Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
ikke schreef:Ja, die eerste drie hadden een 60pk Diesel en dat was voor het mooie net te mager met mijn KWPN-er van goed 600kg. De laatste 90pk turbo had er geen moeite mee, ook niet met de grote pony van m'n vriendin in een tweepaards.
De V70 is inderdaad een totaal ander verhaal met 1600kg eigen gewicht en een 200+pk turbo benzine 5-pitter. Maar die mag ook 1800kg aan de haak hebben.....
Overigens doet die 1:11 gemiddeld. Best netjes, eigenlijk voor zo'n bakbeest.
Varekaj schreef:Als trekauto geen ervaring mee maar wel voor gewoon dagelijks gebruik. En dan is de skoda superb echt een hele fijne auto.
Zee van ruimte, zit fijn voor grote én kleine mensen, rijdt zacht en soepel, aangenaam verbruik.
Opel: no go. Op vlak terrein rijdt ie maar minste helling heb je problemen. Wij toch met de break die we hadden. Daar wil ik echt geen trailer achter hebben.
Ik denk dat de meeste hatchbacks met wat motorvermogen wel aan de 2000 zullen geraken... een Renault grand espace ook als ik me niet vergis.
Granoek schreef:Ja klopt hoor maar ik dacht misschien heeft ze ook 1 zwaar paard ofzo? Wilde eigenlijk gewoon zeggen dat die bestelwagen dat ook mag trekken haha. Die was voor ons bedrijf interessant qua lease door de laadruimte en omdat ie ingeschreven kon als lichte vracht, dus misschien was het voor Freyr ook een optie
Varekaj schreef:Even een andere kant op: wat met landrover discovery sport? Niet de typische vierkante robuuste 4x4, wel een klassebak. Daar mogen bepaalde modellen van de discovery sport bijvoorbeeld ook 2500 trekken.
Edit: en die zijn er ook in 2wd denk ik...
Varekaj schreef:Tegenwoordig is elke auto zowat een hoop plastic en elektronica met meer snufjes dan je voor mogelijk kan houden. Maar als in dat segment iets zit wat zowel aan de lease-eisen voldoet, als de trekopties heeft en voor pa ook voldoet... waarom niet?
Nog steeds beter dan sommige combi's die je in dat andere topic soms ziet langskomen.