Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 471 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474 ... 510  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

 
Profiel   

Janien30 schreef
Hallo allemaal, ik heb even zitten scrollen maar kan zo snel geen antwoord vinden op wat ik zoek dus hieronder even puntsgewijs een beschrijving:
- Moet 2000 kilo kunnen trekken
- Tweedehands in aankoop max 10000 euro
- mag ouder zijn maar niet ouder dan 2013
- wordt intensief gebruikt ook voor werk zo'n 1500/2000 km per maand
- goedkoop in verbruik (hoeft niet super zuinig te zijn want dat wordt lastig maar ook geen zuipschuit max 1 op 18? als dat reeel is)
- 5 deurs met ruime kofferbak

Dat was het wel zo'n beetje diesel of benzine maakt niet uit, diesel zou fijn zijn en handgeschakeld of automaat maakt ook niet uit maar automaat zou fijner zijn.
Ik ben heel benieuwd naar jullie tips :) alvast bedankt.
-

Als je opgeeft dat 2000kg minimaal is (dus 2001+ kg trekgewicht) dan blijven er bij de rest van je lijst vier stuks over:
https://www.autoweek.nl/occasions/?sort ... deuren=4-5

Hoe hard ze zuipen, kun je niet op selecteren maar dat is wel op te zoeken voor vier auto's......
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 20:51 



 
Profiel   

ikke schreef
Als je opgeeft dat 2000kg minimaal is (dus 2001+ kg trekgewicht) dan blijven er bij de rest van je lijst vier stuks over:
https://www.autoweek.nl/occasions/?sort ... deuren=4-5

Geen discussie, het gaat die Peugeot 208 met 1,2 liter motor worden _O-


Maar eerlijk is eerlijk, Janien30 zoekt wel een beetje een zoals de Duitsers dat zo mooi zeggen een eierlegende Wollmilchsau. In dit geval veel trekken, jong, goedkoop en zeer laag verbruik. Dat is nogal een uitdaging. Kan als je een hogere km stand voor lief neemt, al zou ik dan zelf liever een auto van een paar jaar ouder nemen met iets lagere km stand.

https://www.gaspedaal.nl/stationwagon?b ... 0&srt=df-a
Of die de 1:18 halen zal erg afhankelijk zijn van je gasvoet, maar met lange stukken zodat het blok goed warm wordt en zo constant mogelijk 80-100 km/h (bvk op de cruise control) moet dat een heel eind lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 21:44 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
ikke schreef
Als je opgeeft dat 2000kg minimaal is (dus 2001+ kg trekgewicht) dan blijven er bij de rest van je lijst vier stuks over:
https://www.autoweek.nl/occasions/?sort ... deuren=4-5

Geen discussie, het gaat die Peugeot 208 met 1,2 liter motor worden _O-


Maar eerlijk is eerlijk, Janien30 zoekt wel een beetje een zoals de Duitsers dat zo mooi zeggen een eierlegende Wollmilchsau. In dit geval veel trekken, jong, goedkoop en zeer laag verbruik. Dat is nogal een uitdaging. Kan als je een hogere km stand voor lief neemt, al zou ik dan zelf liever een auto van een paar jaar ouder nemen met iets lagere km stand.

https://www.gaspedaal.nl/stationwagon?b ... 0&srt=df-a
Of die de 1:18 halen zal erg afhankelijk zijn van je gasvoet, maar met lange stukken zodat het blok goed warm wordt en zo constant mogelijk 80-100 km/h (bvk op de cruise control) moet dat een heel eind lukken.

Met een Diesel heb je nog een schijn van kans om in de buurt van dat verbruik te komen maar ik denk ook dat je bij dergelijk gebruik geen benzine moet willen hebben. LPG is misschien een overweging omdat je dan bijna 1:9 mag rijden bij dezelfde brandstofkosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 21:56 



 
Profiel   

Haha ja mijn eisen zijn ook meer een beetje gebaseerd op de kennis die ik heb. Maar ik ben gewoon benieuwd welke auto jullie zouden aanraden. Ik kwam er later achter dat ik de km stand niet had benoemd maar die is zeker belangrijk en daarbij deel ik ook de mening dat hij met een lagere km stand ouder mag zijn, maar er mag wel al 150000 op de teller staan in het geval van een diesel.

Misschien handiger om te vertellen wat ik er mee wil. Ik zou zelf het liefst een trailer willen die 2 KWPN paarden kan vervoeren. Wekelijks gebruik ik hem met maar 1 paard maar gezien ik graag met een stalgenoot naar het strand wil kunnen is 2 paards handig en daarnaast sluit ik niet uit dat ik er zelf nog een 2e paard bij koop.
Als ik ga zoeken naar dat soort trailers kom ik eigenlijk alleen maar uit op 2000 kilo trekgewicht. Je komt dan automatisch in een duurdere autoklasse en dat is prima maar ik zou het liefste wel voor de goedkoopste optie kiezen omdat het ten eerste voor mij echt niet uitmaakt hoe de auto er uitziet zolang hij me maar van A tot B brengt ten tweede gebruik ik hem ook voor mijn werk dus rijd ik veel km.

Ik hoop dat jullie mij vanuit dit doel dan misschien kunnen adviseren haha.
Als jullie bijvoorbeeld opties weten om twee paarden te vervoeren zonder dit trekgewicht nodig te hebben hoor ik dit ook graag en tips over tweedehands goede trailers of goedkopere nieuwe trailers zijn ook meer dan welkom. Met goedkope trailers bedoel ik onder de 7000 euro. De cheval liberty 2 paards vind ik erg mooi maar die is nieuw zo rond de 7500 dus goedkoper dan dit zou fijn zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 08:13 



 
Profiel   

Janien30 schreef
maar er mag wel al 150000 op de teller staan in het geval van een diesel.

Een flinke diesel met 150K is nauwelijks ingereden. Vanaf 350K ga je eigenlijk pas zeggen dat ie aardig wat gelopen heeft.

KWPN-er: gewicht hangt erg af van bouw en conditie, zeg 550 kg. Maal twee is 1100 kg. Tweepaardstrailer echt op de weegschaal ik denk minimaal 800 kg. Dus die 2 ton trekgewicht heb je echt wel nodig. Daar moet je ook geen 'het kan net' auto voor willen zetten.

Met 18-24K per jaar kan een diesel uit. Als je zelfstandig ondernemer bent en grijs kenteken is een optie betaal je zelfs geen diesel toeslag. Als er een hybride is die onder 50 gr CO2 / km blijft (betwijfel het met 2 ton trekgewicht, onze V60 phev zit op 1800 kg) betaal je de komende twee jaar halftarief wegenbelasting.

In de link in mijn eerdere post staat de prijs op max 15.000. Dat is bewust omdat het vraagprijzen zijn. Daar is vast nog wel want onderhandelingsruimte, bij de een misschien wat meer dan bij de ander. Maar zet dat gerust terug naar 12.500 mocht dat je voorkeur hebben.

Blijven er als stationwagen 26 over (vanaf 176.533 km), als "terreinwagen" (Sportage, Tiguan, CX5, Forrester enz) 21. Daar zitten best wel een paar interessante opties tussen. Of die ook de 1:18 halen durf ik niet te zeggen maar ik ben bang dat je ergens water bij de wijn moet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 09:32 



 
Profiel   

Iemand ervaring met de hybride Seat tarraco?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 13:02 



 
Profiel   

Wij kijken een beetje rond naar een Ford Kuga! Die mogen 2000kg en 100kg kogeldruk hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 18:02 



 
Profiel   

Ik heb totaal geen verstand van auto's. Ik wil een nieuwe auto kopen, en mijn enige eisen zijn dat het een automaat is en dat ie voor een tweepaardstrailer mag. Waar moet ik dan op letten, waar kan ik zoeken? Ik heb echt geen idee. Heeft iemand een idee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 19:48 



 
Profiel   

Wat is het budget?
Neem aan dat je rijbewijs BE hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 20:46 



 
Profiel   

CleopatraVII schreef
Ik heb totaal geen verstand van auto's. Ik wil een nieuwe auto kopen, en mijn enige eisen zijn dat het een automaat is en dat ie voor een tweepaardstrailer mag. Waar moet ik dan op letten, waar kan ik zoeken? Ik heb echt geen idee. Heeft iemand een idee?

Ehm, pas op, een Fiat Panda mag een tweepaards trailer trekken, zelfs met B-rijbewijs!
Je moet er even een pak stro achterin gooien om de kogeldruk goed te krijgen en dat is meteen het enige wat je mag laden.

Een 2-paards Ifor Williams mag tot 2600kg wegen.

Het is dus een erg breed pallet waar je uit kan en moet kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 20:52 



 
Profiel   

Ja ik heb mijn BE-rijbewijs net gehaald.

Ik neem aan dat jullie snappen dat de auto dus een tweepaardstrailer met paarden erin moet kunnen trekken ;) Niet een lege tweepaardstrailer. Daarom moet ik een nieuwe auto kopen, omdat mijn huidige er niet voor kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 20:56 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
Wat is het budget?
Neem aan dat je rijbewijs BE hebt?


Budget is rond de 10.000, max. 15.000. Tweedehands auto dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 20:57 



 
Profiel   

CleopatraVII schreef
Ja ik heb mijn BE-rijbewijs net gehaald.

Ik neem aan dat jullie snappen dat de auto dus een tweepaardstrailer met paarden erin moet kunnen trekken ;) Niet een lege tweepaardstrailer. Daarom moet ik een nieuwe auto kopen, omdat mijn huidige er niet voor kan.

Ik chargeerde je vraag de ene kant op maar het punt is vooral: wat voor tweepaards wil je trekken en wat ga je daar in stoppen.

Ga je voor een lichte tweepaards met twee poowneys of een full option Ifor (1200kg leeg, 2600kg TMM) en twee dressuurkastelen van 1,80.

In het eerste geval zal, bijvoorbeeld, een V70 met 1800kg trekgewicht al kunnen voldoen; in het tweede geval heb je een hele serieuze bus of potente 4x4 nodig en zou 10 - 15k weleens krap kunnen zijn voor iets fatsoenlijks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 21:17 



 
Profiel   

ikke schreef
CleopatraVII schreef
Ja ik heb mijn BE-rijbewijs net gehaald.

Ik neem aan dat jullie snappen dat de auto dus een tweepaardstrailer met paarden erin moet kunnen trekken ;) Niet een lege tweepaardstrailer. Daarom moet ik een nieuwe auto kopen, omdat mijn huidige er niet voor kan.

Ik chargeerde je vraag de ene kant op maar het punt is vooral: wat voor tweepaards wil je trekken en wat ga je daar in stoppen.

Ga je voor een lichte tweepaards met twee poowneys of een full option Ifor (1200kg leeg, 2600kg TMM) en twee dressuurkastelen van 1,80.

In het eerste geval zal, bijvoorbeeld, een V70 met 1800kg trekgewicht al kunnen voldoen; in het tweede geval heb je een hele serieuze bus of potente 4x4 nodig en zou 10 - 15k weleens krap kunnen zijn voor iets fatsoenlijks.


Nee er moeten twee 'normale' paarden in kunnen. Ik heb nu een klein paard en grote pony, ongeveer 1100 kilo samen (schatting op basis van meetlint). Ik ben niet van plan ooit een heel groot paard te kopen. Ik weet niet precies wat voor trailer het is, het is niet mijn eigen trailer. Ik had laatst wel de papieren bekeken, maar ik weet het nu niet meer uit mijn hoofd. Misschien handig om dat eerst weer even op te zoeken. Op termijn wil ik ook een eigen trailer kopen, maar ik wil nu eerst een auto, zodat ik zelf weg kan met de trailer die er al is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 21:29 



 
Profiel   

Dat kopen zal nog wel meevallen -bv youngtimer XC90-, het rijden en onderhouden kost ook de nodige pegels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 21:30 



 
Profiel   

CleopatraVII schreef
ikke schreef
Ik chargeerde je vraag de ene kant op maar het punt is vooral: wat voor tweepaards wil je trekken en wat ga je daar in stoppen.

Ga je voor een lichte tweepaards met twee poowneys of een full option Ifor (1200kg leeg, 2600kg TMM) en twee dressuurkastelen van 1,80.

In het eerste geval zal, bijvoorbeeld, een V70 met 1800kg trekgewicht al kunnen voldoen; in het tweede geval heb je een hele serieuze bus of potente 4x4 nodig en zou 10 - 15k weleens krap kunnen zijn voor iets fatsoenlijks.


Nee er moeten twee 'normale' paarden in kunnen. Ik heb nu een klein paard en grote pony, ongeveer 1100 kilo samen (schatting op basis van meetlint). Ik ben niet van plan ooit een heel groot paard te kopen. Ik weet niet precies wat voor trailer het is, het is niet mijn eigen trailer. Ik had laatst wel de papieren bekeken, maar ik weet het nu niet meer uit mijn hoofd. Misschien handig om dat eerst weer even op te zoeken. Op termijn wil ik ook een eigen trailer kopen, maar ik wil nu eerst een auto, zodat ik zelf weg kan met de trailer die er al is :)

Als dat geen Ifor of andere exoot met 2400kg TMM op kenteken en geen grote paarden, dan voldoet een forse middenklasser die 2000kg aan de haak mag hebben prima.
Met een beetje zoeken is daar zelfs wel een uitvoering met 4x4 in te vinden. Doet niks voor je trekgewicht maar heeft net wat meer tractie, wat in een penibele situatie het verschil kan maken.

Volvo V70 vanaf 2006 en met die V6 erin is zo'n voorbeeld maar vrijwel elk merk heeft wel iets geschiktst. Soepbarrels zijn (bijna) standaard 4x4, mogen vaak 2k aan de haak (opletten, niet allemaal!) zijn oersterk maar hebben wel naast een tempelier gezeten.
Alle Duitsers (BMW, Mercedes, Ford, Audi, VW) hebben iets dat past; veel Fransen ook wel (Renault, Citroen, Peugeot); Japanners moet je iets kritischer naar kijken maar Mazda en Toyota hebben wel wat; Nissan minder en Honda betwijfel ik of die iets heeft wat binnen dit kader past.
Laat ik de rest nog even buiten beschouwing.

Hoe dat ook, hier schiet je geen barst mee op want nog steeds veel te veel keuze.

Heel eerlijk: dikke Mercedes of Volvo V70, de meeste kans op iets dat ook daadwerkelijk uit de voeten kan met wat je van plan bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 21:46 



 
Profiel   

Zeg er gerust bij dat een soepbarrel een Subaru is, denk niet dat Cleo7 dat meteen door heeft _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 21:55 



 
Profiel   

Ik was al aan het Googelen en mijn vriend wist het ook niet :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 22:02 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
Zeg er gerust bij dat een soepbarrel een Subaru is, denk niet dat Cleo7 dat meteen door heeft _O-

:D :D

Ik dacht dat ie intussen vaak genoeg langs gekomen was, maar blijkbaar niet dus.
Ze zijn net zo degelijk als ze saai zijn. Je maakt er nergens de blits mee, behalve op een modderig wedstrijdterrein; dan is iedereen opeens je vriend.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 22:06 



 
Profiel   

Zo’n forrester staat ook wel echt bekend als goede trekauto ze blijven tweedehands ook best aan de prijs. Een Mazda cx5 mag ook 2 ton trekken en is er ook in 4x4

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 07:21 



 
Profiel   

Zo'n Mazda cx5 vind ik wel mooi! De Volvo V70 vind ik heel lelijk :( En zijn meestal ook boven mijn budget. Heb een paar Mazda's gevonden binnen mijn budget en ook niet heel veel km op de teller.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 09:29 



 
Profiel   

Hallo

Wij zijn op zoek naar een nieuwe auto om onze Ifor Williams (920kg leeg) te trekken.
Momenteel rijden we met een Opel Vivaro 1.9 115PK en dit lukt wel maar hij is aan vervanging toe.

Ons budget is helaas niet zo groot (max 18 000, liefst iets minder zelfs). Nu hadden we vandaag een testrit met een Renault Espace 1.6. Deze zou 2ton mogen trekken volgens de papieren. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Want tussen op papier en in realiteit is vaak een groot verschil. Wij hebben arabiertjes dus niet de zwaarste paarden, maar toch..

Of andere auto's in deze prijsklasse waar goede ervaring mee is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 19:52 



 
Profiel   

maaike1994 schreef
Hallo

Wij zijn op zoek naar een nieuwe auto om onze Ifor Williams (920kg leeg) te trekken.
Momenteel rijden we met een Opel Vivaro 1.9 115PK en dit lukt wel maar hij is aan vervanging toe.

Ons budget is helaas niet zo groot (max 18 000, liefst iets minder zelfs). Nu hadden we vandaag een testrit met een Renault Espace 1.6. Deze zou 2ton mogen trekken volgens de papieren. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Want tussen op papier en in realiteit is vaak een groot verschil. Wij hebben arabiertjes dus niet de zwaarste paarden, maar toch..

Of andere auto's in deze prijsklasse waar goede ervaring mee is?

Die Espace is het punt niet; die 1.6 waarschijnlijk wel.
Daarnaast is aanschaf een ding maar de running-costs van de Espace zouden weleens flink hoger kunnen zijn dan de Opel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 20:08 



 
Profiel   

@ikke, hoe bedoel je dat de running costs duurder zijn van de Espace?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 20:15 



 
Profiel   

maaike1994 schreef
@ikke, hoe bedoel je dat de running costs duurder zijn van de Espace?

Gewicht (wegenbelasting) en verbruik; wellicht ook verzekering.

Daarnaast geef je aan dat de Vivaro met z'n 115pk het maar zo-zo doet.

Ik schat in dat die Espace misschien wel meer vermogen heeft maar dat uit een kleiner blok persen is niet bevorderlijk voor trailerprestaties.

Ik heb met een oude 90pk Transit ooit de straatstenen in het rond laten vliegen; dat ding trok als een malle, ook met twee ton aan de haak waren illegale snelheden geen punt (en daarmee had ie meer marge dan je zou verwachten). Overbrenging doet ook wat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 20:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 471 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474 ... 510  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen