Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 476 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479 ... 510  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

 
Profiel   

Valt het jullie ook op dat sommige specificaties van auto's zo moeilijk te vinden zijn op internet?

Ik ben bezig met een lijstje te maken voor mogelijke vervangers van huidige auto. Maar het valt vies tegen om überhaupt goed te kunnen vergelijken. Soms wordt de trekkracht in een range weergegeven en moet je helemaal via een omweg achterhalen bij welke uitvoering van de auto dan welk terkgewicht hoort. Over kogeldruk nog niet eens te beginnen, dat lijken de meeste websites helemaal niet belangrijk te vinden om te vermelden.

Hebben jullie nog tips voor goede websites voor vergelijkingen?


We rijden trouwens nu een Kia sportage die 1900 kg mag trekken. Dit is ruim voldoende voor een 1,5 paards Ifor Williams trailer.

Als vervanging zitten we nu vooral te kijken naar de volgende auto's.
* Hyundai Santa Fe
* Jeep Compass
* Seat Ateca
* Seat Tarraco
* Skoda Kodiaq
* de nieuwe KIA sportage (alleen bij deze weet ik zeker het trekgewicht en kogeldruk).

Hebben jullie nog do's en don'ts? betreft dit lijstje?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:02 



 
Profiel   

Ik kijk stiekem altijd bij RDW OVI.

Ik heb trouwens de Santa fe. Wel een uitvoering van 2002 en omdat ie me te duur gaat worden ga ik opzoek naar een (tijdelijke) niet trek auto zodat ik kan sparen en investeren in een andere auto die wel weer mag trekken _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:33 



 
Profiel   

Ik heb voor de Volvo ook een Santa fe gehad, prima auto

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 14:59 



 
Profiel   

Wij hebben jaren met een santa fe gereden.
Kosten en onderhoud werden erg duur.
Wij hebben toen een bijna nieuwe Renault Kadjar gekocht, mag 1500 kg achter, ruim voldoende voor elke trailer met onze fjord er in.
Even dure aanschaf , maar stuk goed koper in kosten en onderhoud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 06:20 



 
Profiel   

Ik zou vooral kijken ook waarvoor je de auto nog meer gebruikt. Ik maak heel veel kilometers voor m’n werk dus wil comfortabel en veilig kunnen reizen. Daarnaast wilde ik minimaal 1500 kilo kunnen trekken. Mijn keuze is gevallen op een megane station met 160pk die 1700 mag trekken. Heb er van de week even de trailer er achter gehangen en dat reed meer dan prima. Auto heeft veel vermogen over en ligt er goed stabiel voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 06:54 



 
Profiel   

@miss-lizje.
Ik heb een Skoda Kodiaq uit 2020 en een 1,5p trailer Atec Olympialine.
Die combi rijdt prima samen, ik ben er tevreden over.
De Skoda mag 1800kg trekken, die trailer is geen probleem.
Verder maak ik veel kilometers, ook zonder trailer rijdt hij fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 06:55 



 
Profiel   

ikke schreef
Melia schreef
Stel een trailer weegt meer dan de TMM dat de auto mag trekken indien er 2 paarden in staan. Let op: 1 paard kan dan wel.
Mag je dan officieel wel met deze combinatie rijden of moet je de trailer terug keuren?
Heb internet afgezocht, maar kan het niet goed vinden. De regels zijn namelijk ook weer gewijzigd.

Dat staat gewoon in de FAQ. Daarnaast zijn de regels op dit vlak nooit gewijzigd.

Het leeggewicht van trailer plus feitelijke lading mag nooit meer zijn dan wat de auto mag trekken. Artikel 5.18.18 van het voertuigreglement.

Of jij ook met die combi mag rijden, wordt bepaalt in het reglement rijbewijzen door Artikel 15

Excuus, niet gezien.
Het is nogal een lap tekst in dat artikel en ik kan het nog niet vinden. Ik heb rijbewijs B en E, weet je toevallig uit je hoofd of het dan mag?
Zo niet dan spit ik op een later tijdstip het artikel door.

Ik snap idd dat ledig gewicht trailer plus lading niet meer mag zijn dan de trekkracht vd auto ;-). Dat zal ook niet gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 12:19 



 
Profiel   

Zolang het daadwerkelijke gewicht van de aanhanger + inhoud niet meer is dan wat de auto mag trekken zit je prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 12:34 



 
Profiel   

Je rijbewijs bepaalt enkel of je met die combinatie mag rijden, niet of die combinatie wettelijk is.
Dat staat los van elkaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 12:38 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Ik zou vooral kijken ook waarvoor je de auto nog meer gebruikt. Ik maak heel veel kilometers voor m’n werk dus wil comfortabel en veilig kunnen reizen. Daarnaast wilde ik minimaal 1500 kilo kunnen trekken. Mijn keuze is gevallen op een megane station met 160pk die 1700 mag trekken. Heb er van de week even de trailer er achter gehangen en dat reed meer dan prima. Auto heeft veel vermogen over en ligt er goed stabiel voor.



De auto is vooral voor de trailer en wordt eigenlijk alleen voor woon-werk gebruikt als mijn moeder avonddienst heeft.

Myca schreef
@miss-lizje.
Ik heb een Skoda Kodiaq uit 2020 en een 1,5p trailer Atec Olympialine.
Die combi rijdt prima samen, ik ben er tevreden over.
De Skoda mag 1800kg trekken, die trailer is geen probleem.
Verder maak ik veel kilometers, ook zonder trailer rijdt hij fijn.


Skoda zijn mijn ouders vandaag even langsgegaan. Maar zijn pas weer leverbaar juni/juli.

Volgende week hebben ze een proefrit met een Honda CR-V. Heeft iemand daar hier ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 16:21 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
Zolang het daadwerkelijke gewicht van de aanhanger + inhoud niet meer is dan wat de auto mag trekken zit je prima.

Nee dat gaat prima mits er 1 paard in staat. Met 2 zouden we er over gaan, maar heb geen 2 paarden en zal dat ook niet gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 13:40 



 
Profiel   

Ik ben heel blij met mijn kuga. Wat een fijne auto.
Nog blijer dat het een automaat is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 05:40 



 
Profiel   

Fijn dat de auto zo goed bevalt. En automaat is natuurlijk helemaal lekker! :D

Wat doen jullie met een afneembare trekhaak? Laat je die erop zitten of haal je die eraf als je hem niet nodig hebt?
We hebben onlangs een nieuwe trekauto gekocht. Bij de koop was de trekhaak zoek. Verkoper heeft ons een nieuwe haak beloofd, maar we wachten al wéken!
Heb zelf ook even gekeken en een nieuwe losse haak kost 600,-!
De auto is echt van een liefhebber geweest, heel netjes en verder zat alles erbij. 4 sleutels, alle boekjes etc.
Nu zat ik te denken, zijn afneembare trekhaken diefstal gevoelig?
Er zit een heel mooi opbergvakje in de kofferbak voor de haak, waar je makkelijk bij kan. Maar daar ligt ie dus niet in.
M'n vorige auto had ook een afneembare trekhaak, die zoek was bij de koop. Daar hebben we uiteindelijk een vaste onder gezet.
Maar bij deze auto is dat geen optie. We wachten de nieuwe haak maar af... hopelijk komt ie snel binnen.
En dan gewoon alleen erop zetten als we iets gaan trekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 07:36 



 
Profiel   

Bij sommige auto’s moet de trekhaak er echt af omdat hij voor het kenteken kan zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 07:46 



 
Profiel   

Hier laat ik er hem opzitten. Hij zit niet in de weg voor mij, ook niet naar nummerplaat en sensoren toe

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 13:34 



 
Profiel   

Hier gaat hij eraf. Ik vertrouw de buurt niet :+
En zo vaak gebruik ik hem niet, hij zit er binnen een paar seconden op dus kost ook geen moeite.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:45 



 
Profiel   

Ik heb nog geen ervaring met een afneembare qua monteren.
Maar ik zou ook bang zijn dat ie eraf gejat wordt :’)
Heb geen idee of de sensoren de haak detecteren als ie eraan zit.
Hij komt in ieder geval niet voor het kenteken te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:56 



 
Profiel   

[ img ]

Hij zit bij mij ook niet voor mn kenteken/ sensoren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 15:56 



 
Profiel   

Hallo, ik ben me langzaam aan het oriënteren op een nieuwe trekauto. Heb nu een Volvo v40, hij trekt en rijdt geweldig maar hij is 20 jaar oud en begint wat te vervelen. Ook wil ik in de toekomst 2 paarden kunnen trekken, en dat mag mijn huidige niet.
Ik ben dus op zoek naar een fijne trekauto waar ik nog een flink aantal jaar mee vooruit kan en die dus minimaal 1800 kg mag trekken, liefst meer. Liefst awd, maar dat is geen must. En voor de portemonnee liever niet een al te zware auto ivm wegenbelasting en liever ook ietwat zuiniger dan de Volvo. Heb een behoorlijk budget, dus een wat nieuwere auto, maar niet gloednieuw, daar ben ik niet netjes genoeg voor.
Wat raden jullie aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 23:08 



 
Profiel   

Veel trekken en een lichte auto gaan niet echt samen. Ik zou zeggen lees een paar pagina’s terug :) het is namelijk een veel gestelde vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 07:50 



 
Profiel   

ChelseaAyLee schreef
Hallo, ik ben me langzaam aan het oriënteren op een nieuwe trekauto. Heb nu een Volvo v40, hij trekt en rijdt geweldig maar hij is 20 jaar oud en begint wat te vervelen. Ook wil ik in de toekomst 2 paarden kunnen trekken, en dat mag mijn huidige niet.
Ik ben dus op zoek naar een fijne trekauto waar ik nog een flink aantal jaar mee vooruit kan en die dus minimaal 1800 kg mag trekken, liefst meer. Liefst awd, maar dat is geen must. En voor de portemonnee liever niet een al te zware auto ivm wegenbelasting en liever ook ietwat zuiniger dan de Volvo. Heb een behoorlijk budget, dus een wat nieuwere auto, maar niet gloednieuw, daar ben ik niet netjes genoeg voor.
Wat raden jullie aan?

Volvo V70 :D Kan moeiteloos voldoen aan al jouw eisen en blijft qua kosten nog accepttabel.
De oudere AWD weegt 1600kg en mag 1800kg trekken; de latere versie met 6-pitter weegt ongeveer 1700kg en mag 2000kg trekken.
Bij normaal rijgedrag ongeveer 1:10 benzine. Diesel loopt iets zuiniger maar mist wat power ten opzichte van 2521cc turbo.

Echt schokkend goedkoper dan dit ga je niet vinden; dat bestaat simpelweg niet in een betrouwbare versie.

Want ja, de Freebee 1 is lichter (1400kg) maar is alleen in de Diesel-versie betrouwbaar maar ook krap in het vermogen om er 2000kg mee te trekken. Hij kan en mag dat wel trekken maar echt top gaat het niet. Bovendien worden goede exemplaren schaars.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 08:12 



 
Profiel   

Benzine of diesel?
Lichte paardjes dat 1800 kg genoeg zou zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 08:44 



 
Profiel   

Benzine, g3 of hybride. Mijn oudere paard is niet zo groot, weegt ongeveer 500 kg, de andere is nog een half jaar dus weegt voorlopig ook nog niet zo veel. Het gaat om kleine stukjes naar het bos, de rest moet hij gewoon comfortabel mij overal brengen. Er is een aardig budget, dus wil graag een jongere auto, max 8 jaar oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 22:58 



 
Profiel   

ChelseaAyLee schreef
Benzine, g3 of hybride. Mijn oudere paard is niet zo groot, weegt ongeveer 500 kg, de andere is nog een half jaar dus weegt voorlopig ook nog niet zo veel. Het gaat om kleine stukjes naar het bos, de rest moet hij gewoon comfortabel mij overal brengen. Er is een aardig budget, dus wil graag een jongere auto, max 8 jaar oud.


Een Subaru Forester kan ik aanraden: AWD, mag 2.000 trekken, verbruik zonder trailer 6,5l/100km, met trailer 11l/100km, rijdt relatief comfortabel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 11:49 



 
Profiel   

miss_lizje schreef
Valt het jullie ook op dat sommige specificaties van auto's zo moeilijk te vinden zijn op internet?

Ik ben bezig met een lijstje te maken voor mogelijke vervangers van huidige auto. Maar het valt vies tegen om überhaupt goed te kunnen vergelijken. Soms wordt de trekkracht in een range weergegeven en moet je helemaal via een omweg achterhalen bij welke uitvoering van de auto dan welk terkgewicht hoort. Over kogeldruk nog niet eens te beginnen, dat lijken de meeste websites helemaal niet belangrijk te vinden om te vermelden.

Hebben jullie nog tips voor goede websites voor vergelijkingen?


We rijden trouwens nu een Kia sportage die 1900 kg mag trekken. Dit is ruim voldoende voor een 1,5 paards Ifor Williams trailer.

Als vervanging zitten we nu vooral te kijken naar de volgende auto's.
* Hyundai Santa Fe
* Jeep Compass
* Seat Ateca
* Seat Tarraco
* Skoda Kodiaq
* de nieuwe KIA sportage (alleen bij deze weet ik zeker het trekgewicht en kogeldruk).

Hebben jullie nog do's en don'ts? betreft dit lijstje?


Wat ik deed was op Autotrack kiezen voor de optie uitgebreid zoeken. Ik koos niet voor een merk, wel een filter op bouwjaar, prijs, minimaal trekgewicht en energieklasse.

Daar rollen dan vanzelf allerlei merken en types uit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 08:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 476 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479 ... 510  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen