[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 22:33

Ik weet dat de VW E-golf hoog scoort bij de caravantest.

Roodvos

Berichten: 6662
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 16:30

scooby09 schreef:
Heeft iemand hier ervaring met een volledig elektrische auto voor de trailer.
Hoe rijd dat gaat de actieradius erg hard omlaag..En is iemand bekend met langere afstanden hoe doe je dat met laden langs de snelweg.?
Mijn man moet een nieuwe lease auto en vanwege de eisen die zijn bedrijf stelt is er als het iets moet trekken geen enkele keus meer in Benzine auto of Diesel..
Ja of het houd op bij 1000 kilo maar dat is niet genoeg.
Hij kijkt nu voor de Volvo XC 40

Is het een optie om die lease-auto alleen zakelijk te gebruiken (je hebt dan geen bijtelling meer) en er privé een benzine of diesel trekauto bij te kopen?

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 10:51

Volgens mij niet..
Waar we wel evt naar kijken is een kleine lease en dan de huidige trekauto behouden en even een reken som op los te laten.
Maar we maken prive ook best veel km mar goed is kwestie van uit rekenen.
Je hoort gewoon nog zo weinig vn Elektrische auto als trek auto.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 15:11

scooby09 schreef:
Volgens mij niet..
Waar we wel evt naar kijken is een kleine lease en dan de huidige trekauto behouden en even een reken som op los te laten.
Maar we maken prive ook best veel km mar goed is kwestie van uit rekenen.
Je hoort gewoon nog zo weinig vn Elektrische auto als trek auto.

dat is wettelijk niet toegestaan!
Een werkgever MOET je de optie geven om de auto alleen zakelijk te gebruiken.

Of dat wel of niet handig is, is een andere vraag waar iedereen anders over denkt, maar een werkgever die dat verbiedt, moet je aan de hoogste boom opknopen!

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:34

Ik zei volgens mij niet...
Het zou kunnen ik weet het niet .
Maar of het handig is met veel prive km dat moeten we evt berekenen.
De volvo xc40 en de hyundi ionic 5 mogen beide flink trekken beide rond de 1500 kilo dt zou voor ons genoeg zijn.

Ellekebr
Berichten: 113
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 14:15

Mijn lease-auto gaat er waarschijnlijk uit ivm een andere baan dus ik ben ook op zoek naar een nieuwe auto. Helaas had ik hier geen rekening mee gehouden dus het budget is nogal krap (rond de 6.000). Voorkeur voor een auto die 1.800 kan trekken maar 1.500 zou ook volstaan. Ik twijfel nu tussen een auto met wat minder (tot 150k) km's op de teller (maar eigenlijk vind ik dat een lelijke space shuttle) of een auto met wat meer km's (200k+), zoals een (oudere) Toyota Avensis diesel. Auto wordt ook voor woon-werk verkeer gebruikt dus qua verbruik moet ik daar ook rekening mee houden. Iemand tips?

Dees

Berichten: 18916
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 00:42

Hoeveel.kms ga je rijden per jaar?
Met dat budget ging ik voor ern oudere Volvo of Audi. D klasse iig.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 01:01


Ellekebr
Berichten: 113
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:54

Bedankt! Ik verwacht toch wel tussen de 20 en 30k per jaar. Ik heb bijvoorbeeld ook een betaalbare Renault Megane diesel gezien met minder dan 200k en suuuper zuinig, maar ik durf niet zo goed een Franse auto te kopen.

Bij zo'n busje is mijn eerste reactie nee, maar ik weet niet waarom want eigenlijk zou dat ook prima kunnen zijn. Bij Audi hoef ik niet bang te zijn voor extreem hoge onderhoudskosten? Dat houdt me namelijk een beetje tegen. Plus ik heb ook daar niet erg zuinige varianten van gevonden wat je bij de nieuwere auto's dus wel hebt, maar die zijn vast met een reden betaalbaar voor mij :+

Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 10:16

En iets van een Peugeot 508? 1800 trekgewicht, redelijk zuinig en in dat budget met zo’n 150k op de teller te krijgen.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 10:21

Rij al jaren Franse auto’s in de lease en moet zeggen dat ik weinig problemen heb. Maar kijk anders naar Kia, Mazda (6) voor goede prijs kwaliteit

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 10:56


Dees

Berichten: 18916
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:50

Mazda 6 is in brandstofgebruik alleszins geen goedkope jongen. Verder prima auto.
Franse merken durf ik zelf ook niet aan, zeker niet bij hogere km-standen.
Heb Audi A4 diesel gehad - gekocht bij 170K en bij een stand van iets van 300K weggedaan omdat ik minder km ging rijden. Heb een keertje pech gehad met de koppelingsplaten maar die auto was teruggeslagen op onderhoud per km goed voordelig. Heb hem laten onderhouden bij plaatselijke garage, dus niet via de dealer. Voor Audi zijn er genoeg onderdelen van andere merken passend.

De gein is: voor 6.000 euro is de keuze niet groot. Daarom zou ik voor een D-klasse van een beter merk gaan. Die auto's zijn af-fabriek simpelweg gemaakt van zwaarder materiaal en de kans dat ze in de eerste jaren al afgeragd zijn is ook wat kleiner. Omdat ze toch wat groter zijn dan een Golfje, zijn ze minder gewild en daarom krijg je dus letterlijk meer auto voor je geld. Keerzijde daarvan is dat je ook wat meer kwijt bent aan vaste kosten als wegenbelasting en verzekering.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 17:13

Ellekebr schreef:
Bedankt! Ik verwacht toch wel tussen de 20 en 30k per jaar. Ik heb bijvoorbeeld ook een betaalbare Renault Megane diesel gezien met minder dan 200k en suuuper zuinig, maar ik durf niet zo goed een Franse auto te kopen.

Bij zo'n busje is mijn eerste reactie nee, maar ik weet niet waarom want eigenlijk zou dat ook prima kunnen zijn. Bij Audi hoef ik niet bang te zijn voor extreem hoge onderhoudskosten? Dat houdt me namelijk een beetje tegen. Plus ik heb ook daar niet erg zuinige varianten van gevonden wat je bij de nieuwere auto's dus wel hebt, maar die zijn vast met een reden betaalbaar voor mij :+

Google eens wat mensen allemaal doen met dit soort rijdende hondenhokken.

Het ziet er misschien niet uit maar ik heb dingen gezien waarvoor ik spontaan zo'n hondenhok zou kopen (en ik zeg niet dat dat niet alsnog eens gebeurt).

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 20:32

Ja zoals een halve container (je weet wel zo’n ijzeren ding van 2100 kilo) op een enkelassertje op de A50 achter een caddy…. ok hij reed 50 en werd achtervolgd door de politie maar dat zien we even door de vingers :')

Dees

Berichten: 18916
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 01:18

Wij hebben een Caddy gehad. Privé. Super handig!
Mis hem nog wel eens, bij de bouwmarkt, of bij ern grotere marktplaats aankoop. Ding was echt tof om te hebben.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:01

Ze zijn handig, caddy’s maar ik vond ze draaien als een slagschip en niet zo comfortabel rijden.
trailer trekken ging wel prima.

Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:11

Ik ben nog niet overtuigd :') Voor grote dingen pak ik de trailer wel!
Momenteel staan een Ford Mondeo, Hyundai Ix35 (budget toch iets opgehoogd), Volvo V50 en Peugeot 508 op het lijstje. Reunault Megane kijk ik ook nog naar maar lees van caravantrekkers dat ze niet heel tevreden erover zijn. Heb nog een paar maanden dus ik hou het even in de gaten. Bedankt voor de adviezen!

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 14:23

Wij hebben een Volvo V50 en zijn er qua trailer trekken heel blij mee! Trekt onze tweepaards enkel beladen zonder enkele moeite :)

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 14:44

Undefined schreef:
Ik ben nog niet overtuigd :') Voor grote dingen pak ik de trailer wel!
Momenteel staan een Ford Mondeo, Hyundai Ix35 (budget toch iets opgehoogd), Volvo V50 en Peugeot 508 op het lijstje. Reunault Megane kijk ik ook nog naar maar lees van caravantrekkers dat ze niet heel tevreden erover zijn. Heb nog een paar maanden dus ik hou het even in de gaten. Bedankt voor de adviezen!

Als je voor die V50 gaat, zorg dat je een goede 2521cc Turbo aan de haak slaat }:)

https://www.gaspedaal.nl/volvo/v50?cmin=2500&srt=pr-a

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 21:23

Undefined schreef:
Momenteel staan een Ford Mondeo, Hyundai Ix35 (budget toch iets opgehoogd), Volvo V50 en Peugeot 508 op het lijstje.

Geen idee hoe een IX35 diesel is, maar de 2.0 benzine lustte wel een slokje. Verder een fijne zij het wat afstandelijk sturende auto.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 21:53

Of Volvo V60. Rijdt perfect met trailer en/of caravan en volgens mij C qua verbruik dus netjes :-).

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 23:27

Melia schreef:
Of Volvo V60. Rijdt perfect met trailer en/of caravan en volgens mij C qua verbruik dus netjes :-).

Maar gezien die vanaf 7,5k erop staan, lijkt die keuze niet zo ruim. Je gaat richting 10k voordat de standen onder 250k komen.....

Bambelien
Berichten: 300
Geregistreerd: 30-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 15:35

Undefined schreef:
Ik ben nog niet overtuigd :') Voor grote dingen pak ik de trailer wel!
Momenteel staan een Ford Mondeo, Hyundai Ix35 (budget toch iets opgehoogd), Volvo V50 en Peugeot 508 op het lijstje. Reunault Megane kijk ik ook nog naar maar lees van caravantrekkers dat ze niet heel tevreden erover zijn. Heb nog een paar maanden dus ik hou het even in de gaten. Bedankt voor de adviezen!


Ik heb twee maanden geleden een Ford Mondeo gekocht voor de trailer. Ben er heel blij mee! Stabiel, trekt goed weg met trailer. Hele fijne combi!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 17:48

Weten jullie toevallig of het veel gedoe is om nieuwe papieren te vragen bij een trailer? Ik kan een gratis trailer krijgen maar zitten geen papieren bij, nieuwe bodem in gelegd om te keuren maar dus niet gekeurd. Verdere staat is oké/matige kosten aan als je voor paarden zou gebruiken maar ik zou er enkel hooi mee halen en dan het hooi er in laten staan. Heb geen hooi opslag als de paarden thuis staan, rij nu elke dag naar mijn vriend thuis om 2 pakken hooi te halen ugh.