Estera schreef:Omdat ik er echt geen verstand van heb , welke zou de voorkeur hebben: de Touareg 3.6 V6 FSI of de 3.0 TSI Hybrid?
Mag de hybrid wel het eea trekken? Vaak mogen die heel weinig trekken omdat je vermogen mist als electra op is.
Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
MarjanB schreef:Estera schreef:Omdat ik er echt geen verstand van heb , welke zou de voorkeur hebben: de Touareg 3.6 V6 FSI of de 3.0 TSI Hybrid?
Mag de hybrid wel het eea trekken? Vaak mogen die heel weinig trekken omdat je vermogen mist als electra op is.
Dees schreef:Eens in de Japanse hoek kijken? Die zijn over het algemeen erg betrouwbaar en rijk uitgerust. Ik ben fan van de Subaru XV. Die vind ik voor mijzelf wat te licht en daarom rij ik Forester. Maar misschien wat voor jou. Je rijdt dan zeker niet een cliché auto.Hee, mag ik jullie eens vragen om mee te denken?
Ik rijd tegenwoordig bijna geen kilometers meer, nog geen 6.000 per jaar. Voorheen was dat zeker 30.000 per jaar en ik heb de Audi A4 diesel nog staan. Het is tijd om afscheid te nemen van diesel. Ik wil graag benzine gaan rijden.
Ik wil graag rijden in een auto die minstens 1.400kg mag trekken en die daarvan ook niet "kapotgetrokken" raakt. Sommige auto's mogen het wel op papier trekken, maar daarbij voel je het chassis bij wijze van spreken al uitrekken als je optrekt.
Het interieur is absoluut heel belangrijk - de dashboards van bijv. Ford zijn voor mij te druk aan het hoofd, teveel poespas met lijntjes enzo. Ik wil graag een rustig dashboard maar het mag zeer zeker niet al te veel doen denken aan hard-plastic. Ik haat de plastic look in auto's.
Ik wil geen Franse auto, ik ben veel te bang dat ik dan erg vaak richting garage moet. Ik klus namelijk zelf absoluut niet aan de auto. Kan ik niet, wil ik niet. Voorheen reed ik Volvo S60, wat een fantastische bak was dat. Maar voor 6.000 km per jaar wel wat zwaar.
De Toyota Rav vind ik exterieurmatig helemaal geweldig. Alleen die achterdeur is wel echt waardeloos als je een trailer aangekoppeld hebt. Alleen daarom dus al geen Rav. Toch jammer. Ik heb een voorkeur voor terrein-achtige modelletjes, al zal ik er nooit mee off-road gaan. Wil wel eens wat anders dan een saaie sedan en daar de auto nu echt alleen maar voor fun-ritjes is, mag het wel wat frivoler dan een A4
Uiteraard moet de auto wel Oud-Hollandsch betaalbaar zijn - ons ben zunig. Een Touareg 3.6 V6 zoals hier eerder werd genoemd, valt om die reden écht af. Ik koop trouwens graag een occasion, liever niet een verouderd type (interieur, belangrijk, wil boardcomputer en daarmee handsfree kunnen bellen). (alhoewel, hoe vaak bel je nog met je auto bij 6.000km per jaar.... is dus minder belangrijk)
Maar wie van jullie weet nu wel een LEUKE optie bij deze wensen? Het is zo cliché om in een Golf te gaan rijden.... da's ook zo saai.
Samantha89 schreef:Bedankt! Mijn gevoel zei ook de Vectra, omdat we al is een Vectra gehad hadden en die trok het echt perfect. Mijn oom had mij toen geleerd om wel in z’n 4 te rijden vanwege de toeren(in die Vectra) dus ik heb vandaag de Vectra gekocht
Samantha89 schreef:De Vectra uit 2003 was ook een 1.8. Mocht 1400 kilo trekken, toen der tijd keek ik eigenlijk alleen maar naar het trekgewicht. Weet de specificaties niet meer precies, maar heb een Vectra uit 2003 1.8 opgezocht en kentekencheck gedaan en die was nog lager qua nm dan de Vectra die ik nu gekocht heb. Vectra die we vandaag gekocht hebben is een 1.8 sport gts uit 2007. Keurig netjes onderhouden dus op hoop van zegen. Vectra uit 2003 had me vaak genoeg “gered” en dat ding had bijna 3 ton gelopen, motorisch was tie nog steeds goed, maar er kwamen te veel andere mankementen wat tie auto niet meer waard was. Ik hoop dat deze Vectra het ook goed gaat doen, niet dat ik wekelijks op de weg zit met paard erachter, waarschijnlijk 1 keer per 6 a 8 weken om naar de smid te gaan(kunststof beslag, komt helaas niemand bij mij aan huis die dit doet en normale ijzers wil ik absoluut niet meer) maar we gebruiken de auto ook voor woon werk verkeer en de andere normale dingen, dus zo’n grote bak/suv en vanaf 2.0 is gewoon niet te doen.
Of dat de ford een 3 cilinder was weet ik eigenlijk niet, maar het klopte gewoon niet in mijn hoofd dat een 1.6(ook al is het een ecoboost) meer kan hebben dan een 1.8.
Edit: en bij die focus kwamen twee terugroepacties naar boven op kentekencheck.
De cilinderkop kan oververhit raken en als gevolg scheuren als er met onvoldoende koelvloeistof gereden wordt.
In de koppelingsdrukplaat kunnen barsten ontstaan.
Er stond bij dat het verholpen was, maar ik had bij meerdere van deze modellen dit terug zien komen, dus dan krijg ik ook al een niet zo’n fijn gevoel(en wij hebben echt pech met auto’s, zelfs met wat nieuwere auto’s(2015))
Samantha89 schreef:Wat ik nog kan herinneren van die oude Vectra is dat als ik in z’n 4 reed de toeren tussen de 3 en 4000 kwamen te zitten. Dat ging goed en hij trok met gemak! Zodra ik naar z’n 5 ging(was een beetje automatisme in het begin) ging het moeizaam. Kwam die ook rond de 2000 toeren uit. Ik vergelijk dat eigenlijk met als je bergopwaarts gaat in bijvoorbeeld z’n 4, zonder wat erachter, dan kom je te laag in z’n toeren te zitten en komt tie amper boven. Doe ik dat in z’n 3 dan gaat dat met 2 vingers in de neus.
De insignia 1.8 die we hadden had eigenlijk dezelfde specificaties en die trok de trailer met paardlief ook heel fijn! Die had dan 6 versnellingen en dan reed ik in z’n 5, soms in z’n 4.
Samantha89 schreef:Wat ik nog kan herinneren van die oude Vectra is dat als ik in z’n 4 reed de toeren tussen de 3 en 4000 kwamen te zitten. Dat ging goed en hij trok met gemak! Zodra ik naar z’n 5 ging(was een beetje automatisme in het begin) ging het moeizaam.
Rex_Rolfo schreef:Samantha89 schreef:Wat ik nog kan herinneren van die oude Vectra is dat als ik in z’n 4 reed de toeren tussen de 3 en 4000 kwamen te zitten. Dat ging goed en hij trok met gemak! Zodra ik naar z’n 5 ging(was een beetje automatisme in het begin) ging het moeizaam.
Ik denk dat dit bij veel mensen hét probleem bij rijden met trailer schetst: te ver opschakelen waardoor de motor te weinig toeren draait. Als het rode gebied bij 6000 toeren begint wil dat zeggen dat de motor probleemloos 6000 toeren kan draaien. Dan zijn 3000 al helemaal geen probleem. 1500 toeren met het gaspedaal door de vloer geduwd wél.
Samantha89 schreef:Ja en weet je wat ik zo bijzonder vind, weten jullie die reclame nog? 50 in z’n 5 ofzoiets? De polo die ik nu nog heb geeft aan wanneer ik moet schakelen en als ik 50 rij moet ik naar z’n 5. Ze zeggen dat dat zuiniger rijdt. Maar ik vind dat zo irritant rijden! Dan wordt je gewoon een slak en heb je geen pourrie meer. Daar moet ik ook altijd aan denken
Samantha89 schreef:Naja of dat mensen zelf zoiets hadden van he die rijdt vreemd. Ik heb echt geen idee hahaha