Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 411 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414 ... 510  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

 
Profiel   

Maar is dat de TMM of het ledig gewicht wat ze vermelden? Daar zit namelijk wel een heel verschil in.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 19:16 



 
Profiel   

Selka schreef
Ikke, ja met voorlader. Opmeten dmv paaltje en weegschaal ofzo?

Toevallig ga ik wel op pad met een Shire en een dressuurkasteel. Vandaar de voorkeur voor een zwaardere auto volgend jaar. :)

Ik kan eventueel de Volvo laten staan en altijd de Explorer pakken. Als dat met 1 paard ook veiliger is.

Inderdaad, blok hout en een weegschaal. Moeilijker is het niet :D

En in dat geval is het terecht dat je je achter je oor krabt over wat je aan het doen bent. Het is niet per se fout, maar zo'n combi vraagt wel een kritische opstelling van de chauffeur.


Onali schreef
Ik zit nu weer op MP te kijken, zijn Henra pony/ veetrailers altijd zo zwaar?

Mijn stalbaas heeft er één en degene die ik steeds op MP voorbij zie komen zijn ook allemaal 2000 kilo.

Ja, het gaat boeren om laadvermogen, niet om gejank over die kg meer op kenteken.
E-rijbewijs hebben ze allemaal (voor werk, dus aftrekbaar van de belasting) en datzelfde geldt voor de dikke 4x4 die de meesten ervoor hebben staan.
Er reed hier in de buurt een poos een boer rond met een veetrailer die meer dan 3500kg mocht hebben want ding was met luchtremmen uitgevoerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 21:06 



 
Profiel   

Heb ik eindelijk een auto die mag trekken, issie een fractie te zwaar ;(

TMM is 1915 kg, dat betekent dat ik met mijn B rijbewijs nog 1585 kg overhoud.

Ik ga over een kleine 3 weken een weekend weg en alle trailers die ik aangeboden krijg wegen 1600 kg.
Was ik in Nederland gebleven dan had ik dat wel gedurfd, maar ik ga naar België.
Enige hoop is dat bij de trailerverhuur de trailers ietwat lichter zijn.
Maar die man is op vakantie en komt (gelukkig) dit weekeind weer thuis.


Kan ik mijn auto niet terugkeuren naar 1900 kg :+


:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 16:03 



 
Profiel   

Onali schreef
Kan ik mijn auto niet terugkeuren naar 1900 kg :+

Ja, dat kan. Loopt via de rdw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 16:47 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
Onali schreef
Kan ik mijn auto niet terugkeuren naar 1900 kg :+

Ja, dat kan. Loopt via de rdw.


Oh echt? :oo

Ik ga het gelijk opzoeken.


Oh wow dat is net als een trailer terugkeuren doodsimpel.

Ga er vanavond gelijk even voor zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 16:50 



 
Profiel   

:)) waar zit topic al niet goed voor is :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 17:56 



 
Profiel   

Nou idd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 18:47 



 
Profiel   

Zijn er hier mensen die een anwb lidmaatschap hebben omdát ze bv veel met de trailer rijden?
Ik ga per 1 oktober een opleiding starten waarbij ik een keer per maand met mijn pony een flinke reis ga maken ala 2,5uur enkele reis. Ik wil natuurlijk zo goed mogelijk voorbereid zijn dus daarom wil ik een anwb lidmaatschap. Maar vroeg me af of er hier mensen ervaring mee hebben oid :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 12:21 



 
Profiel   

Manlief is wel lid van de ANWB omdat ie veel op de weg is ivm werk.
2 weken terug strandde ikzelf met mijn auto (gescheurde koelslang). Ik werd niet geholpen, omdat ik niet onder hebt lidmaatschap viel. Wisten we niet.

Verder altijd wel goed geholpen als we iets hadden en manlief reed.
Ook met caravan een keer gestrand jaren terug. Kregen een dikke Volvo als leen auto. Die de caravan met 3 vingers in de neus trok.
Dat was echt wel heel fijn! Gewoon geen zorgen.
En onze auto werd naar garage naar keuze gebracht. Die was namelijk niet ter plaatse te repareren.
Wij vinden het dus wel echt heel handig. Zeker omdat we altijd wel in de wat oudere auto’s rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 13:17 



 
Profiel   

Al sinds het behalen van mn rijbewijs ben ik lid.
Laatste paar jaar wat kleine dingetjes gehad, altijd prima geholpen.

Vorig jaar was ik echter zo boos dat ik overwoog om te stoppen, maar ik woon te ver van ouders en familie af dus toch lid gebleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 13:22 



 
Profiel   

Even voor de duidelijkheid, met ANWB lid wordt hier het Wegenwacht lidmaatschap bedoelt?

Je kunt namelijk geen WW lid zijn zonder ANWB lidmaatschap, andersom gaat wel.


Chasey schreef
Ik werd niet geholpen, omdat ik niet onder hebt lidmaatschap viel.

Krom nietwaar, overal maakt het als gehuwden niet uit wie wat doet, behalve bij de Wegenwacht. Door dit soort praktijken heb ik niet echt de indruk dat de leden hun eerste prioriteit zijn -:(-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 15:49 



 
Profiel   

marsyl schreef
Zijn er hier mensen die een anwb lidmaatschap hebben omdát ze bv veel met de trailer rijden?
Ik ga per 1 oktober een opleiding starten waarbij ik een keer per maand met mijn pony een flinke reis ga maken ala 2,5uur enkele reis. Ik wil natuurlijk zo goed mogelijk voorbereid zijn dus daarom wil ik een anwb lidmaatschap. Maar vroeg me af of er hier mensen ervaring mee hebben oid :)


Ik! Sinds mn E rijbewijs lid vd ANWB, dus al heel wat jaartjes. Wil het risico niet lopen om te stranden met trailer. Al aantal keer nodig gehad en goed geholpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 15:53 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties! Wordt je toch weer wijzer van :)
Hoop iig dat ik het niet nodig ga hebben maar beter zo dan met pech niks kunnen of de volle mep betalen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 16:44 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
Even voor de duidelijkheid, met ANWB lid wordt hier het Wegenwacht lidmaatschap bedoelt?

Je kunt namelijk geen WW lid zijn zonder ANWB lidmaatschap, andersom gaat wel.


Chasey schreef
Ik werd niet geholpen, omdat ik niet onder hebt lidmaatschap viel.

Krom nietwaar, overal maakt het als gehuwden niet uit wie wat doet, behalve bij de Wegenwacht. Door dit soort praktijken heb ik niet echt de indruk dat de leden hun eerste prioriteit zijn -:(-

Ja het gaat inderdaad om de wegenwacht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 16:47 



 
Profiel   

Ja ik was toen ook wel erg kwaad en verbaasd. Sta je met je kindjes aan de kant van de weg. Was net de snelweg af... Als mijn man erin had gereden en de koelslang was geknapt, was de auto naar onze garage gebracht...
Maar ik zat achter het stuur toen die koelslang het begaf... Terwijl dat die auto op mans naam staat.
We hebben zelf maar een autoambulance geregeld... manlief was ook Not amused...
Maar goed.
Ook wel goede ervaring gehad hoor. Zelfs aan huis geholpen. En op de camping.
En die leen auto was echt super netjes. Net nieuw. Pas na de vakantie terug gebracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 17:34 



 
Profiel   

Je hebt ook nog Route Mobiel of b.v. een jongere auto via merkdealer. Via zoeksite kwam ik https://www.pechhulpvergelijk.nl/ tegen. Geen idee of die beetje onafhankelijk is maar de url klinkt goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 17:59 



 
Profiel   

Ik heb een andersom ervaring, ooit met trailer met paard gestrand op de snelweg. Ik was bijrijder, zij geen ANWB lid, ik geen pas mee maar we zijn toch geholpen omdat we gevaarlijk stonden. Ze hebben ons naar veiliger plek gesleept en van daaruit moesten we zelf eea regelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 18:58 



 
Profiel   

Sta je gevaarlijk bel 112 dan wird rijkswaterstaat in geschakeld en gaat alles via de staat!!

Anwb ik heb en doe het niet. In al die jaren 1 keer stil komen te Staan met trailer. Schoonbroer gebeld die heeft trailer meegenomen en zelf takel geregeld kostte 100€ en wat kost anwb per maand? Nee ik vind het te duur voor die keer dat het ooits nodig zou zijn. Nu ben ik niet langer met trailer dan 1.5 uur onderweg maar toch ook wel buitenland en soms meerdere keren onderweg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 19:20 



 
Profiel   

ANWB kost 155 euro per jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 19:31 



 
Profiel   

Onali schreef
ANWB kost 155 euro per jaar

Dat heb ik dus al mooi 10 jaar bespaard

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 20:55 



 
Profiel   

Nog minder zelfs, ik betaal iets van 8 euro per maand dus :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 22:10 



 
Profiel   

Anwb kost iets van 55,- per jaar, waar komt die 155,- vandaan? Met thuishulp optie zeker?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 09:58 



 
Profiel   

Ik denk een aanvullend pakket of zo, wij betalen ook meer dan 100,- per jaar. Wat het precies kost weet ik niet.
Ik weet wel dat we ook pechhulp in het buitenland hebben en in eigen woonplaats. (Ook aan huis).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 10:11 



 
Profiel   

Ik heb idd een aangepast pakket.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 10:14 



 
Profiel   

Word je ook standaard geholpen als je met een trailer stil staat (dat die trailer wordt opgehaald/meegenomen)?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 11:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 411 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414 ... 510  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen