Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
DGL schreef:. De 1,5 paards trailer weegt op papier 540 (aluminum bockman gehuurd) en het paard is een Spanjaard van 1m60 die rond de 500 kilo zit. Dus zeg dat er 1200 kilo achter hing. Qua vermogen zit het echt wel goed, gewichtsverhouding is een aandachtspunt. Anwb raad 75% aan, dat ga je niet halen. Ik had de auto wel lekker vol gepropt zodat die zo zwaar mogelijk was ten opzichte van de trailer.
fransje23 schreef:DGL schreef:. De 1,5 paards trailer weegt op papier 540 (aluminum bockman gehuurd) en het paard is een Spanjaard van 1m60 die rond de 500 kilo zit. Dus zeg dat er 1200 kilo achter hing. Qua vermogen zit het echt wel goed, gewichtsverhouding is een aandachtspunt. Anwb raad 75% aan, dat ga je niet halen. Ik had de auto wel lekker vol gepropt zodat die zo zwaar mogelijk was ten opzichte van de trailer.
Die trailer weegt volgens de Bockmann catalogus 740 of 760 kg.
Mijn Spanjaard van 1.61 weegt 579 kilo.
Ik heb toevallig ongeveer dezelfde combinatie qua trailer en paard.
De gewichtsverhouding is dus nog meer een aandachtspunt.
Dees schreef:Clairetje81, herkenbare zoektocht. Afgelopen winter had ik dezelfde zoekvraag.
Er zijn heel veel auto's die aan die zoektocht kunnen voldoen. Het helpt als je al een voorkeur hebt richting een bepaald type auto.
Ik heb toen een Excel opgetrokken en ben aan de hand van informatie te vinden op Autoweek, ANWB en Autotrack auto's met elkaar gaan vergelijken. Brandstofkosten waren voor mij geen issue meer (weinig km's), maar kosten als afschrijving en MRB des te meer. PLus, ik ben totaal niet handig en heb nog minder zin om regelmatig naar de garage te moeten, dus ik wilde een auto met weinig km's.
Voor mij viel VW Golf af omdat de kofferbak niet groot genoeg was (westernzadel). Een VW Tiguan vind ik prachtig maar op diverse sites las ik dat die auto als trekauto nogal een vraagteken is. Hyundia's vielen kwa verbruik echt buiten de norm. Peugeots kwamen als vrij onbetrouwbaar uit verschillende auto-tests (die 3008 rijdt prima trouwens). Renault is een merk waar ik niets mee heb. Toyota en Honda werden me in aanschaf te duur. Ford Kuga is een mooie auto, valt ook prima binnen budget (veel auto voor betrekkelijk weinig geld) maar ik vond hem niet prettig rijden. Ford C-Max kan trouwens ook prima 1.500 kg aan de haak hebben, die vond ik beter rijden. De BMW X1 heb ik verder niet onderzocht maar die kan het ook. Ik kwam uit een Audi A4 en die trok ook prima.
Mijn uiteindelijke shortlist werden de Volvo V60 (ik ben Volvo-fan, maar ze zijn op het moment erg duur en dat zijn ze bij de garage ook weet ik uit ervaring), een Opel Mokka die 1.500 kg mag trekken (moet je even om zoeken) omdat ik ze gewoon erg mooi vind (maar verder geen ervaring mee), en de Mazda CX-5. Juist omdat de Mazda CX-5 als erg goed en betrouwbaar uit de onderzoeken komt, en ik helemaal verliefd werd om die mooie blauwe kleur, is het die geworden. Al had het weinig gescheeld of ik was toch de V60 gaan halen.
Ik ben zeer tevreden over mijn CX-5, hij is iedere cent waard.
Dayanara schreef:Nu was ik aan het Googlen en zag ik de Peugeot 308 voorbijkomen.
Dayanara schreef:Ik had de zoekfunctie al gebruikt maar kom uit bij berichten van 2011 dus niet echt relevant meer. Helaas zijn zowel mijn auto en trailer in de prak gereden. Ik heb nu even een "tussenoplossing" qua auto maar die kan geen trailer trekken. De verzekering gaat nog wel even duren (lang verhaal) enniewee ik ben opzoek naar een nieuwe (tweedehandse auto) waar ik straks weer met de trailer mee op pad kan.
Nu was ik aan het Googlen en zag ik de Peugeot 308 voorbijkomen. Heeft iemand deze voor de trailer staan? Ik heb 0,0 ervaring met Franse auto's s en ik wil gewoon een betrouwbare auto. Ohja het gaat om een 1,5 paards trailer en tinker van 586 kilo.
Ik ben nog in afwachting of mijn trailer gerepareerd kan worden of dat ik dagwaarde terugkrijg.
Rex_Rolfo schreef:Dayanara schreef:Nu was ik aan het Googlen en zag ik de Peugeot 308 voorbijkomen.
Sterkte met de afhandeling. Zelfs bij een eenvoudige situatie duurt dat meestal wel een tijd.
Wat een auto mag trekken hangt niet alleen van het model af, vaak ook van de motor. Als je iets ziet kun je op rdw.nl het kenteken invoeren, dan worden al die data getoond.
Spenk schreef:Ik zou nu echt geen diesel meer aanschaffen. Dat gaat op steeds meer plekken straks een probleem worden en het prijsverschil is Nederland is nu slecht 10 cent per liter maar je betaald veel meer wegenbelasting.
Tegenwoordig kunnen benzines ook heel prima trekken.