Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

overlast van motorcrossers

 
Profiel   

Ik vind dat je groot gelijk hebt ts.
Het is heel vervelend voor motorcrossers dat er niet voldoende gelegenheid is om hun hobby uit te voeren ze worden overal verwijderd vanwege de herrie.
En je hebt gelijk het mag niet vanwege overlast en op deze manier snijden ze zichzelf in de vingers.
Het ware slimmere jongens geweest als ze het even met jou hadden besproken en gewoon vaste tijden hadden aan gehouden.
Wat zij presteren is gewoon levens gevaarlijk zeker als ze ook nog op een 30 kilometer weg gevaarlijke dingen uithalen.
Het is een gevalletje van treiteren, overlast en jij staat volledig in je recht.
Ik geef je groot gelijk dat je hier wat aan gaat doen sterkte.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-14 08:46 



 
Profiel   

Dank je lady

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-14 08:48 



 
Profiel   

ED -> TAO

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-14 13:06 



 
Profiel   

Jeetje, daar ben je dan maar mooi klaar mee :x . Ik hoop dat het je gaat lukken TS, je zou toch zeggen dat je een goede kans zou maken aangezien je de wet aan jouw kant hebt. Succes en ik hoop snel te horen dat er echt actie is ondernomen en de overlast voorbij is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-14 23:33 



 
Profiel   

Ik heb vandaag met een advocaat gesproken, is m'n buuf :-D.
Ze zij dat het idd niet toegestaan is en dat we bij het loket ruimtelijke verordeningen moesten aankloppen bij de gemeente.
Dit hadden we gisteren al gedaan. We worden morgen terug gebeld en hopelijk met goed nieuws.

Gaat de gemeente er niets aan doen, dan zetten we er een advocaat erop en kijken of het dan lukt.
In ieder geval we gaan door tot het naadje, opgeven staat niet in m'n woordenboek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-14 23:39 



 
Profiel   

Vandaag contact gehad met gemeentehuis.
Ze gaan spitten in de wetsboeken, ze starten een onderzoek en gaan kijken of ze een verbod op kunnen leggen.
Zo op het eerste moment zegt ie dat het niet mag, maar om extra zekerheid te hebben, zoekt hij het eerst goed uit.

Ondertussen moeten wij bewijsmateriaal verzamelen dmv filmpjes / foto's etc met datum en tijdstippen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-14 18:28 



 
Profiel   

Er is in iedergeval een begin gemaakt. Nu maar filmpjes maken en hopen dat er gauw een eind aan komt.
Veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-14 19:21 



 
Profiel   

Ik hoop ook dat dit probleem snel opgelost is. Gelukkig had ik door de vakantie alleen maandag vier lessen staan en de rest van de week niet.
Maar vanaf maandag is het weer volle bak.
Maandag twee / drie lessen, woensdag drie, zaterdag drie lessen.

Als ik dus deze lessen niet kan draaien dan is het dus 9 x 17 euro dat ik misloop en dit is het gemiddelde bedrag, er zitten ook een aantal in een hogere prijsklasse vanwege hun leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-14 19:32 



 
Profiel   

Als je door die motorrijders je werk niet kunt doen dan kun je de schade misschien ook op ze verhalen. Dat kun je met de advocaat bespreken. Alles goed op papier bijhouden en filmen voor bewijs. Ik hoop ook voor je dat het gauw opgelost is. Het is zwaar irritant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-14 19:36 



 
Profiel   

Aaaah... hoe kun je nou last hebben van motorcrossers :+: Weet je hoe heerlijk dat soort volk is?

Ik ben benieuwd wat er uit komt, want ik geloof dat dit per gemeente verschillend is.

Edit: Ja, het verschilt per gemeente.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-14 19:37 



 
Profiel   

eenitraM schreef
Aaaah... hoe kun je nou last hebben van motorcrossers :+: Weet je hoe heerlijk dat soort volk is?

Ik ben benieuwd wat er uit komt, want ik geloof dat dit per gemeente verschillend is.

Edit: Ja, het verschilt per gemeente.


Hahaha, idd echt heerlijk volk.
Het interesseert ze totaal niet dat er iemand van paard af pleurt en invalide of de dood tot gevolg kan hebben.

Nu quote ik even een letterlijke antwoord van één van die jochies (14 jaar en naar zijn inzicht erg slim, dit zei hij dus over zichzelf, eeeeuuuuhhhh) " daar ben je toch voor verzekerd".

Tja hoe slim ben je dan, eeeeuuuuhhhh zelfs m'n zoontje van vijf is slimmer en zegt tegen mij: ze doen wel een beetje gevaarlijk, hè mama.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-14 20:06 



 
Profiel   

myk_en_shant schreef
eenitraM schreef
Aaaah... hoe kun je nou last hebben van motorcrossers :+: Weet je hoe heerlijk dat soort volk is?

Ik ben benieuwd wat er uit komt, want ik geloof dat dit per gemeente verschillend is.

Edit: Ja, het verschilt per gemeente.


Hahaha, idd echt heerlijk volk.
Het interesseert ze totaal niet dat er iemand van paard af pleurt en invalide of de dood tot gevolg kan hebben.

Nu quote ik even een letterlijke antwoord van één van die jochies (14 jaar en naar zijn inzicht erg slim, dit zei hij dus over zichzelf, eeeeuuuuhhhh) " daar ben je toch voor verzekerd".

Tja hoe slim ben je dan, eeeeuuuuhhhh zelfs m'n zoontje van vijf is slimmer en zegt tegen mij: ze doen wel een beetje gevaarlijk, hè mama.


Zo zeg, jij denkt lekker in hokjes. Zegt ook wat over jou..... Ik doel meer op wat voor mensen er op het zadel zitten <<)

Controleer de hinderwet en milieuvergunning van je gemeente even. Daar staat zoiets meestal in beschreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-14 20:12 



 
Profiel   

Haha jij vind ze geloof ik nogal leuk :D Nou er zijn hier genoeg dus mocht je nog eentje willen, kom er een uitzoeken. Wel graag met motor en al meenemen en het liefst ook meteen al zijn vriendjes inclusief motor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-14 20:15 



 
Profiel   

Ik denk niet in hokjes, dit is wat ze tegen ons zeggen. Ik weet ook dat er genoeg crossers zijn die wel rekenschap houden met ons paardensporters.
Maar daar valt deze groep echt niet onder, ze hebben bewust dit land gekozen / gevraagd om op te gaan crossen, puur om ons dwars te zitten. We hebben al jaren probleem ermee en niet alleen in het oogstseizoen, maar het hele jaar door zitten ze te sarren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-14 20:25 



 
Profiel   

Maar als ze zoveel crossen, wennen je paarden er dan niet aan?

Die van ons staan naast een enorme bouwput met de hele dag enorme herrie en knallen.
Het interesseert ze niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-14 20:28 



 
Profiel   

myk_en_shant schreef
Ik denk niet in hokjes, dit is wat ze tegen ons zeggen. Ik weet ook dat er genoeg crossers zijn die wel rekenschap houden met ons paardensporters.
Maar daar valt deze groep echt niet onder, ze hebben bewust dit land gekozen / gevraagd om op te gaan crossen, puur om ons dwars te zitten. We hebben al jaren probleem ermee en niet alleen in het oogstseizoen, maar het hele jaar door zitten ze te sarren.


Zal ik even qouten? ;)

tones schreef
Maar als ze zoveel crossen, wennen je paarden er dan niet aan?

Die van ons staan naast een enorme bouwput met de hele dag enorme herrie en knallen.
Het interesseert ze niks.


Hier kijken ze ook niet op of om. Bosmaaiers, grasmaaiers, bladblazers, traktoren, motoren, wandelaars, rammelfietse, zelfs een weggewaaide plastic zak went.

Ik las hier in het topic dat iemand zei dat je het moet combineren. Wedstrijdje crossen bijvoorbeeld. 1pk tegen meerdere! Awesome! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-14 20:33 



 
Profiel   

Als het een continu geluid is wel, maar dat is dit helaas niet.
En als het twee motoren zijn is het wel te handelen, maar acht a negen van die scheurmoters, werkt zelfs bij m'n oudje die echt bomproof is op de zenuwen.

En daarbij is m'n nieuwe Haflinger werkelijk panisch bij dit geluid. Heb d'r nog niet zolang, weet ook maar weinig over haar verleden, dus wie weet wat er in haar verleden gebeurd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-14 20:34 



 
Profiel   

eenitraM schreef
Ik las hier in het topic dat iemand zei dat je het moet combineren. Wedstrijdje crossen bijvoorbeeld. 1pk tegen meerdere! Awesome! *\o/*


Ja! Kom ik met mn oude draver!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-14 20:35 



 
Profiel   

Maar ook al raken m'n paarden eraan gewend, kan ik alsnog geen lessen geven vanwege het geluid.
En dan kan ik wel een instructie set aanschaffen, maar moet ik eerst honderden euro's aan spullen aanschaffenom les te kunnen geven, omdat zij zo graag op een stuk land willen crossen.

Lijkt mij toch een beetje krom. Als zij nu een land uitzoeken / vragen waar geen mensen haast wonen en zonder probleem kunnen crossen en zo'n land te vinden is hier echt niet moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-14 20:40 



 
Profiel   

Ik geef je groot gelijk TS. Zeker als er genoeg mogelijkheden zijn voor die crossers waar ze minder / geen overlast veroorzaken maar dat niet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-14 20:48 



 
Profiel   

Ik zou eens lekker opzichtig gaan staan filmen etc. Kans dat ze daar al ongemakkelijk van worden.
Heb je sproeiers voor je bak? Die zo neerzetten dat ze nat worden als ze te dicht bij de bak komen? Tuinslang erop?

Zomaar een paar ideetjes... O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-14 20:51 



 
Profiel   

Jammer dat je geen doosje spijkers ofzo op dat land kan gooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-14 20:54 



 
Profiel   

Dank je ineke.

Helaas geen krachtige sproeier in m'n bezit, er zit nog een wal ertussen met weinig bomen erop.

En gelukkig hebbeb we ze wel aan het verstand gepeuterd dat ze niet meer direct naast de bak mogen rijden.

Maar we gaan idd wel in zicht filmen en foto's maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-14 20:56 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Jammer dat je geen doosje spijkers ofzo op dat land kan gooien.


Idd erg jammer, maar heb geen zin om moordslag in m'n schoenen geschoven te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-14 20:58 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Jammer dat je geen doosje spijkers ofzo op dat land kan gooien.



Ben jij wel helemaal lekker? Als er spijkers of glas in een weide met paarden wordt gegooid, breekt hier op bokt de hel los, maar zodra het anderen betreft maakt het niet uit? Echt hypocriet!

Zij hun hobby, wij de onze. En laat dat nou best goed combineren, mits iedereen zich vanaf het begin vriendelijk en met begrip naar elkaar toe, opstelt.
En is daar tijdens de eerste ontmoeting/confrontatie van TS met motorcrossers wel sprake van geweest?

Ik praat het gedrag van de knulletjes niet goed. Maar helaas zijn paardenmensen ook lang niet altijd van die super leuke, vriendelijke lui.. Veel paardenvolk is nogal arrogant helaas, en hebben daar lang niet altijd zelf weet van..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-14 21:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen