Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 85 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

slachtprijs en waar laten slachten in Noord Brabant

 
Profiel   

De eigenaar heeft haar naar Best gedaan. En is gisteren geslacht. Paardje was gewoon op. Bedankt voor alle reacties.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-08 19:55 



 

Sterkte nog voor de eigenaar, nooit leuk om zo'n beslissing te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-08 19:57 



 
Profiel   

Merel82 schreef
Amarie schreef
Hier in de buurt hebben ze goede ervaringen met Hooijmans in Kerkdriel (kan ook op afspraak).


Ze schoten onze merrie af terwijl er naast stonden in Kerkdriel.
We hadden geen tijd om even weg te gaan staan.
Ik zie het bloed nog door de goot lopen, terwijl we ons bebloed halster meekregen.
We zullen dit nooit meer vergeten.
Wellicht is laten inslapen op een goede plek een betere optie.
De merrie rook de dood en wilde niet mee naar binnen met de medewerker van de slachterij.
Daarom stond mijn man ernaast.

Aan de andere kant: geef je paard niet zomaar af in vertrouwen dat het geslacht gaat worden.
Ik ken mensen die er een sport van gemaakt hebben om paarden bij de slacht op te kopen voor een habbekrats . Er flink aan "sleutelden" en voor "goed" weer doorverkopen.
Controleer wel altijd of het dier echt dood is.


Nu zeg je "inslapen is beter" ... Sorry, maar dat had je op voorhand toch ook kunnen bedenken niet?
Of je er nu bij bent of niet op dat moment, die kogel gaat door je paard z'n hoofd.. als je daar niet mee kan leven laat hem dan ook niet slachten. Je merrie rook de dood en toch ben je nog verder gegaan... wauw.. knappe prestatie, daar kan ik echt geen medeleven voor opbrengen.

Ik zou mijn paard NOOIT laten slachten, na een heel leven voor mij te hebben gewerkt VERDIEND hij wel wat beter.

Rustig laten inslapen en niet met angst de dood ingaan! Boos!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 13:48 



 

Dit is geen discussie over slapen of inslapen, die zijn er al genoeg gevoerd en iedereen is zelf baas over of hij of zij een paard laat inslapen of slachten, Sin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 13:53 



 
Profiel   

idem suleilitha: elk is eigen baas.

respecteer de keuze van TS (of in dit geval kennis/vriend ervan?), die zullen het al moeilijk genoeg hebben hiermee...

Trouwens, als het dier "op" is, héél cru, maar waarom niet slacht. Soms gaan er perfect goeie rijpaarden in de slacht, gewoon vr het vlees.

Ik eet geen paardenvlees, anderen msch ook niet, maar ik zie dat toch netjes verkocht worden bij de slager.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 13:57 



 
Profiel   

Lieve TS, fijn dat het achter de rug is. Moeilijk om te laten doen maar als het echt niet anders kon....
Sterkte, ook voor de eigenaar.

Sin: Vind het erg dat er zo cru over slachten wordt gedacht. Dat je het denk ok maar zo op bokt zet. Kan wel janken.

Vind het juist heel erg voor Merel dat dit is gebeurd en dat ze dat heeft moeten zien. Er zelf bij staan is wel wat anders dan het gewoon weten lijkt me.

En denk alsjeblieft niet zo makkelijk over inslapen. Onze pony heeft uren gevochten voor ze heen is gegaan en heeft dus echt wel door gehad wat er aan de hand is. Van rustig inslapen zonder angst is dus lang niet altijd sprake.

Probeer alsjeblief na te denken voor je zulke dingen op bokt zet want hier kwets je mensen echt mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 13:58 



 
Profiel   

Ik vind dat mensen gewoon terecht mogen nadenken voor ze hun paard laten slachten.. ik stel dat misschien cru, maar ik vind het slachten pas cru. Natuurlijk is wat Merel heeft meegemaakt iets verschrikkelijk. Ik zou ter plekke sterven denk ik.
In mijn ogen verdiend geen enkel dier het geslacht te worden. En dan toch al helemaal niet het dier dat jarenlang je vriend was.. je laat een hond of kat toch ook niet slachten?

Dus nee, zo cru vind ik dat niet.


Laatst bijgewerkt door Sin op 27-11-08 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 14:04 



 
Profiel   

Ok dan houden wij er een hele andere mening op na. Maar ik denk dat dit niet de plek is om daar over te discusseren.

TS; nogmaals sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 14:05 



 
Profiel   

Laat 't altijd in Best doen. ' Goede' ervaringen mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 14:32 



 
Profiel   

Sin schreef
Ik vind dat mensen gewoon terecht mogen nadenken voor ze hun paard laten slachten.. ik stel dat misschien cru, maar ik vind het slachten pas cru. Natuurlijk is wat Merel heeft meegemaakt iets verschrikkelijk. Ik zou ter plekke sterven denk ik.
In mijn ogen verdiend geen enkel dier het geslacht te worden. En dan toch al helemaal niet het dier dat jarenlang je vriend was.. je laat een hond of kat toch ook niet slachten?

Dus nee, zo cru vind ik dat niet.



Dat is jou mening, respecteer andermans mening ook ipv zo bot uit de hoek te komen

TS: Fijn dat het allemaal achter de rug is nu Ach gut

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 15:51 



 
Profiel   

Ik vind het allebei cru om mee te maken. Zo'n beslissing maak je niet voor de lol. Even iemand uit zijn droom halen over het rustig inslapen, forget it. Vorig jaar mijn paardje moeten laten inslapen omdat hij een een zeer zware koliek aanval had. De eigenaar had besloten hem in te laten slapen! Dit ging niet bepaald lekker, aangezien hij groot was niet in 1 x kon worden verdoofd. Zie je je paard half strompelend, omvallend en weer opkrabbelend door de wei gaan. Een verschrikkelijk gezicht, dit blijft je altijd bij. Huilen

Vandaar dat misschien slachten sneller gaat voor een paard.... misschien minder pijn. Ik weet het ook niet, die beesten kunnen het ons ook niet vertellen natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 16:02 



 
Profiel   

Zoiets is gewoon nooit leuk, er is daar niets menselijks aan, aan geen van beiden.

Als je paard echt op is van de pijn, zou ik laten inslapen, want kan die ook niet meer vervoerd worden.

Als het mogelijk is van nog te vervoeren, zou ik het (denk ik) nr de slacht doen. Ik denk dan echt bij mezelf... weeral eentje dat onnodig nr de slacht moet, want er worden er echt gefokt vr de slacht hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 16:06 



 
Profiel   

Maar het gaat hier niet om de keus slachten of inslapen. Bovendien is het gelukkig voor de ts al achter de rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 16:08 



 
Profiel   

gelukkig wel... niet te lang over nadenken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 16:14 



 
Profiel   


Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 16:28 



 
Profiel   

Daantjuh88 schreef
Ik vind het allebei cru om mee te maken. Zo'n beslissing maak je niet voor de lol. Even iemand uit zijn droom halen over het rustig inslapen, forget it. Vorig jaar mijn paardje moeten laten inslapen omdat hij een een zeer zware koliek aanval had. De eigenaar had besloten hem in te laten slapen! Dit ging niet bepaald lekker, aangezien hij groot was niet in 1 x kon worden verdoofd. Zie je je paard half strompelend, omvallend en weer opkrabbelend door de wei gaan. Een verschrikkelijk gezicht, dit blijft je altijd bij. Huilen

Vandaar dat misschien slachten sneller gaat voor een paard.... misschien minder pijn. Ik weet het ook niet, die beesten kunnen het ons ook niet vertellen natuurlijk.


En toch... de slacht lijkt me gewoon dieronvriendelijker, mensen laten ze ook inslapen, ook al gaat dat misschien niet direct vanzelf. Ik zie hem liever nog even strompelen en slap worden, neerliggen zodat ik hem kan troosten als hij z'n laatste adem uitblaast, dan dat ik hem aflever aan een poort en hem in de steek laat op 't laatste moment.

Bovendien wil ik niet dat mijn beste maatje op iemand z'n bord terecht. Noem mij dan maar bot en cru.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 16:28 



 
Profiel   

MISTRAL94 schreef
Maar het gaat hier niet om de keus slachten of inslapen. Bovendien is het gelukkig voor de ts al achter de rug.


Had ik dus wel door hoor...

Vind het ook gewoon erg dat TS onmiddellijk "veroordeelt" wordt.
is aan ieder zijn eigen keuze.

Ik zeg gewoon wat ikzelf zou doen. Want Sin schrijft het, zeker hierboven weer, zo mooi... is echt idyllisch. Heb jij realiteit al es meegemaakt Sin?

En van mij mag mijn eigen viervoeter wel op een ander zijn bord komen, als ik zo een ander kan redden. Mijn eigen viervoeter zal dan, op dat moment, absoluut niet meer te helpen zijn, in tegenstelling tot andere paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 16:36 



 
Profiel   

Sin schreef
Bovendien wil ik niet dat mijn beste maatje op iemand z'n bord terecht. Noem mij dan maar bot en cru.


Daar kun je voor kiezen, maar is niet standaard. Als jij dat niet wil, dan gebeurd het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 16:41 



 
Profiel   

Allemaal bedankt voor de reacties.

Het is inderdaad een moeilijke keuze die je moet maken. Het was mijn paard niet en iedereen moet die keuze voor zichzelf maken waar ie zich het beste bij voelt toch ? Ik heb het er ook wel moeilijk mee dat ie haar naar de slacht heeft gebracht maar het was zijn paard en niet de mijne. Iedereen blijft toch zijn mening erover houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 16:43 



 

Elvira, en het belangrijkste is dat het paard uit het lijden is verlost, daar gaat het toch om??

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 16:45 



 
Profiel   

lientjeds schreef
MISTRAL94 schreef
Maar het gaat hier niet om de keus slachten of inslapen. Bovendien is het gelukkig voor de ts al achter de rug.


Had ik dus wel door hoor...

Vind het ook gewoon erg dat TS onmiddellijk "veroordeelt" wordt.
is aan ieder zijn eigen keuze.

Ik zeg gewoon wat ikzelf zou doen. Want Sin schrijft het, zeker hierboven weer, zo mooi... is echt idyllisch. Heb jij realiteit al es meegemaakt Sin?

En van mij mag mijn eigen viervoeter wel op een ander zijn bord komen, als ik zo een ander kan redden. Mijn eigen viervoeter zal dan, op dat moment, absoluut niet meer te helpen zijn, in tegenstelling tot andere paarden.


Nee, daar zal ik eerlijk in zijn, heb dat nog niet meegemaakt. Is het niet eerder de uitzondering dat het echt moeilijk gaat?
Heb toch al vaak gelezen dat het wel rustig ging.. dus het lijkt me nog altijd de beste keuze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 16:46 



 

Helaas is het beeld wat menigeen heeft van een spuitje geven nog altijd te roze gekleurd. Natuurlijk kan het goedgaan maar het gebeurt nog altijd dat het een half uur duurt voor een paard daadwerkelijk dood is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 16:49 



 
Profiel   

En ik heb heel vaak gelezen dat slachten heel rustig en relaxed verloopt. Laten we daarom deze hele discussie maar stoppen. Je hebt je mening vermeld Sin, en dat lijkt me nu voldoende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 16:49 



 
Profiel   

suleilitha schreef
Elvira, en het belangrijkste is dat het paard uit het lijden is verlost, daar gaat het toch om??


Ja inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 16:51 



 
Profiel   

Sin schreef
Merel82 schreef
Ze schoten onze merrie af terwijl er naast stonden in Kerkdriel.
We hadden geen tijd om even weg te gaan staan.
Ik zie het bloed nog door de goot lopen, terwijl we ons bebloed halster meekregen.
We zullen dit nooit meer vergeten.
Wellicht is laten inslapen op een goede plek een betere optie.
De merrie rook de dood en wilde niet mee naar binnen met de medewerker van de slachterij.
Daarom stond mijn man ernaast.

Aan de andere kant: geef je paard niet zomaar af in vertrouwen dat het geslacht gaat worden.
Ik ken mensen die er een sport van gemaakt hebben om paarden bij de slacht op te kopen voor een habbekrats . Er flink aan "sleutelden" en voor "goed" weer doorverkopen.
Controleer wel altijd of het dier echt dood is.


Nu zeg je "inslapen is beter" ... Sorry, maar dat had je op voorhand toch ook kunnen bedenken niet?
Of je er nu bij bent of niet op dat moment, die kogel gaat door je paard z'n hoofd.. als je daar niet mee kan leven laat hem dan ook niet slachten. Je merrie rook de dood en toch ben je nog verder gegaan... wauw.. knappe prestatie, daar kan ik echt geen medeleven voor opbrengen.
Ik zou mijn paard NOOIT laten slachten, na een heel leven voor mij te hebben gewerkt VERDIEND hij wel wat beter.
Rustig laten inslapen en niet met angst de dood ingaan! Boos!



In de eerste plaats: Wij hebben ons paard in Kerkdriel laten slachten en ik herken dit verhaal absoluut NIET! Ons paard rook de dood echt niet, was heel rustig, je moet er zelf alleen niet bij staan huilen oid want dan weten ze DAARDOOR dat er iets mis is.
En Sin, ben je zelf er ooit bij geweest als een paard naar de slacht ging of werd ingeslapen? Zo nee, dan weet je ook niet waar je het over hebt. Wij hebben een paard in laten slapen omdat hij niet meer vervoerd kon worden en dat vond ik veel erger voor het dier.
Iedereen doet datgene waarvan hij/zij denkt dat het 't beste is voor dat speciale paard; zo ook de kennissen van TS. Daar voegen jouw uit de lucht gegrepen ideeen niets aan toe. Lees eerst eens de, vele, topics die hier al over zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 16:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 85 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen