Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 85 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

slachtprijs en waar laten slachten in Noord Brabant

 
Profiel   

Ja sorry ik ben een extremist als het op dierenwelzijn op aan komt.
Ik ga het hierbij laten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 16:52 



 
Profiel   

Sin, ik riep ook altijd keihard dat mijn paard niet naar de slacht zou gaan, uiteindelijk heb ik dat toch gedaan! Want hoe het leven ook beeindigd wordt, geen een optie is de beste!
Thuis laten inslapen, wie weet loopt het af met een heel gevecht om leven of dood als het dier nog levenslust heeft, en uiteindelijk moet het worden opgehaald, daar wordt het ook nog verwerkt en alles. Of je moet kiezen voor een dure crematie maar jah wat merkt het paard er dan nog van? Zo'n crematie is meer voor jezelf al vind ik het wel mooi dat het bestaat, jammer dat het zo duur is. Dus alle manieren hebben zijn voor en nadelen.
De slacht, het klinkt heel cru maar het is wel de snelste manier en als het goed gebeurt hebben ze er geen erg in en is het al gebeurt Knipoog Ik had ook nooit gedacht dat ik dat zou doen en voel me nog steeds schuldig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 16:56 



 
Profiel   

ik ben realist... Haha!

Heb beiden al meegemaakt. TTz, inslapen zelf Huilen , slachten door kennis Verdrietig .
En ik zou al snel voor de slacht opteren, want daar had ikzelf (is uiteraard persoonlijk) de beste ervaring mee.

Nou ja, zoals eerder gezegd, elk is vrij in zijn doen en laten, ik veroordeel mensen niet te snel, wat ik wel veroordeel zijn mensen die andere mensen veroordelen.

Het allerbelangrijkste is dat je - als je ooit met zo'n situatie geconfronteerd wordt - de knoop zal moeten doorhakken in het belang van het dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 16:58 



 
Profiel   

sarosxx schreef
Sin, ik riep ook altijd keihard dat mijn paard niet naar de slacht zou gaan, uiteindelijk heb ik dat toch gedaan! Want hoe het leven ook beeindigd wordt, geen een optie is de beste!
Thuis laten inslapen, wie weet loopt het af met een heel gevecht om leven of dood als het dier nog levenslust heeft, en uiteindelijk moet het worden opgehaald, daar wordt het ook nog verwerkt en alles. Of je moet kiezen voor een dure crematie maar jah wat merkt het paard er dan nog van? Zo'n crematie is meer voor jezelf al vind ik het wel mooi dat het bestaat, jammer dat het zo duur is. Dus alle manieren hebben zijn voor en nadelen.
De slacht, het klinkt heel cru maar het is wel de snelste manier en als het goed gebeurt hebben ze er geen erg in en is het al gebeurt Knipoog Ik had ook nooit gedacht dat ik dat zou doen en voel me nog steeds schuldig.


Nee en toch, ik zou het echt, echt niet over mijn hart krijgen.
En mijn paard is er ook niet om opgegeten te worden, over mijn lijk.
Ik eet zelf ook geen dode dieren.. mss is het net dat dat mij nog iets vastberadener maakt.
Het kan ook bij het slachten flink fouten lopen blijkbaar he..
In tegenstelling tot wat sommigen denken leef ik niet op een roze wolk.

't is echt een princiepskwestie.

Maar soit, ik ging erover zwijgen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 17:11 



 
Profiel   

Sin schreef
sarosxx schreef
Sin, ik riep ook altijd keihard dat mijn paard niet naar de slacht zou gaan, uiteindelijk heb ik dat toch gedaan! Want hoe het leven ook beeindigd wordt, geen een optie is de beste!
Thuis laten inslapen, wie weet loopt het af met een heel gevecht om leven of dood als het dier nog levenslust heeft, en uiteindelijk moet het worden opgehaald, daar wordt het ook nog verwerkt en alles. Of je moet kiezen voor een dure crematie maar jah wat merkt het paard er dan nog van? Zo'n crematie is meer voor jezelf al vind ik het wel mooi dat het bestaat, jammer dat het zo duur is. Dus alle manieren hebben zijn voor en nadelen.
De slacht, het klinkt heel cru maar het is wel de snelste manier en als het goed gebeurt hebben ze er geen erg in en is het al gebeurt Knipoog Ik had ook nooit gedacht dat ik dat zou doen en voel me nog steeds schuldig.


Nee en toch, ik zou het echt, echt niet over mijn hart krijgen.
En mijn paard is er ook niet om opgegeten te worden, over mijn lijk.
Ik eet zelf ook geen dode dieren.. mss is het net dat dat mij nog iets vastberadener maakt.
Het kan ook bij het slachten flink fouten lopen blijkbaar he..
In tegenstelling tot wat sommigen denken leef ik niet op een roze wolk.
't is echt een princiepskwestie.
Maar soit, ik ging erover zwijgen..


Ik raad je toch echt aan die oude topics over slacht versus inslapen te lezen. Daarin staat ook dat je je paard kunt laten slachten zonder dat het voor de consumptie bestemd wordt, dat kun je zelf bepalen. Als je je paard in laat slapen en op laat halen gebeuren er ook geen fijne dingen mee, ik weet niet wat je erger vindt; voor het paard zelf maakt het denk ik echt niets meer uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 17:26 



 
Profiel   

Lieve Ts, Ik begrijp uit je bericht dat het niet om jou eigen paard gaat, veel sterkte gewenst voor de eigenaar! Ach gut

Ik heb mijn paardje bij Delta in laten slapen, Verdrietig en hier goede ervaringen aan over gehouden. Na alle spookverhalen over het inslapen heb ik toch mijn eigen gevoel gevolgt, omdat slachten voor mij geen optie was. Ik kon het niet. Uiteindelijk naar Dierenkliniek Delta gegaan, en het was heel er rustig Emir werd naar een grasveld geleid, ik mocht hem zelf van de trailer halen en zijn dekens af doen. En ik kreeg alle tijd om afscheid te nemen. Toen ze de vloeistof toe diende om slaperig te worden is hij met zijn hoofd in mijn armen gaat liggen. Toen hij uiteindelijk de verlossende prik kreeg is hij in mijn armen gestorven zonder tegen stribbelen met het zonnetje op zijn lijf op het zo door het geliefde gras.Gelukkig waren de verhalen over het opstaan en vechten niet waar, mijn paard was echt een vechter met nog heel veel levens lust, dat hem helaas alleen door een afgescheurde pees af genomen werd. Verdrietig Maar after al zou ik welk dier ik ook in mijn hart zal sluiten altijd gaan voor het inslapen, omdat ik hier goede ervaringen mee heb! Ik zal het mensen ook altijd aanraden of adviseren. Maar uiteindelijk blijft het ieder zijn eigen keus, het gaat om jou en je beest en niet om wat de buitenwereld roept! Dit is het belangrijkste! Ach gut

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 17:44 



 
Profiel   

Sin schreef
sarosxx schreef
Sin, ik riep ook altijd keihard dat mijn paard niet naar de slacht zou gaan, uiteindelijk heb ik dat toch gedaan! Want hoe het leven ook beeindigd wordt, geen een optie is de beste!
Thuis laten inslapen, wie weet loopt het af met een heel gevecht om leven of dood als het dier nog levenslust heeft, en uiteindelijk moet het worden opgehaald, daar wordt het ook nog verwerkt en alles. Of je moet kiezen voor een dure crematie maar jah wat merkt het paard er dan nog van? Zo'n crematie is meer voor jezelf al vind ik het wel mooi dat het bestaat, jammer dat het zo duur is. Dus alle manieren hebben zijn voor en nadelen.
De slacht, het klinkt heel cru maar het is wel de snelste manier en als het goed gebeurt hebben ze er geen erg in en is het al gebeurt Knipoog Ik had ook nooit gedacht dat ik dat zou doen en voel me nog steeds schuldig.


Nee en toch, ik zou het echt, echt niet over mijn hart krijgen.
En mijn paard is er ook niet om opgegeten te worden, over mijn lijk.
Ik eet zelf ook geen dode dieren.. mss is het net dat dat mij nog iets vastberadener maakt.
Het kan ook bij het slachten flink fouten lopen blijkbaar he..
In tegenstelling tot wat sommigen denken leef ik niet op een roze wolk.

't is echt een princiepskwestie.

Maar soit, ik ging erover zwijgen..


Ik snap jou mening wel. Ik heb er ook een heel naar gevoel over gehad wat er na dan allemaal ging gebeuren. Maar als ik ze thuis in zou laten slapen, zou ze drie dagen bij huis kunnen liggen en opgehaald worden door de rendac en wat er na allemaal gebeurt vond ik ook geen fijn idee. Nu zat er bij mij wel de verzekering tussen, en ook nog dat mijn dochter van negen afscheid moest nemen die met haar opgegroeid is, voor haar was het ook het fijnste waarschijnlijk dat ze haar gewoon de vrachtwagen op zag lopen. Maar ook zeker heel erg moeilijk want ze heeft staan brullen, maar misschien beter als dat ze een dierenarts zijn gang ziet gaan en misschien dat het mis gaat. Ze wilde met wat er ook gebeurde bij zijn tot het laatste moment. Maar jah ik heb met deze keuze ook geen fijn gevoel.
Nu zijn de andere twee paarden niet verzekerd, dit zal ik ook niet meer doen, te meer omdat ik dan geen keuze hoef te maken, het gebeurt, mocht het zover komen, nu gewoon thuis Knipoog
Maar hoe je het ook bekijkt, als het maar op een dierwaardige manier gedaan wordt, wat daarna allemaal gebeurt is meer voor het gevoel van de eigenaar, crematie, biefstukjes of wat dan ook, het paard merkt daar echt niks meer van! In mijn ogen is het ook het meest mooie als degene die dierbaar is tot het laatste moment erbij kan zijn, ik wou dat ik dat kon op dat moment!
Je hoort verschillende verhalen over dat het mis kan gaan. Ik heb er jammer genoeg niet bij kunnen zijn, mijn paard is naar Nijkerk gegaan, en heb daar heel veel goede ervaringen over gehoord, misschien dat daarom die keuze iets makkelijker is geworden. Maar het gevoel dat ik daar niet bij heb kunnen zijn voel ik me erg schuldig over. Ze zal echt wel op de meest vriendelijke manier behandeld zijn, ik was overal vrij in om een keue te maken maar toch is dit eigenlijk ook niet mijn manier. Maar voor dit moment was het de juiste keuze. En ik heb er goed over nagedacht, heb er ook de tijd voor gekregen en verschillende meningen over gehoord, het gaat gewoon super snel. Maar het idee dat mijn paard door haar hoofd geschoten is vind ik erg cru. Je leest dit misschien nu heel makkelijk maar ik vond het zeker een heel erg moeilijke beslissing en heb het er nog moeilijk mee. Maar het is helaas geen konijntje of poesje of hondje die je in je tuin kan begraven, dan was het allemaal veel makkelijker geweest.
Ik riep ook altijd kei hard van nooit een paard naar een slachthuis, filmpjes gezien en alles. Ik kon ook niet begrijpen dat mensen dat konden. Maar uiteindelijk sta je voor een beslissing van hoe nu verder en zet je alles op een rijtje en kom je toch daarop uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 23:20 



 
Profiel   

Yaleesa_Emir schreef
Lieve Ts, Ik begrijp uit je bericht dat het niet om jou eigen paard gaat, veel sterkte gewenst voor de eigenaar! Ach gut

Ik heb mijn paardje bij Delta in laten slapen, Verdrietig en hier goede ervaringen aan over gehouden. Na alle spookverhalen over het inslapen heb ik toch mijn eigen gevoel gevolgt, omdat slachten voor mij geen optie was. Ik kon het niet. Uiteindelijk naar Dierenkliniek Delta gegaan, en het was heel er rustig Emir werd naar een grasveld geleid, ik mocht hem zelf van de trailer halen en zijn dekens af doen. En ik kreeg alle tijd om afscheid te nemen. Toen ze de vloeistof toe diende om slaperig te worden is hij met zijn hoofd in mijn armen gaat liggen. Toen hij uiteindelijk de verlossende prik kreeg is hij in mijn armen gestorven zonder tegen stribbelen met het zonnetje op zijn lijf op het zo door het geliefde gras.Gelukkig waren de verhalen over het opstaan en vechten niet waar, mijn paard was echt een vechter met nog heel veel levens lust, dat hem helaas alleen door een afgescheurde pees af genomen werd. Verdrietig Maar after al zou ik welk dier ik ook in mijn hart zal sluiten altijd gaan voor het inslapen, omdat ik hier goede ervaringen mee heb! Ik zal het mensen ook altijd aanraden of adviseren. Maar uiteindelijk blijft het ieder zijn eigen keus, het gaat om jou en je beest en niet om wat de buitenwereld roept! Dit is het belangrijkste! Ach gut


Als ik jou verhaal zo lees komen bij mij de tranen weer, toch ook nog "mooie" ervaringen van afscheid nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 23:23 



 
Profiel   

Ik kwam van de week toevallig langs de rendac, vond het voor mijn gevoel ook niet echt een bedrijf dat je paard daar verwerkt wordt. Maar goed welke manier dan ook, als het maar op een manier is waar je zelf het beste gevoel bij hebt. En het voor het paard het ook de eerlijkste manier is natuurlijk. Als het moment van afscheid nemen maar op een goede manier gebeurt, wat er na gebeurt moet je eigenlijk niet over nadenken, ze merken er denk ik niks van.
Bij mijn paard denk ik dat ik zes jaren alle liefde heb kunnen geven wat ik kon, dat weegt veel zwaarder dan het afscheid wat ik haar heb moeten geven. Daar denk ik maar aan, heb al het beste voor haar gedaan, ook toen ik niet meer kon rijden heb ik haar tot het laatst het beste gegeven. Voor haar zijn we verhuist, een huisje met een wei en nieuwe stallen gebouwd, voor haar zelfs speciaal een hele grote stal, om haar is het allemaal begonnen. Leuk paard erbij gekocht voor haar als gezelschap zodat ze niet alleen stond bij ons en omdat mijn dochter er ook een hobby in kreeg natuurlijk. Deze merrie ging naar de hengst en hebben we er nog een leuke pony bij gekocht zodat mijn paard niet alleen stond, dikke vriendinnen waren het vanaf het eerste moment. Dat vond ik ook wel erg toen mijn paard weg ging, dat was zo leuk samen, zo'n groot paard met die kleine pony, dat was echt een dikke vriendschap met die twee.
Zelf heb ik nu het gevoel, ook omdat mijn dochter het aangegeven heeft, ze gewoon lekker thuis inslapen en er tot het eind bij zijn. Of misschien wel wat Yaleesa_Emir verteld. Dan heb je ook niet dat je de nare nasleep hebt thuis. Ik heb me ook verdiept in het cremeren.
Van mijn paard hebben we nog een paar mooie herinneringen, van haar staart hebben we iets moois gemaakt wat straks in de stal komt te hangen met al haar herinneringen, tenslotte is het om haar allemaal begonnen. Zo is ze toch nog een beetje bij ons.

En Sin, het geeft niks dat je zo reageert, ik reageerde eerder net zo! Maar als ik het zie bij de rendac dan maakt elke keuze eigenlijk niet uit, tenminste over wat er na dan gebeurt. Als ik ze thuis kon begraven was voor mij de keuze ook niet zo moeilijk geweest. Of je moet de keuze willen maken van het cremeren. Ik heb daar zelf ook aan gedacht maar jah wat ik al zei, ik heb zes jaar het beste voor mijn paard gedaan, de crematie zal ze weinig van merken en zou meer voor mijn eigen gevoel zijn om het af te sluiten. Het was voor mij meer het moment van het einde zeg maar, dat dat in elk geval goed is. Daarna moet je niet over nadenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-08 23:55 



 
Profiel   

Jos Beerens in Best staat idd goed bekend en doet het heel netjes, is ervaren en ook ervaren in het fenomeen eigenaar. Hij respecteert je verdriet.


maar dan is het niet altijd zeker dat dit paard geslacht word bij jos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-08 00:07 



 
Profiel   

sarosxx schreef
Ik kwam van de week toevallig langs de rendac, vond het voor mijn gevoel ook niet echt een bedrijf dat je paard daar verwerkt wordt. Maar goed welke manier dan ook, als het maar op een manier is waar je zelf het beste gevoel bij hebt. En het voor het paard het ook de eerlijkste manier is natuurlijk. Als het moment van afscheid nemen maar op een goede manier gebeurt, wat er na gebeurt moet je eigenlijk niet over nadenken, ze merken er denk ik niks van.
Bij mijn paard denk ik dat ik zes jaren alle liefde heb kunnen geven wat ik kon, dat weegt veel zwaarder dan het afscheid wat ik haar heb moeten geven. Daar denk ik maar aan, heb al het beste voor haar gedaan, ook toen ik niet meer kon rijden heb ik haar tot het laatst het beste gegeven. Voor haar zijn we verhuist, een huisje met een wei en nieuwe stallen gebouwd, voor haar zelfs speciaal een hele grote stal, om haar is het allemaal begonnen. Leuk paard erbij gekocht voor haar als gezelschap zodat ze niet alleen stond bij ons en omdat mijn dochter er ook een hobby in kreeg natuurlijk. Deze merrie ging naar de hengst en hebben we er nog een leuke pony bij gekocht zodat mijn paard niet alleen stond, dikke vriendinnen waren het vanaf het eerste moment. Dat vond ik ook wel erg toen mijn paard weg ging, dat was zo leuk samen, zo'n groot paard met die kleine pony, dat was echt een dikke vriendschap met die twee.
Zelf heb ik nu het gevoel, ook omdat mijn dochter het aangegeven heeft, ze gewoon lekker thuis inslapen en er tot het eind bij zijn. Of misschien wel wat Yaleesa_Emir verteld. Dan heb je ook niet dat je de nare nasleep hebt thuis. Ik heb me ook verdiept in het cremeren.
Van mijn paard hebben we nog een paar mooie herinneringen, van haar staart hebben we iets moois gemaakt wat straks in de stal komt te hangen met al haar herinneringen, tenslotte is het om haar allemaal begonnen. Zo is ze toch nog een beetje bij ons.

En Sin, het geeft niks dat je zo reageert, ik reageerde eerder net zo! Maar als ik het zie bij de rendac dan maakt elke keuze eigenlijk niet uit, tenminste over wat er na dan gebeurt. Als ik ze thuis kon begraven was voor mij de keuze ook niet zo moeilijk geweest. Of je moet de keuze willen maken van het cremeren. Ik heb daar zelf ook aan gedacht maar jah wat ik al zei, ik heb zes jaar het beste voor mijn paard gedaan, de crematie zal ze weinig van merken en zou meer voor mijn eigen gevoel zijn om het af te sluiten. Het was voor mij meer het moment van het einde zeg maar, dat dat in elk geval goed is. Daarna moet je niet over nadenken.


Ik ben blij dat er toch iemand hier mij begrijpt, ik begon me al ongelooflijk abnormaal te voelen (maar dat ben ik al gewoon Haha!).
Het zou er bij mij ook wel om gaan om tot het laatste moment bij hem te blijven, en hem net dat moment niet in de steek te laten. Wat er daarna mee gebeurt is misschien minder belangrijk, maar nog steeds belangrijk. Ik wil geen biefstuk van hem (maar dat heeft mss weer met mijn ik-eet-geen-dode-dieren principes kwestie te maken) en ook niet vermalen liefst. Ook al kost die crematie wel wat.

Op aanraden van half razend bokt hier (ofwel roepen ze hier massaal 'Zwart', en als er ene 'Wit' zegt, roepen ze wat later allemaal in koor 'Wit' Koe ) ben ik meer gaan lezen over dat slachten en inslapen.
Slachten gebeurt dus niet met een kogel maar met een pin. Hij hoeft niet in de voedselketen terecht te komen als je dat niet wil... Maar ik blijf nog altijd bij m'n standpunt, ik wil hem op dat moment niet alleen laten en hem niet op die manier laten gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-08 14:16 



 
Profiel   

Je hoeft ook helemaal niets, en maakt voor jouw paard vooral de keuze waar jij je hebt best bij voelt. Maar heb dan wel hat fatsoen om in een topic waar iemand anders een andere keuze heeft gemaakt, geen kwestende opmerkingen over slachten te maken. Iedereen moet vooral doen waar ze zich het beste bij voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-08 14:45 



 
Profiel   

Anoeska schreef
Je hoeft ook helemaal niets, en maakt voor jouw paard vooral de keuze waar jij je hebt best bij voelt. Maar heb dan wel hat fatsoen om in een topic waar iemand anders een andere keuze heeft gemaakt, geen kwestende opmerkingen over slachten te maken. Iedereen moet vooral doen waar ze zich het beste bij voelen.


Ik denk dat Sin het ook niet zo bedoeld. Ik kan me haar idee wel voorstellen, zeker omdat ze geen vleeseter is. Het is gewoon een naar idee.

En Sin, voor ons was het op dit moment de beste keuze, voor mijn dochter was het denk ik het "mooiste" dat ze mijn paard een vrachtwagen op zag lopen en dat voor haar het laatste moment was. Maar jah de volgende keer wordt onze keuze ook anders. Mijn dochter wil er graag bij zijn. Ze is nog maar negen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-08 17:00 



 
Profiel   

Nijkerk! Fantastische slagerij, alles netjes, goede prijs. Nooit af laten maken, is MIJN mening; ik heb een paard nog nooit zo zien vechten als mijn paard tegen zijn (100% voldoende gedoseerde) doodsspuit. Mijn andere paard die naar de slager is gegaan is al kauwend op zijn wortel van het leven beroofd, snel en gelijk klaar. Voor mij persoonlijk minder prettig idee, maar voor het paard het beste. Ik wordt ook liever in 1 keer door m'n kop geschoten dan dat ik door een spuitje m'n hele lichaam voel verlammen om vervolgens dood te gaan. Dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-08 17:07 



 
Profiel   

Sin schreef
sarosxx schreef
Ik kwam van de week toevallig langs de rendac, vond het voor mijn gevoel ook niet echt een bedrijf dat je paard daar verwerkt wordt. Maar goed welke manier dan ook, als het maar op een manier is waar je zelf het beste gevoel bij hebt. En het voor het paard het ook de eerlijkste manier is natuurlijk. Als het moment van afscheid nemen maar op een goede manier gebeurt, wat er na gebeurt moet je eigenlijk niet over nadenken, ze merken er denk ik niks van.
Bij mijn paard denk ik dat ik zes jaren alle liefde heb kunnen geven wat ik kon, dat weegt veel zwaarder dan het afscheid wat ik haar heb moeten geven. Daar denk ik maar aan, heb al het beste voor haar gedaan, ook toen ik niet meer kon rijden heb ik haar tot het laatst het beste gegeven. Voor haar zijn we verhuist, een huisje met een wei en nieuwe stallen gebouwd, voor haar zelfs speciaal een hele grote stal, om haar is het allemaal begonnen. Leuk paard erbij gekocht voor haar als gezelschap zodat ze niet alleen stond bij ons en omdat mijn dochter er ook een hobby in kreeg natuurlijk. Deze merrie ging naar de hengst en hebben we er nog een leuke pony bij gekocht zodat mijn paard niet alleen stond, dikke vriendinnen waren het vanaf het eerste moment. Dat vond ik ook wel erg toen mijn paard weg ging, dat was zo leuk samen, zo'n groot paard met die kleine pony, dat was echt een dikke vriendschap met die twee.
Zelf heb ik nu het gevoel, ook omdat mijn dochter het aangegeven heeft, ze gewoon lekker thuis inslapen en er tot het eind bij zijn. Of misschien wel wat Yaleesa_Emir verteld. Dan heb je ook niet dat je de nare nasleep hebt thuis. Ik heb me ook verdiept in het cremeren.
Van mijn paard hebben we nog een paar mooie herinneringen, van haar staart hebben we iets moois gemaakt wat straks in de stal komt te hangen met al haar herinneringen, tenslotte is het om haar allemaal begonnen. Zo is ze toch nog een beetje bij ons.

En Sin, het geeft niks dat je zo reageert, ik reageerde eerder net zo! Maar als ik het zie bij de rendac dan maakt elke keuze eigenlijk niet uit, tenminste over wat er na dan gebeurt. Als ik ze thuis kon begraven was voor mij de keuze ook niet zo moeilijk geweest. Of je moet de keuze willen maken van het cremeren. Ik heb daar zelf ook aan gedacht maar jah wat ik al zei, ik heb zes jaar het beste voor mijn paard gedaan, de crematie zal ze weinig van merken en zou meer voor mijn eigen gevoel zijn om het af te sluiten. Het was voor mij meer het moment van het einde zeg maar, dat dat in elk geval goed is. Daarna moet je niet over nadenken.


Ik ben blij dat er toch iemand hier mij begrijpt, ik begon me al ongelooflijk abnormaal te voelen (maar dat ben ik al gewoon Haha!).
Het zou er bij mij ook wel om gaan om tot het laatste moment bij hem te blijven, en hem net dat moment niet in de steek te laten. Wat er daarna mee gebeurt is misschien minder belangrijk, maar nog steeds belangrijk. Ik wil geen biefstuk van hem (maar dat heeft mss weer met mijn ik-eet-geen-dode-dieren principes kwestie te maken) en ook niet vermalen liefst. Ook al kost die crematie wel wat.

Op aanraden van half razend bokt hier (ofwel roepen ze hier massaal 'Zwart', en als er ene 'Wit' zegt, roepen ze wat later allemaal in koor 'Wit' Koe ) ben ik meer gaan lezen over dat slachten en inslapen.
Slachten gebeurt dus niet met een kogel maar met een pin. Hij hoeft niet in de voedselketen terecht te komen als je dat niet wil... Maar ik blijf nog altijd bij m'n standpunt, ik wil hem op dat moment niet alleen laten en hem niet op die manier laten gaan.


Hopelijk val ik niet onder "Razend Bokt". Ik begrijp jou zelfs heel goed. Het enige wat ik je wilde zeggen was dat je je eerst moet verdiepen in een kwestie voor je een kwetsende reactie opschrijft; trouwens, ook voor een niet-kwetsende reactie is enige kennis van het onderwerp wel gewenst. Dat jij voor een andere manier kiest is je goed recht, daar zal niemand jou op aanvallen. Gun dan ook die ander zijn/haar keuze. Het is voor iedereen een verdrietig en moeilijk besluit.
En verder: mijn dochter en ik zijn tot 1 seconde voor het schot bij ons paard geweest; de slager pakte het halstertouw over, wij draaiden ons om en wèg was hij (paard). Als je het wilt, kun je er echt tot het einde bij zijn, ook bij de slager, dat is je eigen keuze. En geloof me dat valt niet mee, maar dat doe je voor je paard waar je zoveel plezier mee hebt gehad. Daarna hebben we allebei staan Huilen Huilen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-08 17:45 



 
Profiel   

Ik sluit mij voledig aan bij Sin, geen enkel dier verdient het om geslacht te worden en het is ook echt geen fijn idee dat je paard uiteindelijk op iemands bord eindigd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-08 18:01 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Jos Beerens in Best staat idd goed bekend en doet het heel netjes, is ervaren en ook ervaren in het fenomeen eigenaar. Hij respecteert je verdriet.


maar dan is het niet altijd zeker dat dit paard geslacht word bij jos.



idd, en even er aanvulling hij is op dit moment ook bezig met een verhuizing naar een ander pand omdat volgens mij zijn slachtruimte weg gaat achter de winkel en het pand uitgebreid word.
Maar verder is Jos Beerens een vreselijk aardige vent en houd hij zelf ook paarden en ik denk dat hij zich daarom ook zo goed kan plaatsen in het verdriet van andere mensen.
Verder heb ik zelf geen ervaring met ton beerens qau slachten, maar wel met de aankoop van een veulen en dat is allemaal zeer netjes verlopen en zo te horen ook bij het paard van een vriend van de TS.

Veel sterkte in ieder geval...!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-08 18:13 



 
Profiel   

slmh schreef
Ik sluit mij voledig aan bij Sin, geen enkel dier verdient het om geslacht te worden en het is ook echt geen fijn idee dat je paard uiteindelijk op iemands bord eindigd..

Heb jij je er al iets meer in verdiept (oude topics hierover gelezen bijv?) voor je dit opschreef Slapen Slapen


Laatst bijgewerkt door Merlijn op 28-11-08 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-08 18:14 



 
Profiel   

slmh schreef
Ik sluit mij voledig aan bij Sin, geen enkel dier verdient het om geslacht te worden en het is ook echt geen fijn idee dat je paard uiteindelijk op iemands bord eindigd..



*zucht* en daar is deze discussie niet voor over wel of niet slachten. De vraag was welk slachthuis. Wie ben jij om dan een ander op zijn of haar keus te veroordelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-08 18:15 



 

Moderatoropmerking:
Willen jullie terug on-topic gaan naar de kwestie van de TS? Dus wat de slachtprijs is van een paard, en waar er eventueel geslacht kan worden in Noord-Brabant.

Het is niet de bedoeling om er vervolgens een off-topic discussie over te maken over wat de beste manier van afmaken is. Daar zijn andere topics voor.

Alvast bedankt voor jullie medewerking Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-08 20:09 



 
Profiel   

Ton Beerens uit Best!
(ik weet dat jos de broer van ton is maar ik ken ton al 25 jaar als DE slager en jos als de handelaar)
Voor een paard rond de 1.65 kreeg ik 400 euro..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-08 20:18 



 
Profiel   

Het is voor het paard al gelukkig voorbij, en hier een discussie die niets met de vraag te maken heeft.......
Sterkte voor de eigenaar en voor de Ts........

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-08 21:32 



 
Profiel   

hallo

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-08 18:56 



 
Profiel   

Merel: spijtig dat het zo ging, maar als de merrie al bang was, is het mss beter dat ze zo snel hebben gedaan en dat de merrie niet dacht dat ze achtergelaten werd door jullie, ook dat zal wat betekend hebben. Het is nooit leuk een dier te moeten laten gaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-08 19:02 



 
Profiel   

Ik zou mijn paard met een zeer gerust hart overlaten aan Jan van Veen in Nijkerk, geweldige man met een echt gevoel voor dieren, ik vertrouw 100% op hem...hij brengt dieren aan een prettig, snel en waardig einde!

De slachtprijs lag 1,5 jaar geleden ( heb het ton gevraagd aan van Veen)rond de 1,80 per (hangende, das dus het karkas, benen, hoofd en ingewanden eraf) kilo, dit voor een sportpaard met dus goed 'biefstukkenvlees'. Voor een koudbloed of pony, het 'worstenvlees', lag dit tussen de 1.10 en 1.50 de (hangende) kilo.

Zie dat inmiddels het al gebeurd is voor het paard, maar goed.... voor de overige geinteresseerden dan Knipoog


Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 05-12-08 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-08 19:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 85 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen