Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 85 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

slachtprijs en waar laten slachten in Noord Brabant

 
Profiel   

hallo,
ik wil even reageren op dat stuk over Hooijmans in Kerkdriel.
ook ik ben daar geweest en ik heb er een zeer goede ervaring mee.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-08 19:04 



 
Profiel   

er werd ons eerst netjes en rustig uitgelegd wat er zou gaan gebeuren en waar het zou gaan gebeuren en als je het niet wilde zien waar je dan moest gaan staan. ik heb wel gekeken, en als je opgelet had dan had je kunnen zien dat het halster direct afgespoeld word met schoon water voordat je het terug krijgt. ik vind ook dat we zeer netjes opgevangen zijn later toen het gebeurd was, door ik denk de moeder en de zus van de eigenaar. die lieten je gewoon in je waarden als je toch nog even moest huilen. ik vind dat ze daar correct werk leveren en zal het ook iedereen aanbevelen om daar naartoe te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-08 19:08 



 
Profiel   

Ik zou ook nooit mijn paard naar de slacht brengen, hier is onze kleine man gestorven in mijn armen en daarna door het crematorium opgehaald.
Wat een doodsangst zouden deze dieren nog hebben voor dat ze afgemaakt worden.
Hierboven ook ergens een reactie met " eerste geholpen" wat een kolder ..ben je wel eens in een slachthuis geweest die lucht hangt daar gewoon

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:52 



 
Profiel   

CremelloZ schreef
Ik zou ook nooit mijn paard naar de slacht brengen, hier is onze kleine man gestorven in mijn armen en daarna door het crematorium opgehaald.
Wat een doodsangst zouden deze dieren nog hebben voor dat ze afgemaakt worden.
Hierboven ook ergens een reactie met " eerste geholpen" wat een kolder ..ben je wel eens in een slachthuis geweest die lucht hangt daar gewoon



Dit is wel een heel houd topic om omhoog te halen he ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:53 



 
Profiel   

Sin schreef
Ik vind dat mensen gewoon terecht mogen nadenken voor ze hun paard laten slachten.. ik stel dat misschien cru, maar ik vind het slachten pas cru. Natuurlijk is wat Merel heeft meegemaakt iets verschrikkelijk. Ik zou ter plekke sterven denk ik.
In mijn ogen verdiend geen enkel dier het geslacht te worden. En dan toch al helemaal niet het dier dat jarenlang je vriend was.. je laat een hond of kat toch ook niet slachten?

Dus nee, zo cru vind ik dat niet.


Ik ben het met je eens..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:54 



 
Profiel   

Goh, waarom denk je dat TS na 13 jaar nog op jouw mening staat te wachten? Zij heeft in 2008 (!) een moeilijke beslissing genomen en je geeft nog even een trap na? Als je jouw verdriet wil verwerken zijn er topics die beter aansluiten (en recenter zijn).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:58 



 
Profiel   

Does lief tegen elkaar... Y;(
Getemd voor een slotje i.v.m. oud topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 21:04 



 
Profiel   

Overigens aanvulling slachtpijzen liggen op moment erg hoog. 2,75 te kilo

Daarom zijn pony's ook duurder geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 21:48 



 
Profiel   

Ik zou willen dat je aan huis je paard kon laten schieten. Dat doen ze in Engeland wel. Dus geen gesleep met je paard naar de slager of dierenarts. Eerst een kalmerende injectie net zoals bv bij gebitsbehandeling en nog even knuffelen en dan een snelle kogel. Lijkt me voor mezelf nog steeds heel naar, maar voor het paard het prettigst.
En daarna gewoon lekker thuis begraven, dat lijkt mij het fijnste. Het mag niet, maar ken wel iemand die dat gedaan heeft... Die hadden kennissen met graafmachine en hebben het paard achter hun huis begraven... Moet je natuurlijk wel genoeg ruimte hebben...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 22:33 



 
Profiel   

Hier een slotje omdat dit wel een heel oud en niet meer actueel topic is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 85 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen