Paard zoekt baas opvang.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Assen♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:12

sannexponys schreef:
ze verdienen echt niks hoor............
de dochter heeft gwn 12 paarden!!!!!!!!!!!!!!!
daar klopt ook iets niet. en als ze gratis een redelijk leuk paardje krijgen houd ze die.....

maar soms vind ik hun werk wel goed, de meeste paarden gaan daar beter weg dan dat ze kwamen, alleen vind ik de stichting een beetje raar en ongeloofwaardig in elkaar zitten.

En het huis met sauna, zwembad en bubbelbad niet te vergeten ;)

Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:13

Ik heb meer het idee gekregen dat het een handelsstal is in plaats van een opvang.

haffishetti

Berichten: 122
Geregistreerd: 01-08-12
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:21

n_i_c_a_evey schreef:
haffishetti schreef:
Een tijd geleden zag ik ook foto's van een paard waar ze op reden. Ik zou nooit op die rug gaan zitten. Kan geen betere foto vinden dan deze
[ [url=m/b3PNSP.jpg]Afbeelding[/url] ]

link naar die video?

Deze foto komt van hun Facebookpagina

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:23

Duutelepluut schreef:
sannexponys schreef:
ze verdienen echt niks hoor............
de dochter heeft gwn 12 paarden!!!!!!!!!!!!!!!
daar klopt ook iets niet. en als ze gratis een redelijk leuk paardje krijgen houd ze die.....

maar soms vind ik hun werk wel goed, de meeste paarden gaan daar beter weg dan dat ze kwamen, alleen vind ik de stichting een beetje raar en ongeloofwaardig in elkaar zitten.

En het huis met sauna, zwembad en bubbelbad niet te vergeten ;)


haha ja idd

Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Assen♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:26

Ik mis echt de vind ik leuk knop op hier op bokt :')

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:27

In een van hun vlogs vertelden ze dat ze ' echt niet de hele dag met de paarden aan het knuffelen zijn hoor, ze waren al vanaf half 2 op stal en het was al 5 uur en ze hadden nog steeds niet gereden' .. Ja wat verwacht je dan met zo veel paarden? :')

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:52

_Tristan schreef:
In een van hun vlogs vertelden ze dat ze ' echt niet de hele dag met de paarden aan het knuffelen zijn hoor, ze waren al vanaf half 2 op stal en het was al 5 uur en ze hadden nog steeds niet gereden' .. Ja wat verwacht je dan met zo veel paarden? :')


Dat heet nou werken in de paarden hé. :)) :')
Tja tis zonde. Idee is leuk maar uitvoering minder.

Tody

Berichten: 995
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:02

cobiie schreef:
Hartstikke mooi dat je de garantie krijgt dat je het paard terug mag brengen zonder dat je je geld terug krijgt. :D
Er zijn denk ik wel meer handelaren die je die garantie willen geven hoor. ;) :+


Vind het bijzonder dat hier niet meer op gereageerd wordt. Want voor mij geeft dit eigenlijk de kern van alles weer.

Zou jij als verkoper het niet ideaal vinden dat je je paard terug kan halen als de verzorging je niet bevalt? Dat het paard niet doorverkocht mag worden, maar kosteloos naar jou terug moet komen? Je nog allerlei andere aanvullende eisen kan stellen?

Moeten we dan allemaal een goede doelen stichting oprichten? Want de paarden die anders moeilijk te verkopen zijn, vinden nu ineens een plek onder de meest bijzondere voorwaarden. Kennelijk door het vertrouwen wat het idee van "het goede doel" geeft. Terecht? Hmmmm......

Dees

Berichten: 18964
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:11

Zolang er mensen zijn die afgekeurde paarden weggeven en dan werkelijk nog het idee hebben dat zo'n paard goed terecht zal komen....
Zolang zullen er ook wel mensen zijn die denken dat je bij zo'n stichting leuke paarden kunt kopen... eh... adopteren.

Zodra mensen wijzer worden, zal het wel ophouden met het bestaan van deze stichting. Maar ja, mensen worden niet zo snel wijzer he? De hondjes-broodfokkerij blijft ook maar voortbestaan, ook al weet nagenoeg iedereen uit wat voor dieronvriendelijke praktijken deze hondjes voortkomen...

Als mijn paard niet meer goed genoeg is, neem ik mijn verantwoordelijkheid. Ik geef hem absoluut niet mee aan een ander in de hoop op 'herplaatsing'. Dat is namelijk pas "sielugh". Vaak is het voor de paarden veel beter als ze niet "gered" worden.

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:48

Interessant topic! Ik woon zelf redelijk dicht bij deze stichting en hoor er regelmstig verhalen over, zowel positief als negatief. Ik ben het zelf ook niet helemaal mee eens over hoe de stichting wordt gerund en vind verder niet echt een 'goed doel'. Af en toe hebben ze een keer een'verwaarloosd' paard op stal staan maar voor de rest lijken ze op een handelsstal. Ook vind ik de accomodatie waar ze staan belachelijk. Alsof ze die luxe per se nodig hebben, dat geld kan toch veel beter aan de paarden worden besteed? Maar aan de andere kant vind het concept wat ze hebben bedacht wel goed, alleen laat de uitvoering helaas de wensen over. ~kruipt onder meeleessteen~ :Y)

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:57

Ik vind het goed dat ze zich zo proberen in te zetten voor paarden. Maar de gevallen die ik heb gezien zijn niet heel heftig oid. De paarden worden niet echt goed gereden, en ze zetten veel te grote kinderen op kleine pony’s. Dan zeggen ze dat ze dat liever hebben dan een klein kind die niet kan rijden. Maar er zijn er genoeg die dat wel kunnen. Als er een beetje een leuk paard binnenkomt wordt die gehouden. En dat kind heeft al 12 eigen paarden. Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het idee leuk maar hoe ze het aanpakken is oliebol. En dat kind is verwend.

wilmatj

Berichten: 2421
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:05

Duutelepluut schreef:
Ik mis echt de vind ik leuk knop op hier op bokt :')


ik ook!!!!! :Y)

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:09

wilmatj schreef:
Als je eens goed naar die opvang gaat kijken klopt er een hoop niet.
De paarden en pony's die ze opvangen hebben vaak geen opvang nodig, kan ook niet want er gaan een hoop eisen vooraf voordat er een paard of pony mag komen.
Nu hebben ze dat aangepast maar eerder moesten ze bereden zijn en niet ouder als 20 dacht ik.

Dan kijk je naar het volgende punt, de stichting word gerund door ( als je de filmpjes bekijkt ) de vader, een meisje van nu 18 maar in het begin was ze natuurlijk jonger en nog een meisje van 18.
Hun kennis is net zoveel als de meeste paarden eigenaren. Dit is natuurlijk niet erg maar van zieke en verwaarloosde paardjes hebben ze gewoon net wat te weinig kaas gegeten.

De paardjes die ze opvangen rijden ze een maandje of 2, wat training in hun ogen is. Ik zie er weinig verbetering in. Of in ieder geval niet de verbetering die ik persoonlijk graag zou zien bij een verwaarloosd paard.

Daarna gaan ze weer weg, addopteren noemen ze dat. Prijzen die genoemd worden gaan richting handelsprijzen. En dan moet jij bedenken dat ze die pony's gratis gekregen hebben en misschien moesten oud eigenaren zelfs afstandsgeld betalen.

Verder kun je ook heel kritisch zijn naar hun accomodatie. Hierdoor zijn hun prijzen ook hoger, ze huren stallen op een plekje die van alle luxe voorzien in. Persoonlijk zeg ik: Hebben verwaarloosde paarden echt die luxe nodig? Of willen hun dat gewoon graag?

Als ik zelf verder naar de vlogs kijk, ja pubers. Pubers met grote mond naar elkaar en veel lol. Grappig om te zien maar weinig leerzaams.



Inderdaad, helemaal mee eens. Is net een handelsstal.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:10

Ik vind het vooral een clubje giechelmeisjes die niet professioneel bezig zijn en vooral lol hebben (ook belangrijk, maar de gezondheid voor de paarden lijkt mij belangrijker..)
Zij hebben een voorbeeldfunctie voor veel (vooral jongere) meiden en dan gaan ze op te kleine pony's zitten, te dunne paarden rijden etc. Ik snap dat zij het leuk vinden maar ze kunnen zich ook verantwoordelijk opstellen en als ze bijvoorbeeld voor de grap half op een shet gaan zitten (met ongeveer 1.75, ze zaten er niet echt op maar stonden er wel boven) moeten ze dat niet op social media gaan zetten. Komen geen goede dingen van.

De voorwaarden staan op de site. Even een spoiler: (volgensmij is dit nog niet geplaatst, anders bewerk ik wel even indien nog mogelijk)

Spoiler:
De nieuwe adoptant moet door middel van foto's laten zien waar de dieren geplaatst gaan worden.

Adoptant moet een kopie legitimatiebewijs overleggen, graag BSN nummer en geboortedatum doorkrassen. En groot op de kopie zetten: kopie adoptie.

Er gaat een bruikleenovereenkomst getekend worden, de dieren blijven altijd eigendom van de stichting. De adoptant tekent er voor dat deze goed voor het dier gaat zorgen. De voorwaarden zijn dat het paard naar buiten komt en met andere soortgenoten staat. U als adoptant kunt het paard gebruiken alsof het uw eigen paard is. Het enige wat u niet mag is verkopen of ermee fokken.

De dieren die door de stichting herplaats worden zijn 100 procent gezond, Mochten er bepaalde zaken zijn, zoals paarden die herstellende zijn van ernstige hoef-bevangenheid of andere problemen dan zullen we aan het nieuwe adoptie adres een behandelplan meegeven. Niet alle dieren zijn lekker dik, maar ze zijn wel gezond, met een beetje liefde en goed eten gaat het goed komen.De stichting gaat incidenteel controleren bij de adoptant om te kijken hoe het gesteld is met het welzijn van de geadopteerde dieren. Het kan natuurlijk zo zijn dat er ernstige gezondheidsproblemen ontstaan met de paarden, hier kunnen we altijd overleg over voeren.



De adoptant betaalt een bepaald adoptiebedrag, afhankelijk van het paard en wat hij kan, ook zit er een extra bedrag bij in het adoptie bedrag. Dit bedrag is voor paarden waarvoor we veel kosten moeten maken, die we niet kunnen doorberekenen. Zo hebben we een pony gekocht voor 200 euro en hebben daar 350 euro kosten aan gehad (tandarts,hoefsmid en stalling). We hebben deze shet herplaatst voor 150 euro. De extra bijdrage voor de paarden zijn om dit soort onkosten op te vangen. Als we dit niet zouden doen, zouden we geen shets op kunnen vangen. Wij vinden dat alle paarden/pony's een tweede kans verdienen. Ook al zijn ze voor de handel geen dubbeltje waard. Wij willen ze wel de nodige zorg geven en kosten maken en een nieuw en goed tehuis geven.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:16

Miefje schreef:
Ik vind het vooral een clubje giechelmeisjes die niet professioneel bezig zijn en vooral lol hebben (ook belangrijk, maar de gezondheid voor de paarden lijkt mij belangrijker..)
Zij hebben een voorbeeldfunctie voor veel (vooral jongere) meiden en dan gaan ze op te kleine pony's zitten, te dunne paarden rijden etc. Ik snap dat zij het leuk vinden maar ze kunnen zich ook verantwoordelijk opstellen en als ze bijvoorbeeld voor de grap half op een shet gaan zitten (met ongeveer 1.75, ze zaten er niet echt op maar stonden er wel boven) moeten ze dat niet op social media gaan zetten. Komen geen goede dingen van.

De voorwaarden staan op de site. Even een spoiler: (volgensmij is dit nog niet geplaatst, anders bewerk ik wel even indien nog mogelijk)

Spoiler:
De nieuwe adoptant moet door middel van foto's laten zien waar de dieren geplaatst gaan worden.

Adoptant moet een kopie legitimatiebewijs overleggen, graag BSN nummer en geboortedatum doorkrassen. En groot op de kopie zetten: kopie adoptie.

Er gaat een bruikleenovereenkomst getekend worden, de dieren blijven altijd eigendom van de stichting. De adoptant tekent er voor dat deze goed voor het dier gaat zorgen. De voorwaarden zijn dat het paard naar buiten komt en met andere soortgenoten staat. U als adoptant kunt het paard gebruiken alsof het uw eigen paard is. Het enige wat u niet mag is verkopen of ermee fokken.

De dieren die door de stichting herplaats worden zijn 100 procent gezond, Mochten er bepaalde zaken zijn, zoals paarden die herstellende zijn van ernstige hoef-bevangenheid of andere problemen dan zullen we aan het nieuwe adoptie adres een behandelplan meegeven. Niet alle dieren zijn lekker dik, maar ze zijn wel gezond, met een beetje liefde en goed eten gaat het goed komen.De stichting gaat incidenteel controleren bij de adoptant om te kijken hoe het gesteld is met het welzijn van de geadopteerde dieren. Het kan natuurlijk zo zijn dat er ernstige gezondheidsproblemen ontstaan met de paarden, hier kunnen we altijd overleg over voeren.



De adoptant betaalt een bepaald adoptiebedrag, afhankelijk van het paard en wat hij kan, ook zit er een extra bedrag bij in het adoptie bedrag. Dit bedrag is voor paarden waarvoor we veel kosten moeten maken, die we niet kunnen doorberekenen. Zo hebben we een pony gekocht voor 200 euro en hebben daar 350 euro kosten aan gehad (tandarts,hoefsmid en stalling). We hebben deze shet herplaatst voor 150 euro. De extra bijdrage voor de paarden zijn om dit soort onkosten op te vangen. Als we dit niet zouden doen, zouden we geen shets op kunnen vangen. Wij vinden dat alle paarden/pony's een tweede kans verdienen. Ook al zijn ze voor de handel geen dubbeltje waard. Wij willen ze wel de nodige zorg geven en kosten maken en een nieuw en goed tehuis geven.



Ik vind de voorwaarden te doen maar toch zou ik het niet doen.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12767
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:17

Ik vind de voorwaarden onprofessioneel en lachwekkend :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:22

Een paard wat een heupfractuur heeft gehad en halsartrose valt volgens mij toch echt niet onder het noemertje 100% gezond :Y)

*kruipt weer onder de meeleessteen*

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:23

Varekaj schreef:
Een paard wat een heupfractuur heeft gehad en halsartrose valt volgens mij toch echt niet onder het noemertje 100% gezond :Y)

*kruipt weer onder de meeleessteen*

Dacht ik ook :')

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18690
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:23

Ik heb dat laatste stuk van de voorwaarden 3x moeten lezen voordat ik die snapte xD

Es_ther

Berichten: 18732
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:24

Zijn die voorwaarde letterlijk gekopieerd en geplakt?
Ik dacht dat ik kromme zinnen kon maken, maar deze zinnen zijn ook best krom :').

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:25

Letterlijk gekopieerd van de site ja :')

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12767
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:27

Het laatste stuk van de voorwaarden en het stukje Niet alle dieren zijn lekker dik, maar ze zijn wel gezond, met een beetje liefde en goed eten gaat het goed komen. is geschreven door een meisje van 12?

Hiraeth

Berichten: 3235
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:29

Met goede intenties kom je nergens, je moet die intenties omzetten in goed werk. Daar ontbreekt het nog aan.

cobiie

Berichten: 7321
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:29

Varekaj schreef:
Een paard wat een heupfractuur heeft gehad en halsartrose valt volgens mij toch echt niet onder het noemertje 100% gezond :Y)

*kruipt weer onder de meeleessteen*

Het is maar wat je onder gezond verstaat natuurlijk. O:)
Ze hebben blijkbaar bewezen dat je er nog op kan zitten, misschien Is dat hun criterium van gezond? :? :+

wilmatj

Berichten: 2421
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:29

Ja ik snap dat laatste stuk niet. Dat hoort niet eens in een voorwaarde.. Dat is een stukje uitleg die je niet zou hoeven verantwoorden toch? Dat zijn toch de zaken van een stichting?

Ik snap het stichting idee wel, mijn schoonzusje heeft ook een opvang.
Maar die vangt hele magere, hele zieke of hele erge mishandelde paarden op.
Die is vaak al een jaar zelf bezig met trainen en revalideren voordat er andere aan mogen komen. En als dat lukt dan pas adoptie. En het terug halen is normaal vanwege het feit dat ze niet willen dat ie in verkeerde handen komt. Een stichting zou ook het huisje moeten controleren.. Foto's kunnen nep zijn of anders tonen als de werkelijkheid.