Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
MarloesNatje schreef:Ik kom hier ook eens wat vragen. Ben aan het rondkijken naar mogelijkheden, als deze er überhaupt zijn
Rustig aan het kijken naar een auto die een 1.5 paards trailer met pony kan trekken (stevige pony van ong 1.50). Nu zoek ik een auto die laag is in de wegenbelasting en ook ivm knieklachten een automaat is. Had hier zelf al wat vlug rondgekeken en zag dat bv RAV4 en Grand Vitara voldoende kunnen trekken en laag in de belasting zijn. Helaas geen automaat.
Iemand hier goede tips en ervaringen?
ikke schreef:MarloesNatje schreef:Ik kom hier ook eens wat vragen. Ben aan het rondkijken naar mogelijkheden, als deze er überhaupt zijn
Rustig aan het kijken naar een auto die een 1.5 paards trailer met pony kan trekken (stevige pony van ong 1.50). Nu zoek ik een auto die laag is in de wegenbelasting en ook ivm knieklachten een automaat is. Had hier zelf al wat vlug rondgekeken en zag dat bv RAV4 en Grand Vitara voldoende kunnen trekken en laag in de belasting zijn. Helaas geen automaat.
Iemand hier goede tips en ervaringen?
Elke middenklasser is in de basis geschikt voor jouw doel. Vrijwel al die middenklassers zijn als automaat leverbaar.
MarloesNatje schreef:...en zag dat bv RAV4 en Grand Vitara voldoende kunnen trekken en laag in de belasting zijn.
MarloesNatje schreef:Ik kom hier ook eens wat vragen. Ben aan het rondkijken naar mogelijkheden, als deze er überhaupt zijn
Rustig aan het kijken naar een auto die een 1.5 paards trailer met pony kan trekken (stevige pony van ong 1.50). Nu zoek ik een auto die laag is in de wegenbelasting en ook ivm knieklachten een automaat is. Had hier zelf al wat vlug rondgekeken en zag dat bv RAV4 en Grand Vitara voldoende kunnen trekken en laag in de belasting zijn. Helaas geen automaat.
Iemand hier goede tips en ervaringen?
Rex_Rolfo schreef:Onali schreef:onbekend is hoe alles gesteld is (wanden, bodem, onderstel, elektra)
Staat is alles, dus geen zinnig woord over te zeggen.
palousa_boy schreef:Ik zou dan zeggen, wat een gek er voor geeft
Onali schreef:ik ben bang dat hij aan de hoge kant zit
palousa_boy schreef:Veel zaken zijn ook wel makkelijk te controleren, zoals de verlichting, banden en of de trailer lekt bijvoorbeeld.
Rex_Rolfo schreef:MarloesNatje schreef:...en zag dat bv RAV4 en Grand Vitara voldoende kunnen trekken en laag in de belasting zijn.
Ik zet net even een willekeurige Grand Vitara tegenover een even willekeurige Mondeo. Beide zo'n 6-7 jaar oud, beide mogen 1600 kg trekken. Leeggewicht zit 16 kg verschil in, zijn even duur in belasting (categorie 1351-1450).
Je hebt iets nodig dat minimaal 1200, liefst eigenlijk 1400 kg mag en kan trekken. Want een grote windvangende trailer met bewegende lading is toch wat anders dan een boedelbakkie met hetzelfde gewicht aan stoeptegels.
Autotrack vindt 1621 benzine automaten van 1151-1250 kg die minimaal 1251 kg mogen trekken: zoekresultaat
Zelfs 28 in de gewichtscategorie daaronder. Nu zou ik echt geen trailer achter een Terios willen hangen, maar achter die W201 ..
Rex_Rolfo schreef:Vergelijkbare vraag als MarloesNatje had, vandaar even een quote naar eerdere reactie. Bij een Golf betaal je ook voor de naam, kijk dan ook eens bij de concern brusjes Skoda Octavia en Seat Leon.
StalNollie schreef:Ik zou voor een 2.0 gaan dat verschil merk je wel.
1.4 vind ik echt laag en heb zelf 1.6gereden nu 2.0 en is wel een verschil. Trekt hem veel makkelijker waardoor ook minder moeite en dus zuipt ie in verhouding minder