[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:48

Estera schreef:
Omdat ik er echt geen verstand van heb :o? , welke zou de voorkeur hebben: de Touareg 3.6 V6 FSI of de 3.0 TSI Hybrid?


Mag de hybrid wel het eea trekken? Vaak mogen die heel weinig trekken omdat je vermogen mist als electra op is.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:08

Hee, mag ik jullie eens vragen om mee te denken?

Ik rijd tegenwoordig bijna geen kilometers meer, nog geen 6.000 per jaar. Voorheen was dat zeker 30.000 per jaar en ik heb de Audi A4 diesel nog staan. Het is tijd om afscheid te nemen van diesel. Ik wil graag benzine gaan rijden.

Ik wil graag rijden in een auto die minstens 1.400kg mag trekken en die daarvan ook niet "kapotgetrokken" raakt. Sommige auto's mogen het wel op papier trekken, maar daarbij voel je het chassis bij wijze van spreken al uitrekken als je optrekt.

Het interieur is absoluut heel belangrijk - de dashboards van bijv. Ford zijn voor mij te druk aan het hoofd, teveel poespas met lijntjes enzo. Ik wil graag een rustig dashboard maar het mag zeer zeker niet al te veel doen denken aan hard-plastic. Ik haat de plastic look in auto's.

Ik wil geen Franse auto, ik ben veel te bang dat ik dan erg vaak richting garage moet. Ik klus namelijk zelf absoluut niet aan de auto. Kan ik niet, wil ik niet. Voorheen reed ik Volvo S60, wat een fantastische bak was dat. Maar voor 6.000 km per jaar wel wat zwaar.

De Toyota Rav vind ik exterieurmatig helemaal geweldig. Alleen die achterdeur is wel echt waardeloos als je een trailer aangekoppeld hebt. Alleen daarom dus al geen Rav. Toch jammer. Ik heb een voorkeur voor terrein-achtige modelletjes, al zal ik er nooit mee off-road gaan. Wil wel eens wat anders dan een saaie sedan en daar de auto nu echt alleen maar voor fun-ritjes is, mag het wel wat frivoler dan een A4 :D

Uiteraard moet de auto wel Oud-Hollandsch betaalbaar zijn - ons ben zunig. Een Touareg 3.6 V6 zoals hier eerder werd genoemd, valt om die reden écht af. Ik koop trouwens graag een occasion, liever niet een verouderd type (interieur, belangrijk, wil boardcomputer en daarmee handsfree kunnen bellen). (alhoewel, hoe vaak bel je nog met je auto bij 6.000km per jaar.... is dus minder belangrijk)

Maar wie van jullie weet nu wel een LEUKE optie bij deze wensen? Het is zo cliché om in een Golf te gaan rijden.... da's ook zo saai.

Estera

Berichten: 1056
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: Omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:31

MarjanB schreef:
Estera schreef:
Omdat ik er echt geen verstand van heb :o? , welke zou de voorkeur hebben: de Touareg 3.6 V6 FSI of de 3.0 TSI Hybrid?


Mag de hybrid wel het eea trekken? Vaak mogen die heel weinig trekken omdat je vermogen mist als electra op is.


Deze Hybrid geeft alleen maar extra pk's. Is dus een ondersteunende hybride. Beide modellen mogen 3500 kg trekken. Vraag me dus alleen af of de een beter is dan de ander.

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 21:40

Ik heb sinds kort Opel Signum automaat. Benzine
Rijdt heerlijk relaxed.
Mag 1600 trekken.

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 08:03

Ik vind het echt heel lastig;
Ik heb wat auto’s op het oog:
Vectra 1.8 nm van 175, kogeldruk 78 140 pk
Ford focus wagon 1.6 ecoboost titanium nm van 240, geen trekhaak die plaatsen we zelf(1 gevonden met kogeldruk van 90) en 150 pk.
Volgens de anwb zou ik uitkomen op de ford, maar ik heb ooit een Vectra 1.8 gehad en die trok de trailer met paard van 700 kilo met gemak!
Wat raden jullie aan?

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:20

@Samantha, gevoelsmatig zou ik kiezen voor de Vectra. Maar dat is omdat ik zelf een Vectra heb gehad en ik dat een hele fijne auto vond. En ik heb niets met Ford. Maar dat zijn gevoelsmatige argumenten.

Je zou even kunnen kijken bij welk toerental beide auto's het koppel beschikbaar krijgen. Vaak krijgen die "gepimpte" motoren zoals die 1.6 Ecoboost het koppel pas bij hoge toeren beschikbaar.
Voor het trekken van een paardentrailer wil je juist het koppel bij zo laag mogelijke toeren beschikbaar hebben. Daarom zijn diesels zo fijn. Zodat je mooi rustig kunt wegrijden ipv met brullende motor en rokende banden (ok, dat is wat overdreven :+).

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:30

Dees schreef:
Hee, mag ik jullie eens vragen om mee te denken?

Ik rijd tegenwoordig bijna geen kilometers meer, nog geen 6.000 per jaar. Voorheen was dat zeker 30.000 per jaar en ik heb de Audi A4 diesel nog staan. Het is tijd om afscheid te nemen van diesel. Ik wil graag benzine gaan rijden.

Ik wil graag rijden in een auto die minstens 1.400kg mag trekken en die daarvan ook niet "kapotgetrokken" raakt. Sommige auto's mogen het wel op papier trekken, maar daarbij voel je het chassis bij wijze van spreken al uitrekken als je optrekt.

Het interieur is absoluut heel belangrijk - de dashboards van bijv. Ford zijn voor mij te druk aan het hoofd, teveel poespas met lijntjes enzo. Ik wil graag een rustig dashboard maar het mag zeer zeker niet al te veel doen denken aan hard-plastic. Ik haat de plastic look in auto's.

Ik wil geen Franse auto, ik ben veel te bang dat ik dan erg vaak richting garage moet. Ik klus namelijk zelf absoluut niet aan de auto. Kan ik niet, wil ik niet. Voorheen reed ik Volvo S60, wat een fantastische bak was dat. Maar voor 6.000 km per jaar wel wat zwaar.

De Toyota Rav vind ik exterieurmatig helemaal geweldig. Alleen die achterdeur is wel echt waardeloos als je een trailer aangekoppeld hebt. Alleen daarom dus al geen Rav. Toch jammer. Ik heb een voorkeur voor terrein-achtige modelletjes, al zal ik er nooit mee off-road gaan. Wil wel eens wat anders dan een saaie sedan en daar de auto nu echt alleen maar voor fun-ritjes is, mag het wel wat frivoler dan een A4 :D

Uiteraard moet de auto wel Oud-Hollandsch betaalbaar zijn - ons ben zunig. Een Touareg 3.6 V6 zoals hier eerder werd genoemd, valt om die reden écht af. Ik koop trouwens graag een occasion, liever niet een verouderd type (interieur, belangrijk, wil boardcomputer en daarmee handsfree kunnen bellen). (alhoewel, hoe vaak bel je nog met je auto bij 6.000km per jaar.... is dus minder belangrijk)

Maar wie van jullie weet nu wel een LEUKE optie bij deze wensen? Het is zo cliché om in een Golf te gaan rijden.... da's ook zo saai.
Eens in de Japanse hoek kijken? Die zijn over het algemeen erg betrouwbaar en rijk uitgerust. Ik ben fan van de Subaru XV. Die vind ik voor mijzelf wat te licht en daarom rij ik Forester. Maar misschien wat voor jou. Je rijdt dan zeker niet een cliché auto.

Verder hebben Honda, Mazda en Nissan ook leuke cross-overs.

Wil je bij Duits blijven dan misschien de BMW X1 (weet niet wat die mag trekken) of X3?

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:36

Bedankt! Mijn gevoel zei ook de Vectra, omdat we al is een Vectra gehad hadden en die trok het echt perfect. Mijn oom had mij toen geleerd om wel in z’n 4 te rijden vanwege de toeren(in die Vectra) dus ik heb vandaag de Vectra gekocht :')

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 23:23

Samantha89 schreef:
Bedankt! Mijn gevoel zei ook de Vectra, omdat we al is een Vectra gehad hadden en die trok het echt perfect. Mijn oom had mij toen geleerd om wel in z’n 4 te rijden vanwege de toeren(in die Vectra) dus ik heb vandaag de Vectra gekocht :')

Dat zegt allemaal vrij weinig.
Hoe oud is de Vectra die je als referentie hebt, ten opzichte van de auto die je nu bekijkt?
Die oudere Vectra's waren niet verkeerd. Tikkie krap in de goedkoopste versie maar met iets grotere motor prima spul. Het modernere spul zou ik eerst eens goed bekijken op de specs. Het gaat niet alleen om power maar ook om het toerental waarbij dat beschikbaar is.

Als die Focus een 3-cilinder is, laat maar staan.

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 00:14

De Vectra uit 2003 was ook een 1.8. Mocht 1400 kilo trekken, toen der tijd keek ik eigenlijk alleen maar naar het trekgewicht. Weet de specificaties niet meer precies, maar heb een Vectra uit 2003 1.8 opgezocht en kentekencheck gedaan en die was nog lager qua nm dan de Vectra die ik nu gekocht heb. Vectra die we vandaag gekocht hebben is een 1.8 sport gts uit 2007. Keurig netjes onderhouden dus op hoop van zegen. Vectra uit 2003 had me vaak genoeg “gered” en dat ding had bijna 3 ton gelopen, motorisch was tie nog steeds goed, maar er kwamen te veel andere mankementen wat tie auto niet meer waard was. Ik hoop dat deze Vectra het ook goed gaat doen, niet dat ik wekelijks op de weg zit met paard erachter, waarschijnlijk 1 keer per 6 a 8 weken om naar de smid te gaan(kunststof beslag, komt helaas niemand bij mij aan huis die dit doet en normale ijzers wil ik absoluut niet meer) maar we gebruiken de auto ook voor woon werk verkeer en de andere normale dingen, dus zo’n grote bak/suv en vanaf 2.0 is gewoon niet te doen.
Of dat de ford een 3 cilinder was weet ik eigenlijk niet, maar het klopte gewoon niet in mijn hoofd dat een 1.6(ook al is het een ecoboost) meer kan hebben dan een 1.8.
Edit: en bij die focus kwamen twee terugroepacties naar boven op kentekencheck.
De cilinderkop kan oververhit raken en als gevolg scheuren als er met onvoldoende koelvloeistof gereden wordt.
In de koppelingsdrukplaat kunnen barsten ontstaan.
Er stond bij dat het verholpen was, maar ik had bij meerdere van deze modellen dit terug zien komen, dus dan krijg ik ook al een niet zo’n fijn gevoel(en wij hebben echt pech met auto’s, zelfs met wat nieuwere auto’s(2015))

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 01:11

Zo beetje hele Mazda serie heeft allemaal 2 liter benzine blokken (alleen mazda 2 niet), en Volvo heeft over hele reeks 2 liter benzine blokken ;) Je hoeft echt geen SUV of mega bak te kopen mocht je auto willen met een 2 liter blok.

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 07:20

Blussem schreef:
Zo beetje hele Mazda serie heeft allemaal 2 liter benzine blokken (alleen mazda 2 niet), en Volvo heeft over hele reeks 2 liter benzine blokken ;) Je hoeft echt geen SUV of mega bak te kopen mocht je auto willen met een 2 liter blok.


Die Mazda’s rijden ook mega fijn!

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:56

Samantha89 schreef:
De Vectra uit 2003 was ook een 1.8. Mocht 1400 kilo trekken, toen der tijd keek ik eigenlijk alleen maar naar het trekgewicht. Weet de specificaties niet meer precies, maar heb een Vectra uit 2003 1.8 opgezocht en kentekencheck gedaan en die was nog lager qua nm dan de Vectra die ik nu gekocht heb. Vectra die we vandaag gekocht hebben is een 1.8 sport gts uit 2007. Keurig netjes onderhouden dus op hoop van zegen. Vectra uit 2003 had me vaak genoeg “gered” en dat ding had bijna 3 ton gelopen, motorisch was tie nog steeds goed, maar er kwamen te veel andere mankementen wat tie auto niet meer waard was. Ik hoop dat deze Vectra het ook goed gaat doen, niet dat ik wekelijks op de weg zit met paard erachter, waarschijnlijk 1 keer per 6 a 8 weken om naar de smid te gaan(kunststof beslag, komt helaas niemand bij mij aan huis die dit doet en normale ijzers wil ik absoluut niet meer) maar we gebruiken de auto ook voor woon werk verkeer en de andere normale dingen, dus zo’n grote bak/suv en vanaf 2.0 is gewoon niet te doen.
Of dat de ford een 3 cilinder was weet ik eigenlijk niet, maar het klopte gewoon niet in mijn hoofd dat een 1.6(ook al is het een ecoboost) meer kan hebben dan een 1.8.
Edit: en bij die focus kwamen twee terugroepacties naar boven op kentekencheck.
De cilinderkop kan oververhit raken en als gevolg scheuren als er met onvoldoende koelvloeistof gereden wordt.
In de koppelingsdrukplaat kunnen barsten ontstaan.
Er stond bij dat het verholpen was, maar ik had bij meerdere van deze modellen dit terug zien komen, dus dan krijg ik ook al een niet zo’n fijn gevoel(en wij hebben echt pech met auto’s, zelfs met wat nieuwere auto’s(2015))

Maar dat zegt niet veel. Meer power is geen enkel probleem; die power op een bruikbare plek van de vermogens-toeren-kromme houden is iets waar de automobielindustrie totaal geen verstand van lijkt te hebben.

Oit een Focus 1.0 ecoboost gehuurd. Wat een pokkeding! Dat zou 125pk moeten hebben maar het ging kreunend en steunend door de Yorkshire Dales waar de oude Pinda met z'n schamele 45pk vrolijk rond toerde door de heuvel.
Op enig moment trok die Focus het echt niet meer en trapte ik 'm eens ongenadig op z'n staart en opeens deed ie wat! Toen stond er wel 4500 toeren op de teller......

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:33

Wat ik nog kan herinneren van die oude Vectra is dat als ik in z’n 4 reed de toeren tussen de 3 en 4000 kwamen te zitten. Dat ging goed en hij trok met gemak! Zodra ik naar z’n 5 ging(was een beetje automatisme in het begin) ging het moeizaam. Kwam die ook rond de 2000 toeren uit. Ik vergelijk dat eigenlijk met als je bergopwaarts gaat in bijvoorbeeld z’n 4, zonder wat erachter, dan kom je te laag in z’n toeren te zitten en komt tie amper boven. Doe ik dat in z’n 3 dan gaat dat met 2 vingers in de neus.
De insignia 1.8 die we hadden had eigenlijk dezelfde specificaties en die trok de trailer met paardlief ook heel fijn! Die had dan 6 versnellingen en dan reed ik in z’n 5, soms in z’n 4.

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:46

Samantha89 schreef:
Wat ik nog kan herinneren van die oude Vectra is dat als ik in z’n 4 reed de toeren tussen de 3 en 4000 kwamen te zitten. Dat ging goed en hij trok met gemak! Zodra ik naar z’n 5 ging(was een beetje automatisme in het begin) ging het moeizaam. Kwam die ook rond de 2000 toeren uit. Ik vergelijk dat eigenlijk met als je bergopwaarts gaat in bijvoorbeeld z’n 4, zonder wat erachter, dan kom je te laag in z’n toeren te zitten en komt tie amper boven. Doe ik dat in z’n 3 dan gaat dat met 2 vingers in de neus.
De insignia 1.8 die we hadden had eigenlijk dezelfde specificaties en die trok de trailer met paardlief ook heel fijn! Die had dan 6 versnellingen en dan reed ik in z’n 5, soms in z’n 4.

De meeste motoren zitten ook graag boven de 2500 toeren als er wat moet.

Onze V70 2,5 5-cilinder met ruim 200pk doet het leuk bij 2500 toeren maar wil je echt in galop weg, moet het toch richting 3000 toeren.
De oude Saab met goed 150pk uit een 2.0 4-cilinder en ouderwets turbogat is bij 2500 toeren up and running en meteen weg als je ook maar naar het gaspedaal kijkt.

De V70 loopt 2500 toeren in 5 bij 100km/h, de Saab doet dan 2900 toeren.

Beide auto's zijn compleet anders in hun motorkrommes EN overbrengingen. Dat is bijna net zo belangrijk als de papieren getallen.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 09:21

Samantha89 schreef:
Wat ik nog kan herinneren van die oude Vectra is dat als ik in z’n 4 reed de toeren tussen de 3 en 4000 kwamen te zitten. Dat ging goed en hij trok met gemak! Zodra ik naar z’n 5 ging(was een beetje automatisme in het begin) ging het moeizaam.

Ik denk dat dit bij veel mensen hét probleem bij rijden met trailer schetst: te ver opschakelen waardoor de motor te weinig toeren draait. Als het rode gebied bij 6000 toeren begint wil dat zeggen dat de motor probleemloos 6000 toeren kan draaien. Dan zijn 3000 al helemaal geen probleem. 1500 toeren met het gaspedaal door de vloer geduwd wél.

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 09:24

Rex_Rolfo schreef:
Samantha89 schreef:
Wat ik nog kan herinneren van die oude Vectra is dat als ik in z’n 4 reed de toeren tussen de 3 en 4000 kwamen te zitten. Dat ging goed en hij trok met gemak! Zodra ik naar z’n 5 ging(was een beetje automatisme in het begin) ging het moeizaam.

Ik denk dat dit bij veel mensen hét probleem bij rijden met trailer schetst: te ver opschakelen waardoor de motor te weinig toeren draait. Als het rode gebied bij 6000 toeren begint wil dat zeggen dat de motor probleemloos 6000 toeren kan draaien. Dan zijn 3000 al helemaal geen probleem. 1500 toeren met het gaspedaal door de vloer geduwd wél.

Dat kost je namelijk je krukaslagers en daarmee een motorrevisie.

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:18

Ja en weet je wat ik zo bijzonder vind, weten jullie die reclame nog? 50 in z’n 5 ofzoiets? De polo die ik nu nog heb geeft aan wanneer ik moet schakelen en als ik 50 rij moet ik naar z’n 5. Ze zeggen dat dat zuiniger rijdt. Maar ik vind dat zo irritant rijden! Dan wordt je gewoon een slak en heb je geen pourrie meer. Daar moet ik ook altijd aan denken :')

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:22

Samantha89 schreef:
Ja en weet je wat ik zo bijzonder vind, weten jullie die reclame nog? 50 in z’n 5 ofzoiets? De polo die ik nu nog heb geeft aan wanneer ik moet schakelen en als ik 50 rij moet ik naar z’n 5. Ze zeggen dat dat zuiniger rijdt. Maar ik vind dat zo irritant rijden! Dan wordt je gewoon een slak en heb je geen pourrie meer. Daar moet ik ook altijd aan denken :')

Waarom denk je dat die reklame volledig van de buis is?
Zou dat kunnen zijn omdat er iemand ze ingefluisterd heeft dat ze bezig zijn om mensen hun auto te ruïneren?

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:44

Naja of dat mensen zelf zoiets hadden van he die rijdt vreemd. Ik heb echt geen idee hahaha

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:05

Samantha89 schreef:
Naja of dat mensen zelf zoiets hadden van he die rijdt vreemd. Ik heb echt geen idee hahaha

Ik erger me dood aan die "modernistische trekjes" van auto's die je voorschrijven wat je zou moeten doen.

Echte elektronica heeft zeker wel nut. Met dingen als ABS en traction control kun je dingen die zonder gewoon onmogelijk zijn. Ik heb daar wel staaltjes van gezien.

Maar of ik in 3 of 4 of 5 m'n snelheid wil rijden, dat kan ik heus zelf bepalen.
De V70 loopt 80 in 2 (aan 5000 toeren) in 3 aan goed 4000 toeren, in 4 aan 2500 toeren en in 5 net geen 2000 toeren.

Ik rijd dus standaard 80 in 4 :j
Geef je dan gas bij, gebeurt er tenminste wat. in 5 moet ik echt terug schakelen als ik wil accelereren.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:44

Kijk, dit is het topic wat ik zocht, haha!
Wij zijn aan het rondkijken naar een nieuwe trekauto. Op het moment hebben we een RAV uit 2002, maar omdat we er veel km's mee maken (zonder trailer) kost het ding ons gemiddeld genomen makkelijk 450 euro aan benzine per maand als het niet meer is.

Daarom zijn we op zoek naar een zuiniger alternatief.
Wat we zoeken is een auto van het bouwjaar 2005/2006 (moet een youngtimer zijn). Moet fijn 1400 kg kunnen trekken. Wat ruimte hebben in de achterbak/op de achterbank voor de nodige paardenmeuk en dus een stuk zuiniger zijn dan onze huidige auto.
Vriendinlief wil het liefst een automaat.

We kwamen uit bij de Audi A3. Nu kwam ik in mijn zoektocht zojuist ook een VW Golf tegen. Kan dit wat zijn? Lijkt me zo uit verhouding, maar op caravantrekker.nl kom ik eigenlijk alleen maar lovende reviews tegen.

Willen jullie met ons meedenken? :)

Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:53

Ja, wij (mijn man dan) hebben een golf variant. Die mag 1500 kg trekken, en dat trekt ie ook makkelijk.

Ik heb zelf een VW Tiguan 1.4 4wd uit 2015.
Die mag 2000 trekken, en dat gaat ook perfect. Ik rij regelmatig met m’n trailer vol, en met name heuvels pakt de tiguan makkelijk, vanwege de vierwielaandrijving.
En ik vind hem ook nog eens heel mooi, mooier dan het nieuwere model.
De binnenkant is ook leuk, met de ronde ventilators.
En alles zit er op en aan, waaronder de achteruitrijcamera (top met aankoppelen).Afbeelding

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:57

Dat is goed om te weten Gimmick! :))
Ze lijken zo klein voor een trailer, maar dan zet ik die ook op het lijstje. :j

Die Tiguan hebben we als lesauto gehad voor onze BE-lessen, vond het ook een hele fijne bak! Helaas te nieuw qua bouwjaar voor wat wij zoeken, anders had ik het wel geweten, hehe!

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:23

Ik vraag sterk af of met zo oude auto echt goedkoop uit ben.

Heb zelf mazda 3 met skyactive 2 liter benzine blok en trek met gemak. Zonder trailer 1 op 20 en ook vrij goekoop in wegenbelasting maar wel een wielbasis van 2,7meter.