Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard uit Frankrijk naar België transporteren

 
Profiel   

Hoi Bokkers,

heeft er iemand ervaring met europese transporten?
Ik ben geïnteresseerd in een paard die in Frankrijk staat. Stel dat ik dit paard koop, dan zou deze naar Belgie moeten komen.

Zijn er bokkers die dat al eens gedaan hebben?
waar moet ik op letten en hoe zit dat met papieren?
welke transportfirma is goed in verhouding prijs/kwaliteit?

Bedankt voor het meedenken! gr Vicky
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 13:25 



 
Profiel   

ik reageer even in mijn eigen topic met een vervolgvraagje :-)
jammer dat ik de titel niet kan aanpassen, want die klopt nu niet meer volledig.

Is het normaal dat -als je RX foto's laat nemen in frankrijk- je enkel 2 foto's krijgt die net toevallig allebei onscherp zijn?
Ik ga het paard maar laten staan want er gaan allerlei alarmbellen af, de verkoper lacht me uit omdat het paard "maar" 6000 euro moet kosten, dat vind hij de moeite niet voor een klinische en RX keuring. Verder is er een oude peesblessure gevoeld bij de klinische keuring maar deze was niet te zien in de buigproef.

De weinige RX fotos die ik kreeg waren onscherp, ik heb zelf even terug gemaild naar de dierenarts of dit alles is of er nog foto's zijn. Tot nu toe geen reactie.
De rekening moet ook nog in de bus vallen, maar voor onscherpe (en dus waardeloze) foto's heb ik geen zin om die te betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 17:34 



 
Profiel   

Ben je bij het paard wezen kijken? een eigenaar die je uitlacht omdat je een klinische en RX keuring wil doen is al niet goed. Jij hebt onderzoeksplicht namelijk dus logisch dat jij een paard van 6000 wil late keuren..

Over transport, hoe ver staat het paard in Frankrijk.

Mijn merrie komt uit Tsjechië en die hebben we gewoon zelf opgehaald. wel was ze al aangemeld in nederland en nederlandspaspoort etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 17:52 



 
Profiel   

EliseXJoelle schreef
Ben je bij het paard wezen kijken? een eigenaar die je uitlacht omdat je een klinische en RX keuring wil doen is al niet goed. Jij hebt onderzoeksplicht namelijk dus logisch dat jij een paard van 6000 wil late keuren..

Over transport, hoe ver staat het paard in Frankrijk.

Mijn merrie komt uit Tsjechië en die hebben we gewoon zelf opgehaald. wel was ze al aangemeld in nederland en nederlandspaspoort etc


Ik ben gaan kijken op een zondag, toen wou geen dierenarts een keuring doen. De keuring is gebeurd in de week na bezichtiging door zijn eigen dierenarts. In de eerste gesprekken was alles goed, keuring etc was geen probleem. Nu zijn we een maand verder (heb weken moeten wachten op mijn foto's, ook al bizar).
Het stoort me vooral dat de eigenaar het normaal vindt dat de foto's onscherp zijn en als ik erover val me direct me naar parijs stuurt om het paard volledig op foto te zetten, dat ging volgens hem nog een bijkomende 1000 euro zijn ex transport. RX foto's in belgie is allemaal geen probleem, kan zelfs in de wei (bij wijze van spreken). Hij vond het allemaal "de moeite niet". t is jammergenoeg zo ver: 8 u rijden enkele rit. Anders was ik zelf bij de keuring en ging ik haar zelf gaan ophalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 18:12 



 
Profiel   

Laten staan!

Er zijn genoeg DA's in Frankrijk en sportcenters waar fatsoenlijke keuringen en foto's genomen kunnen worden.

Feit dat hij dat uitlacht zegt al genoeg vind ik. En daarbij een maand te moeten wachten op onscherpe foto's is ook belachelijk. Meld maar aan die DA dat je betaald voor scherpe foto's en als die niet te maken zijn dat zijn 'praktijken' aan het 'Bond' in Frankrijk vermeld gaat worden. Denk dat je snel dan wel een antwoord krijgt.

Nog een puntje … transport uit Frankrijk naar Belgie … +/- 350-500 euro afhankelijk van waar ophalen in Frankrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 18:17 



 
Profiel   

Peterina schreef
Laten staan!

Er zijn genoeg DA's in Frankrijk en sportcenters waar fatsoenlijke keuringen en foto's genomen kunnen worden.

Feit dat hij dat uitlacht zegt al genoeg vind ik. En daarbij een maand te moeten wachten op onscherpe foto's is ook belachelijk. Meld maar aan die DA dat je betaald voor scherpe foto's en als die niet te maken zijn dat zijn 'praktijken' aan het 'Bond' in Frankrijk vermeld gaat worden. Denk dat je snel dan wel een antwoord krijgt.

Nog een puntje … transport uit Frankrijk naar Belgie … +/- 350-500 euro afhankelijk van waar ophalen in Frankrijk.



bedankt peterina,
tja uitlachen is nogal een groot woord, laten we zeggen dat hij het allemaal de moeite niet vindt voor een paard van "maar" 6000 euro.
Ik heb 2 weken moeten wachten en er een paar keer naar gevraagd, plots was het email adres fout ...
Eerst dacht ik dat alle dierenartsen te vertrouwen waren, hebben ze niet zo'n eed afgelegd? Maar een goede vriendin van me veel meer in die wereld zit heeft me nog eens goed gewaarschuwd dat het wel degelijk gedaan wordt, met hun vaste dierenarts onder 1 hoedje spelen ...

ik heb een offerte gekregen rond de 400 a 450 euro voor transport ex btw.
Maar t zal waarschijnlijk niet nodig zijn ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 18:34 



 
Profiel   

Net antwoord gekregen van de franse dierenarts:

Nous vous avons envoyés tous les clichés radios que nous avons fait le jour de la visite.
Pour la clarté je ne vais pas avoir d'autre solution.


maw trekt uw plan.

Fijn, dit paard laat ik staan ... louche {:)-:( {:)-:( {:)-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 18:41 



 
Profiel   

heel vreemd en idd afblijven.

mocht je een ander paard in fr zien en uiteindelijk kopen,heel simpel,je laat het hierheen brengen,paarden in frankrijk moeten ook verplicht gechipt zijn enzo,indien het een stamboekdier is,via het stamboek op jouw naam laten zetten en in de belgische databank laten registreren(als het stamboek ook in belgie actief is,doen hun het vaak,zo niet moet je het zelf doen)

qua vervoeren,er zijn er zoveel,ff prijs vragen,of gewoon zelf rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 19:07 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
heel vreemd en idd afblijven.

mocht je een ander paard in fr zien en uiteindelijk kopen,heel simpel,je laat het hierheen brengen,paarden in frankrijk moeten ook verplicht gechipt zijn enzo,indien het een stamboekdier is,via het stamboek op jouw naam laten zetten en in de belgische databank laten registreren(als het stamboek ook in belgie actief is,doen hun het vaak,zo niet moet je het zelf doen)

qua vervoeren,er zijn er zoveel,ff prijs vragen,of gewoon zelf rijden.



bedankt tengeltje :-)

t ging inderdaad over een stamboekpaard maar t is nu allemaal nie meer nodig. Had die keuring nu professioneel geweest, dan had ik veel aan je antwoord gehad :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 19:31 



 
Profiel   

@Vicky_Belle …. wat zoek je eigenlijk voor paard? mag ook via PB.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 19:32 



 
Profiel   

Ben benieuwd of ze je de rekening nog sturen....
zou m idd ook mooi laten staan..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 00:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen