Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Rex_Rolfo schreef:Met of zonder turbo maakt een wereld van verschil
Rex_Rolfo schreef:Welkom. Je hebt rijbewijs BE?
Een 'gewone' middenklasser is vaak een prima trekauto.ikke schreef:In de praktijk voldoet een flinke middenklasser meestal prima. Denk aan VW Passat, Ford Mondeo, dat slag auto's, waarbij je altijd even per individueel model moet kijken of het past, aangezien de specs in de jaren nog weleens willen veranderen. Doe je onderzoek op feitenbasis, ga NIET af op wat de verkoper zegt. Net als bij paarden liegen autoverkopers alles aan elkaar, tenzij de auto je verteld dat het wel klopt.
Selka schreef:Weer een vraag over kogeldruk want ik lees er hier van alles over maar snap er eerlijk gezegd vrij weinig van. Andere fora maken mij niet veel wijzer.
Mijn situatie:
Ifor Williams HB511 2 paards trailer: leeg gewicht 1000 kg. max. laadvermogen 1700 kg.
1 paards combi met Volvo V60 max geremd gewicht 2000 kg met 100 kg. kogeldruk
2 paards combi met Ford Explorer max geremd gewicht 2567 kg kogeldruk onbekend..
1 paards zal nooit meer dan 1900 kg zijn en 2 paards is 2500 kg maximaal. Ga ik dan wel of niet veilig de weg op?
Volgend jaar is de bedoeling de Explorer te vervangen voor 3500 kg. trekvermogen. Maar ik wil dit jaar ook al op pad