Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30330
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 16:59

Maar jatten word wel sneller gedaan als ze dan goedkoper uit zijn.
Ze kregen daar meen ik 4 pakken vlas in de week, was het op moest je bijkopen... dan werd er dus bij elkaar gejat.
Oke, nu zou je een camera hangen, helaas, dit was 20 jaar terug,

Gini
Berichten: 17982
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 17:02

Als ik 4 pakken heb liggen en de volgende dag maar 3, dan laat ik wel van me horen. Camera of niet. En aan de hand van de reactie van de stalhouder zou ik dan bepalen of ik blijf of niet. Dit heeft niets zozeer met de stalprijs te maken maar eerder met een ongezonde stalsfeer. Want dat zijn ook de stalgenoten die jouw paard uit de paddock halen zodat hun paard erin kan, die 's avonds nog het hooi uit je net jatten en het voer uit je ton scheppen.

Padoertje
Berichten: 1579
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 17:03

Het verschilt idd ook enorm in verbruik. Ik ken ze ook hoor die zelf mesten en dagelijks hun paard knie hoog in schoon stro zetten. Bij een paard van 1.80 is dat een enorm verbruik. Dus ja als jij zelf netjes opstrooid, betaal je helaas mee in het enorme verbruik van je buurman. Niet alle stalhouders gaan die discussie aan met hun klanten om de lieve vree te houden. Niet raar dat er steeds meer machinaal gemest wordt of door het personeel. Dan heb je nog steeds mensen die vinden dat hun paard te dun staat, maar daar ontkom je niet aan. Bij ons werd er in de middag altijd nog een ronde gelopen en bijgestrooid waar nodig.
Mesten is en blijft een kunst op zich :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 58080
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 17:04

Melzazu schreef:
Ik ben recent naar een andere stal verhuisd met mijn paard. Wist dat ik naar ongeveer het dubbele zou gaan qua maandbedrag maar het gaat mij niet alleen om de prijs die ik betaal. Op de huidige stal doen ze het wel heel fijn vind ik want ze hebben gewoon een basis bedrag per maand en dan krijg je maandelijks achteraf apart een factuur voor wat ze verbruikt hebben aan houtvezel en hooi voor je paard. Per paard staat er zo’n mini rol hooi voor de stal. Zo kunnen ze dat goed bijhouden. Dit heb ik hier in de omgeving nog nergens gezien en/of gehoord. Ik vind het heel prettig, het voelt ook fair vind ik. Een pony eet nou eenmaal minder dan een paard van 1.80.
Verder is het dan op basis van volpension. Dekens wisselen, eventueel bezoek hoefsmid als je zelf niet kan etcetera zit er allemaal bij in.
Oh ja, je brok koop je dan nog zelf maar dat is overal hier.

Hier lees je al mooi wat er dus gebeurt als je specificeert tenzij je voor elk paard aparte balen hebt. :+

Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 17:06

Ik zet die van mij ook kniehoog in het stro. Maar ik zorg voor een flinke onderlaag, zoek goed uit zodat alleen de mest eruit gaat, eens in de 3 dagen het natte eruit, en dan gooi je eigenlijk heel weinig weg, en hoef je maar een beetje bij te strooien.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58080
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 17:09

Van wat ik gezien heb op stalling zou zelf mesten hier gepaard gaan met zelf bedekking kopen.

Één stal waar ik gestaan heb gaven bepaalde klanten hooi bij. Dat stond achter een slot. :+ stel honden rennen in het vrije deel van de stal en elk een eigen sleutel.

DuoPenotti

Berichten: 30330
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 17:11

Dat kan wel wezen gini
Maar iemand gaf aan dit nog nooit gezien te hebben. Ik wel.
En ik denk wel dat het sommige mensen triggered aso te zijn.

Mijn vriendin stond dus zo en is dus vertrokken.

Melzazu
Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 17:22

[/quote]
Ik ken het wel van een stal en daar jatte de pensionklanten als raven van elkaar.
Maar niemand deed het....[/quote]

Ja wij voeren dus niet zelf hè en mesten ook niet zelf dus de pensionhouder regelt het allemaal alleen houdt die dus zelf bij hoeveel pakken houtvezel en hoeveel balen hooi je verbruikt. Aangezien ieder paard een eigen baal hooi voor zijn stal heeft liggen heb je zelf ook wel inzicht in hoeveel hooi er ongeveer doorheen gaat.

Melzazu
Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 17:24

Ayasha schreef:
Melzazu schreef:
Ik ben recent naar een andere stal verhuisd met mijn paard. Wist dat ik naar ongeveer het dubbele zou gaan qua maandbedrag maar het gaat mij niet alleen om de prijs die ik betaal. Op de huidige stal doen ze het wel heel fijn vind ik want ze hebben gewoon een basis bedrag per maand en dan krijg je maandelijks achteraf apart een factuur voor wat ze verbruikt hebben aan houtvezel en hooi voor je paard. Per paard staat er zo’n mini rol hooi voor de stal. Zo kunnen ze dat goed bijhouden. Dit heb ik hier in de omgeving nog nergens gezien en/of gehoord. Ik vind het heel prettig, het voelt ook fair vind ik. Een pony eet nou eenmaal minder dan een paard van 1.80.
Verder is het dan op basis van volpension. Dekens wisselen, eventueel bezoek hoefsmid als je zelf niet kan etcetera zit er allemaal bij in.
Oh ja, je brok koop je dan nog zelf maar dat is overal hier.

Hier lees je al mooi wat er dus gebeurt als je specificeert tenzij je voor elk paard aparte balen hebt. :+



Ja precies wat ik dus zeg. Ieder paard heeft een aparte baal hooi voor zijn stal liggen.

Ik begrijp je denk ik niet goed want op deze manier specificeren is toch simpel en prima te doen lijkt me. Zo ondervang je als pensionhouder meteen verhogingen van het voer en de bodembedekking aangezien je die dan meteen door kan berekenen naar je klanten.

Daphne__
Berichten: 12505
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 17:32

Iedereen vaste hoeveelheid hooi, brok, vlas en bij meer gebruik bij betalen zou ik ook nooit meer aan beginnen. Ik stond doe het zelf, dus kale stal en dan alles zelf kopen en alles zelf doen. Ideaal. Ik berekende hoeveel kilo brok mijn pony's kregen en deed daar dan nog 2 zakken bij op.. Maar toch élke maand kwam ik niet uit. Ging uiteindelijk zelfs de zakken wegen die ik kocht, zodat ik precies wist hoeveel ik had. En dan met voeren woog ik het ook weer voor ik het in de bakken deed.. En tóch kwam ik totaal niet uit. Toen kettingen op mijn voertonnen gemaakt, toen hield ik ineens over <<) En had ik ineens ruzie met stalgenoten, omdat ik sloten op m'n tonnen had.

Hooi hetzelfde. Iedereen had een plekje waar je je hooi en vlas neer kon zetten.. Dan kwam je op stal en dan stond er iemand aan hooi op andermans plek te trekken. En degene waar dat plekje van was maar klagen dat haar hooi zo snel ging.

Nu betaal ik gewoon een vast bedrag en word er gevoerd en uitgemest en wat heerlijk om niet meer voor verrassing te staan :))

kiki1976

Berichten: 16922
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 17:49

Ach zo ken ik ook stalhouders op een doe het zelf stal die vonden dat ieder paard standaard veel te veel hooi kreeg. Zelfs 1 Hartog hooibak voor de nacht vonden ze al teveel.
Kijk als je paard alles versmeerd en door de stal heen trapt geef ik ze gelijk.
Maar die haalde als er met de avond niemand op stal was alles er stiekem weer uit.

Voerde buiten in de paddocks bizar weinig dat ze na een half uurtje het al op hadden en nog minimaal 7 uur buiten moesten staan. En dan beweren dat ze meer dan genoeg gekregen hadden. Enkel haar paarden hadden voor de hele dag te eten. Want die moesten minimaal 1 kruiwagen per paard krijgen zeker als ze een veulen aan de voet hadden. Maar bij een pension klant was een kleine ton voor amper de helft gevuld wel voldoende ( lees formaat waterbak van 80 liter)

Mar voor diezelfde stalhouder moesten we beschimmeld hooi verstoppen onder op de mesthoop, anders haalde ze er af en voerde het aan de pension paarden

Ayasha
Blogger

Berichten: 58080
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 18:18

Melzazu schreef:
Ayasha schreef:
Hier lees je al mooi wat er dus gebeurt als je specificeert tenzij je voor elk paard aparte balen hebt. :+



Ja precies wat ik dus zeg. Ieder paard heeft een aparte baal hooi voor zijn stal liggen.

Ik begrijp je denk ik niet goed want op deze manier specificeren is toch simpel en prima te doen lijkt me. Zo ondervang je als pensionhouder meteen verhogingen van het voer en de bodembedekking aangezien je die dan meteen door kan berekenen naar je klanten.

Zijn dat dan kleine baaltjes hooi? Anders moet een pensionstal met 30 paarden dus 30 balen hooi gaan kopen en daar moet je dan nog plek voor hebben ook om ze voor de stal te leggen.

Ik werk binnekort met grote balen hooi, ik ga echt niet per veulen een grote baal hooi aan schaffen omdat mijn klanten me willen vertellen wat ik hen mag aanrekenen.. :=

Melzazu
Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 18:33

Het zijn van die rollen hooi van 120 kg.
Ik kan me heel goed voorstellen dat dat niet overal praktisch is hoor. Dit is een hele kleinschalige stal met stallen in een kapschuur dus het hooi ligt dan alsnog droog.

Mijn bericht was meer om aan te geven dat ik het zelf zo als heel prettig ervaar en dat ik me kan voorstellen dat dit ook voor de eigenaren goed werkt ivm de kosten doorrekenen. En ik kende het zelf nog niet op deze manier. :)

Edit omdat ik ruzie had met het quoten :D

DuoPenotti

Berichten: 30330
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 18:43

Ja daar lag ook hooi voor de stal en vlas met viltstift de naam er op.
Maar hoe moeilijk is het gewoon bij de buurman te pakken voor extra te geven?

Of het er 1 deed? Meerdere deden?
Het gebeurde.
Want ja die persoon is dan goedkoper uit.

Nooit dat ik zo zou willen staan.
Gewoon iedereen hetzelfde. Pech dan als je paard weinig eet. Misschien verbruikt hij wel meer vlas of gebruikt de eigenaar de bak meer of vaker het licht of...

Melzazu
Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 18:52

DuoPenotti schreef:
Ja daar lag ook hooi voor de stal en vlas met viltstift de naam er op.
Maar hoe moeilijk is het gewoon bij de buurman te pakken voor extra te geven?

Of het er 1 deed? Meerdere deden?
Het gebeurde.
Want ja die persoon is dan goedkoper uit.

Nooit dat ik zo zou willen staan.
Gewoon iedereen hetzelfde. Pech dan als je paard weinig eet. Misschien verbruikt hij wel meer vlas of gebruikt de eigenaar de bak meer of vaker het licht of...


Ik geloof wel dat het daar gebeurde hoor en ik zeg ook niet dat het voor iedere stal zo haalbaar is natuurlijk.

De staleigenaar haalt de bodembedekking ook zelf en zelf extra pakken is bij ons echt onnodig aangezien de stal er altijd prima bij ligt. Verder qua hooi wordt er “onbeperkt” gevoerd. Je kunt wel aanvullen als je perse zou willen inderdaad maar wij staan wel heeeeel kleinschalig. Dat is een heel groot verschil denk ik met wat jij bedoelt.

Dus ik begrijp wel dat dit niet overal handig is maar het is een manier die eventueel kan werken als de situatie er naar is en dan misschien ook de mensen er naar zijn :)

DuoPenotti

Berichten: 30330
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 19:14

Fijn dat het bij jullie we gaat :j

Die stal waar mijn vriendin stond was kleinschalig, je verwacht dan dat het ook wel zal gaan. Helaas. Wel jammer concept is mooi.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 19:52

Maar het verschilt natuurlijk enorma op wat voor soort stal je staat.

Als iemand het "erbij" doet en niet echt een beleid heeft of aan vriendinnetjes politiek doet, heb je verschillen en veroorzaken ze vaak zelf problemen.

Je hebt stallen waar 1 beleid is en klanten geen inspraak hebben. Dat heeft nadelen, maar het is een keus.

En dan alles wel daar tussenin. Als je ergens komt staan wat past bij je budget en de stal beloofd daar dingen voor, wil je ook dat die dingen gebeuren en je paard krijgt waar je voor betaald. Dan zeuren de klanten niet, maar hebben ze gewoon voor een stal gekozen die ze past en mogen ze verwachten dat alles volgens afspraak verloopt.

En soms weten mensen helemaal niet wat er in die andere 23 uur speelt als ze zelf alleen komen rijden. Ben op hele luxe en duurdere stallen geweest die voor de buitenwereld mooi lijken en de klanten trots vertellen waar ze staan, maar ik schrok soms echt hoe het beleid was. Interesseerde blijkbaar niemand, want duur, luxe en het zal wel goed zijn dan.

En zo zijn er goedkope stallen die de poten uit hun lijf lopen omdat ze gewoon ontzettend veel hart voor de dieren hebben en het ook echt in ze zit om het zo te doen. Die zijn onbetaalbaar, maar rekenen dat niet uit.

Zonnetje81
Berichten: 18724
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 20:06

Tigra_ schreef:
Zonnetje81 schreef:


Volgens mij niet relevant waarom. Alsof ze zichzelf moeten verantwoorden over hun kostenposten en hoeveel ze willen verdienen. Iedereen is vrij om het te betalen of te vertrekken. Je hebt het er voor over of niet. Maar ik denk dat er weinig stallen zijn met plaatsen over.

Ik denk dat je voor 450 met weinig faciliteiten weinig verdiend en bij een mooie stal misschien nagenoeg niks.


Ben ik het niet helemaal mee eens. Overal is het vrij normaal dat je een specificatie kan krijgen. Zo verkeerd zou dat ook niet zijn. Wat is er mis om je klanten te laten zien welke kosten je hebt(per paard)? Kan ze ook juist wat meer inzicht geven wat er allemaal bij komt kijken. Met zo'n verhoging van 110 euro lijkt mij dat helemaal niet vreemd om aan te geven waar dat vandaan komt zeker als klanten gaan vergelijken en andere stallen 'maar' 50 euro omhoog gaan. Je hoeft niet alles voor zoete koek te slikken. Je mag best geïnformeerd worden waar het vandaan komt. En als je het als stal goed voor elkaar hebt zou dat ook geen probleem moeten zijn om open kaart te spelen met je klanten.


Heeft niks met zoete koek slikken te maken. Uiteindelijk is het een dienst waar je wel of geen gebruik van kan maken. Staat het je niet aan moet je naar de goedkopere stal gaan vind ik.

Als ik de tarieven in mijn winkel of bedrijf verhoog heb je ook de keuze om te kopen ja of nee.

En daarbij verkijken een hoop mensen zich wat het daadwerkelijk allemaal kost en je uurtarief nagenoeg nihil is.

Melzazu
Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 20:21

Ik vind het specificeren ook helemaal niet relevant eigenlijk maar de manier waarop mijn huidige stal dat doet vind ik wel prettig en ze kunnen meteen hogere kosten van bijvoorbeeld hooi aan me doorberekenen.

Ik heb zelf een eigen bedrijf en ben het verder helemaal eens met de reacties van: dit kost het en dat wil je wel of niet betalen.

Zo is het met mijn tarief ook: ik ben dat waard en als jij dat niet vindt staat het je vrij naar een ander te gaan. Even goede vrienden hoor. :D

Charmaine
Berichten: 1422
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 21:16

superpony schreef:
Maar het verschilt natuurlijk enorma op wat voor soort stal je staat.

Als iemand het "erbij" doet en niet echt een beleid heeft of aan vriendinnetjes politiek doet, heb je verschillen en veroorzaken ze vaak zelf problemen.

Je hebt stallen waar 1 beleid is en klanten geen inspraak hebben. Dat heeft nadelen, maar het is een keus.

En dan alles wel daar tussenin. Als je ergens komt staan wat past bij je budget en de stal beloofd daar dingen voor, wil je ook dat die dingen gebeuren en je paard krijgt waar je voor betaald. Dan zeuren de klanten niet, maar hebben ze gewoon voor een stal gekozen die ze past en mogen ze verwachten dat alles volgens afspraak verloopt.

En soms weten mensen helemaal niet wat er in die andere 23 uur speelt als ze zelf alleen komen rijden. Ben op hele luxe en duurdere stallen geweest die voor de buitenwereld mooi lijken en de klanten trots vertellen waar ze staan, maar ik schrok soms echt hoe het beleid was. Interesseerde blijkbaar niemand, want duur, luxe en het zal wel goed zijn dan.

En zo zijn er goedkope stallen die de poten uit hun lijf lopen omdat ze gewoon ontzettend veel hart voor de dieren hebben en het ook echt in ze zit om het zo te doen. Die zijn onbetaalbaar, maar rekenen dat niet uit.



Ik kan me wel goed vinden in deze post. Het is van zoveel verschillende factoren afhankelijk. Je hebt de mensen die inderdaad luxe willen en domweg betalen en niet verder kijken dan hun neus lang is. Mensen die constant lopen te klagen alles beter weten en strooien met opmerkingen als 'we betalen er toch voor'. En de mensen die low budget staan om andere redenen en weer een andere mentaliteit er op nahouden.

Ik heb inmiddels, in de Randstad, op diverse (soorten) stallen gestaan. Mijn mening is dat het niks met segment te maken heeft maar alles met mentaliteit, zowel van pensioneigenaar als van stalhuurder. En budget uiteraard.

Huidige stal levert een all-innservice, 20×60 goede buitenbak en paddock/wei en zou de prijs al jaren kunnen indexeren/verhogen, maar doet dat steeds niet. Voor mij onbegrijpelijk want ik zou zonder morren meer betalen, zeker als de kosten zijn gestegen. Ik snap niet hoe ze uit kan. Maar blijkbaar kàn het, anders had ze wel verhoogd toch?
De prijs bedraagt nu 290 pm, zonder trailer stalling en daarbij zit álles inbegrepen, dus ook binnen/buiten zetten. Het type stal waar je zelf minder invloed hebt, maar waar de staleigenaresse wèl jouw paard door en door kent en ook midden in de nacht haar bed voor uitkomt.

Melzazu
Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 21:26

Charmaine schreef:
superpony schreef:
Maar het verschilt natuurlijk enorma op wat voor soort stal je staat.

Als iemand het "erbij" doet en niet echt een beleid heeft of aan vriendinnetjes politiek doet, heb je verschillen en veroorzaken ze vaak zelf problemen.

Je hebt stallen waar 1 beleid is en klanten geen inspraak hebben. Dat heeft nadelen, maar het is een keus.

En dan alles wel daar tussenin. Als je ergens komt staan wat past bij je budget en de stal beloofd daar dingen voor, wil je ook dat die dingen gebeuren en je paard krijgt waar je voor betaald. Dan zeuren de klanten niet, maar hebben ze gewoon voor een stal gekozen die ze past en mogen ze verwachten dat alles volgens afspraak verloopt.

En soms weten mensen helemaal niet wat er in die andere 23 uur speelt als ze zelf alleen komen rijden. Ben op hele luxe en duurdere stallen geweest die voor de buitenwereld mooi lijken en de klanten trots vertellen waar ze staan, maar ik schrok soms echt hoe het beleid was. Interesseerde blijkbaar niemand, want duur, luxe en het zal wel goed zijn dan.

En zo zijn er goedkope stallen die de poten uit hun lijf lopen omdat ze gewoon ontzettend veel hart voor de dieren hebben en het ook echt in ze zit om het zo te doen. Die zijn onbetaalbaar, maar rekenen dat niet uit.



Ik kan me wel goed vinden in deze post. Het is van zoveel verschillende factoren afhankelijk. Je hebt de mensen die inderdaad luxe willen en domweg betalen en niet verder kijken dan hun neus lang is. Mensen die constant lopen te klagen alles beter weten en strooien met opmerkingen als 'we betalen er toch voor'. En de mensen die low budget staan om andere redenen en weer een andere mentaliteit er op nahouden.

Ik heb inmiddels, in de Randstad, op diverse (soorten) stallen gestaan. Mijn mening is dat het niks met segment te maken heeft maar alles met mentaliteit, zowel van pensioneigenaar als van stalhuurder. En budget uiteraard.

Huidige stal levert een all-innservice, 20×60 goede buitenbak en paddock/wei en zou de prijs al jaren kunnen indexeren/verhogen, maar doet dat steeds niet. Voor mij onbegrijpelijk want ik zou zonder morren meer betalen, zeker als de kosten zijn gestegen. Ik snap niet hoe ze uit kan. Maar blijkbaar kàn het, anders had ze wel verhoogd toch?
De prijs bedraagt nu 290 pm, zonder trailer stalling en daarbij zit álles inbegrepen, dus ook binnen/buiten zetten. Het type stal waar je zelf minder invloed hebt, maar waar de staleigenaresse wèl jouw paard door en door kent en ook midden in de nacht haar bed voor uitkomt.



Nou eerlijk gezegd vraag ik me dat af of dat uit kan hoor.
Ik zie het in mijn branche erg veel dat mensen gewoon onder de prijs werken. Soms omdat ze bang zijn dat er anders niemand komt. Soms omdat ze totaal geen inzicht hebben in de kosten en hoe je eigenlijk een bedrijf runt. Of noem maar op.

Ik zeg niet dat dat hier het geval is maar ik ken zat mensen met een eigen bedrijf die eigenlijk gewoon een hele dure hobby hebben.

Charmaine
Berichten: 1422
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 21:49

Ik weet natuurlijk niet haar hele hebben en houwen, hoef ik ook niet te weten. Maar kostenvrij zijn lijkt me al onmogelijk. Laten we het over de arbeidsuren maar niet hebben want die rekent ze zeker weten niet allemaal door. Ik sta er met veel plezier en zou zonder problemen/vragen méér betalen pm. Maar weet niet of dat voor alle klanten geldt, maar denk dat er niemand zal vertrekken bij een verhoging. Er is weinig verloop, er wordt niet geadverteerd, er is geen site, je komt hier dus niet heel makkelijk binnen tenzij je mensen kent. Hierdoor heeft deze stal denk ik ook een bepaald 'type' klant. En is de sfeer goed ;-) Geen veeleisers en notoire klagers...

Melzazu
Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 21:56

Charmaine schreef:
Ik weet natuurlijk niet haar hele hebben en houwen, hoef ik ook niet te weten. Maar kostenvrij zijn lijkt me al onmogelijk. Laten we het over de arbeidsuren maar niet hebben want die rekent ze zeker weten niet allemaal door. Ik sta er met veel plezier en zou zonder problemen/vragen méér betalen pm. Maar weet niet of dat voor alle klanten geldt, maar denk dat er niemand zal vertrekken bij een verhoging. Er is weinig verloop, er wordt niet geadverteerd, er is geen site, je komt hier dus niet heel makkelijk binnen tenzij je mensen kent. Hierdoor heeft deze stal denk ik ook een bepaald 'type' klant. En is de sfeer goed ;-) Geen veeleisers en notoire klagers...


Superfijn toch voor je?
Ik heb bij de vorige stal met regelmaat er op aangedrongen dat ze zouden verhogen. Ik voel me dan zelf soms wat bezwaard als ik zo “weinig” moet betalen maar dat kan ook komen doordat ik ook zelfstandig ben. Ik vind dat iedereen betaald moet worden naar waarde maar er op zijn minst iets aan over moet houden maar aan de andere kant is het ook hun eigen beslissing.

Hier heb je stallen in de omgeving met prijzen variërend van 250.- tot 800.- en alles daartussen. Uiteraard bij de duurdere stallen meer faciliteiten maar…. Ze staan allemaal vol dus voor ieder bedrag is er blijkbaar een doelgroep. :D

Charmaine
Berichten: 1422
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 22:03

Ik vind het superfijn hoor ;-) Maar idd, voel me soms wel beetje bezwaard ofzo. Indexatie/verhoging is nooit leuk, maar als het niet gebeurt is ook wel soort van apart...

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 22:16

Bij ons liggen de balen (ik gebruik zelf houtkrullen en ga over naar vlas) achter slot en grendel. Als je een baal pakt dan moet je het doorgeven en pak je de sleutel en haal je er een baal uit. De baal wat over is, zet je bij stal neer met een naamkaartje. Zou nooit in mij opkomen om dan een extra baal ofzo te pakken.. Best triest maar zijn uiteraard overal mensen voor.