Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Rex_Rolfo schreef:Focus dramatisch rijden? Dan klopt er iets niet.
Kuga met stekker heeft een 2,5 liter viercillinder. Mag 1500 kg trekken en als ice en elektrisch net zo mooi samenwerken als bij de V60 phev trekt ie met gemak.
Rex_Rolfo schreef:Ja oke, het motortje. Maar qua rijgedrag zou een Focus prima in orde moeten zijn. Misschien dat ik de opmerking van MarjanB verkeerd geïnterpreteerd heb. Omdat ik ook motor rij zie ik rijgedrag los van de motor karakteristiek.
Rex_Rolfo schreef:Ja oke, het motortje. Maar qua rijgedrag zou een Focus prima in orde moeten zijn. Misschien dat ik de opmerking van MarjanB verkeerd geïnterpreteerd heb. Omdat ik ook motor rij zie ik rijgedrag los van de motor karakteristiek.
Mando schreef:Ik zit te kijken naar de Ford Kuga, hebben jullie daar ervaring mee?
Ik lees er niet zoveel over dus ik dacht ik vraag het hier.
Ik heb voor mijn Volvo S60 een Hyundai Santa Fe gehad die ik zelf heel fijn vond.
Dus ik kijk ook naar de Kia en Huyndai maar ik zie de Volkswagen ook veel langs komen hier.
Vent wil geen franse auto.
Het zou een hogere wagen moet worden die makkelijk een trailer trekt.
Blussem schreef:Maar daar tegenover staat wel dat je bij een nieuwere auto veel minder kwijt bent aan brandstof kosten, reparaties, en als die auto net gewicht klasse lager is ook nog wegenbelasting. Onder aan de streep telt dit ook allemaal wel mee.
Gimmick11 schreef:Mando schreef:Ik zit te kijken naar de Ford Kuga, hebben jullie daar ervaring mee?
Ik lees er niet zoveel over dus ik dacht ik vraag het hier.
Ik heb voor mijn Volvo S60 een Hyundai Santa Fe gehad die ik zelf heel fijn vond.
Dus ik kijk ook naar de Kia en Huyndai maar ik zie de Volkswagen ook veel langs komen hier.
Vent wil geen franse auto.
Het zou een hogere wagen moet worden die makkelijk een trailer trekt.
Ha ik heb hiervoor een Santa Fe gehad, topauto!
Heb hem 14 jaar gehad, niet kapot te krijgen.
Nu sinds december dus de VW, ook heel fijn hoor! Een stukkie sportiever in vergelijking met de santa fe. Hopelijk doe ik er weer net zo lang mee.
Chasey schreef:Wat ook een ‘leuke’ test is, om per ongeluk op vakantie met gezin in auto en volgepakte caravan op een 18% helling in de bergen te komen. Er was geen weg terug, alleen op :’) :’)
Billen knijp momentje, leek geen einde aan te komen, maar het was gelukt :’)
Doe mij maar een auto met power ipv zo’n uitgeknepen motor.
Dan kost het maar wat meer aan brandstof, liever wat power te veel dan te weinig.
Chasey schreef:Ons oog is gevallen op zo'n soort Vito
https://link.marktplaats.nl/m1716932329
Heef iemand daar toevallig ervaring mee?
Chasey schreef:Ik zal het manlief aangeven, maar ik vermoed dat 3500 kilo ook genoeg is.
Huidige vito mag maar 2000, dus we gaan er sowieso flink op vooruit
Chasey schreef:O ja, dat klopt ook. Was nog niet helemaal wakker. Zat weer half te lezen.
Zou wel fijn zijn als het iets meer kan zijn dan 2000kg. We willen in te toekomst nog een paardje erbij en een tweepaards trailer
Voor nu redden we ons met 1,5 trailer en 1 Haflinger. Maar als we dan toch iets nieuw kopen, kunnen we daar beter al rekening mee houden.