ikke schreef:Gewicht (wegenbelasting) en verbruik; wellicht ook verzekering.
Vergeet de post onderhoud en reparatie niet. De oudere Espaces staan niet bekend als de meest probleemloze auto's
Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
XRuby_SymmyX schreef:Hey, ik heb net een andere auto 1 met een trekhaak. Sinds december ook een andere pony een echte dressuurkanon (pony z2 ponys +11 en zzl paarden en kent de oefeningen van het hoogste niveau ben zelf maar een B ruiter) en begin me eerste wedstrijden te rijden. Nu wil ik ook buitenaf starten en niet afhankelijk zijn van anderen. Ik heb een chevrolet tacuma, mijn auto mag 1200 trekken en het gewicht van mijn auto leeg is 1247. Mijn D pony zal tussen de 400 en 450 wegen en ik wil mijn rijbewijs e halen om het verstand te krijgen en mijzelf over de streep te trekken om er goed mee over de weg te rijden. Na mijn e te hebben gehaald wil ik een trailer maar waar doe ik goed aan. Hoe zwaar mag de trailer max zijn en hoeveel laadvermogen mag de trailer max hebben om stabiel op de weg te blijven?
Onali schreef:1200 is echt wel krap om te trekken.
Meeste trailers zitten rond de 1500/ 1600.
Rex_Rolfo schreef:Ziet er niet gek uit voor een trailer van 27 jaar oud. Scheelt natuurlijk enorm of een trailer binnen staat of jaar in jaar uit in de volle zon.
#kanhetnietlaten: de opmerking "geen BE nodig" klopt natuurlijk niet, dat hangt maar helemaal af van de auto die ervoor staat. Met TMM 1300 kg klopt het voor veel auto's, maar met b.v. een bestelbus er voor zul je toch BE nodig hebben
maaike1994 schreef:Hallo
Wij zijn op zoek naar een nieuwe auto om onze Ifor Williams (920kg leeg) te trekken.
Momenteel rijden we met een Opel Vivaro 1.9 115PK en dit lukt wel maar hij is aan vervanging toe.
Ons budget is helaas niet zo groot (max 18 000, liefst iets minder zelfs). Nu hadden we vandaag een testrit met een Renault Espace 1.6. Deze zou 2ton mogen trekken volgens de papieren. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Want tussen op papier en in realiteit is vaak een groot verschil. Wij hebben arabiertjes dus niet de zwaarste paarden, maar toch..
Of andere auto's in deze prijsklasse waar goede ervaring mee is?
xMadelene9 schreef:Zouden jullie eens met mij mee willen denken?
Ik ben druk opzoek naar een auto die een 1,5 paards trailer kan trekken (op een B rijbewijs). Ik rij nu de BMW 3 serie automaat van mijn ouders, heerlijke auto!
Het is alleen nu tijd voor een eigen auto.
Ik rij 9/10 keer alleen dus wil het liefst een kleinere auto, maar wel die genoeg kan trekken. Rij ongeveer 25.000 km per jaar en het budget is max. € 15.000. Dacht een BMW 1 serie lijkt mij fijn, net een slagje kleiner dan die van mijn ouders. Alleen de prijzen zijn voor mijn gevoel enorm hoog momenteel..
Hebben jullie nog andere merken auto’s die fijn zijn, maar niet heel groot en die binnen budget passen?
xMadelene9 schreef:Zouden jullie eens met mij mee willen denken?
Ik ben druk opzoek naar een auto die een 1,5 paards trailer kan trekken (op een B rijbewijs). Ik rij nu de BMW 3 serie automaat van mijn ouders, heerlijke auto!
Het is alleen nu tijd voor een eigen auto.
Ik rij 9/10 keer alleen dus wil het liefst een kleinere auto, maar wel die genoeg kan trekken. Rij ongeveer 25.000 km per jaar en het budget is max. € 15.000. Dacht een BMW 1 serie lijkt mij fijn, net een slagje kleiner dan die van mijn ouders. Alleen de prijzen zijn voor mijn gevoel enorm hoog momenteel..
Hebben jullie nog andere merken auto’s die fijn zijn, maar niet heel groot en die binnen budget passen?
xMadelene9 schreef:ikke schreef:Auto's zijn belachelijk duur, net als paarden, huizen en andere leuke dingen.
Ik vraag me af of een 1-serie BMW mag trekken wat jij wil; de 3-serie is toch net dat beetje potenter.
Maar laat ik je eens op een heel ander been zetten:
https://link.marktplaats.nl/m1721249242
Of als dat te groot is voor je:
https://link.marktplaats.nl/m1731911648
Nog kleiner kan maar die vind ik even niet: Citroen Berlingo Zoom
Allemaal camperkenteken; kwart tarief wegen belasting en altijd je slaapplek bij je.
Bedankt voor je tips, is eigenlijk niet wat ik zoek, maar fijn dat je ook met deze opties komt!
BMW-1 mag wel 1200 kg trekken wat in principe genoeg moet zijn.
_Elaine_ schreef:Nu kwam ik de Suzuki vitara tegen
MTM van 1770kg
Trekgewicht van 1500kg.
Totaal is dat 3270kg
Dus als de trailer een MTM van 1500kg heeft mag ik daarmee gewoon met mij B rijbewijs mee rijden toch?
ikke schreef:XRuby_SymmyX schreef:Hey, ik heb net een andere auto 1 met een trekhaak. Sinds december ook een andere pony een echte dressuurkanon (pony z2 ponys +11 en zzl paarden en kent de oefeningen van het hoogste niveau ben zelf maar een B ruiter) en begin me eerste wedstrijden te rijden. Nu wil ik ook buitenaf starten en niet afhankelijk zijn van anderen. Ik heb een chevrolet tacuma, mijn auto mag 1200 trekken en het gewicht van mijn auto leeg is 1247. Mijn D pony zal tussen de 400 en 450 wegen en ik wil mijn rijbewijs e halen om het verstand te krijgen en mijzelf over de streep te trekken om er goed mee over de weg te rijden. Na mijn e te hebben gehaald wil ik een trailer maar waar doe ik goed aan. Hoe zwaar mag de trailer max zijn en hoeveel laadvermogen mag de trailer max hebben om stabiel op de weg te blijven?
Dat is even simpel als lastig: Polyester Heja 5-sterren trailer.
Voorbeeld: https://link.marktplaats.nl/m1731270315Onali schreef:1200 is echt wel krap om te trekken.
Meeste trailers zitten rond de 1500/ 1600.
Die opmerking is niet relevant.
Engeltje schreef:Ik heb een tweepaardstrailer met een ledig gewicht van 780, mijn paard is groot en weegt zo rond de 700 kilo.
Ik kijk nu naar CX5's die minimaal 1800 mogen trekken.
Is de Mazda CX5 niet redelijk licht? Je hoort toch wel vaak dat je wel wat gewicht wilt hebben aan auto met een trailer + paard erachter.
Engeltje schreef:Engeltje schreef:Ik heb een tweepaardstrailer met een ledig gewicht van 780, mijn paard is groot en weegt zo rond de 700 kilo.
Ik kijk nu naar CX5's die minimaal 1800 mogen trekken.
Is de Mazda CX5 niet redelijk licht? Je hoort toch wel vaak dat je wel wat gewicht wilt hebben aan auto met een trailer + paard erachter.
Hoi, nog steeds zoekende hier
Nog steeds naar een Mazda CX5 en ik zou graag jullie advies willen. Is de 2.0 goed genoeg of zeggen de kenners hier dat een 2.5 beter is?
Engeltje schreef:Engeltje schreef:Hoi, nog steeds zoekende hier
Nog steeds naar een Mazda CX5 en ik zou graag jullie advies willen. Is de 2.0 goed genoeg of zeggen de kenners hier dat een 2.5 beter is?
Niemand?
Faya__ schreef:Hi! Ik kom ook maar even aanwaaien hier..... Kan wel een beetje advies gebruiken.
Onze VW tiguan heeft geen heel lang leven meer helaas. Dus wij gaan op zoek naar wat anders.
Het is een auto die voornamelijk voor de trailer komt. We twijfelen nog tussen benzine of diesel. Merk geen voorkeur. Harde eis 100kg kogeldruk en bijvoorkeur 2000kg lv.
Iemand tips, welke wagen juist wel of juist niet?