Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 473 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476 ... 510  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

 
Profiel   

ikke schreef
Ja, je hebt nooit te veel power dus een goede 2,5 is te verkiezen boven een afgetrapte 2.0......


Check!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 12:38 



 
Profiel   

Faya__ schreef
Faya__ schreef
Hi! Ik kom ook maar even aanwaaien hier..... Kan wel een beetje advies gebruiken.

Onze VW tiguan heeft geen heel lang leven meer helaas. Dus wij gaan op zoek naar wat anders.

Het is een auto die voornamelijk voor de trailer komt. We twijfelen nog tussen benzine of diesel. Merk geen voorkeur. Harde eis 100kg kogeldruk en bijvoorkeur 2000kg lv.

Iemand tips, welke wagen juist wel of juist niet?


Hier is't een Ford Kuga geworden. Zojuist het eerste ritje met trailer gemaakt, heeeeel erg fijn! Echt zoveel fijner dan met de Tiguan terwijl ze op papier hetzelfde mogen en kunnen.



Ben benieuwd hoe hij op termijn bevalt, wij zitten er ook naar te kijken.

Mijn Volvo S60 is nog prima maar wel ook al van 2007 dus de kleine mankementjes beginnen te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 16:11 



 
Profiel   

Hier nu 2 jaar een Kuga en zo blij met mijn auto in combi met de trailer. Zou deze keuze zo weer maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 17:13 



 
Profiel   

Welk type heb je precies suffie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 19:10 



 
Profiel   

Iemand ervaring met een Mercedes GLC hybride voor een 2 paardstrailer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 20:24 



 
Profiel   

Hilli schreef
Welk type heb je precies suffie?


Ecoboost 1.5 benzine, mag 2000 kg trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 23:01 



 
Profiel   

suffie schreef
Hilli schreef
Welk type heb je precies suffie?


Ecoboost 1.5 benzine, mag 2000 kg trekken.

Hoeveel staat er intussen op de klok?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 15:31 



 
Profiel   

Hi! Vraagje, wij zijn opzoek naar een 2 paards trailer. Kwam tegen dat het maximale laadvermogen bij de humbaur 1200kg is of 1600kg. 1 paard weegt 590kg en andere paard weegt 720kg. Als we dan de trailer met maximaal laadvermogen van 1200 kg zouden kopen (met grotere banden want er wordt gezegd dat die meer druk aan kunnen), gaan we dan veilig de weg op?? Of is het verstandiger om dan toch de zwaardere aan te schaffen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 20:14 



 
Profiel   

maysancho schreef
Hi! Vraagje, wij zijn opzoek naar een 2 paards trailer. Kwam tegen dat het maximale laadvermogen bij de humbaur 1200kg is of 1600kg. 1 paard weegt 590kg en andere paard weegt 720kg. Als we dan de trailer met maximaal laadvermogen van 1200 kg zouden kopen (met grotere banden want er wordt gezegd dat die meer druk aan kunnen), gaan we dan veilig de weg op?? Of is het verstandiger om dan toch de zwaardere aan te schaffen?

Heeft niks met "zwaar" te maken maar met een andere vermelding op het kenteken.
Die 1600kg laadvermogen geeft een trailer met 2400kg TMM op kenteken.

Heeft ook niks met de maat van de banden te maken, banden mogen een bepaalde lading hebben. Daar moet je naar kijken, de rest is verkoop-onzin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 20:32 



 
Profiel   

Dus als ik het goed begrijp zou je 2 paarden met samen een gewicht van 1400 kg op de trailer met max laadvermogen van 1200kg kunnen zetten als de banden het maar aan kunnen?

Er werd ons nog iets gezegd over dat de as dat dan misschien minder goed aan zou kunnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 20:39 



 
Profiel   

maysancho schreef
Dus als ik het goed begrijp zou je 2 paarden met samen een gewicht van 1400 kg op de trailer met max laadvermogen van 1200kg kunnen zetten als de banden het maar aan kunnen?

Er werd ons nog iets gezegd over dat de as dat dan misschien minder goed aan zou kunnen?

Nee, de trailer moet het gewicht aan kunnen, ook op papier!
De banden op de trailer moeten in overeenstemming zijn met de TMM. Een goede bandenboer zet daar nog een marge overheen.

Waar ik op doel is dat vrijwel elke trailer technisch gebouwd wordt op een TMM van 2400 - 2600kg maar op papier een lagere waarde kan krijgen, naar keuze van de koper.
En dan laten we ons wijs maken dat de assen onder een twee-paards van 2400kg zwaarder zijn dan die van een 2000kg TMM trailer.
Niemand gaat het typeplaatje op de assen lezen........

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 20:47 



 
Profiel   

Oke dank voor de duidelijke uitleg! Hier kan ik zeker wat mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 20:49 



 
Profiel   

Hi!

Na mijn geliefde subaru forester ingeleverd te hebben en nu telkens de auto van mijn vader (Mercedes CLA) voor de trailer te zetten, ben ik toe aan een nieuwe auto. Mijn voorkeur gaat uit naar een tweedehands auto en ik zit online te zoeken, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn kleine stadsauto heb ik op gaspedaal gevonden, maar ik zie dat je hier bij de carrossie niet meerder aan kan vinken. Weet iemand een site waar dit wel kan en dat je dan ook een minimaal trekgewicht in kan vullen?

Voor de rest, wat eisen jullie een beetje aan minimale PK's voor een auto die een tweepaardstrailer moet kunnen trekken? En heeft iemand tips hoe je er bij het proefrijden redelijk achter kan komen of de auto een fatsoenlijke trekauto is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 15:10 



 
Profiel   

Freyr schreef
Mijn kleine stadsauto heb ik op gaspedaal gevonden, maar ik zie dat je hier bij de carrossie niet meerder aan kan vinken.

Ik zie het probleem niet? Als je trekgewicht op 2250 kg+ zet valt bij carrosserie al heel veel weg. Zo blijven er 4 hatchbacks over, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat de Polo, 208 en Space Star zich een beetje overschatten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 15:43 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
Freyr schreef
Mijn kleine stadsauto heb ik op gaspedaal gevonden, maar ik zie dat je hier bij de carrossie niet meerder aan kan vinken.

Ik zie het probleem niet? Als je trekgewicht op 2250 kg+ zet valt bij carrosserie al heel veel weg. Zo blijven er 4 hatchbacks over, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat de Polo, 208 en Space Star zich een beetje overschatten.


Daartussen zitten heel veel transportbussen. Aangezien ik niet uitsluit dat de auto ook een mee naar werk moet, wil ik pertinent niet een bedrijfsbus. Alle andere vind ik prima, dus mocht er een site zijn dat ik bussen eruit kan filteren dan pak ik die liever dan gaspedaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 16:00 



 
Profiel   

Op AutoScout24 kan je dacht ik ook het trekgewicht invullen. Dan is het gewoon kijken wat je aan spreekt en even googelen hoe die bijvoorbeeld uit de caravan test komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 16:12 



 
Profiel   

Freyr schreef
Hi!

Na mijn geliefde subaru forester ingeleverd te hebben en nu telkens de auto van mijn vader (Mercedes CLA) voor de trailer te zetten, ben ik toe aan een nieuwe auto. Mijn voorkeur gaat uit naar een tweedehands auto en ik zit online te zoeken, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn kleine stadsauto heb ik op gaspedaal gevonden, maar ik zie dat je hier bij de carrossie niet meerder aan kan vinken. Weet iemand een site waar dit wel kan en dat je dan ook een minimaal trekgewicht in kan vullen?

Voor de rest, wat eisen jullie een beetje aan minimale PK's voor een auto die een tweepaardstrailer moet kunnen trekken? En heeft iemand tips hoe je er bij het proefrijden redelijk achter kan komen of de auto een fatsoenlijke trekauto is?

Op autotrack kun je wel carrosserie invullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 16:26 



 
Profiel   

Ik heb even het een en het ander uitgezocht maar ik kom er toch niet helemaal uit.

Mag ik met onderstaande auto een trailer rijden zonder E? Ik had de planning hiervoor maar nu ik na reken mag dit volgensmij niet |o

Ik ben opzoek naar een eigen trailer maar loop dus vast op wat de mtm en laadvermogen moeten / mogen zijn
[ img ]

En daarnaast had mijn paard er volgensmij niet eens op gemogen qua gewicht als ik dit nogmaals zie
[ img ]

Het is een kwpn van 1.65 dus die weegt neem ik aan wel tussen de 500-600?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 12:16 



 
Profiel   

MTM auto 1590 kg, dat is dus sowieso geen grote auto.
Mag dan ook maximaal 1200 kg trekken.

Met alleen B mag MTM auto + MTM aanhanger 3500 kg zijn, er blijft dus 1910 kg over voor MTM aanhanger. Dus zelfs een trailer met MTM 1600 kg mag je met alleen B rijden (althans NL, de exacte regels voor B als het gaat om MTM aanhanger hoger dan max trekgewicht zijn iets minder duidelijk).

Die trailer mag dan geladen zijn tot 1200 kg omdat de auto niet meer mag trekken. En dat wordt met een groter paard erg krap. Met deze trailer die maar 520 kg mag laden zelfs te krap.

Mooiste zou zijn een auto die minimaal 1400-1500 kg mag trekken en een trailer met idem MTM. Als je een auto hebt met MTM onder 2000 kg blijft er nog 1500 over voor de aanhanger voor je E achter B moet gaan halen. Sowieso is BE geen slecht idee als je regelmatig met een aanhanger wilt rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 12:42 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
MTM auto 1590 kg, dat is dus sowieso geen grote auto.
Mag dan ook maximaal 1200 kg trekken.

Met alleen B mag MTM auto + MTM aanhanger 3500 kg zijn, er blijft dus 1910 kg over voor MTM aanhanger. Dus zelfs een trailer met MTM 1600 kg mag je met alleen B rijden (althans NL, de exacte regels voor B als het gaat om MTM aanhanger hoger dan max trekgewicht zijn iets minder duidelijk).

Die trailer mag dan geladen zijn tot 1200 kg omdat de auto niet meer mag trekken. En dat wordt met een groter paard erg krap. Met deze trailer die maar 520 kg mag laden zelfs te krap.

Mooiste zou zijn een auto die minimaal 1400-1500 kg mag trekken en een trailer met idem MTM. Als je een auto hebt met MTM onder 2000 kg blijft er nog 1500 over voor de aanhanger voor je E achter B moet gaan halen. Sowieso is BE geen slecht idee als je regelmatig met een aanhanger wilt rijden.



Mmh duidelijk. Het is voor enkele wedstrijden zo 1 x in de 2 maanden en ik kan prima rijden met de trailer, mijn vader heeft hem wel dus om zelf dan be te halen wordt overbodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 12:54 



 
Profiel   

xtessax83 schreef
Rex_Rolfo schreef
MTM auto 1590 kg, dat is dus sowieso geen grote auto.
Mag dan ook maximaal 1200 kg trekken.

Met alleen B mag MTM auto + MTM aanhanger 3500 kg zijn, er blijft dus 1910 kg over voor MTM aanhanger. Dus zelfs een trailer met MTM 1600 kg mag je met alleen B rijden (althans NL, de exacte regels voor B als het gaat om MTM aanhanger hoger dan max trekgewicht zijn iets minder duidelijk).

Die trailer mag dan geladen zijn tot 1200 kg omdat de auto niet meer mag trekken. En dat wordt met een groter paard erg krap. Met deze trailer die maar 520 kg mag laden zelfs te krap.

Mooiste zou zijn een auto die minimaal 1400-1500 kg mag trekken en een trailer met idem MTM. Als je een auto hebt met MTM onder 2000 kg blijft er nog 1500 over voor de aanhanger voor je E achter B moet gaan halen. Sowieso is BE geen slecht idee als je regelmatig met een aanhanger wilt rijden.



Mmh duidelijk. Het is voor enkele wedstrijden zo 1 x in de 2 maanden en ik kan prima rijden met de trailer, mijn vader heeft hem wel dus om zelf dan be te halen wordt overbodig.


Dan blijft wel het feit dat je met deze auto en trailer niet je paard kunt vervoeren omdat je boven de MTM van de trailer komt.

Ook zou ik niet graag aan de grens van 1200 kilo zitten met combinatie paardentrailer, dan heb je liever wat power/marge over voor als het paard door omstandigheden onrustig staat.

Maakt niet uit hoe weinig je op pad gaat, met deze auto/trailercombi gaat ook dat niet. Maar misschien spreek ik voor mijn beurt en komt een trailer sws achter een andere auto te hangen en paard in een andere trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 13:04 



 
Profiel   

Daar houd het dan al op ja want er komt geen andere auto voor die paar keren. Dan zal ik het moeten stappen. Dus het halen van wel of geen BE maakt dan ook niks meer uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 13:32 



 
Profiel   

Gewicht zegt ook niet alles. Toen wij onze 25 jaar oude trailer inruilden voor een bijna nieuwe wisten we na een paar honderd meter rijden al dat de nieuwe toch echt fijner achter de auto hing.

Als een hele lichte trailer een oudje is hangt die waarschijnlijk een stuk minder stabiel achter de Focus dan een moderne trailer. Zelfs als die moderne trailer een hoger eigen gewicht heeft. Die zal dan vaak ook een MTM van 1600 kg hebben, dat is zelfs zonder terug keuren geen probleem om met deze auto met alleen B te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 14:14 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
Gewicht zegt ook niet alles. Toen wij onze 25 jaar oude trailer inruilden voor een bijna nieuwe wisten we na een paar honderd meter rijden al dat de nieuwe toch echt fijner achter de auto hing.

Als een hele lichte trailer een oudje is hangt die waarschijnlijk een stuk minder stabiel achter de Focus dan een moderne trailer. Zelfs als die moderne trailer een hoger eigen gewicht heeft. Die zal dan vaak ook een MTM van 1600 kg hebben, dat is zelfs zonder terug keuren geen probleem om met deze auto met alleen B te rijden.


Alleen vallen die moderne niet binnen mijn budget helaas en de auto is niet van mij anders was die er wel uit gegaan voor een zwaardere.

Het meenemen van een paard is al spannend genoeg dus dat het dan net wel net niet kan is voor mij het risico niet waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 14:28 



 
Profiel   

@xtessa83 Als je paard inderdaad niet meer weegt dan 520kg dan zou deze combi in theorie wel mogen.
Maar 520kg is niet veel hoor, dat is inclusief hooinet, dekens en alles.
Mijn paard (net zo groot) zit rond de 600kg.
Meten is weten, als je je paard een keer zou kunnen laten wegen, dan weet je ook of je met deze combi mag/kan rijden met je b rijbewijs.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 20:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 473 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476 ... 510  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen