Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 477 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480 ... 510  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

 
Profiel   

Ik ben blij met mijn kuga, niet goedkoper dan de volvo maar een automaat is zo fijn..
Idd ook awd en mag 1800 trekken.

Ik mis mijn volvo niet hoor. _O-

Vd Kooy in opmeer heeft echt heel veel jonge auto's staan en zoveel verschillende dat je daar echt alles kan bekijken en in zitten en rijden.
Die heeft ook heel veel aanvoer van auto's.

Ik ben tevreden over hun service.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 06:46 



 
Profiel   

Ik ben zelf geen fan van automaat,maar de meeste nieuwere auto's hebben een automaat, dus denk dat ik er toch aan zal moeten. Is de kuga veel duurder per maand dan de volvo of valt dat mee?
Ben wel bang dat ik mijn volvo ga missen inderdaad, maar deze komt wel aardig werk aan dat ik niet meer wil doen en bovendien kan die straks niet genoeg trekken. Of ja, hij kan het wel, best makkelijk eigenlijk, maar hij mag het niet.
Dank je voor de tip Mando, dat is een goede! Dan kan ik gewoon verschillende uitproberen en voelen en dan kijken wat past, dat lijkt me de makkelijkste optie om iets te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 01:16 



 
Profiel   

Ik ben ook blij met m’n combi :D perongelijk kreeg ik een grijze auto ipv een blauw grijze. Ben er nu wel blij mee :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 19:08 



 
Profiel   

Ziet er goed uit :D Mooie combi.

Ik heb onlangs de 1,5 paard trailer verkocht. We gaan (langzaam/rustig) opzoek naar een 2 paards trailer.

De auto die het spul gaat trekken hebben we al. Nu nog de trailer :D (en trekhaak.... want die is er nog steeds niet... :( )

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 19:44 



 
Profiel   

Dank je!

Oh is daar nu ook een levertijd op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 19:46 



 
Profiel   

Ik heb geen idee waarom het zo lang duurt.
Maar ik zou haast denken dat er toch nog wel ergens 1 op voorraad zou moeten liggen.
Paar weken geleden is er een module besteld voor de luchtvering. Die moest uit Engeland komen en duurde dik 3 weken.
Die zit er intussen ook al in. Maar die trekhaak is een dingetje....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 19:58 



 
Profiel   

Ja hij is wel duurder. Ook in verzekering maar dat vind ik het wel waard.

Ik heb dan toevalig een automaat maar de schakel mag 200 kilo meer trekken.

Ik ben er nog steeds blij mee, was ook geen fan van een automaat maar vind het nu wel heel erg lekker.

Gisterenavond even door getrokken op de rijksweg en met 150 rijdt hij ook fijn _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 07:30 



 
Profiel   

Even binnen vallen :) mijn vriend heeft een Volkswagen Golf GTE uit 2015, perfect onderhouden. Nu zou ik hier graag een trekhaak opzetten zodat ik een trailer kan kopen en op pad kan met paard lief.

Maar vriendlief heeft de GTE verlaagd.

Met deze details, wat vinden/weten jullie? Kan het en is het verstandig om hier een 1,5 paardtrailer achter te hangen. Paard is een ranke draver.

De details van de auto en het trekgewicht ben ik bekend mee en ik heb me verder goed ingelezen, maar ik ben benieuwd naar ervaringen op bokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 10:36 



 
Profiel   

Tja als ie goed verlaagd is en de vering is stug? Zou dit wel echt ff bij een dealer navragen want hoe de trailer op de trekhaak hangt is ook van belang voor de gewichtsverdeling en de stabiliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 11:04 



 
Profiel   

Ik heb zelf de trailer jaren achter een sport coupé gehad. Die was niet extreem laag, maar sowieso lager dan een doornsee auto ivm sport onderstel. De combinatie lag als een blok op straat. Ontzettend stabiel.
Nadeel was dat ik me wel een keer bijna heb vast gereden op een zandweg. :+
Was op zoek naar een trailer parkeerplaats voor een buitenrit, de navigatie stuurde me via Aken en Keulen en kwam op een zandweg terecht die nogal diepe banden sporen had. Ja dat wil niet met zo'n auto. Dus in de achteruit, de hele zandweg weer terug. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 11:34 



 
Profiel   

Mijn v40 heeft een sportonderstel en is ook nog 3 cm verlaagd. De auto zelf ligt stabieler op de weg en beter in de bochten na verlaging en hij heeft geen enkel probleem met de trailer of andere zware aanhangers. Ligt denk ik ook een beetje aan de stugheid van de veren en hoeveel de auto verlaagd is

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 01:15 



 
Profiel   

duikpaardje schreef
Wij hebben jaren met een santa fe gereden.
Kosten en onderhoud werden erg duur.
Wij hebben toen een bijna nieuwe Renault Kadjar gekocht, mag 1500 kg achter, ruim voldoende voor elke trailer met onze fjord er in.
Even dure aanschaf , maar stuk goed koper in kosten en onderhoud.



Ik heb mijn santa te 13 jaar gehad en juist helemaal geen dure onderhoudskosten!
Echt een top auto!
Hij moest weer rondom nieuwe banden, verder nog helemaal top in orde.
Maar ik heb hem toen wel verkocht, want die banden waren me iets te gortig voor een auto van 17 jaar oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 21:58 



 
Profiel   

Gimmick11 schreef
duikpaardje schreef
Wij hebben jaren met een santa fe gereden.
Kosten en onderhoud werden erg duur.
Wij hebben toen een bijna nieuwe Renault Kadjar gekocht, mag 1500 kg achter, ruim voldoende voor elke trailer met onze fjord er in.
Even dure aanschaf , maar stuk goed koper in kosten en onderhoud.



Ik heb mijn santa te 13 jaar gehad en juist helemaal geen dure onderhoudskosten!
Echt een top auto!
Hij moest weer rondom nieuwe banden, verder nog helemaal top in orde.
Maar ik heb hem toen wel verkocht, want die banden waren me iets te gortig voor een auto van 17 jaar oud.

Die banden zijn onder een auto van 5 jaar oud net zo duur als onder een auto van 25 jaar oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 23:19 



 
Profiel   

:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 13:26 



 
Profiel   

Snif.... ik kom er niet uit.
Gezocht: een auto die geschikt is om een 1-paards trailer te trekken (totaal gewicht met pownie is 1.300 kg), rijdend op benzine, met een enigszins diepe kofferbak en wijde kofferbakopening (ivm western zadel). Ik heb best een leuk budget, ik hoop mijn uitgave te kunnen beperken tot een 15-17K.
Heb een groot zwak voor automodelletjes als de Renault Captur. Ik rijd nu in een Audi A4 diesel daarvoor reed ik jarenlang een Volvo S60 diesel. Tegenwoordig rijd ik 6.000 km per jaar, dus het moet echt een benzine-auto worden.

Ik heb een shortlist gemaakt, maar helaas, inmiddels "autoweek" ik me suf en durf ik zowaar niet meer te kiezen. Over ieder type auto is wel wat negatiefs te vinden... en ik vind het zoveel geld dat ik bang ben om de verkeerde keuze te maken. Kiezen is sowieso al lastig want ik vind ze bijna allemaal wel fijn rijden en leuk om te zien. Ik wil wel heel graag dat de auto goed met 1.300 kg aan de haak weg kan rijden maar dat is wel heel lastig om te testen bij een standaard proefritje. Graag jullie ervaring!

Mijn shortlist:
Mazda CX-5 (bovenaan) en
Opel Mokka 4x4 zijn kwa model favoriet. (jonge Opel Astra is ook leuk)
VW Tiguan 1.4 tsi vanaf 2012 (durf ik die motor wel aan...)
Volvo V60 (prachtig - ben volvo-fan, ze zijn helaas wel erg duur)
Ford C-max (vind de Kuga erg groot)

Hele grote vierkante doos-achtige modellen schrikken mij af. Ik peins niet over een Volvo V70 (veel te groot) en moet bijvoorbeeld écht niet denken aan zo'n vierkante 7-zitter MPV... Ik ga morgen een proefrit maken in een Renault Megane 1.2 motor, maar weet nog niet of ik daar wel zo kapot van ben. Wel nette auto dus het proberen waard.

Wie kan me op weg helpen? Op papier mogen ze allemaal wel 1.300 kg trekken. Maar welke types van mijn shortlist zijn echt een no-go voor het trekken van de paardentrailer met vulling? Welke zijn dan juist superfijn in gebruik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 14:09 



 
Profiel   

Hier zouden de vw en (sl)Opel direct al afvallen. Ik zou voor de Mazda gaan, betrouwbaar en fijne trekauto voor je geld. Stalgenoot heeft er ook 1 en die wil nooit meer anders. Ik vind Mazda gewoon fijn rijden en je hebt een wat completere auto met waarschijnlijk minder km dan wanneer je een Volvo koopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 14:16 



 
Profiel   

Ik heb een Renault Kadjar en die bevalt heel prima :j Vind je dat niets als de Captur je ook aanspreekt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 14:41 



 
Profiel   

Ik heb trouwens een megane station, 160pk en die trekt het met gemak. Mag 1.700 trekken

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 14:50 



 
Profiel   

En zoek je dan een auto voor dagelijks gebruik of als 2e auto om met de trailer op pad te gaan?
Zelf heb ik de paarden aan huis staan, maar voor 4x per week in de bak rijden ga ik met de trailer naar de rijvereniging bij ons in de buurt. Sinds gisteren heb ik de Volvo S70 overgenomen van mijn neef, en daarom moet ik mijn oude trouwe Volvo 850 sedan weg doen. Was eigenlijk vrij plots omdat mijn neef hem weg deed, anders was de 850 nog prima. Woensdag laat ik deze nog APK keuren zodat daar nog een jaar op zit en dan op marktplaats, zal dan wel even een linkje hier delen. Voor iemand met een kleine beurs perfect om zonder E achter B op pad te gaan met een 1,5-paards trailer. Benzine, afgelopen 20 jaar bekend, onderhoud geschiedenis aanwezig, altijd binnen gestaan, niet in gerookt/kinderen/huisdieren dus netjes en weinig km's op de teller voor z'n leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 15:04 



 
Profiel   

Kadjar, dat is idd goede tip, die vind ik inderdaad ook mooi. Is zo'n 1.2 dan wel voldoende kwa motorblok?
Renault was ik altijd wat huiverig voor, maar ze schijnen tegenwoordig gewoon goed te zijn.

Hihi BopjeBo, die 6.000km per jaar, dat is mijn dagelijkse gebruik tegenwoordig. Denk dat ik 2-3x per week een stukje rijd, doorgaans een 20km enkele reis (platteland). Zit lang verhaal onder, maar ik ga dus echt vooral een auto kopen om naar te kijken terwijl die op de oprit staat :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 15:09 



 
Profiel   

Oh echt :D
Moet zelf dagelijks 70 km afleggen dus daar heb ik een goedkoop zuinig klein bestelautootje voor, vandaar een trekauto voor de trailer erbij hebben. We hebben melkveebedrijf thuis dus mijn vriend is niet vaak op pad, maar mocht het nodig zijn dan kan hij ook nog ergens heen als ik op mn werk ben en de andere auto mee heb. We wonen ook in de polder.

Nou als je dan een wat oudere maar zeer eerlijke auto voor weinig zoekt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 15:18 



 
Profiel   

Dees schreef
Snif.... ik kom er niet uit.
Gezocht: een auto die geschikt is om een 1-paards trailer te trekken (totaal gewicht met pownie is 1.300 kg), rijdend op benzine, met een enigszins diepe kofferbak en wijde kofferbakopening (ivm western zadel). Ik heb best een leuk budget, ik hoop mijn uitgave te kunnen beperken tot een 15-17K.
Heb een groot zwak voor automodelletjes als de Renault Captur. Ik rijd nu in een Audi A4 diesel daarvoor reed ik jarenlang een Volvo S60 diesel. Tegenwoordig rijd ik 6.000 km per jaar, dus het moet echt een benzine-auto worden.

Ik heb een shortlist gemaakt, maar helaas, inmiddels "autoweek" ik me suf en durf ik zowaar niet meer te kiezen. Over ieder type auto is wel wat negatiefs te vinden... en ik vind het zoveel geld dat ik bang ben om de verkeerde keuze te maken. Kiezen is sowieso al lastig want ik vind ze bijna allemaal wel fijn rijden en leuk om te zien. Ik wil wel heel graag dat de auto goed met 1.300 kg aan de haak weg kan rijden maar dat is wel heel lastig om te testen bij een standaard proefritje. Graag jullie ervaring!

Mijn shortlist:
Mazda CX-5 (bovenaan) en
Opel Mokka 4x4 zijn kwa model favoriet. (jonge Opel Astra is ook leuk)
VW Tiguan 1.4 tsi vanaf 2012 (durf ik die motor wel aan...)
Volvo V60 (prachtig - ben volvo-fan, ze zijn helaas wel erg duur)
Ford C-max (vind de Kuga erg groot)

Hele grote vierkante doos-achtige modellen schrikken mij af. Ik peins niet over een Volvo V70 (veel te groot) en moet bijvoorbeeld écht niet denken aan zo'n vierkante 7-zitter MPV... Ik ga morgen een proefrit maken in een Renault Megane 1.2 motor, maar weet nog niet of ik daar wel zo kapot van ben. Wel nette auto dus het proberen waard.

Wie kan me op weg helpen? Op papier mogen ze allemaal wel 1.300 kg trekken. Maar welke types van mijn shortlist zijn echt een no-go voor het trekken van de paardentrailer met vulling? Welke zijn dan juist superfijn in gebruik?

Ehm, Dees, de V60 is maar 10cm korter dan de V70......

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 20:03 



 
Profiel   

Maar die dikke rechte vierkante achterkant van die V70.... brrr.

De V60 heeft een veel leuker kontje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 20:29 



 
Profiel   

Met nadruk op -tje, de kofferruimte van een V60 is on-Volvoiaans klein, vooral in de hybride uitvoering (laadvloer ligt hoger ivm accupakket)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 20:42 



 
Profiel   

Skoda Kodiaq of karoq? Onze karoq rijd mega fijn heb er alleen een kleine aanhang wagen achter gehad maar ook dat was aangenaam. Mag 1800 trekken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 22:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 477 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480 ... 510  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen