Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 510  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

 
Profiel   

Om toch te trachten het iets overzichtelijk te houden is hierbij deel 2 van het "semi centrale topic" geopend.
Voor loads of info zie deel 1 van dit topic: [TAO] Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderatoropmerking:
Naar aanleiding van de titelfix op 25 september 2015 even een toelichting: dit topic is bedoeld voor vragen over vermogen, gewicht, en het bespreken van vragen rondom wettelijke afspraken.



Laatst bijgewerkt door A_nouk op 30-04-18 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

TAG aangepast

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-10 20:29 



 
Profiel   

Volgens mij gaat het er niet over of ik de auto kan onderhouden, maar of ik een auto kan vinden onder die 2000 voor de aanschaf. Dat is alleen mijn vraag

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-10 23:20 



 
Profiel   

die auto is best te vinden, dat is het probleem niet, maar het veilig ermee kunnen rijden dan wel... internet staat er vol mee maar durf je het dan wel aan om met een barrel op pad te gaan met je kostbare paardje erachter??

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 09:21 



 
Profiel   

Heeft er iemand ervaring met een Fiat Marea Weekend voor de trailer? Ik heb nu zon auto en zou eigenlijk ook graag een 2 paards trailer willen. Heb overigens nog niet gekeken of tie t uberhaubt mag trekken, maar gaat me er meer om hoe die zich voor een trailer gedraagd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 10:20 



 
Profiel   

Een BMW X5, of X6.

Ik reed vroeger met een Suzuki, maar dat raad ik niemand aan. Ik raad sowieso niemand aan om een max gewicht te gaan trekken, die de auto mag trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 10:22 



 
Profiel   

Ja de Suzuki is leuk, maar geen ideale trekwagen. Heb ik ook gehad.
Bij ons staat er een Mercedes E sedan of een C combi(station) voor!
Rijd heerlijk en kunnen het makkelijk hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 10:32 



 
Profiel   

Nissan Terrano 3.0Di Turbo, mag 3 ton aan de haak.
Mercedes Vito 110CDI, mag 2 ton aan de haak.

Heb een hekel aan -kan net- combinaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 10:35 



 
Profiel   

Cryssie schreef
Volgens mij gaat het er niet over of ik de auto kan onderhouden, maar of ik een auto kan vinden onder die 2000 voor de aanschaf. Dat is alleen mijn vraag


Heb je al eens gekeken naar de Volvo 740 O:) In dieseluitvoering mag die in NL 1600 kg trekken en die heeft meer dan koppel genoeg om dat te doen. Kwa vermogen, okay daar zul je je rijstijl iets aan moeten passen :D Hij is niet de snelste kwa optrekken tenzij turbo uitvoering. Enig nadeel hij is (zover ik weet) duur in de belasting. Maar motorisch gezien is het er 1 die je niet snel kapot krijgt. En kwa roesten, de mijne heeft een paar hele kleine plekjes waar het schuifdak zit, en dat schijnt een kwaaltje van die schuifdaken te zijn. Verder geen roestplekje op die hele auto te vinden :D Verbruik van de mijne is 1:11,9 en met trailer 1:9 Maar die hoeft hij van mij niet meer te trekken, daar heb ik een andere Volvo voor 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 11:47 



 
Profiel   

Niet de snelste kwa optrekken.... Dan beweeg je je toch al op glad ijs, wat als je gaat slingeren? Wat als je in een file in de tunnel komt te staan, en nog omhoog moet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 12:04 



 
Profiel   

Siersma schreef
Heeft er iemand ervaring met een Fiat Marea Weekend voor de trailer? Ik heb nu zon auto en zou eigenlijk ook graag een 2 paards trailer willen. Heb overigens nog niet gekeken of tie t uberhaubt mag trekken, maar gaat me er meer om hoe die zich voor een trailer gedraagd.


Kennis van ons heeft een Marea voor een boottrailer van 800kg en dat rijdt prima, hij heeft de sterkste variant (2.4jtd) en mag 1400kg trekken. Kogeldruk niet bekend. De Marea heeft nogal de neiging om door te hangen/ achterover te hangen als de achterbak vol zit in combinatie met de aanhanger. Een 2 paard trailer met 1 paard/ pony erin zou net kunnen, maar een volle twee paards kan niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 12:57 



 
Profiel   

Mag een Kia Sorento een 2-paards trailer trekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 13:15 



 
Profiel   

Vienna2007 schreef
Niet de snelste kwa optrekken.... Dan beweeg je je toch al op glad ijs, wat als je gaat slingeren? Wat als je in een file in de tunnel komt te staan, en nog omhoog moet?


Duidelijk niet bekend met het fenomeen Volvo :D ;) :+ (sorry ben Volvisti)
Niet de snelste kwa optrekken is relatief he ;) Juist in de lagere versnellingen trekt deze als een gek, pas als je richting de 70 a 80 gaat, gaat het wat langzamer. En als je paard die aan de slinger krijgt heb je een olifant erop staan :D Auto weegt van zichzelf 1425 kg en is een tank 8-) Heb jaren met deze een trailer getrokken, en echt hoe gek ze ook doen in deze auto krijg je geen beweging. Daarbij helpt de achterwielaandrijving ook. Als ik hem niet zou vertrouwen als trekauto zou ik hem niet aanraden ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 13:29 



 
Profiel   

Vienna2007 schreef
Niet de snelste kwa optrekken.... Dan beweeg je je toch al op glad ijs, wat als je gaat slingeren? Wat als je in een file in de tunnel komt te staan, en nog omhoog moet?

Er is een verschil tussen veel koppel en veel vermogen. Het eerste zorgt ervoor dat je kunt vertrekken; het tweede dat je snel kunt rijden. Snel rijden met een trailer is niet nodig; vertrekken natuurlijk wel. Die oude diesels hebben misschien geen hopen vermogen maar wel een groot koppel en dus kun je er perfect een trailer mee trekken.

Om uit een slinger situatie te geraken is hevig versnellen nooit de juiste optie, dus daar heb je je vermogen niet voor nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 13:40 



 
Profiel   

Citaat
Kennis van ons heeft een Marea voor een boottrailer van 800kg en dat rijdt prima, hij heeft de sterkste variant (2.4jtd) en mag 1400kg trekken. Kogeldruk niet bekend. De Marea heeft nogal de neiging om door te hangen/ achterover te hangen als de achterbak vol zit in combinatie met de aanhanger. Een 2 paard trailer met 1 paard/ pony erin zou net kunnen, maar een volle twee paards kan niet.


Zou in mijn geval gaan om 2paards met 2 haflingers erin. Ik heb een 1.6, dus nogal wat lichter dan die van je kennis. Dus moet t dan niet doen geloof ik. Ben ook nog maar aan het rondkijken, dus was gewoon nieuwsgierig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 14:46 



 
Profiel   

Siersma schreef
Heeft er iemand ervaring met een Fiat Marea Weekend voor de trailer? Ik heb nu zon auto en zou eigenlijk ook graag een 2 paards trailer willen. Heb overigens nog niet gekeken of tie t uberhaubt mag trekken, maar gaat me er meer om hoe die zich voor een trailer gedraagd.


Siersma schreef
Citaat
Kennis van ons heeft een Marea voor een boottrailer van 800kg en dat rijdt prima, hij heeft de sterkste variant (2.4jtd) en mag 1400kg trekken. Kogeldruk niet bekend. De Marea heeft nogal de neiging om door te hangen/ achterover te hangen als de achterbak vol zit in combinatie met de aanhanger. Een 2 paard trailer met 1 paard/ pony erin zou net kunnen, maar een volle twee paards kan niet.


Zou in mijn geval gaan om 2paards met 2 haflingers erin. Ik heb een 1.6, dus nogal wat lichter dan die van je kennis. Dus moet t dan niet doen geloof ik. Ben ook nog maar aan het rondkijken, dus was gewoon nieuwsgierig.


Is inderdaad niet mogelijk.
De 1.6 mag zelfs maar 1200 kg trekken, en dat bij 70 kg kogeldruk.
Je mag er dus theoretisch nog niet eens een anderhalf paards achter hangen.
De meeste anderhalf paards hebben een tmm van 1300/1350 kg en een kogeldruk van zo'n 75 kg. Die kogeldruk nekt je dus zowieso.
Oh ja, 103 pk / 144 Nm is ook niet direct geschikt om een trailer mee te trekken.

Kaatje schreef
Mag een Kia Sorento een 2-paards trailer trekken?

Dat ligt net aan het type.
De 2.4 benzine versie van 2002-2006 i.i.g. niet.
En alle nieuwste versies van 2009-2010 ook niet.
De rest als het goed is allemaal wel.

De 2.4 benzine mag weliswaar 2300 kg trekken, wat ruimschoots genoeg zou moeten zijn. Echter mag je maar 92 kg kogeldruk hebben. En voor een 2-paards is minimaal 100 kg toch wel het minimum.
Voor de laatste versie geldt eigenlijk hetzelfde verhaal, 2000 kg trekgewicht is voldoende, maar je mag maar 80 kg kogeldruk hebben, ook weer niet voldoende dus.
Nu kun je zeggen, wat kan die kogeldruk me schelen, daar wordt toch niet naar gekeken. Daar heb je gelijk in, bij een standaard controle meestal niet inderdaad, maar als je een keer daadwerkelijk bij een ongeluk betrokken raakt ga je nat. Want de verzekering zal er wel naar kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 17:38 



 
Profiel   

ohh ik baal ik heb nu een daihatu ferozza en mag daar m`n trailer mee trekken zonder E rijbewijs nu si die afgekeurd en komt nogal wat koste aan denken we maja zoek maar eens een andere auto waar je de trailer mee mag trekken zonder E |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 17:54 



 
Profiel   

Bedankt voor je antwoord Stefanvi.
Dat valt tegen, stom dat die kogeldruk zo lag is ,we hebben er nu een discovery voor staan maar die willen
we vervangen .
Even verder zoeken dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 18:41 



 
Profiel   

Bedankt voor de reactie stefanvi. Was ook maar een stom idee, zei mn vriend net ook al. Maar goed, ik heb geen verstand van dit soort dingen. Als we dus een trailer nodig hebben lenen we de vw bus van mn oom, nog handiger ook qua dingen meenemen. En die mag en kan het zeker trekken, met gemak zelfs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 19:21 



 
Profiel   

Kaatje schreef
Bedankt voor je antwoord Stefanvi.
Dat valt tegen, stom dat die kogeldruk zo lag is ,we hebben er nu een discovery voor staan maar die willen
we vervangen .
Even verder zoeken dus.

JIJ wil een Disco inruilen op een Kia?
Laat ik het zo zeggen: bezind eer ge begint..........

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 20:04 



 
Profiel   

Weet iemand misschien of een Toyota Avensis een 1,5 trailer mag trekken met 1 pony erin?
De versie van 2001.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 20:09 



 
Profiel   

Hyundai Tucson 2.7 4x4 met een anderhalfpaardstrailer erachter!
Ik vind 't geweldig!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 20:14 



 
Profiel   

xmarlies96 schreef
Weet iemand misschien of een Toyota Avensis een 1,5 trailer mag trekken met 1 pony erin?
De versie van 2001.

Kijk even in de autopapieren!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 20:15 



 
Profiel   

BaiNar schreef
xmarlies96 schreef
Weet iemand misschien of een Toyota Avensis een 1,5 trailer mag trekken met 1 pony erin?
De versie van 2001.

Kijk even in de autopapieren!!




De auto mag maximaal 1300kg trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 20:18 



 
Profiel   

Mercedes vito 109 cdi...gaat prima voor 2 paards

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 20:20 



 
Profiel   

wendyke schreef
ohh ik baal ik heb nu een daihatu ferozza en mag daar m`n trailer mee trekken zonder E rijbewijs nu si die afgekeurd en komt nogal wat koste aan denken we maja zoek maar eens een andere auto waar je de trailer mee mag trekken zonder E |(

Of gewoon je E halen ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-10 20:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 510  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen