Fitzroy schreef:Dank je, duikpaardje. Welke motor hebben jullie? Ik wil de TCe 130 pk.
We hebben de 1.2 TCe 130, uit 2018.
Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Fitzroy schreef:Sorry, het is 650 eigen gewicht en 650 laadvermogen. De Niro mag als enige 1300 trekken dus dat is net aan, de anderen 1500 kg.
Ik wil een luxe auto, want ik ga echt niet wekelijks op pad en het is ook mijn normale vervoer. Daarom kom ik bij die 3 uit.
Fitzroy schreef:Sorry, het is 650 eigen gewicht en 650 laadvermogen. De Niro mag als enige 1300 trekken dus dat is net aan, de anderen 1500 kg.
Ik wil een luxe auto, want ik ga echt niet wekelijks op pad en het is ook mijn normale vervoer. Daarom kom ik bij die 3 uit.
Blussem schreef:Je kunt ook eerst zonder paard doen. Wegen, dan aankoppel, neuswiel omhoog en de hoogte meten van de koppeling tot de grond.
Dan paard in trailer en weegschaal onder de neuswiel.
Neuswiel uitdraaien net zo lang dat de neus van de trailer net zo hoog is als zonder paard.
Dan aangetoonde gewicht op de weegschaal optellen met de gewicht zonder paard en je hebt bij benadering de kogeldruk.
Blussem schreef:Dat is dus precies wat ze niet wilt. De trailer loskoppelen wanneer het paard op staat.
ikke schreef:Blussem schreef:Dat is dus precies wat ze niet wilt. De trailer loskoppelen wanneer het paard op staat.
Dat is niet mijn punt; zoals jij het vertelt wordt je kogeldruk twee keer de daadwerkelijke waarde.
Citaat:Daarnaast lees je niet goed. Je ontkoppeld de trailer niet, je maakt enkel de koppeling los. De koppeling blijft dus gewoon om de kogel en gezien een negatieve kogeldruk levensgevaarlijk is, zal de trailer niet van de koppeling komen. Je kunt dus rustig de koppeling lichten.
Als de trailer 2mm van de haak af is, is dat ruim voldoende; dan heb je nog minimaal 48mm om de kogel zitten.......
Blussem schreef:ikke schreef:Dat is niet mijn punt; zoals jij het vertelt wordt je kogeldruk twee keer de daadwerkelijke waarde.
Ik ben heel benieuwd hoe jij daar bij komt.
Blussem schreef:ikke schreef:Daarnaast lees je niet goed. Je ontkoppeld de trailer niet, je maakt enkel de koppeling los. De koppeling blijft dus gewoon om de kogel en gezien een negatieve kogeldruk levensgevaarlijk is, zal de trailer niet van de koppeling komen. Je kunt dus rustig de koppeling lichten.
Als de trailer 2mm van de haak af is, is dat ruim voldoende; dan heb je nog minimaal 48mm om de kogel zitten.......
Tot dat het fout gaat en dan ben je altijd te laat.
Rex_Rolfo schreef:Met goed zoeken is een V60 phev vast te vinden binnen budget. Nadeel van een XC is dat ie zwaar is en dus duur in de wegenbelasting. An sich zijn de Octavia en Megane geen slechte keuzes, kennis is ook prima tevreden met een Megane stationwagen diesel voor de trailer, al weet ik zo niet welk blok exact er in zit. Zou trouwens chip-tunen nog een optie zijn voor wat extra power?