[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 00:36

Van de Skoda en de Renault zou ik voor de Skoda gaan: we hebben zelf een Octavia diesel uit 2007 met de (niet-sjoemel) 2.0l turbo, en die kan mijn 1.5paards trailer op B rijbewijs zelfs nog prima trekken. Mijn echtgenoot gebruikt hem als reisauto (45k per jaar) en klaagt nooit over slecht of vervelend zitten, en ook nog eens 440.000 km op de teller zonder noemenswaardig dure reparaties... Het lichtere blok heeft het wellicht ietsje zwaarder dan de 2.0l. en echt zeeën van ruimte achterin, met skivakantie vier volwassenen met bagage? No problemo.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 00:44

De Megane had schade :\ Waarom zo'n verkoper dat nou aan de telefoon niet meldt, ik snap dat niet.

De Volvo v60 is tof en hybride spreekt ons zeker aan. Maar de enkelen ongeveer in ons budget zijn flink ouder en hebben flink meer op de teller dan de Octavia. Ik weet dat dat wat zegt over de restwaarde, maar voor nu vinden we dan zo'n Octavia meer waar voor ons geld en meer zekerheid om nog een poos te blijven rijden.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 00:52

vladimir1979 schreef:
Van de Skoda en de Renault zou ik voor de Skoda gaan: we hebben zelf een Octavia diesel uit 2007 met de (niet-sjoemel) 2.0l turbo, en die kan mijn 1.5paards trailer op B rijbewijs zelfs nog prima trekken. Mijn echtgenoot gebruikt hem als reisauto (45k per jaar) en klaagt nooit over slecht of vervelend zitten, en ook nog eens 440.000 km op de teller zonder noemenswaardig dure reparaties... Het lichtere blok heeft het wellicht ietsje zwaarder dan de 2.0l. en echt zeeën van ruimte achterin, met skivakantie vier volwassenen met bagage? No problemo.

Twee cruciale verschillen: handbak; 2.0l
Het enige wat die 1.6 misschien nog wint is de sprint bij het stoplicht; voor de rest legt dat ding het in elk opzicht af tegen jouw tractor :j

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 01:00

:D

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 01:47

ikke schreef:
@Rina, dat "jong" is relatief bij een V70. Met het budget van Chubby ga je al snel richting bouwjaar 2010 en ouder.
Als ik kijk wat nu een V70 uit 2002 met 350k op de klok moet kosten, daar kocht ik vijf jaar terug deze ook voor met 220k op de teller. Virtueel geen afschrijving......


Niet goed genoeg gezocht :+ Ik heb afgelopen zomer een V70 benzine 2001 met 185k op de klok voor 3000 euro gekocht :D En mijn XC90 diesel (de reden dat die eruit moest) met ongeveer 225k op de klok, en al 10 jaar in mijn bezit, is voor 4750 weggegaan. De diesel heb ik overigens terug verkocht naar Dld. die had ook een Duits kenteken.

Het is nu wat lastig om in Dld een auto te kopen/kijken vanwege de Corona. Maar alsnog zou ik ook de Duitse sites bezoeken als ik een auto zocht.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 08:45

Het is 2021, een auto uit 2001 is 20 jaar oud?!

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 09:41

Chubby schreef:
Het is 2021, een auto uit 2001 is 20 jaar oud?!

Ja, en?
Een auto uit 2002 is nu 19 jaar oud :j

Sorry, Rina, ik ben het niet met je eens dat die V70's zo simpel te vinden zijn. Ze zijn er maar dan moet je wel weten waar je naar moet kijken om het kaf van het koren te scheiden. lage km-stand is niet per se een pluspunt.

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:12

Chubby schreef:
Halloha wijze bokkers,

We gaan privé een auto kopen nu mijn man zijn leasebak gaat inleveren. We hebben 3 auto's geselecteerd die binnen ons budget vallen.

- tweemaal Scoda Octavia (2015) 1.6 TDI automaat, mogen 1500 kg trekken met 110 pk

Is een automaat wat voor een trailer en caravan?

- een Renault Mégane (2017) 1.5 dCi handgeschakeld, mag op papier maar liefst 1700 kg trekken met 110 pk

We gebruiken de auto als gezinsauto (5 personen, 2 honden) dus ruimte is erg fijn. We gaan graag met de caravan op vakantie in Nederland/ West Europa. Af en toe wil ik er een 1,5 paardstrailer achter kunnen hangen met 1 paard. Qua gewicht hangt er met geladen trailer of caravan niet meer dan een 1350 kg achter.

Ben benieuwd naar jullie tips en tops :)


Wij hebben een renault megane, wel van 2020! Trekt de trailer zonder moeite, is een hele fijne auto!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:45

Chubby schreef:
Het is 2021, een auto uit 2001 is 20 jaar oud?!


hahaha ja en? Dat is voor een beetje goed onderhouden Volvo niks. Peanuts echt. Ik heb mijn oude liefde een Volvo 740, met heel veel pijn, opgegeven toen we vorig jaar juni terug verhuisd zijn naar Nederland. Was ook een diesel, die was van 1991 en was starten lopen, weinig mankementen anders dan normaal onderhoudt en motorisch niet kapot te krijgen (ok dat was ook een 6 cillinder LT blok wat erin lag).
Maar Volvo staat erom bekend dat ze een heel lang leven hebben en heel veel km aankunnen.


ikke schreef:
Sorry, Rina, ik ben het niet met je eens dat die V70's zo simpel te vinden zijn. Ze zijn er maar dan moet je wel weten waar je naar moet kijken om het kaf van het koren te scheiden. lage km-stand is niet per se een pluspunt.


Ja ik weet het, als het zo makkelijk was reed iedereen Volvo :+ :') De lage km stand heb ik hem ook niet voor gekocht. Het onderhoudt was belangrijker.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:16

rina schreef:
hahaha ja en? Dat is voor een beetje goed onderhouden Volvo niks. Peanuts echt. Ik heb mijn oude liefde een Volvo 740, met heel veel pijn, opgegeven toen we vorig jaar juni terug verhuisd zijn naar Nederland. Was ook een diesel, die was van 1991 en was starten lopen, weinig mankementen anders dan normaal onderhoudt en motorisch niet kapot te krijgen (ok dat was ook een 6 cillinder LT blok wat erin lag).
Maar Volvo staat erom bekend dat ze een heel lang leven hebben en heel veel km aankunnen.

Nadeel van alle samenwerkingen tussen alle fabrikanten is dat lang niet elke Volvo een Volvo is. Zo kan een motorblok uit de ene fabriek bullit proof zijn en is het andere blok uit een andere fabriek meuk. Ik meen dat Volvo begin jaren '90 (ook) Renault diesels gebruikte die niet echt uitblonken in probleemloze hoge km standen.

Net als in het voorbeeld van de Skoda hierboven: atmosferisch blok met handgeschakelde versnellingsbak is veel duurzamer dan turboblokje met DSG bak. Een opmerking als "ik heb een 'merk' en ben daar blij mee" zegt dan ook zo weinig. Daar moet én model én jaar én motorblok bij wil het wat zeggen. En liefst ook nog de versnellingsbak.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:44

rina schreef:
Ik heb afgelopen zomer een V70 benzine 2001 met 185k op de klok voor 3000 euro gekocht
Komt net een 2001 op marktplaats met 285K voor 2000 euro. Dat scheelt dus 1 cent per km :D

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 01:02

Rex_Rolfo schreef:
rina schreef:
Ik heb afgelopen zomer een V70 benzine 2001 met 185k op de klok voor 3000 euro gekocht
Komt net een 2001 op marktplaats met 285K voor 2000 euro. Dat scheelt dus 1 cent per km :D


Grinnik ik heb al een auto, een 2e is niet nodig. Kan mezelf toch niet in tweeën splitsen :+ :D (En nee mijn wederhelft heeft geen rijbewijs dus die hoeft geen auto).

Maare heren jullie moeten niet zo happen, tenzij je honger hebt natuurlijk ;)
Ik heb nergens gezegd dat iedereen Volvo moest gaan rijden :P en dat elke Volvo die hoge km redt. Maar het is wel een merk wat erom bekend staat. Net als bepaalde Mercedes-en, enz enz. Je kan de lijst zelf wel aanvullen.

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 08:35

Los van de techniek heb ik me serieus afgevraagd laatst of het nou komt dat Volvo eigenaren het er voor over hebben om die auto in de benen te houden, met relatief gezien wat goedkopere reparaties.. uiteindelijk is alles aan een auto zowat wel vervangbaar (mits onderdelen niet obsolete), maar het vergt het ook een eigenaar die vindt dat vervangen de betere optie is tov verkopen... Volgens mij bestaan er gewoon mensen die er in geloven dat een auto bij 200k gewoon op is....

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:25

Oja dat denk ik ook. Moet toegeven dat ik zelf ook wel van dat type ben, niet bij begin 200k overigens, wel bij 300k en + . Ik heb ook bewust gezocht naar een auto onder de 100k kilometer om er nog lang mee te kunnen doen. Corona helpt dan wel :p .

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:04

vladimir1979 schreef:
Los van de techniek heb ik me serieus afgevraagd laatst of het nou komt dat Volvo eigenaren het er voor over hebben om die auto in de benen te houden, met relatief gezien wat goedkopere reparaties.. uiteindelijk is alles aan een auto zowat wel vervangbaar (mits onderdelen niet obsolete), maar het vergt het ook een eigenaar die vindt dat vervangen de betere optie is tov verkopen... Volgens mij bestaan er gewoon mensen die er in geloven dat een auto bij 200k gewoon op is....


Heb je ook helemaal gelijk in hoor Vladimir. Ik ben zelf ook ergens wel zoeen van meer dan 2 ton op de teller, hoe lang gaat die nog mee???
Ik heb dan ook al een stuk of wat auto's gehad met meer dan een beetje pech. Maar geen van de Volvo's heeft mij ooit zoveel gekost dan welk ander blik dan ook, wat ik gereden heb. De kroon in kosten was wel een Suzuki Alto, ja zon klein koekblikje waarvan de onderdelen normaal niks kosten, die elke maand in de garage was en tussen de 100 en 250 gulden (was nog guldentijd) koste. Zoveel heb ik aan mijn Volvo's nooit uitgegeven. Tuurlijk ook die hebben hun onderhoudt gehad, en ja ook daar ging wel eens wat kapot wat dan even slikken was. Volvo onderdelen zijn nou niet echt goedkoop. Maar gerepareerd ging dat dan ook weer jaren mee. Mijn XC90 heb ik 10 jaar gereden, en even snel en grof opgeteld heb ik in die 10 jaar daar 3000 euro aan uitgegeven (onderhoudt en reparatie) dat is omgerekend pak em beet 30 euro per maand.

Voor de beeldvorming: die Suzuki was splinternieuw dat ik hem kreeg. En heb ik 5 jaar oud met +/- 150k van ellende eruit getrapt, omdat die weer niet door de keuring kwam en er dat jaar zelfs al roest in de ophanging had. Reden van afkeur. De XC90 was 5 jaar oud dat ik hem kocht en had 105k op de teller. Die wordt dit jaar dus 16 en de nieuwe eigenaar is er super blij mee. Die staat nog steeds in de buurt. De 740 is niet helemaal eerlijk, die was ook nieuw toen mijn vader hem kocht, en is dus 28 jaar in de familie geweest. Hij heeft extra kosten gehad toen hij naar mij toe kwam, mijn vader was niet helemaal zuinig op zijn auto :+ maar ook daar als je alles bij elkaar optelt (ik heb ook alle rekening van toen hij van hem was) heeft ook die nooit zoveel gekost dan die andere blikken die ik gereden heb. )
Ik weet dus niet of het nou specifiek Volvo rijders zijn die het er voor over hebben die auto in de benen te houden. Daar kan je imo ook andere merken invullen, er zijn er meer waarvan de eigenaren een stapje verder zetten. Maar voor mij, ik weet wat ik nu onder mijn kont heb, wat hij me gekost heeft en dat het nog een poosje mee kan zonder al te veel problemen.

Maar daarbij komt er bij mij ook op van het beetje wat het gros met een trailer rijdt, is het daarvoor nodig om the top of the bill aan trekauto te hebben? Iemand die elke dag met een zware trailer/aanhanger rijdt, ja die moet echt wel een auto met blok en versnellingsbak hebben die dat ook aankan. Maar bij sommige, niet zo vaak met trailer rondrijdende, vind ik het een beetje overkill. En is die slijtage nou zo hoog en hard dat iemand die niet zoveel met gewicht erachter rijdt daarvoor nou echt dat ene blok moet hebben? Ook juist omdat velen de auto bij 2 a 3 ton er toch uitsmijten.

Dat is just my 2 cents hoor. Het is geen verwijt naar iemand, en het is zelfs fijn om van de kenners te horen dat een bepaalde motor het makkelijker kan hebben. Maar het is een afweging die ook een ieder voor zichzelf moet maken. Is het me dat waard. (Dus nee heren, niet happen, we zijn echt wel blij met jullie hoor :D )

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:08

@Rina: een klein stukje van de verklaring is dat een bepaalt publiek bepaalde auto's koopt.
Ja, dat is generaliserend maar als je het op de grote hoop veegt is dat wel het beeld dat naar boven komt.

Daarnaast moet je natuurlijk een beetje mazzel met de individuele auto hebben en hoe simpel kun je er zelf mee omgaan.
Maar om terug te komen op die Volvo's; ik ben wel in de markt voor een 6-cilinder van na 2006 maar los van het feit dat ik niks kan vinden wat me aanstaat, moet ik minimaal 10k mee brengen wil ik onder de 250k blijven.
Ik kocht mijn huidige met 220k op de klok als 14-jarige voor 8,5k......
Zoiets, maar dan handbak: https://www.buitenweg.nl/aanbod/volvo/v70/37ltrp

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 01:13

Heeft er misschien iemand ervaring met een Renault Laguna, 2.0 16V grand tour uit 2004?

Ik hoorde van iemand dat renaults vaak storing geven?

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:22

Wie kan mij helpen,

Man lief heeft onze Honda Civic gisteren ergens geparkeerd met de gladheid die niet echt bestemd was als parkeerplaats. Conclusie auto is wat gekreukeld, behalve de ego van mijn man is alles goed.

Nu opzoek naar een nieuwe auto heb een 2 paards Ifor hbx511 (word met 2 paarden altijd getrokken door onze grote super fijne fiat Ducato bus, van het werk) soms korte ritje’s en met 1 pony pak ik de Honda omdat de bus niet altijd beschikbaar is wanneer ik eropuit ga met de trailer. En wij het ook fijn vinden om een gezond auto te hebben met 2 grote jongens en 2 kleine honden. Rijbewijs BE heb ik.

Nu wil ik eigenlijk zoiets terug maar dan zuiniger de Honda Benzine luste hem aardig in het gewone verkeer. Maar wil wel de mogelijkheid hebben om ten alle tijden mijn trailer met 1 paard mee te kunnen nemen in het geval stel dat! En wat ook nog goed en makkelijk rijd niet het gevoel heb dat ik niet vooruit kom.
Het liefst nog een auto die ook geschikt is om de volledige combi te trekken met 2 paarden (maar dat is een luxe probleem omdat ik dan niet om de bus hoef te vragen, en nog makkelijker weg kan, maar dan word de auto zwaarder en duurder Prive en snijd ik me daarmee in de vingers)
Ik heb 10/15k om te spenderen weet niet of private lease ook handig kan zijn ivm wat jongere auto.

Als jullie suggesties hebben dan graag.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:10

Veertje2 schreef:
Wie kan mij helpen,

Man lief heeft onze Honda Civic gisteren ergens geparkeerd met de gladheid die niet echt bestemd was als parkeerplaats. Conclusie auto is wat gekreukeld, behalve de ego van mijn man is alles goed.

Nu opzoek naar een nieuwe auto heb een 2 paards Ifor hbx511 (word met 2 paarden altijd getrokken door onze grote super fijne fiat Ducato bus, van het werk) soms korte ritje’s en met 1 pony pak ik de Honda omdat de bus niet altijd beschikbaar is wanneer ik eropuit ga met de trailer. En wij het ook fijn vinden om een gezond auto te hebben met 2 grote jongens en 2 kleine honden. Rijbewijs BE heb ik.

Nu wil ik eigenlijk zoiets terug maar dan zuiniger de Honda Benzine luste hem aardig in het gewone verkeer. Maar wil wel de mogelijkheid hebben om ten alle tijden mijn trailer met 1 paard mee te kunnen nemen in het geval stel dat! En wat ook nog goed en makkelijk rijd niet het gevoel heb dat ik niet vooruit kom.
Het liefst nog een auto die ook geschikt is om de volledige combi te trekken met 2 paarden (maar dat is een luxe probleem omdat ik dan niet om de bus hoef te vragen, en nog makkelijker weg kan, maar dan word de auto zwaarder en duurder Prive en snijd ik me daarmee in de vingers)
Ik heb 10/15k om te spenderen weet niet of private lease ook handig kan zijn ivm wat jongere auto.

Als jullie suggesties hebben dan graag.

RR!!! Waar is dat lijstje!!

Vrijwel elke middenklasser voldoet en elke middenklasser zuipt meer dan een Smart-for-two :D

Gooi ik mijn V70 er maar weer in, mogen jullie de andere doen :D

Voor 15k kun je een V70 AWD vinden met een 3.0 of 3.2 6-cilinder. Die mogen 2 ton aan de haak hebben, doen rond de 1:10 als je een beleefde rechter voet hebt en zijn met 85 euro MRB redelijk betaalbaar.

Private lease kan maar voor een middenklasser die 1600kg aan de haak mag hebben ben je al snel 300 - 400 euro per maand kwijt. Een V60 gaat richting 600 euro.... Dat kost mijn V70 me niet.

Een belangrijk punt is namelijk dat je bij Private lease elke maand de afschrijving betaald. Als je zelf een auto hebt, houdt je die afschrijving op de bank en kun je, indien nodig, dat geld voor iets anders gebruiken en de aankoop (en dus het betalen van die afschrijving) van een andere auto uitstellen totdat je weer voldoende geld hebt gespaard.

Daarnaast, als ik bepaal dat ik een reparatie van 1500 euro aan mijn, bijna, 20 jaar oude Volvo wil doen, dan doe ik dat. Een leasemaatschappij laat je gerust rond rijden met kleine storingen omdat ze het niet (meer) willen betalen, bijvoorbeeld tegen het einde van het contract.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:44

Plus dat de kilometers op het simpelste contract enorm beperkt zijn. Zelfs voor iemand zoals ik die geen woon-/werkverkeer heeft per auto en dus alleen van en naar stal rijdt met een auto.

Hier is de zoektocht naar een trekauto ook in volle gang (moet rond de 1750 kilo kunnen trekken, benzine i.v.m. milieuzone en kilometers, en rond de 1500 kilo eigen gewicht). Ben benieuwd wat het wordt alhoewel ik op basis van dit topic het idee heb dat het een V70 zou moeten zijn :P
Laatst bijgewerkt door Hilli op 17-01-21 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:45

Ik weet niet hoeveel mijne Mondeo weegt, maar die mag 1800 kg trekken. Wel 2.0 diesel...

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:46

Waar is dat lijstje?? HIER is dat lijstje !!

Sizzle schreef:
Handige link gevonden met gewichten per model vanaf 1800 kg.
http://www.mit-pferden-reisen.de/files/ ... 1800kg.pdf

Rex_Rolfo schreef:
Standaard advies voor anderhalf paards, niet te zwaar, duur of onzuinig is een gewone middenklasser a la Mondeo, Passat, Mazda6 enz. met een fatsoenlijke motor erin.



Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak:
Veertje2 schreef:
.. maar dan zuiniger de Honda Benzine luste hem aardig in het gewone verkeer.
Zuiniger dan een Civic? Dan ben ik wel benieuwd wat het verbruik van die Honda was. En hoeveel invloed de rechter voet op dat verbruik heeft gehad. Ik suggereer uiteraard niet dat er een verband is met het parkeren op een niet-parkeerplaats O:)

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:03

Ik, of nouja mijn ouders, zijn opzoek naar een nieuwe auto. De vraag is welke. Welk merk en type is goed, qua betrouwbaarheid trekgewichylt, onderhoud en prijs.
De auto moet mininaal 1400kg kunnen trekken
Een automaat zijn
2e hands max 6000 euro.

Wij hebben nu een Nissan primera tino, 1250kg trekgewicht wat net te weinig is aangezien de 560kg trailers in werkelijkheid 700kg of meer wegen.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:14

Een Ford Mondeo met een 2.0 16v motor zou toch voldoende moeten zijn voor een trailer met 1 paard?
Auto mag maximaal 1600 kg trekken.
Trailer is op papier, net geen 700 kilo, paard rond de 600 kilo.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:20

fransje23 schreef:
Een Ford Mondeo met een 2.0 16v motor zou toch voldoende moeten zijn voor een trailer met 1 paard?
Auto mag maximaal 1600 kg trekken.
Trailer is op papier, net geen 700 kilo, paard rond de 600 kilo.

Ja, maar de 2,5 V6 is een stapje beter. Heeft dat beetje meer power die ie het echt met twee vingers in de neus kan, zonder dat het verbruik je om de oren slaat.
Probleem is alleen dat je in knieperig NL vrij lastig aan zo'n V6 komt. Duitsers zijn daar wat beter in.