Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLoki

Berichten: 3498
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 14:21

Hier een verhoging van €15, komt nu uit op €360 met trailerstalling erbij.
Paarden staan in een grote loopstal (met paddock de deels droog en deels nat is) met onbeperkt ruwvoer en in de winter een gedeelte met stro waar ze kunnen liggen. In de zomer gaan ze 6u op de weide. We hebben een overdekte 20x40 baan met goede bodem en een wat kleiner buitenbakje met slechte bodem. Staan in het bos, direct aan de ruiterpaden. Al met al mag ik zeker niet klagen, maar toen ik 4 jaar geleden op deze stal kwam staan betaalde ik €285 per maand dus met twee paarden tikt het nu wel lekker aan... Maarja, alternatieven zijn er niet, behalve paard weg doen. Hier in de omgeving ('t Gooi) zijn de meeste stallen duurder en mindere kwaliteit, en daarbij is er meer vraag dan aanbod, dus mag ik in mijn handjes knijpen met deze fijne plek.

Celebi
Berichten: 3882
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 16:09

Wij gaan hier toch ook omhoog is medegedeeld. 15 erbij, wat ik geheel terecht vind, want ik vind ze niet duur. Enige jammere is dat ze ook weer overgaan van grote balen naar kleine baaltjes stro waardoor ze het verbruik per persoon beter kunnen bijhouden (logisch, want er wordt nu zoveel schoon ook weg gegooid volgens mij..) maar goed als je dan echt meer nodig hebt met een vies paard zoals de mijne loopt dat snel in de kosten op omdat ik baaltjes bijkoop en dat is natuurlijk met kleintjes niet voordeliger dan af en toe wat extra pakken van een grote baal. Maar goed, dat ze omhoog gaan kan ik alleen maar toejuichen hoor. Ik lees dat je voor hetzelfde geld volpension kunt staan in andere delen van het land maar dat vind ik nog steeds te bizar voor woorden eigenlijk.

Juut

Berichten: 6909
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 20:57

Ik had eigenlijk afgelopen maand bericht verwacht dat de prijzen omhoog gingen, maar zover nog niets...
Zit nu op 265 voor een plekje in de buitengroep: schuilstal, onbeperkt hooi of voordroog en onbeperkt wei. Wei wordt gesleept, betonplaat 1 tot 2 x met tractor geveegd. Stallen zijn potstallen, die gaan 1 x per jaar leeg. Hebben 2 longeercirkels, 1 buitenbak, en heb binnen deze prijs ook de huur voor een stalkast. Je kunt bij ons als optie nog een jaar de binnenbak huren, kost 45,- per maand waar je dan ook een jaar aan vast zit. Dat geld heb ik er niet voor over, heb een goed regenpak gekocht :+ Voor trailerplaats betaal je ook apart.

DianaWinnie
Berichten: 119
Geregistreerd: 29-12-12
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:12

Ik ga per januari 45 euro per box meer betalen. In juni hebben we ook al verhoging gehad en vorig jaar in oktober meen ik ook al. In 14 maanden tijd is het stalgeld 90 euro per stal omhoog gegaan. Ik betaal per 1 januari 615 euro per paard.

Poekkie

Berichten: 7365
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:29

615 euro is wel heel veel. Wat zit daar allemaal in?

Sherivey
Berichten: 8818
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:40

DianaWinnie schreef:
Ik ga per januari 45 euro per box meer betalen. In juni hebben we ook al verhoging gehad en vorig jaar in oktober meen ik ook al. In 14 maanden tijd is het stalgeld 90 euro per stal omhoog gegaan. Ik betaal per 1 januari 615 euro per paard.

Wauw, dat is zowel een enorme verhoging als een hele dure stalling -O-

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:22

DianaWinnie schreef:
Ik ga per januari 45 euro per box meer betalen. In juni hebben we ook al verhoging gehad en vorig jaar in oktober meen ik ook al. In 14 maanden tijd is het stalgeld 90 euro per stal omhoog gegaan. Ik betaal per 1 januari 615 euro per paard.

Wat een geld. Ben ook benieuwd wat je daar dan allemaal voor krijgt.

Cioccolato

Berichten: 6694
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:56

Wss een pensionhouder die er zelf ook wat aan over houd _O-

DianaWinnie
Berichten: 119
Geregistreerd: 29-12-12
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:12

Mandarijn schreef:
DianaWinnie schreef:
Ik ga per januari 45 euro per box meer betalen. In juni hebben we ook al verhoging gehad en vorig jaar in oktober meen ik ook al. In 14 maanden tijd is het stalgeld 90 euro per stal omhoog gegaan. Ik betaal per 1 januari 615 euro per paard.

Wat een geld. Ben ook benieuwd wat je daar dan allemaal voor krijgt.


Mijn paarden staan in volpension. Worden gemest, in de weide periode op en af wei gezet. Deze periode 2 keer per dag een periode op paddock. Het is inclusief hooi, voerbeurten, stro. Overdekte stapmolens, 20 40 binnenbaan, 20 60 binnenbaan, 20 60 buitenbaan, vrij gebruik van warm water en solarium. Trailerstalling….

karrij
Berichten: 1074
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 07:06

Cioccolato schreef:
Wss een pensionhouder die er zelf ook wat aan over houd _O-


Precies dit! en dat mag he!

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 11:10

Ik betaal nu 277,50 inclusief trailer stalling. Ik heb dan een buitenbak, longeercirkel. Ze worden binnen en buiten gezet en gevoerd. Ze gaan zowel winter als de zomer naar buiten en om 4 uur binnen. Overdag hebben ze de hele dag hooi. Op stal krijgen ze half 9 weer hooi.

Uitmesten doe ik zelf. Verder geen uitrijmogelijkheden oid

tiwi1969

Berichten: 7687
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 11:11

Hier helaas geen tariefverhoging maar een uitkleding van de dienstverlening, d.w.z. in het weekend zelf afmesten, voeren en binnen/buiten zetten.
Dat gaat mijn lijf niet leuk vinden, dus ik ben er niet zo blij mee.

miereneter

Berichten: 2624
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 11:39

Hier met 20 euro omhoog, naar 315 euro, maar wel inclusief mijn specifieke voer. Dat ook nog eens samen besteld wordt met het voer van stal, dus dat hoef ik zelf niet meer te doen. Volpension en topverzorging. Een buitenbak, maar een hele goede, bijna altijd te rijden. Prachtige plek in de buurt van de hoofdstad, paarden hebben alle ruimte. Elke euro waard. Stal staat vanzelfsprekend altijd vol!

Als koukleum en regenwatje zou ik een binnenbak hemels vinden, maar het welzijn van mijn paard is nog net iets belangrijker.

RedRoses

Berichten: 506
Geregistreerd: 21-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 14:53

Ik mag in mijn handjes knijpen. Mijn stal kostte €200, en is afgelopen jaar voor het eerst verhoogd naar €230 per maand. Daarvoor kan je kiezen of je je paard dag en nacht buiten wil hebben (weide met aangrenzende grote overdekte paddock) of ‘s nachts op stal. De stallen worden dan ook gemest en opgestrooid iedere dag en de paddocks ook. Eigenlijk is het volpension, want ze worden ook gevoerd. Die van mij staat er op pensioen dus hoeft geen brok, slobber doe ik zelf elke dag. We hebben een 20x60 buitenbaan die is niet super, maar de binnenbak is bijna om de hoek dus daar kunnen we altijd rijden. Hiervoor stond ik op een pensionstal die ook volpension was, met een betere buitenbak 20x40 en daar betaalde ik €305, maar ze kwamen maar een uurtje buiten. En nu als ze ‘s nachts op stal gaan staan ze vanaf ongeveer 08:00 ‘s morgens tot het donker word buiten, en zoals nu als er weinig gras staat krijgen ze ongeveer elke 3 uur kuil bijgevoerd. Dus in de winter staan ze wat korter dan de zomer buiten. Ik heb geen klagen +:)+. Het is bij iemand aan huis, dat scheelt al veel, en er staat maar een enkeling op pension, wat alleen bekenden zijn.

Josien_

Berichten: 9062
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 15:08

Hier het bericht gekregen dat we ongeveer 2,5% omhoog gaat met de stalling, wat de precieze bedragen gaan zijn moet nog even blijven ivm afronding etc. in praktijk, maar dat is dus amper 10 euro.
Persoonlijk had ik meer verwacht en dat had me ook niet verbaasd.

Elli99
Berichten: 99
Geregistreerd: 19-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 17:43

Ik ben benieuwd wat mensen in het noorden betalen voor volpension met buitenbak? Ik ga verhuizen en de tarieven liggen zo uit één… zo vraagt een particulier met dezelfde faciliteiten 235 euro en een kleinschalige pensionstal 330 euro. Ik zie door de bomen het bos niet echt meer… ben heel benieuwd naar wat mijn mede noorderlingen betalen :)

Marie111
Berichten: 4688
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 18:20

Wat versta je onder "noorden"?

corinadrenth

Berichten: 1866
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 18:29

Elli99 schreef:
Ik ben benieuwd wat mensen in het noorden betalen voor volpension met buitenbak? Ik ga verhuizen en de tarieven liggen zo uit één… zo vraagt een particulier met dezelfde faciliteiten 235 euro en een kleinschalige pensionstal 330 euro. Ik zie door de bomen het bos niet echt meer… ben heel benieuwd naar wat mijn mede noorderlingen betalen :)



Ja de een wil er ook graag wat aan verdienen. En vergeet niet dat sommige btw moeten betalen.

Elli99
Berichten: 99
Geregistreerd: 19-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 18:56

Marie111 schreef:
Wat versta je onder "noorden"?


Drenthe/Groningen/Friesland

Elli99
Berichten: 99
Geregistreerd: 19-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 18:57

corinadrenth schreef:
Elli99 schreef:
Ik ben benieuwd wat mensen in het noorden betalen voor volpension met buitenbak? Ik ga verhuizen en de tarieven liggen zo uit één… zo vraagt een particulier met dezelfde faciliteiten 235 euro en een kleinschalige pensionstal 330 euro. Ik zie door de bomen het bos niet echt meer… ben heel benieuwd naar wat mijn mede noorderlingen betalen :)



Ja de een wil er ook graag wat aan verdienen. En vergeet niet dat sommige btw moeten betalen.


Beide zijn wel handje contantje omdat ze hooi etc ook contant betalen

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 02:28

De kosten kunnen verschillen per locatie en een professionele stal moet er ook een salaris uithalen.

Wij doen doe het samen met elkaar. Het kost ons 5 uur per week per persoon om de paarden 3x per dag te verzorgen.
Dat is ruim 20 uur per maand.
Reken eens x het minimum loon van €13,27 wat je dan aan uurloon zou moeten betalen exclusief btw?

Even simpel gerekend kost de arbeid bij ons al minimaal €260,- per maand per paard.

Maar goed. Wij hebben de kosten van arbeid er uit gehaald door de verzorgbeurten te verdelen over de eigenaren.

Zuid-Oost Friesland.
Eigen StaL met uitloop voor de nacht
Of in groepje met afdak/inloopstal.

Overdag in kleine kudde op PP met gedraineerde zandpaddock, zandpaden, hooibakken/hooinetten schuilmogelijkheden.

€190,- C/D-pony
€200,- E-pony/paard tot 1,65

"Doe het samen" dus regelen de zorg met elkaar in overleg.

Met huidige aantal paarden en 3 verzorgmomenten per dag 4 verzorgbeurten per week. (Vanaf 7 paarden evt. terug naar 3. )

Inclusief ruwvoer en mineralen(blok)

Exclusief krachtvoer (zelf kopen) en strooisel (zelf kopen of bij ons afnemen en per gebruikte zak betalen).

Voor een schone pony kom je dan in de winter op ongeveer €207,-

Voor een paard dat veel strooisel verbruikt zit je dan al snel op €242,50 per maand in stal maanden.

20-60 verlichte en gedraineerde buitenbak, hindernismateriaal, longeren in de gedraineerde en verlichte paddock.

Stalling kosten in Friesland variëren van €160,- tot €300 voor stal met buitenbak. Met binnenbak er bij tussen de €180,-en €380,-/€400,- per maand

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 07:08

Als ik (minimum) uurloon moet uitrekenen per paard per maand. Zouden de kosten enkel voor de uren per paard per maand op €125 komen. En dan denk ik dat ik mild gerekend heb. Dan hebben we de kosten van hooi etc er nog niet bij zitten.

SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 08:29

Elli99 schreef:
Ik ben benieuwd wat mensen in het noorden betalen voor volpension met buitenbak? Ik ga verhuizen en de tarieven liggen zo uit één… zo vraagt een particulier met dezelfde faciliteiten 235 euro en een kleinschalige pensionstal 330 euro. Ik zie door de bomen het bos niet echt meer… ben heel benieuwd naar wat mijn mede noorderlingen betalen :)


Zitten er verschillen in de faciliteiten? Is bijvoorbeeld de bak beter of wordt er onbeperkt ruwvoer gegeven?

Berdien

Berichten: 64600
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 09:31

Mijn paard staat in noord Drenthe, per 1-1 wordt het €315,- per maand. Prachtige locatie met eindeloos veel uitrij mogelijkheden. Twee bakken (20x60 en 40x80), longeercircel en loswerkbak. Paarden staan in de winter op droge paddocks met hooi, in de winter op de wei. Komen elke dag buiten. Zelf mesten en in het weekend via een rooster buiten/binnen zetten. Hooi wordt gevoerd door stalhouder. Krachtvoer niet inbegrepen, zelf een bakje klaar zetten. Wordt voor ze naar buiten gaan gevoerd en als ze weer binnen staan. Vind ik alleen maar fijn, een CPL-er doet het matig op standaard brok :))

Ik vind het een hele fijne stal. Prijzig, maar het geld wel waard. Stalhouder mag er ook wel wat aan verdienen, plus dat hij zo ruimte houdt om te kunnen investeren. En dat doet hij ook flink :j

Zonnetje81
Berichten: 18749
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 09:44

Voor 180 euro kan ik mn ponys net thuis met voer en strooisel. Bizar want in friesland is het vlas of brok net zo duur.