Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 341 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344 ... 510  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

 
Profiel   

Ik ga er inderdaad ook van uit dat het gewoon een ongelukkig gekozen omschrijving is en dat ze een rubber mat of gietvloer bedoelen.

Mijn ervaring met een rotte houten bodem is dus dat die kan "meeveren" als je er overheen loopt, zonder al effectief door te scheuren of doorheen te zakken. Polyester kan toch ook rotten?
Mijn trailer heeft een alu vloer. Dat was een absolute vereiste waar ik geen toegeving op wou doen. 1x een rotte doorzakkende vloer en een paard dat flipt op transport was genoeg. Hoef ik niet nogmaals mee te maken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 15:44 



 
Profiel   

Nee, polyester rot niet. Althans, niet op de manier van 'opgegeten worden door microbiologie' zoals bij hout. Wat wel kan is dat het bros wordt. Polyester is een zgn thermoharder en wordt gevormd door de polyesterhars te laten reageren dmv een harder (een peroxide). De verhouding en menging komt heel precies. Dat reactieproces kan heel langzaam doorgaan tot het materiaal zo hard wordt dat het bros wordt.
Andere mogelijkheden zijn onvoldoende hechting tussen de hars en de versterkende glasvezel en/of een topcoat/gelcoat van onvoldoende kwaliteit zodat water kan indringen. Beide ook met als eindresultaat dat de boel begint te brokkelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 23:38 



 
Profiel   

ikke schreef
Voor het zelfde geld heb je zoiets: https://link.marktplaats.nl/m1214928819


Maar iemand die er nooit meer dan 2 meeneemt is hier dan ook weer minder mee.
Bij mij zou de keuze ook snel naar de MAN gaan hoor (buiten het feit dat ik die in lengte niet in m'n loods krijg), maar mij ging het meer om een alternatief voor de trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 10:58 



 
Profiel   

Ik heb weer wat gevonden: Suzuki Grand Vitara 2.5 V6 4WD (bj 2000)
http://link.marktplaats.nl/m1225032442? ... nt=app_ios
Ad

Gemaild voor bezichtiging en proefrit en de vraag of ik hem bij mijn eigen garage kan laten keuren voor aankoop.

Hier ervaringen met deze auto’s voor een trailer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 01:22 



 
Profiel   

eilleen333 schreef
Ik heb weer wat gevonden: Suzuki Grand Vitara 2.5 V6 4WD (bj 2000)
http://link.marktplaats.nl/m1225032442? ... nt=app_ios
Ad

Gemaild voor bezichtiging en proefrit en de vraag of ik hem bij mijn eigen garage kan laten keuren voor aankoop.

Hier ervaringen met deze auto’s voor een trailer?

Ja ik heb alleen zelf een nieuwer type geen idee of da nog verschil maakt lijkt me niet.
Heb mijn Bockman anderhalf paard met mijn merrie Arabier van 151 er achter hangen.
Daar doet hij totaal niet moeilijk over.
En zelfs de 2 paards met 2 Arabieren erin sleurt hij makkelijk weg.
In de Eifel naar boven gaan we niet zo heel vlot meer naar boven maar hij blijft goed trekken.
Enige minpuntje de mijne komt wat traag op gang maar dat doet hij ook zonder trailer behalve als ik hem goed door trap en dan klinkt hij verschrikkelijk :P Dan is hij wat vlotter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 05:51 



 
Profiel   

scooby09 schreef
In de Eifel naar boven gaan we niet zo heel vlot meer naar boven maar hij blijft goed trekken.

Laat je de motor genoeg toeren draaien? Misschien wat minder vriendelijk voor je oren maar wel beter voor het motorblok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 09:43 



 
Profiel   

Hier kan ik dan met een E rijbewijs onze twee grote pony’s tegelijk achter knuppen als dr trailer licht genoeg is. Wegen samen 900 kilo.
Zou leuk zijn. Maar zeer las prijs en KM-stand, dus misschien weer een addertje onder het gras.

Als ik wat hoor gaat hij via mijn eigen garage voordat ik iets aanschaf. Wel geleerd van mijn Subaru fail.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 09:45 



 
Profiel   

eilleen333 schreef
Ik heb weer wat gevonden: Suzuki Grand Vitara 2.5 V6 4WD (bj 2000)
http://link.marktplaats.nl/m1225032442? ... nt=app_ios
Ad

Gemaild voor bezichtiging en proefrit en de vraag of ik hem bij mijn eigen garage kan laten keuren voor aankoop.

Hier ervaringen met deze auto’s voor een trailer?

Hé, apart. Heeft zowel de benzineklep als de scharnieren van de achterklep aan de rechterkant zitten. Klep snap ik, omdat er in Japan links gereden wordt hebben veel Japanse auto's dat de klep op deze manier opent (aan de veilige stoepkant). Benzineklep hebben de meeste Japanners echter links zitten zodat de rechts zittende bestuurder makkelijk uit kan stappen bij de pomp. Zie b.v. deze Rav4 (plaatje)

Met name Duitsere auto's hebben de tankdop (zo goed als) altijd rechts. Fransen zijn daar dan weer een stuk minder consequent in.

Keuren is goed plan, prijs is scherp voor een auto met maar 160 dkm (al is die stand volgens rdw.nl logisch) en de auto is natuurlijk al weer 17 jaar jong. Maar kan, soms zijn er goede aanbiedingen te vinden en dan is het een kwestie van er snel bij zijn.

Anekdote: er komt 's avonds een auto met hele scherpe prijs op het internet. Kennis zorgt ervoor dat hij voor de deur staat als de baas de volgende ochtend op de zaak komt. Terwijl ze de verkoop afhandelen wordt het bedrijf nog 3-4x gebeld door mensen die de auto wel willen kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 10:01 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
scooby09 schreef
In de Eifel naar boven gaan we niet zo heel vlot meer naar boven maar hij blijft goed trekken.

Laat je de motor genoeg toeren draaien? Misschien wat minder vriendelijk voor je oren maar wel beter voor het motorblok.

Ja zeker hij trekt ook goed door maar goed niet met 100 maar snel genoeg om de vrachtwagens voor te blijven.
Ik heb er schik van rijd hem nu bijna 4 jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 11:08 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
eilleen333 schreef
Ik heb weer wat gevonden: Suzuki Grand Vitara 2.5 V6 4WD (bj 2000)
http://link.marktplaats.nl/m1225032442? ... nt=app_ios
Ad

Gemaild voor bezichtiging en proefrit en de vraag of ik hem bij mijn eigen garage kan laten keuren voor aankoop.

Hier ervaringen met deze auto’s voor een trailer?

Hé, apart. Heeft zowel de benzineklep als de scharnieren van de achterklep aan de rechterkant zitten. Klep snap ik, omdat er in Japan links gereden wordt hebben veel Japanse auto's dat de klep op deze manier opent (aan de veilige stoepkant). Benzineklep hebben de meeste Japanners echter links zitten zodat de rechts zittende bestuurder makkelijk uit kan stappen bij de pomp. Zie b.v. deze Rav4 (plaatje)

Met name Duitsere auto's hebben de tankdop (zo goed als) altijd rechts. Fransen zijn daar dan weer een stuk minder consequent in.

Keuren is goed plan, prijs is scherp voor een auto met maar 160 dkm (al is die stand volgens rdw.nl logisch) en de auto is natuurlijk al weer 17 jaar jong. Maar kan, soms zijn er goede aanbiedingen te vinden en dan is het een kwestie van er snel bij zijn.

Anekdote: er komt 's avonds een auto met hele scherpe prijs op het internet. Kennis zorgt ervoor dat hij voor de deur staat als de baas de volgende ochtend op de zaak komt. Terwijl ze de verkoop afhandelen wordt het bedrijf nog 3-4x gebeld door mensen die de auto wel willen kopen.



Nu ik erover nadenk, mijn Japanner zijn scharnieren en tankklep zitten ook rechts. Dus de koffer opent zeg maar aan de bestuurderskant en tanken aan de passagierskant dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 13:30 



 
Profiel   

Bij de mijne zit de tankklep aan de bestuurderskant. Links dus. En is zelfde als die van optiwolk, alleen wat jaartjes ouder.

Die was 19 jaar en 135000km toen ik 'm kocht. Intussen jaartje verder en er staan er nu 162000 op de teller. Dus het kan wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 13:49 



 
Profiel   

Ik ga morgen kijken naar de auto. Als ze hem dan nog hebben, want er was veel interesse in (maat goed, dat zeggen ze wel vaker gok ik).
Volgens de rdw verloopt de APK op 20 november. Dus mijn plan is om het ding APK te laten keuren en na te laten lopen. Als goed en de proefrit bevalt, dan neem ik hem evt mee.
Bedrijf vind laten keuren door mijn eigen garage prima.

Dus morgen even bellen of hij er nog is, en dan evt gaan kijken en even rijden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 18:32 



 
Profiel   

Suzuki's houden hun prijs niet echt met de jaren, zijn ook goedkoop in de aanschaf dus daar zou ik niet snel bezorgt zijn dat het erg laag is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 21:12 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
eilleen333 schreef
Ik heb weer wat gevonden: Suzuki Grand Vitara 2.5 V6 4WD (bj 2000)
http://link.marktplaats.nl/m1225032442? ... nt=app_ios
Ad

Gemaild voor bezichtiging en proefrit en de vraag of ik hem bij mijn eigen garage kan laten keuren voor aankoop.

Hier ervaringen met deze auto’s voor een trailer?

Hé, apart. Heeft zowel de benzineklep als de scharnieren van de achterklep aan de rechterkant zitten. Klep snap ik, omdat er in Japan links gereden wordt hebben veel Japanse auto's dat de klep op deze manier opent (aan de veilige stoepkant). Benzineklep hebben de meeste Japanners echter links zitten zodat de rechts zittende bestuurder makkelijk uit kan stappen bij de pomp. Zie b.v. deze Rav4 (plaatje)

Met name Duitsere auto's hebben de tankdop (zo goed als) altijd rechts. Fransen zijn daar dan weer een stuk minder consequent in.

Keuren is goed plan, prijs is scherp voor een auto met maar 160 dkm (al is die stand volgens rdw.nl logisch) en de auto is natuurlijk al weer 17 jaar jong. Maar kan, soms zijn er goede aanbiedingen te vinden en dan is het een kwestie van er snel bij zijn.

Anekdote: er komt 's avonds een auto met hele scherpe prijs op het internet. Kennis zorgt ervoor dat hij voor de deur staat als de baas de volgende ochtend op de zaak komt. Terwijl ze de verkoop afhandelen wordt het bedrijf nog 3-4x gebeld door mensen die de auto wel willen kopen.

Mwah, brandstofdop links bij auto’s die in ‘rechtsrijdende landen’ geboren zijn, is lang niet altijd standaard hoor! Onze beide Land Rovers hebben hem aan de rechterkant.
En helemaal 100% zeker ben ik niet maar ik meen dat de Laro’s in Engeland ze daar ook hebben. (Ikke, weet jij dat?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 21:41 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Suzuki's houden hun prijs niet echt met de jaren, zijn ook goedkoop in de aanschaf dus daar zou ik niet snel bezorgt zijn dat het erg laag is.

Las alleen wel wisselende dingen met betrekking tot wegligging en van achter uitbreken bij een noodstop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 21:52 



 
Profiel   

sflj schreef
Mwah, brandstofdop links bij auto’s die in ‘rechtsrijdende landen’ geboren zijn, is lang niet altijd standaard hoor! Onze beide Land Rovers hebben hem aan de rechterkant.

Meer dan een ruwe vuistregel is het ook niet. Er staat hier een auto uit rechts rijdend Korea met de dop links. Maar Duitsers en Japanners zijn er over het algemeen redelijk consequent in. Fransen zoals gezegd minder, andere landen/merken doe ik maar geen uitspraak over :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 22:40 



 
Profiel   

Bij de pajero hier idd ook links en deur aan de achterkant opent links, net als mijn landrover had en rav4 van onze buren volgens mij ook.

Onze Volvo durf ik eigenlijk niet te zeggen waar de dop zit maar onze ford had hem weer rechts

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 09:36 



 
Profiel   

Ik heb even een vraag. Ik had het met mijn vader over het rijden met trailer zonder E rijbewijs en bleven ergens haken.

Je mag tot 3600 kilo in totaal met aanhang en auto zonder E rijbewijs. Wij hebben een auto die 1300 kilo mag trekken, maar zelf 1150 kilo weegt. Een 1 paard trailer weegt ongeveer 500 en mijn paard ongeveer 400 dus in totaal 900+1300=2100. Mijn vader zei dat ik alsnog niet met een trailer mag rijden omdat je naar het maximale laadvermogen moet kijken en dan dat een trailer 500 weegt + vaak een laadvermogen van 1000 en dan weegt je trailer met maximale laadvermogen zwaarder dan de auto. Het maakt niet uit dat je geen paard van 1000 kilo erin zet, maar dan mag het alsnog niet. Snappen jullie het nog haha?
Weten jullie of dit klopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-17 20:35 



 
Profiel   

Kijk naar tmm trailer en tmm auto tel bij elkaar op en dat moet onder de 3500 blijven.

Gewogen gewicht is enkel bij e rijbewijs.


Dus je auto met laadvermogen en je trailer met laadvermogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-17 20:44 



 
Profiel   

MaritB schreef
Kijk naar tmm trailer en tmm auto tel bij elkaar op en dat moet onder de 3500 blijven.

Gewogen gewicht is enkel bij e rijbewijs.


Dus je auto met laadvermogen en je trailer met laadvermogen.


Ohh beter! dan mag ik er wel mee rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-17 21:04 



 
Profiel   

maria500 schreef
MaritB schreef
Kijk naar tmm trailer en tmm auto tel bij elkaar op en dat moet onder de 3500 blijven.

Gewogen gewicht is enkel bij e rijbewijs.


Dus je auto met laadvermogen en je trailer met laadvermogen.


Ohh beter! dan mag ik er wel mee rijden

Klopt voor je B-rijbewijs, maar niet voor of je er de weg mee op mag.
Dan moet je wel met het gewogen gewicht rekenen.
Je auto mag 1300 trekken en je paard en trailer wegen samen 900 zeg je (vraag ik me af, trailers zijn vaak zwaarder dan je denkt, maar vooruit). Als je kogeldruk klopt, dan mag je ermee op pad.

O en als je met zo'n combinatie op pad gaat waarbij de politie zou kunnen twijfelen, zorg dan dat je een uitdraai van de rdw bij je hebt met daarbij deen wetsartikelen. Voorkomt gezeik ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-17 21:12 



 
Profiel   

Ja dat inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-17 21:37 



 
Profiel   

assie schreef
Klopt voor je B-rijbewijs, maar niet voor of je er de weg mee op mag.
Dan moet je wel met het gewogen gewicht rekenen.
Je auto mag 1300 trekken en je paard en trailer wegen samen 900 zeg je (vraag ik me af, trailers zijn vaak zwaarder dan je denkt, maar vooruit). Als je kogeldruk klopt, dan mag je ermee op pad.

O en als je met zo'n combinatie op pad gaat waarbij de politie zou kunnen twijfelen, zorg dan dat je een uitdraai van de rdw bij je hebt met daarbij deen wetsartikelen. Voorkomt gezeik ;)
[/quote]

Thanks! Ja ik had even op marktplaats gekeken naar een 1 paardstrailer, zodat ik even een schatting had hoe zwaar ze waren en zag er een aantal in de 500 kilo. Fijn dat het maximale vermogen dan niet meetelt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 00:54 



 
Profiel   

Dat telt wel mee met B he ;) of legaal mag rijden.. .


Uiteraard moet je auto het ook kunnen trekken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 00:56 



 
Profiel   

Het is hier al veel keer gezegd maar: zet de trailer voor je m gaat kopen echt even op de weegbrug. Er zijn er zeer weinig die werkelijk wegen wat op papier staat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 01:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 341 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344 ... 510  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen