ermee aan de slag gaat. Maar natuurlijk is dit gewoon een punt wat er wettelijk in moet komen. Waarschijnlijk gaan we het in de praktijk anders oplossen ;)

En er staan ook echt wel punten in voor de leaser. Zo mag ze hem meenemen naar de diverse locaties. Ik wil het alleen van te voren weten. Ze mag alles met hem doen (dressuur, springen enz.) Ze mag haar eigen spullen gebruiken, met uitzondering van het zadel.

Met plannen wie hem welke dag doet heeft zij eerste keuze. Het wordt echt haar paard (2de leaser heb ik nu al een tijdje niks meer van gehoord) en ik betaal de belangrijkste rekeningen.