Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 480 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483 ... 510  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

 
Profiel   

onpaard schreef
Mijn auto mag 1750kg geremd trekken.
De trailer max. 1100 + 2000 kg lading. Ik heb een BE rijbewijs. Mag ik met deze trailer en 1 paard erin op pad?

MarjanB schreef
Ik denk eerder trailer 900 kilo en 2000 max beladen waardoor je 1100 mag laden…

Dat lijkt me ook meer voor de hand liggend, maar juist twee paards trailers wegen vaak meer dan het leeggewicht aangeeft. Ingewogen zonder rubber matten of tussenschot scheelt al meteen.

Zolang trailer met paard erin onder de 1750 kg blijft is het legaal. Of het ook in de praktijk een fijne combinatie is kun je met alleen de info dat de auto het mág trekken niet zeggen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 20:13 



 
Profiel   

Graag zou ik weten of deze combi toegestaan is met B rijbewijs;
Peugeot 3008 massa rijklaar 1345kg, toegestane Max. massa 1930kg. Technische Max. massa geremd 1200kg. Mijn pony is van de zomer gewogen op 420 kg, als ik het goed begrijp heb ik dan 780kg over voor een trailer, mag dat met B rijbewijs?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 21:29 



 
Profiel   

Ik zou zeggen lees bovenstaande Posts en die dat op je eigen situatie invullen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 21:38 



 
Profiel   

xSCWx schreef
Graag zou ik weten of deze combi toegestaan is met B rijbewijs;
Peugeot 3008 massa rijklaar 1345kg, toegestane Max. massa 1930kg. Technische Max. massa geremd 1200kg. Mijn pony is van de zomer gewogen op 420 kg, als ik het goed begrijp heb ik dan 780kg over voor een trailer, mag dat met B rijbewijs?

Begin eerst maar eens dat je een trailer kunt vinden die daadwerkelijk ruim onder die 780kg blijft, zodat je schommelingen in zijn gewicht kunt handelen zonder meteen in overtreding te zijn.

Vervolgens mag de TMM van die trailer niet boven de 1570kg TMM uitkomen. Dat laatste is een papieren aanpassing bij de RDW.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 21:45 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
onpaard schreef
Mijn auto mag 1750kg geremd trekken.
De trailer max. 1100 + 2000 kg lading. Ik heb een BE rijbewijs. Mag ik met deze trailer en 1 paard erin op pad?

MarjanB schreef
Ik denk eerder trailer 900 kilo en 2000 max beladen waardoor je 1100 mag laden…

Dat lijkt me ook meer voor de hand liggend, maar juist twee paards trailers wegen vaak meer dan het leeggewicht aangeeft. Ingewogen zonder rubber matten of tussenschot scheelt al meteen.

Zolang trailer met paard erin onder de 1750 kg blijft is het legaal. Of het ook in de praktijk een fijne combinatie is kun je met alleen de info dat de auto het mág trekken niet zeggen.


Dat klinkt inderdaad aannemelijk. Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 21:53 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Ik zou zeggen lees bovenstaande Posts en die dat op je eigen situatie invullen :o

Ja dat heb ik gedaan en volgens mij mag het dan met B rijbewijs maar aangezien ik het niet 100% zeker weet (of ik het wel goed begrijp), vraag ik het daarom voor de zekerheid nog eens. Zodat ik niet met een illegale constructie de weg op ga. Ik moet zeker weten dat het klopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 10:20 



 
Profiel   

xSCWx schreef
Graag zou ik weten of deze combi toegestaan is met B rijbewijs;
Peugeot 3008 massa rijklaar 1345kg, toegestane Max. massa 1930kg. Technische Max. massa geremd 1200kg. Mijn pony is van de zomer gewogen op 420 kg, als ik het goed begrijp heb ik dan 780kg over voor een trailer, mag dat met B rijbewijs?

Niet genoeg informatie, hangt van de trailer af.


3500 - 1930 = 1570 kg. Dat is het maximale wat de trailer aan TMM op papier mag hebben. Eentje die 1600 kg heeft (een vrij normale TMM voor een anderhalf paards) mag dus niet met alleen B. Eentje met 1570 of minder mag wel.

Daarbij mag trailer met inhoud achter deze auto niet meer wegen dan 1200 kg. Dit staat los van het benodigde rijbewijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 13:16 



 
Profiel   

Ik zou voor een verschil van 30kg niet de moeite nemen om de trailer terug te keuren hoor.
Weinig 1,5 prds trailers wegen 750+kg en die pony weegt 420 kg, dus dat kan prima achter een P3008 die 1200 kg aan de haak mag hebben.
Dat met die tmm is leuk voor de fijnproevers, maar met deze belasting krijg je daar echt geen gedoe mee.


Zodra je er een zwaarder dier in gaat vervoeren, mag dat niet meer met die P3008

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 13:39 



 
Profiel   

Dees schreef
Ik zou voor een verschil van 30kg niet de moeite nemen om de trailer terug te keuren hoor.
Weinig 1,5 prds trailers wegen 750+kg en die pony weegt 420 kg, dus dat kan prima achter een P3008 die 1200 kg aan de haak mag hebben.
Dat met die tmm is leuk voor de fijnproevers, maar met deze belasting krijg je daar echt geen gedoe mee.


Zodra je er een zwaarder dier in gaat vervoeren, mag dat niet meer met die P3008

Ehm, je wordt gewoon opgeschreven bij een controle en je mag niet meer verder rijden.
Dat is echt veel meer gezeik dan even een formuliertje naar de RDW sturen voor een aangepast gewicht op kenteken. Dat kost enkele tientjes maar die boete maak je met 100 euro niet goed, nog los van het gedoe om ter plekke een andere chauffeur te regelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 14:12 



 
Profiel   

Ik ben het met ikke eens, of de gecombineerde TMM nu 3530 kg of 4530 kg is, je rijdt zonder geldig rijbewijs. De trailer terugkeuren stelt niets voor en is het alleen al voor de gemoedsrust meer dan waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 15:42 



 
Profiel   

Sorry hoor, maar met een 1,5 prds achter een P3008... word je niet eens staande gehouden.

En bij geneuzel over de theoretische 30kg kenteken-bureaucratie waar de werkelijke gewichten echt prima binnen de geldende regels vallen, krijg je echt geen boete.
Ja, misschien als je een grote mond hebt en je gezicht de politie in kwestie niet aanstaat... maar anders niet hoor.

Bangmakerij doen jullie aan. Nergens voor nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 17:31 



 
Profiel   

En hoe zit het verzekerings technisch als je met een niet geldig rijbewijs rijd.
Mijn combinatie was met b rijbewijs 20 kg te zwaar, ik durfde het niet aan niet voor de boete maar wat als je ongeluk krijgt ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 18:18 



 
Profiel   

Tot je inderdaad een serieus ongeluk krijgt onderweg en de verzekering besluit niet uit te keren omdat je niet het juiste rijbewijs voor die combinatie hebt.... kans is klein, maar impact groot en je kan het voorkomen door 1 formulier op te sturen en een paar tientjes te betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 18:43 



 
Profiel   

Er zijn ook zat 1,5 paardstrailers met een lagere TMM.
Mijn oude had bv een TMM van 1350.
Woog op papier 580, in het echt 680.
Met 500 kg pony erin kon dat dus precies achter een auto die 1200 kg mocht trekken (Ford C-max).

Inmiddels is mijn trekauto een VW California 4motion met TMM van 3500 oh, die 2500 mag trekken en was het BE rijbewijs sowieso noodzakelijk en dus behaald voordat ik er een trailer achter ging hangen.
En toen dat eenmaal geregeld was, is m'n trailer omgeruild voor een nieuwe Sirius 1,5 paards, met idd een TMM van 1600 kg.
Maar dat maakt nu allemaal niet meer uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 18:54 



 
Profiel   

Is het gewoon niet altijd beter om E achter B te gaan halen?
Dan kun je tenminste ook werkelijk met een aanhangwagen rijden en ben je van die krappe bepalingen af. Wel zo relaxed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 19:17 



 
Profiel   

Heeft iemand ervaring met een VW T-roc voor de trailer? 1,5 paards met D pony.
Ik weet overigens niet veel van de auto, behalve dat het een diesel is en 1500kg mag trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 00:54 



 
Profiel   

T-roc is opvolger van Tiguan.
Ga je nog kopen? Dan nog even lezen op Autoweek en Caravantrekker. Daar waren ze niet al te lovend over de Tiguan als trekauto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 02:18 



 
Profiel   

Majabeestje schreef
Heeft iemand ervaring met een VW T-roc voor de trailer? 1,5 paards met D pony.
Ik weet overigens niet veel van de auto, behalve dat het een diesel is en 1500kg mag trekken.

Waarschijnlijk wel BE nodig. Wat is de TMM van die auto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 02:27 



 
Profiel   

Hoi,

We hebben hier 3 bedrijfsauto's staan met trekhaak en via de website van het RDW kentekencheck krijg ik voor bijv. onze VW Caddy onderstaande gegevens. Welke getal is nu van belang? Is dat de 2238kg die ik van de TTM 3500kg af moet halen voor een B-rijbewijs?

Massa rijklaar1559 kg
Massa ledig voertuig1459 kg
F.1Technische max. massa voertuig2238 kg
F.2Toegestane max. massa voertuig2238 kg
F.3Maximum massa samenstel3650 kg
O.1Aanhangwagen geremd0 kg
Middenasaanhangwagen, geremd1500 kg
Autonome aanhangwagen, geremd1500 kg
Oplegger geremd0 kg
O.2Aanhangwagen ongeremd700 kg

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 11:49 



 
Profiel   

Dees schreef
T-roc is opvolger van Tiguan.
Ga je nog kopen? Dan nog even lezen op Autoweek en Caravantrekker. Daar waren ze niet al te lovend over de Tiguan als trekauto.


De T-roc lees ik wel prima dingen over :)
Heb de site net even doorgespit, dank voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 12:07 



 
Profiel   

cissy schreef
Majabeestje schreef
Heeft iemand ervaring met een VW T-roc voor de trailer? 1,5 paards met D pony.
Ik weet overigens niet veel van de auto, behalve dat het een diesel is en 1500kg mag trekken.

Waarschijnlijk wel BE nodig. Wat is de TMM van die auto?


Dat is 1890 kg
Max massa samenstel is 3390 kg

Zegt me beide niks.. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 12:08 



 
Profiel   

UK_eef schreef
Hoi,

We hebben hier 3 bedrijfsauto's staan met trekhaak en via de website van het RDW kentekencheck krijg ik voor bijv. onze VW Caddy onderstaande gegevens. Welke getal is nu van belang? Is dat de 2238kg die ik van de TTM 3500kg af moet halen voor een B-rijbewijs?

Massa rijklaar1559 kg
Massa ledig voertuig1459 kg
F.1Technische max. massa voertuig2238 kg
F.2Toegestane max. massa voertuig2238 kg
F.3Maximum massa samenstel3650 kg
O.1Aanhangwagen geremd0 kg
Middenasaanhangwagen, geremd1500 kg
Autonome aanhangwagen, geremd1500 kg
Oplegger geremd0 kg
O.2Aanhangwagen ongeremd700 kg

Ja klopt dus die 1262 die over blijft is max wat de trailer mag wegen.
Dat is voor een anderhalf paard wel te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 13:02 



 
Profiel   

Ik ga mijn vraag hier ook stellen

Ik reed met een B combi


[ img ]

Peugeot 2008 uit 2017
Fjord weegt 445
Trailer 580
Auto mag 1270

Ik heb de auto sinds maart en al zoveel pech ermee gehad (ik ben echt fan van peugeot trouwens)

Op de foto was ik net van de weg gehaald door rijkswaterstaat doorgebrande bougie, uiteindelijk nieuwe motor erin (keurig vergoed door nefkens)

Ik heb mijn E rijbewijs in dec gehaald en het vertrouwen in deze combi is weg.
Ik wil dus op zoek naar een auto die wat meer mag trekken (1600 of 1800)

Peugeot is na mijn onderzoek niet de beste trekauto

Gelest in BMW X1 en voelde die aanhanger niet eens en dat voelde heel veilig

Maar goed ben ook verwend door de luxe op mijn peugeot uit 2017 en zie door de bomen het bos niet.meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 13:54 



 
Profiel   

Heb een peugeot 308 en een DS5 diesels voor de trailer staan, vind ze beide aanraders. Trekken heel makkelijk mijn KWPN met trailer van samen zo’n 1350 kg, ze mogen 1400 trekken.

Zeker als je fan bent van peugeot zou je naar zoiets kunnen kijken, citroen is hetzelfde concern en ik heb me laten vertellen dat de 308 en de DS5 dezelfde motor hebben. Ze rijden grotendeels hetzelfde inderdaad, al zijn ze verder best verschillend. De DS5 heeft de meeste luxe, heerlijke auto, heb ik ook veel gebruikt voor woon-werk verkeer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 14:26 



 
Profiel   

Als je zoekt op Peugeot bij Autoweek en ANWB... dan durf je er nooit weer eentje voor de trailer te zetten. Ze gaan er nogal gauw van .... stuk. Zeker de lichtere types/motoren zoals de 2008.
Wat een auto op papier mag en wat een auto in praktijk kán.... daar zit wel vaker veel verschil in.

Je hebt goede ervaring met de BMW X1 - daar staan er ook genoeg van te koop, dus waarom die niet?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 14:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 480 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483 ... 510  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen