Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 85 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

slachtprijs en waar laten slachten in Noord Brabant

 
Profiel   

Ik weet niet of het hier juist staat, anders graag verplaatsen.

Hoe kan ik achter de slachtprijs komen van een paard per kilo. En waar in Noord Brabant kan je hem het beste laten slachten ?
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niks kunnen vinden. of ik zoek niet goed genoeg
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-08 10:18 



 
Profiel   

Het is misschien niet naast de deur, maar ik zou mijn paard naar Nijkerk brengen.

Ik heb geen idee wat de huidige slachtprijs (kiloprijs) is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-08 10:20 



 
Profiel   

Mijn paard heeft verleden jaar 320 euro opgebracht. Luxe paard van 1.74m. De prijzen liggen thans wel lager.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-08 10:22 



 
Profiel   

Ik heb eens een paard naar slagerij van Elteren in Oud-Gastel gebracht. Heel netjes geregeld daar. Paard mocht als eerste van de dag komen, zodat er nog geen nare luchtjes hingen en hij daar overstuur van zou worden.
Slachtgeld moet je niet te veel van voorstellen. Da's maar een grijpstuiver.

telefoonnr heb ik niet meer, maar dat is op i-net wel te vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-08 10:24 



 
Profiel   

Hier in de buurt hebben ze goede ervaringen met Hooijmans in Kerkdriel (kan ook op afspraak).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-08 10:26 



 
Profiel   

Mijn pony is naar Nijkerk gegaan, je krijgt erg weinig ervoor. Maar denk niet dat het je om het geld gaat, dat je het diertje laat afmaken toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-08 10:28 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties. Het is niet voor mijn paard. Ik zal de opties doorgeven. Het belangrijkste is dat het zo goed mogelijk en snel gebeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-08 11:04 



 
Profiel   

Ik heb mijn paard pas naar Nijkerk gebracht en kreeg gisteren de afrekening.
1,20 per kilo voor bruikbaar vlees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-08 15:19 



 
Profiel   

Ik heb de man in Nijkerk net gebelt en hij zei inderdaad zoiets. Maar dat is als je het paard bij hem laat slachten. Als het je niet uitmaakt waar je hem laat slachten brengt ie het dubbele op zegt ie. Maar de eigenaar wil het geloof ik niet in het buitenland laten doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-08 15:29 



 
Profiel   

Hoezo in het buitenland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-08 15:30 



 
Profiel   

Ik heb een aantal jaren geleden een paard laten slachten bij Jos Beerens in Best.
Hij is mijn paard op zondagavond komen halen, het dier heeft een nachtje bij hem thuis doorgebracht en is op maandagmorgen als eerste "geholpen". Direct daarna een telefoontje gehad dat het gebeurd was en of ik nog iets van hem terugwilde...
Dat wilde ik niet, maar vond het wel fijn om te weten dat het gebeurd was.

Ik geloof dat ik destijds €250 heb gekregen voor een paard van +- 1.73 hoog met niet al te veel vlees op de botten. Maar zoals hierboven al gezegd: het geld was voor mij niet van belang. Ik wilde gewoon dat het netjes zou gebeuren en ivm jonge kinderen op het erf wilde ik het liever niet thuis laten inslapen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-08 15:31 



 
Profiel   

waarom moet het juist veel opleveren? klinkt bij mij alsof je veel geld wilt ipv diervriendelijk einde.
Nijkerk heb ik goede ervaringen mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-08 15:32 



 
Profiel   

Liezel1 schreef
Hoezo in het buitenland?


Ja dat zei de slager als het je niet uitmaakt waar het gebeurt dat ze naar het buitenland gaan. Maar ja hoe gebeurt het dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-08 15:33 



 

Ja als het je niet uitmaakt, verkoop je het dier aan een handelaar die het voor de slacht naar Italie of iets dergelijks verkoopt, mag je aannemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-08 15:34 



 
Profiel   

Kapi_Dust schreef
waarom moet het juist veel opleveren? klinkt bij mij alsof je veel geld wilt ipv diervriendelijk einde.
Nijkerk heb ik goede ervaringen mee.


Dat is echt niet zo hoor. Het moet juist heel dier vriendelijk gebeuren. Ik heb ook niet gezegt dat het veel moet opleveren

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-08 15:35 



 
Profiel   

xxelviraxx schreef
Liezel1 schreef
Hoezo in het buitenland?


Ja dat zei de slager als het je niet uitmaakt waar het gebeurt dat ze naar het buitenland gaan. Maar ja hoe gebeurt het dan.


Op de vrachtwagen naar Italië en daar in salami. Hard maar waar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-08 15:36 



 
Profiel   

ik hoor ook meestal goede reacties over nijkerk..
x

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-08 15:37 



 
Profiel   

Liezel1 schreef
Op de vrachtwagen naar Italië en daar in salami. Hard maar waar...


Pff zou ik echt nooit willen hoor..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-08 15:38 



 
Profiel   

zoek eens hier op bokt bij nijkerk, is een excursie naar geweest. Echt intressant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-08 15:58 



 
Profiel   

Ja ik had inderdaad al gekeken in die topics. Ik heb de foto's gezien, filmpies durf ik niet te kijken. Het ziet er 'goed' uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-08 16:39 



 
Profiel   

Jos Beerens in Best staat idd goed bekend en doet het heel netjes, is ervaren en ook ervaren in het fenomeen eigenaar. Hij respecteert je verdriet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-08 16:41 



 
Profiel   

ja nijkerk is een goede, waarom wil je hem eigenlijk laten slachten??

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-08 15:40 



 
Profiel   

Amarie schreef
Hier in de buurt hebben ze goede ervaringen met Hooijmans in Kerkdriel (kan ook op afspraak).


Ze schoten onze merrie af terwijl er naast stonden in Kerkdriel.
We hadden geen tijd om even weg te gaan staan.
Ik zie het bloed nog door de goot lopen, terwijl we ons bebloed halster meekregen.
We zullen dit nooit meer vergeten.
Wellicht is laten inslapen op een goede plek een betere optie.
De merrie rook de dood en wilde niet mee naar binnen met de medewerker van de slachterij.
Daarom stond mijn man ernaast.

Aan de andere kant: geef je paard niet zomaar af in vertrouwen dat het geslacht gaat worden.
Ik ken mensen die er een sport van gemaakt hebben om paarden bij de slacht op te kopen voor een habbekrats . Er flink aan "sleutelden" en voor "goed" weer doorverkopen.
Controleer wel altijd of het dier echt dood is.


Laatst bijgewerkt door Merel82 op 26-11-08 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-08 16:39 



 
Profiel   

Berthus Kroon in Utrecht, een ouderwetse paardenslager waar het belang van het dier nog bovenaan staan, onder paardenhandelaren is deze man een begrip.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-08 16:42 



 
Profiel   

Wat een verschrikkelijk verhaal Merel! Als ik ooit de beslissing moet maken laat ik haar thuis in slapen, daar waar ze zich veilig en op haar gemak voelt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-08 16:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 85 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen