Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
sspinoy schreef:Ik wil een wagen aanschaffen voor dagelijks gebruik, 3 keer in de week 20km naar stal en om ongeveer 2 keer per maand een 1.5 paards trailer te trekken. Niets te groots dus.
- Trailer die ik mag huren weegt 670kg
- Beladen zal die rond 1200 kg komen. Mijn paard is een smalle kwpn van geschat 500kg (161cm)
Is een trekgewicht van 1300 kg voldoende of moet er meer overgehouden worden om veilig te zijn?
sspinoy schreef:Dees schreef:
Ik ben van België dus helaas. Deze heeft trouwens al 250.000km wat echt te veel is voor een benzine.
sspinoy schreef:Dees schreef:
Ik ben van België dus helaas. Deze heeft trouwens al 250.000km wat echt te veel is voor een benzine.
sspinoy schreef:Ik ben geen luxepaardje. Ik rijd momenteel rond met een VW polo 1.0 benzine van 2006. Ben al blij dat er elektrische vergrendeling, ramen en airco in zijn. Al de rest is een pluspunt. Als ik het geld ga uitgeven aan een volvo en dus moet bijlenen, dan wil ik ook zeker zijn dat hij het meer waard is dan een andere. Hij moet een trailer veilig kunnen trekken en niet meer dan dat.
Momenteel neig ik het meest naar de opel insignia van 2014. https://tinyurl.com/5n8dztb9
Ja bij die met 60.000km op de teller heb ik ook mijn twijfels... Niet mijn eerste keuze dus.
Samantha89 schreef:Blijf alsjeblieft weg bij de Opel insignia! Wij hebben er 1 gehad, trok geweldig, maar mankeerde motorisch echt een hoop. Nu zie ik dus op marktplaats weer aardig wat insignia’s te koop staan waar er weer een hoop wat van mankeren. Schijnt tussen een bepaald jaartal te zijn dat ze motorisch niet oké zijn. Kijk dan voor een Vectra als je voor Opel wilt gaan.
Nielojram schreef:Samantha89 schreef:Blijf alsjeblieft weg bij de Opel insignia! Wij hebben er 1 gehad, trok geweldig, maar mankeerde motorisch echt een hoop. Nu zie ik dus op marktplaats weer aardig wat insignia’s te koop staan waar er weer een hoop wat van mankeren. Schijnt tussen een bepaald jaartal te zijn dat ze motorisch niet oké zijn. Kijk dan voor een Vectra als je voor Opel wilt gaan.
Hoe zie jij dat die auto's wat mankeren? Staat dat op marktplaats?
Zetten de verkopers er dat op?
Merlen schreef:Van de keuzes die je eerder aangaf,zou ik kiezen voor de 2 liter Volvo diesel.Geen 1.6,die is motorisch slechter.Mijn broer is mechanieker bij Volvo,die wist me dit te vertellen.
De iets oudere modellen 6 cilinder diesel zijn nog beter dan de huidige.
Is het ook geen optie om je Polo te houden en een oudere lichte vracht jeep aan te schaffen enkel om te trekken.Die zijn nog sterker.Ja,ze verbruiken wat meer maar je betaalt geen inschrijvingstax en jaarlijkse tax zit ook maar rond de 150€.
Dit bvb.
https://www.2dehands.be/v/auto-s/toyota ... oyota-rav4
Maar nog beter is de 2.2 diesel die mag 2 ton trekken.Die hierboven 1.5 ton.
Samantha89 schreef:Blijf alsjeblieft weg bij de Opel insignia! Wij hebben er 1 gehad, trok geweldig, maar mankeerde motorisch echt een hoop. Nu zie ik dus op marktplaats weer aardig wat insignia’s te koop staan waar er weer een hoop wat van mankeren. Schijnt tussen een bepaald jaartal te zijn dat ze motorisch niet oké zijn. Kijk dan voor een Vectra als je voor Opel wilt gaan.
Dees schreef:250K voor een Volvo V60 is vergelijkbaar met 150K op een Opel Insignia.
Je rijdt met die Volvo vele malen beter (en luxer) en hij gaat waarschijnlijk ook veel langer mee
Verkijk je niet op zaken als bouwjaar en kilometerstand. Bij een lager budget kun je beter gaan voor een wat meer gereden auto die af fabriek gewoon heel wat klasses beter is gebouwd.
Al kom je uit een VW Polo, dan is het gauw luxer.
Ga gewoon wat proefritjes maken!
Merlen schreef:Let wel op dat je geen pick-up koopt.Die zijn sinds begin dit jaar niet meer in te schrijven als lichte vracht voor particulieren.
Jeeps met 2 plaatsen of
bestelwagens van 2 tot 6 plaatsen kan nog wel.
In de toekomst,als je een gewone wagen wil waar je veilig mee kan trekken met een sterke motor,neem dan minstens een 2.0 diesel of benzine.
Helaas worden de nieuwere personenwagens niet meer gemaakt met deze motoren behalve bij Mazda.
De rest heeft allemaal zeer lichte motoren die hun kracht halen uit de turbo.Een mixer op wielen worden ze lachend ook wel eens genoemd.