Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
vladimir1979 schreef:Van de Skoda en de Renault zou ik voor de Skoda gaan: we hebben zelf een Octavia diesel uit 2007 met de (niet-sjoemel) 2.0l turbo, en die kan mijn 1.5paards trailer op B rijbewijs zelfs nog prima trekken. Mijn echtgenoot gebruikt hem als reisauto (45k per jaar) en klaagt nooit over slecht of vervelend zitten, en ook nog eens 440.000 km op de teller zonder noemenswaardig dure reparaties... Het lichtere blok heeft het wellicht ietsje zwaarder dan de 2.0l. en echt zeeën van ruimte achterin, met skivakantie vier volwassenen met bagage? No problemo.
ikke schreef:@Rina, dat "jong" is relatief bij een V70. Met het budget van Chubby ga je al snel richting bouwjaar 2010 en ouder.
Als ik kijk wat nu een V70 uit 2002 met 350k op de klok moet kosten, daar kocht ik vijf jaar terug deze ook voor met 220k op de teller. Virtueel geen afschrijving......
Chubby schreef:Het is 2021, een auto uit 2001 is 20 jaar oud?!
Chubby schreef:Halloha wijze bokkers,
We gaan privé een auto kopen nu mijn man zijn leasebak gaat inleveren. We hebben 3 auto's geselecteerd die binnen ons budget vallen.
- tweemaal Scoda Octavia (2015) 1.6 TDI automaat, mogen 1500 kg trekken met 110 pk
Is een automaat wat voor een trailer en caravan?
- een Renault Mégane (2017) 1.5 dCi handgeschakeld, mag op papier maar liefst 1700 kg trekken met 110 pk
We gebruiken de auto als gezinsauto (5 personen, 2 honden) dus ruimte is erg fijn. We gaan graag met de caravan op vakantie in Nederland/ West Europa. Af en toe wil ik er een 1,5 paardstrailer achter kunnen hangen met 1 paard. Qua gewicht hangt er met geladen trailer of caravan niet meer dan een 1350 kg achter.
Ben benieuwd naar jullie tips en tops
Chubby schreef:Het is 2021, een auto uit 2001 is 20 jaar oud?!
ikke schreef:Sorry, Rina, ik ben het niet met je eens dat die V70's zo simpel te vinden zijn. Ze zijn er maar dan moet je wel weten waar je naar moet kijken om het kaf van het koren te scheiden. lage km-stand is niet per se een pluspunt.
rina schreef:hahaha ja en? Dat is voor een beetje goed onderhouden Volvo niks. Peanuts echt. Ik heb mijn oude liefde een Volvo 740, met heel veel pijn, opgegeven toen we vorig jaar juni terug verhuisd zijn naar Nederland. Was ook een diesel, die was van 1991 en was starten lopen, weinig mankementen anders dan normaal onderhoudt en motorisch niet kapot te krijgen (ok dat was ook een 6 cillinder LT blok wat erin lag).
Maar Volvo staat erom bekend dat ze een heel lang leven hebben en heel veel km aankunnen.
Rex_Rolfo schreef:rina schreef:Komt net een 2001 op marktplaats met 285K voor 2000 euro. Dat scheelt dus 1 cent per kmIk heb afgelopen zomer een V70 benzine 2001 met 185k op de klok voor 3000 euro gekocht
vladimir1979 schreef:Los van de techniek heb ik me serieus afgevraagd laatst of het nou komt dat Volvo eigenaren het er voor over hebben om die auto in de benen te houden, met relatief gezien wat goedkopere reparaties.. uiteindelijk is alles aan een auto zowat wel vervangbaar (mits onderdelen niet obsolete), maar het vergt het ook een eigenaar die vindt dat vervangen de betere optie is tov verkopen... Volgens mij bestaan er gewoon mensen die er in geloven dat een auto bij 200k gewoon op is....
Veertje2 schreef:Wie kan mij helpen,
Man lief heeft onze Honda Civic gisteren ergens geparkeerd met de gladheid die niet echt bestemd was als parkeerplaats. Conclusie auto is wat gekreukeld, behalve de ego van mijn man is alles goed.
Nu opzoek naar een nieuwe auto heb een 2 paards Ifor hbx511 (word met 2 paarden altijd getrokken door onze grote super fijne fiat Ducato bus, van het werk) soms korte ritje’s en met 1 pony pak ik de Honda omdat de bus niet altijd beschikbaar is wanneer ik eropuit ga met de trailer. En wij het ook fijn vinden om een gezond auto te hebben met 2 grote jongens en 2 kleine honden. Rijbewijs BE heb ik.
Nu wil ik eigenlijk zoiets terug maar dan zuiniger de Honda Benzine luste hem aardig in het gewone verkeer. Maar wil wel de mogelijkheid hebben om ten alle tijden mijn trailer met 1 paard mee te kunnen nemen in het geval stel dat! En wat ook nog goed en makkelijk rijd niet het gevoel heb dat ik niet vooruit kom.
Het liefst nog een auto die ook geschikt is om de volledige combi te trekken met 2 paarden (maar dat is een luxe probleem omdat ik dan niet om de bus hoef te vragen, en nog makkelijker weg kan, maar dan word de auto zwaarder en duurder Prive en snijd ik me daarmee in de vingers)
Ik heb 10/15k om te spenderen weet niet of private lease ook handig kan zijn ivm wat jongere auto.
Als jullie suggesties hebben dan graag.
Sizzle schreef:Handige link gevonden met gewichten per model vanaf 1800 kg.
http://www.mit-pferden-reisen.de/files/ ... 1800kg.pdf
Rex_Rolfo schreef:Standaard advies voor anderhalf paards, niet te zwaar, duur of onzuinig is een gewone middenklasser a la Mondeo, Passat, Mazda6 enz. met een fatsoenlijke motor erin.
Veertje2 schreef:Zuiniger dan een Civic? Dan ben ik wel benieuwd wat het verbruik van die Honda was. En hoeveel invloed de rechter voet op dat verbruik heeft gehad. Ik suggereer uiteraard niet dat er een verband is met het parkeren op een niet-parkeerplaats.. maar dan zuiniger de Honda Benzine luste hem aardig in het gewone verkeer.
fransje23 schreef:Een Ford Mondeo met een 2.0 16v motor zou toch voldoende moeten zijn voor een trailer met 1 paard?
Auto mag maximaal 1600 kg trekken.
Trailer is op papier, net geen 700 kilo, paard rond de 600 kilo.