Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 11:47

Ibbel schreef:
Janneke2 schreef:
... dan zit je bij de verkeerde verzekering.

Ik heb mijn dier verzekerd, zodat als Knollie acuut naar Utrecht moet, daar geld voor is.
Het is een soort collectieve spaarpot, "die ik wel wil hebben en nooit nodig hoop te hebben".
(Eat your cake and have it....)


Geen enkele verzekering is een liefdadigheidsinstelling.

De kosten van iedere gang van Knollie naar Utrecht worden gedekt door de premies van anderen wiens paard 16 jaar verzekerd is geweest zonder ooit 1 claim.

En als jouw Knollie 3x in 1 jaar naar Utrecht moet, krijg je gegarandeerd aan het einde van het jaar een briefje dat Knollie's verzekering wordt opgezegd wegens 'te grote liabiliteit'.

En verder gooien vrijwel alle verzekeringen paarden van 16 of 18 jaar oud er sowieso uit. Dan worden ze te duur.

Anders hielden verzekeringsmaatschappijen het niet erg lang uit.


Het is een fonds geen verzekering

Spenk
Berichten: 21855
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:51

Ook bij een fonds moet jij aantonen dat het paard ingeslapen moet worden. Dat doe je met een afkeuringsrapport van de dierenarts.

Mij heeft dat nog een €100 gekost ongeveer.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 11:53

Okay duidelijk. Ik baal er ook van dat de dierenarts dan weer langs moet komen. Omdat hij eerst vertelde dat hij haar zo in zou laten slapen als ik er klaar voor was. Het was niet nodig om haar verder te onderzoeken of te bekijken en nu wil hij eerst langskomen om een rapport te maken pfff ben blij als het straks klaar is. Alles is geregeld. Stel hij maakt het afkeuringsrapport en laat haar tegelijkertijd ook inslapen zou dan het paardenfonds wel uitkeren of zou ik dan weet moeten wachten?

Spenk
Berichten: 21855
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:54

Nee dat mag niet! Je moet eerst het afkeuringsrapport sturen en dan bepalen zij of ze daar mee akkoord gaan. Als je meteen laat inslapen krijg je niks.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 11:54

Spenk schreef:
Ook bij een fonds moet jij aantonen dat het paard ingeslapen moet worden. Dat doe je met een afkeuringsrapport van de dierenarts.

Mij heeft dat nog een €100 gekost ongeveer.


Dankjewel dan weet ik hoeveel het gaat kosten ongeveer. Iemand ook een idee hoeveel het kost om haar in te laten slapen?

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 11:55

Spenk schreef:
Nee dat mag niet! Je moet eerst het afkeuringsrapport sturen en dan bepalen zij of ze daar mee akkoord gaan. Als je meteen laat inslapen krijg je niks.


Oh pfff wat balen weer. Dat word dus weer afwachten.

Spenk
Berichten: 21855
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:56

Inslapen was hier zo'n €250 bij vriendin aan huis. Bij mij op de kliniek was het iets van €150. Maar dat is wel 10 jaar geleden haar prijs is recenter van 2 jaar terug.

FriesWytske
Berichten: 9913
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:05

Spenk schreef:
Nee dat mag niet! Je moet eerst het afkeuringsrapport sturen en dan bepalen zij of ze daar mee akkoord gaan. Als je meteen laat inslapen krijg je niks.


Dat klopt niet in veel gevallen. Ik heb mijn geld vorig jaar keurig gekregen. Terwijl ik haar zonder hun medeweten heb in laten slapen. Zal dus echt aan de onderlinge verzekering liggen hoe ze dat doen.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 13:06

Ik zal het paardenfonds vandaag nog eens bellen

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:10

appiesjappie schreef:
Ik zal het paardenfonds vandaag nog eens bellen

Laat eerst maar eens een rapport opmaken. Kan je ze ook mailen? Zo ja, mail je vraag dan heb je het antwoord zwart op wit staan.

Janneke2

Berichten: 23017
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:39

Ibbel schreef:
Janneke2 schreef:
... dan zit je bij de verkeerde verzekering.

Ik heb mijn dier verzekerd, zodat als Knollie acuut naar Utrecht moet, daar geld voor is.
Het is een soort collectieve spaarpot, "die ik wel wil hebben en nooit nodig hoop te hebben".
(Eat your cake and have it....)


Geen enkele verzekering is een liefdadigheidsinstelling.

De kosten van iedere gang van Knollie naar Utrecht worden gedekt door de premies van anderen wiens paard 16 jaar verzekerd is geweest zonder ooit 1 claim.

En als jouw Knollie 3x in 1 jaar naar Utrecht moet, krijg je gegarandeerd aan het einde van het jaar een briefje dat Knollie's verzekering wordt opgezegd wegens 'te grote liabiliteit'.

En verder gooien vrijwel alle verzekeringen paarden van 16 of 18 jaar oud er sowieso uit. Dan worden ze te duur.

Anders hielden verzekeringsmaatschappijen het niet erg lang uit.


... er zit natuurlijk verschil tussen 'sociaal' (zo zie ik onderlinge waarborg fondsen)
en liefdadigheid.
(En ook liefdadigheid is net niet altijd grenzeloos.)

Niemand heeft ooit beweerd dat het 'voor elkaar borg staan' in een onderling waarborg fonds grenzeloos is.

Spenk
Berichten: 21855
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 14:58

FriesWytske schreef:
Spenk schreef:
Nee dat mag niet! Je moet eerst het afkeuringsrapport sturen en dan bepalen zij of ze daar mee akkoord gaan. Als je meteen laat inslapen krijg je niks.


Dat klopt niet in veel gevallen. Ik heb mijn geld vorig jaar keurig gekregen. Terwijl ik haar zonder hun medeweten heb in laten slapen. Zal dus echt aan de onderlinge verzekering liggen hoe ze dat doen.


Als iets acuut is is het anders. Maar als je hem terugkoopt niet.

kiki1976

Berichten: 16922
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:31

Maar jouw da had toch al een brief/mail naar het fonds gestuurd met alle bevindingen erin en dat het beter was om het dier in te slapen?
Of ben ik nu in de war?

Spenk
Berichten: 21855
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:36

kiki1976 schreef:
Maar jouw da had toch al een brief/mail naar het fonds gestuurd met alle bevindingen erin en dat het beter was om het dier in te slapen?
Of ben ik nu in de war?

Volgensmij heeft de dierenarts alleen tegen TS gezegd die achter het besluit van inslapen staat.

Maar dat is voor een fonds/verzekering niet voldoende over het algemeen die willen dan wel op papier dat het paard niet meer beter wordt en afgekeurd is.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 18:28

kiki1976 schreef:
Maar jouw da had toch al een brief/mail naar het fonds gestuurd met alle bevindingen erin en dat het beter was om het dier in te slapen?
Of ben ik nu in de war?


Nee de dierenarts had mij een email gestuurd over het inslapen

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 13:29

Het afkeuringsrapport is geregeld. Nog een keer met de dierenarts besproken of er echt geen andere optie was. Maar alles wat wij hebben geprobeerd helpt elke keer tijdelijk een maandje of soms korter en begint het weet en de stal en zij zitten helemaal er onder. Hij zei ook wat een bende( terwijl de stal3 dagen geleden nog schoon is gespoten en ze verder altijd buiten staat) de muren alles zit er onder. Haar hele leven prednison was nog het enige wat ik zou kunnen proberen misschien maar hij zei dat wil je niet. Dat is zo duur en je moet haar vergelijken met iemand met de ziekte van krohn. Haar darmen zijn zijn zo ontstoken en misschien geïnfecteerd of je haar daar een plezier mee doet...

SjonnieZ

Berichten: 2424
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:37

Zo te lezen is inslapen de meest paard waardige keuze.
Sterkte TS, dit is de moeilijke kant van paarden houden, maar zij zal je er dankbaar voor zijn.

kiki1976

Berichten: 16922
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 14:06

appiesjappie schreef:
kiki1976 schreef:
Maar jouw da had toch al een brief/mail naar het fonds gestuurd met alle bevindingen erin en dat het beter was om het dier in te slapen?
Of ben ik nu in de war?


Nee de dierenarts had mij een email gestuurd over het inslapen

Dan was ik daar mee in de war.
Maar fijn dat het rapport geregeld is.
Het klinkt idd als de meest eerlijke oplossing voor je paardje, hoe moeilijk het ook is.
Sterkte!

Evelienepien

Berichten: 3314
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 14:45

“Fijn” dat het keuringsrapport nu is geregeld. Nu kun je door na het fonds.
Ik wil je veel sterkte de komende tijd wensen want heel deze zaak betreft natuurlijk het rationele gebeuren maar het is emotioneel niet niks natuurlijk…
Sterkte en kracht toegewenst

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-23 10:21

Lieve berichtjes allemaal. Dankjewel. Maandagochtend komt de dierenarts haar in laten slapen. Heb het er echt moeilijk mee. Elke keer als je de deur open doet Hinnikt ze zo vrolijk maar dan zie je haar en dan heb ik het er moeilijk mee omdat ze zo eruit ziet en gewoon niet meer het paard is wat ze was

daantjuhhh

Berichten: 26948
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 12:32

Liefde is ook loslaten.

Heel veel sterkte!

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 12:39

Gezien haar huidige situatie klinkt het als een verstandig besluit, hoe moeilijk ook. Wel ok dat nu alles met het paardenfonds geregeld is en dat je voor jezelf actie kan ondernemen. Geniet van de nog mooie momenten met elkaar. Loslaten is lastig, wetende dat je achter jouw beslissing staat, helpt uiteindelijk we. En voor jouw paard is het niet te laat, wel op tijd voor ze nog verder achter uit holt of elders belandt. Sterkte! :knuffel:

ChristaMoor

Berichten: 2644
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 16:23

Heel veel sterkte maandag. Verwen haar nog maar met dikke knuffels.

Janneke2

Berichten: 23017
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 21:27

Ach meis, die twijfel is zo naar! :(:)

En de grens trekken heeft altijd iets raars, willekeurigs. ('Waarom maandag? Of toch dinsdag?')
In die zin is er geen 'echt goed' tijdstip.

En ja, op zich is het goed dat jij vrolijk begroet wordt - maar zou je wachten tot ze daar mee stopt dan ben je zogezegd echt te laat.

(En ik heb een merrie meegemaakt bij wie een flinke begroeting betekende 'Ha, daar is iemand! Ik heb pijn, help me alsjeblieft.'
Een paard 'is ook maar een mens' en gezelschap alleen kan pijn laten afnemen.)

Geef haar lekker veel knuffels dit weekend - en wees ook heel goed voor jezelf!

Sterkte!

Jet

Berichten: 12114
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 23:25

Ik ben het helemaal met de anderen eens! Jouw paard weet niet dat het maandag gaat gebeuren, verwen haar nog maar even en het is voor haar echt beter te gaan als ze niet helemaal vol pijn zit dan echt wachten tot ze totaal niet meer kan. Als de dierenarts ermee akkoord is, is het echt haar tijd om te gaan! Dikke knuffel van me hoor :(:) !