Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 474 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477 ... 510  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

 
Profiel   

Myca schreef
@xtessa83 Als je paard inderdaad niet meer weegt dan 520kg dan zou deze combi in theorie wel mogen.
Maar 520kg is niet veel hoor, dat is inclusief hooinet, dekens en alles.
Mijn paard (net zo groot) zit rond de 600kg.
Meten is weten, als je je paard een keer zou kunnen laten wegen, dan weet je ook of je met deze combi mag/kan rijden met je b rijbewijs.

Die combi mag altijd met B-rijbewijs.
Overbelading staat los van het rijbewijs en is altijd foute boel.

Hier twee Taarten van ongeveer dezelfde maat; de ene zou net-aan binnen de grens blijven, de andere niet.
Let erop dat we nu gemakshalve allemaal eraan voorbij gaan dat die trailer op papier wel erg weinig weegt. Ze bestaan wel maar ze zijn vrij zeldzaam.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 20:45 



 
Profiel   

Hier een merrie van 164 die vorige week op de weegschaal is geweest (en te vet is en heel erg breed is qua bouw) die weegt 650 moet nog wel afvallen maar goed

[ img ]

Mijn nieuwe trailer weegt 740 en is nu terug gekeurd naar 1200 kilo maar mag tot 2000 en ik laat die op 1699 zetten omdat m’n nieuwe auto straks 1.700 mag trekken

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 21:05 



 
Profiel   

Freyr schreef
Hi!

Na mijn geliefde subaru forester ingeleverd te hebben en nu telkens de auto van mijn vader (Mercedes CLA) voor de trailer te zetten, ben ik toe aan een nieuwe auto. Mijn voorkeur gaat uit naar een tweedehands auto en ik zit online te zoeken, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn kleine stadsauto heb ik op gaspedaal gevonden, maar ik zie dat je hier bij de carrossie niet meerder aan kan vinken. Weet iemand een site waar dit wel kan en dat je dan ook een minimaal trekgewicht in kan vullen?

Voor de rest, wat eisen jullie een beetje aan minimale PK's voor een auto die een tweepaardstrailer moet kunnen trekken? En heeft iemand tips hoe je er bij het proefrijden redelijk achter kan komen of de auto een fatsoenlijke trekauto is?


Ik quote mijzelf even. Morgenavond ga ik een proefrit maken in een Ford Kuga met net geen ton op de teller. Degene die ik aan de telefoon had, gaf direct aan dat hem veel voor de trailer verkoopt en ook in dit topic zie ik deze auto vaak voorbij komen.

Zijn er nog specifieke dingen waar ik op kan letten? Heeft iemand trouwens ervaring met het chippen van de auto/motor?

Mocht ik nou een geldboom hebben of de loterij winnen, dan komt hier zeker de subaru outback. Voor nu moet ik het met minder budget doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 12:20 



 
Profiel   

Ik heb 'm sinds een kleine maand! Ben er echt heel blij mee en ook voor de trailer doet ie het heel erg goed, beter dan mijn VW tiguan van hiervoor. Heb wel vaak maar 1 paard mee, weet niet hoe die met 2 is. Vermoed wel dat ie dat ook goed doet hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 13:24 



 
Profiel   

Freyr schreef
Freyr schreef
Hi!

Na mijn geliefde subaru forester ingeleverd te hebben en nu telkens de auto van mijn vader (Mercedes CLA) voor de trailer te zetten, ben ik toe aan een nieuwe auto. Mijn voorkeur gaat uit naar een tweedehands auto en ik zit online te zoeken, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn kleine stadsauto heb ik op gaspedaal gevonden, maar ik zie dat je hier bij de carrossie niet meerder aan kan vinken. Weet iemand een site waar dit wel kan en dat je dan ook een minimaal trekgewicht in kan vullen?

Voor de rest, wat eisen jullie een beetje aan minimale PK's voor een auto die een tweepaardstrailer moet kunnen trekken? En heeft iemand tips hoe je er bij het proefrijden redelijk achter kan komen of de auto een fatsoenlijke trekauto is?


Ik quote mijzelf even. Morgenavond ga ik een proefrit maken in een Ford Kuga met net geen ton op de teller. Degene die ik aan de telefoon had, gaf direct aan dat hem veel voor de trailer verkoopt en ook in dit topic zie ik deze auto vaak voorbij komen.

Zijn er nog specifieke dingen waar ik op kan letten? Heeft iemand trouwens ervaring met het chippen van de auto/motor?

Mocht ik nou een geldboom hebben of de loterij winnen, dan komt hier zeker de subaru outback. Voor nu moet ik het met minder budget doen.

Dat het er eentje met die 2,5 Volvo 5-pitter is.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 17:19 



 
Profiel   

Onze 17 jarige freelander gaat er binnenkort uit. We gaan over op benzine en willen minimaal 2000 kg trekgewicht.
We denken aan een Tiguan 2 ltr. Benzine, Volvo xc60 hybride benzine of Mercedes GLC 350 hybride benzine. Bouwjaar vanaf ongeveer 2017.
Welke auto heeft de beste specs of hebben jullie nog andere suggesties?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 13:39 



 
Profiel   

Mazda cx5?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 14:02 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Mazda cx5?

Daar vinden we het eigen gewicht wat laag en heeft maar een 1.5 ltr. Motor toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 16:03 



 
Profiel   

Niello schreef
MarjanB schreef
Mazda cx5?

Daar vinden we het eigen gewicht wat laag en heeft maar een 1.5 ltr. Motor toch?

Nee, 2.0 of 2.5 maar mag op benzine 1800 kilo trekken.

Toyota RAV4 mag wel 2 ton aan de haak hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 16:05 



 
Profiel   

Ja idd, zie dat ze een 2.0 motor hebben. We hadden hem net als de RAV ivm het lage eigen gewicht niet geselecteerd. We willen graag een auto met een eigen gewicht van 1550 kg of meer. We moeten vaak tunnels in of bruggen over, dan vinden we het fijn als de trekauto wat zwaarder is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 16:11 



 
Profiel   

Ligt er denk ik ook aan wat je erachter wil knopen. Een alu 1,5-paardstrailer met een E-pony of een Ifor tweepaards met 2 grote KWPN'ers (al blijf je daarmee niet onder de 2 ton). CX5 met 1300 kilo aan de haak doet het goed in de 2 tunnels in de A10 in elk geval. Tegenwindtest nog niet kunnen doen.

Ik heb heel veel caravantrekautoreviews gelezen (bij gebrek aan paardentrailertrekautoreviews), en dat geeft vaak ook wel een beeld van wat je kunt verwachten en wat gebruikers is tegengevallen van bepaalde auto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 16:15 



 
Profiel   

Ben ook erg benieuwd naar die Volvo xc60 hybride. Heb die als volgende lease auto in gedachten. Hopelijk komt er iemand ervaringen delen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 16:18 



 
Profiel   

Hilli schreef
Niello schreef
Daar vinden we het eigen gewicht wat laag en heeft maar een 1.5 ltr. Motor toch?

Nee, 2.0 of 2.5 maar mag op benzine 1800 kilo trekken.

Toyota RAV4 mag wel 2 ton aan de haak hebben.

Volgens autoweek mag ie gewoon 2 ton aan de haak hebben:
https://www.autoweek.nl/auto/91922/mazd ... -4wd-gt-m/
Wel een beetje op toeren houden, als je de motor heel wil houden met die 2 ton eraan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 16:36 



 
Profiel   

We willen met de auto een aluminium 2-paards trailer trekken. We hebben een kwpn van 1.70 en een grote d-pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 18:19 



 
Profiel   

Niello schreef
We willen met de auto een aluminium 2-paards trailer trekken. We hebben een kwpn van 1.70 en een grote d-pony.

Dan zou ik dat eerst eens op de weegbrug zetten voordat je een te lichte auto aanschaft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 18:21 



 
Profiel   

ikke schreef
Niello schreef
We willen met de auto een aluminium 2-paards trailer trekken. We hebben een kwpn van 1.70 en een grote d-pony.

Dan zou ik dat eerst eens op de weegbrug zetten voordat je een te lichte auto aanschaft.

In de meeste gevallen heb ik er 1 paard in. Twee paarden alleen in noodgevallen. Schat de Bockmann Champion trailer zonder zadelkamer op 900 kg, paard(bloedtype) op 600 kg en nrps pony op 400 kg. Blijf dan onder de 2000 kg als ze er alle twee op staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 22:44 



 
Profiel   

600 kilo voor een paard van 180 is wel heel optimistisch… we hebben laatst een paardenwergschaal op stal gehad. De mijne, type breed en vet 164 weegt 650 kilo. Van een vriendin, bloederig type 163 560 kilo. Paard van 170 bloederig type 620.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 06:42 



 
Profiel   

Onze haf weegt 480/500 (schommelt) stond in sport conditie (al jaren terug) op 480 kg op de paardenweegschaal.
Denk dat ie nu wel flink over de 500 gaat, staat vet niks te doen ivm zwangerschap.

We hebben eindelijk een gezinsauto gevonden na een lange zoektocht, waar zowel een 2 paardstrailer achter kan én we met zijn allen in passen. Incl kinderspul en hondjes.
Deze week kunnen we hem ophalen :D
Zin in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 08:18 



 
Profiel   

Paard met veel volbloed van 1.62 was hier 450
Paard van 1.72, klassiek en lang type, was in zijn “topdagen” maar 540.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 10:28 



 
Profiel   

Mijn paard van 1.64 normaal warmbloed postuur en nog geen spieren (net zadelmak) is 530.
Het verschilt dus behoorlijk per paard en je kunt je er redelijk in vergissen zowel dat je ze te zwaar of te licht schat.

Wegen is denk ik de enige manier om er iets zinnigs over te zeggen.
Wij hadden een paardenweegschaal op stal laten komen.
Als je het met een groepje doet zijn de kosten minimaal en uit ervaring zijn er altijd wel een aantal die mee willen doen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 10:42 



 
Profiel   

164 en 650 kilo :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 11:03 



 
Profiel   

MarjanB schreef
600 kilo voor een paard van 180 is wel heel optimistisch… we hebben laatst een paardenwergschaal op stal gehad. De mijne, type breed en vet 164 weegt 650 kilo. Van een vriendin, bloederig type 163 560 kilo. Paard van 170 bloederig type 620.

Paard is geen 1.80

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 22:40 



 
Profiel   

Ff voor de goede orde, ik had een vraag over trekauto's en hoe goed ook bedoeld geen vraag over het gewicht van mijn paarden. In 99,9 procent van de gevallen zal er 1 paard vervoerd worden. Ook als mijn paard 700 kg zou wegen, kom ik nog niet boven het trekgewicht van 2000 kg. Geen zorgen dus over het te trekken gewicht.
Vraag was welke auto de beste specs heeft: mercedes glc 350e hybride, Volvo xc60 hybride of de Volkswagen Tiguan 2 ltr. Benzine?
Wat zijn jullie ervaringen met deze auto's?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 22:46 



 
Profiel   

Ik zou voor specs even kijken op de caravan trek site. Daar staan vaak wel nuttige dingen op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 06:22 



 
Profiel   

Dank voor de tip maar een trailer trekken is toch anders dan een caravan. Zou ook graag ervaringen van bokkers willen horen met deze voertuigen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 07:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 474 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477 ... 510  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen