overlast van motorcrossers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: overlast van motorcrossers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 21:37

Vanaf het begin vonden ze het maar gezeur en hadden geen zin in overleg en daarnaast we hebben simpelweg geen zin in dagenlang in de herrie te zitten.
Als het nou één dagje zou zijn, dan hoor je ons echt niet.
Maar zelfs er is zelfs een hele periode geweest van tien in de morgen tot dat het te donker werd, dus zeven uur in de avond.
En dat de hele herfstvakantie lang en daarbuiten van vier tot zeven elke dag en in het weekend van tien tot zeven.

Kan je wel zeggen dat je er knettergek van wordt.

Ineke2

Berichten: 33117
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:38

Je snapt toch wel dat ik dat niet serieus zou overwegen? Kom op zeg. De TS snapt precies wat ik bedoel. Dat ik zoiets denk als ik in de situatie zou zitten als waar de TS in zit betekend nog niet dat ik het werkelijk zou doen.

Hettieheks
Berichten: 1251
Geregistreerd: 13-03-12

Re: overlast van motorcrossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:43

Daar zou je inderdaad knettergek van worden! En tja paarden denk ook dag ze er wel aan wennen aan 1 crossmotor maar aan een stuk of 8 die rondscheuren ben benieuwd hoeveel van jullie paarden daar gewoon lekker rustig bij blijft staan.......

Succes TS hoop dat je gauw van die herrie af bent!

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:53

Patries90 schreef:
Daar zou je inderdaad knettergek van worden! En tja paarden denk ook dag ze er wel aan wennen aan 1 crossmotor maar aan een stuk of 8 die rondscheuren ben benieuwd hoeveel van jullie paarden daar gewoon lekker rustig bij blijft staan.......

Succes TS hoop dat je gauw van die herrie af bent!


Die van mij *\o/*

Afbeelding

Hettieheks
Berichten: 1251
Geregistreerd: 13-03-12

Re: overlast van motorcrossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:54

Zie alleen geen 8 motorcrossers :+

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:56

Patries90 schreef:
Zie alleen geen 8 motorcrossers :+


:(:)

Niet de hele baan kan op de foto'

Het waren er ook geen acht. Eerder 130...

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 21:56

Één van m'n Haflingers reageert ook amper, maar m'n nieuwe haf die draait volledig door.

Hettieheks
Berichten: 1251
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:57

Knap hoor!

Maar goed dan alsnog TS geeft aan dat er genoeg ruimte in de buurt is, beetje rekening met elkaar houden is hoop ik toch nog steeds normaal? Zal wel niet dan.. triest hoor

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: overlast van motorcrossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:04

Nou ja zeg, mensen kunnen hier wel zeggen "de paarden wennen er wel aan", maar ik denk dat het hier om het feit gaat dat TS door het lawaai niet meer verstaanbaar les kan geven, en hierdoor dus ook geld mee verliest.
Ik zou er ook knettergek van worden moest dit zoveel jaar dag in dag uit van 's ochtends tot 's avonds zulk lawaai zijn. Ik denk ook niet dat ik dan nog vriendelijk zou blijven als er al eerder mee proberen te praten is geweest en het gesprek niets heeft opgeleverd. Vooral omdat die jochies kennelijk echt het bloed onder TS d'r nagels vandaan halen om nu net op DAT veld te komen crossen terwijl er in de buurt nog vele andere velden beschikbaar zijn.

Toen de zoon van mijn staleigenaar nog aan quadcrossen deed bracht hij ook zijn weekenden en vakanties al crossend door in de weide die niet ver van de rijbak aflag. Mijn paard heeft er totaal geen bang van, maar als ik dat geluid langer als een uur moest aanhoren kreeg ik ook wel behoorlijk hoofdpijn hoor.

Hopelijk geraakt het snel opgelost TS :(:)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: overlast van motorcrossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 01:13

Niet verstaanbaar ga ik i mee, maar als je paarden schrikken, je leerlingen vallen en worden gehandicapt etc door de motorcrossers, doe je echt iets fout, sorry.
Ik heb ook wel in situaties staan lesgeven zoals in een bak naast een veld waar jagers aan het schieten waren. Tja, paard hoort op de ruiter te letten, aan het werk zetten die handel. En ja, ik weet zeker dat onze 4 paarden allen niet reageren.

De motorcrossers iets aandoen zoals spijkers neergooien vind ik echt vele malen erger dan wat zij doen, hoe verzin je zoiets? Als je iets in iemand veld gooit en mensen expres verwond, ben je zelf nog strafbaarder.

Oke, er is overlast en zij vinden het vervelend dat iemand erover zeurt. Maar je mag ook wel iets van de andere kant bekijken en proberen samen tot een oplossing te komen. Zij hebben hun hobby en die geeft lawaai. Wel altijd beter dan rondhangen of alleen maar tv kijken en internetten etc.

En ik begrijp echt dat lawaai hinder geeft, maar deze reacties vind ik gewoon erg ver gaan. Ik vind mn buren ook erg lastig. Buurvrouw heeft een hinderlijke stem en stata vaak te kletsen voor de deur waar ik me dagelijks aan irriteer. Kind van hun schreeuwt, jankt en maakt lawaai. Kan er erg weinig aan doen als dat tussen 8 uur 's ochtends is en 10 uur 's avonds. En zelfs daarbuiten kan ik niet een kind verbieden om 's nachts te janken. Neemt nietw eg dat je er soms dol van wordt en wij dus ook wel woorden hebben gehad.

Zo heeft iedereen wel wat. Wij rijden paard, onze beesten mesten op de weg/ruiterpaden wat andere mensen vinden stinken. Hier is de hei loslaat gebied voor honden. Wij rijden op de ruiterpaden en daar lopen altijd mensen met honden en kinderen. Als hun hond niet luistert, worden ze alsnog boos op ons als wij voorbij komen. Mensen snappen paarden niet als ze er geen ervaring mee hebben. Of ze denken dat we alles wel kunnen, of ze denken dat paarden altijd bang zijn of ze zijn zelf bang.

Die jongens zijn lol aan het maken en zien het probleem gewoon niet. Met ruzie ga je echt niet tot een oplossing komen. Zelfs als het verboden wordt, zullen ze nog komen. Ze zijn al weg voor iemand komt kijken en die boete, tja.........Je had beter rustig wat kunnen bespreken en tijden kunnen afspreken. Je werkt ze nu alleen tegen je in het harnas.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 08:30

superpony schreef:
Niet verstaanbaar ga ik i mee, maar als je paarden schrikken, je leerlingen vallen en worden gehandicapt etc door de motorcrossers, doe je echt iets fout, sorry.
Ik heb ook wel in situaties staan lesgeven zoals in een bak naast een veld waar jagers aan het schieten waren. Tja, paard hoort op de ruiter te letten, aan het werk zetten die handel. En ja, ik weet zeker dat onze 4 paarden allen niet reageren.

De motorcrossers iets aandoen zoals spijkers neergooien vind ik echt vele malen erger dan wat zij doen, hoe verzin je zoiets? Als je iets in iemand veld gooit en mensen expres verwond, ben je zelf nog strafbaarder.

Oke, er is overlast en zij vinden het vervelend dat iemand erover zeurt. Maar je mag ook wel iets van de andere kant bekijken en proberen samen tot een oplossing te komen. Zij hebben hun hobby en die geeft lawaai. Wel altijd beter dan rondhangen of alleen maar tv kijken en internetten etc.

En ik begrijp echt dat lawaai hinder geeft, maar deze reacties vind ik gewoon erg ver gaan. Ik vind mn buren ook erg lastig. Buurvrouw heeft een hinderlijke stem en stata vaak te kletsen voor de deur waar ik me dagelijks aan irriteer. Kind van hun schreeuwt, jankt en maakt lawaai. Kan er erg weinig aan doen als dat tussen 8 uur 's ochtends is en 10 uur 's avonds. En zelfs daarbuiten kan ik niet een kind verbieden om 's nachts te janken. Neemt nietw eg dat je er soms dol van wordt en wij dus ook wel woorden hebben gehad.

Zo heeft iedereen wel wat. Wij rijden paard, onze beesten mesten op de weg/ruiterpaden wat andere mensen vinden stinken. Hier is de hei loslaat gebied voor honden. Wij rijden op de ruiterpaden en daar lopen altijd mensen met honden en kinderen. Als hun hond niet luistert, worden ze alsnog boos op ons als wij voorbij komen. Mensen snappen paarden niet als ze er geen ervaring mee hebben. Of ze denken dat we alles wel kunnen, of ze denken dat paarden altijd bang zijn of ze zijn zelf bang.

Die jongens zijn lol aan het maken en zien het probleem gewoon niet. Met ruzie ga je echt niet tot een oplossing komen. Zelfs als het verboden wordt, zullen ze nog komen. Ze zijn al weg voor iemand komt kijken en die boete, tja.........Je had beter rustig wat kunnen bespreken en tijden kunnen afspreken. Je werkt ze nu alleen tegen je in het harnas.


Als je beter had gelezen, dan had je beter begrepen dat de spijkers een luchtig geintje was.

Had je gelezen dat er met deze jochies letterlijk niet te praten valt.

En daarbij wij moeten toch ook netjes op het ruiterpad rijden, dus zij horen ook netjes op de daartoe bestemde plekken te rijden.
Als wij van de ruiterpaden afwijken, worden wij ook beboet. Wij moeten ook aan de wet houden en de crossers niet.

Ze belemmeren het uitoefenen van mijn werk en dat heb ik blijkbaar maar te accepteren.

Terwijl ze verder op ook land zat is, waar ik geen last van heb, waar ze van mij part naar harte lust mogen crossen. Maar zij willen persé naast ons.

lady62
Berichten: 1392
Geregistreerd: 17-02-10

Re: overlast van motorcrossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:23

Ik denk dat er mensen zijn die niet weten wat een geluid motorcrossers produceren.
Het gaat niet om het constante geluid meer om het gas steeds jankend open trekken.
En dat geluid is voor mensen niet te harden laat staan voor paarden.
Het is niet zomaar verboden om in de bebouwde kom te crossen of in de nabijheid van woningen.
Het is best triest voor de mensen die er wel van houden omdat ze vanwege de GELUIDSOVERLAST bijna nergens mogen rijden.
Veel crossveldjes zijn om deze reden in het verleden ook opgedoekt dus verboden.
In dit geval hebben ze er voor gekozen om vlak bij het erf van ts te rijden terwijl het verder op ook had gekund tenminste dit is wat ik ervan heb begrepen.
En daarom ook moedwillig overlast veroorzaken.
Iedereen zijn hobby maar waarom geen rekening houden met elkaar het enige dat ze hiermee bereiken is dat het zal worden verboden terwijl als ze afspraken hadden gemaakt er helemaal geen probleem zou zijn.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: overlast van motorcrossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:49

Vraagje, waren zij al aan het crossen voordat jij daar je bak had en lesgaf of is het probleem later pas ontstaan? Het bijenwasarrest (kun je zo vinden via google denk ik) zou je misschien nog kunnen helpen. Gaat over n boer die naast een imker gaat wonen met zn kassen. Die kassen worden vervolgens dusdanig bevuild door de bijen dat zn kasplanten te weinig licht krijgen en niet meer groeien. De boer spreekt de imker aan voor schadeverhaal. De rechter beslist vervolgens dat de imker geen verwijt kan worden gemaakt en de schade niet hoeft te betalen omdat de boer zich later dan de imker gevestigd had. Oftewel: als jij er al zat en ze daarna zijn begonnen met crossen zijn zij aansprakelijk voor jouw gederfde inkomen. Bovendien is de eigenaar van de grond aansprakelijk voor wat er op zijn grond gebeurt dus ik gok dat je bij hem zou moeten/kunnen aankloppen.

Ineke2

Berichten: 33117
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: overlast van motorcrossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:58

Er valt met de eigenaar van de grond ook niet te praten. Staat al in het topic bij 1 van de reacties van de TS

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 10:00

Ze crossen eerder in de steeg, maar dit heeft de politie drie jaar geleden verboden, sinds die tijd crossen ze in het land voor m'n ouders en nu dus ook naast m'n ouders.
Zelf geef ik vanaf 2008 al lessen in de bak van m'n ouders.

Dus zodra ik geen gewenst resultaat krijg, ga ik idd dit maar aankaarten. Ik overleg het met de buuf.

Bedankt voor je berichtje.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:01

Aanspreken in rechte. Als mensen horen dat ze door een rechter veroordeeld kunnen worden tot het betalen van de schade valt er vaak ineens toch nog te praten bovendien.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 10:03

De eigenaresse van het stuk land deed dit vroeger zelf ook, dus zij heeft er geen hinder van.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: overlast van motorcrossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:10

Dit doelt op motorcrossen toch? Het gaat er niet om of zij het zelf doen maar het gaat erom dat zij rechtens de plicht hebben om te voorkomen dat handelingen op hun terrein geen (ongerechtvaardigde) schade veroorzaken aan derden. Ik denk dat als je je schade wil verhalen dat je zowel de eigenaar vd grond als de motorcrossers kunt aanspreken en met schade doel ik dan niet (alleen) op de ziekenhuiskosten van mensen die van het paard gevallen zijn maar met name op het lesgeld dat jij misloopt. Mocht je meer willen weten kun je me even pb-n dan ga ik even achter mn pc zitten ipv op tablet en zal ik het wat uitgebreider construeren. Denk dat er miss ook mogelijkheid zou kunnen zijn voor dwangsom maar dat weet ik niet zeker dus dat zou ik even kunnen uitzoeken.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: overlast van motorcrossers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 10:14

Ja ik doel idd op het crossen.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: overlast van motorcrossers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 15:46

JIPPIE WE HEBBEN HET VOOR ELKAAR, ER MAG NIET MEER GECROSSD WORDEN.

De gemeente heeft het nu officieel verboden, de jongens zijn van de week aangesproken door iemand van de gemeente, met de mededeling dat het niet meer mag.

We krijgen alles nog zwart op wit van de gemeente en de rust is weer wedergekeerd.

Jippie, jippie stuitert de kamer rond.

Ineke2

Berichten: 33117
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: overlast van motorcrossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:49

Super TS, gefeliciteerd!! Ben heel blij voor je en voor de ruiters aan wie je les geeft... Kan me voorstellen dat die een stuk geruster op hun paard zitten.
De crossers hebben een eigen baan, dan gaan ze die maar fijn opknappen...

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Re: overlast van motorcrossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:54

Super voor je! Ben je eindelijk van die herrie verlost. Kun je weer normaal les geven, wat een rust!

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: overlast van motorcrossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:57

Fijn TS! gefeli

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 15:59

Ik ben echt blij.
Iedereen nog erg bedankt voor jullie steun en informatie.
Ik kan maandag weer met een gerust hart les gaan geven.

Jolien87

Berichten: 17419
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 16:03

superpony schreef:
Niet verstaanbaar ga ik i mee, maar als je paarden schrikken, je leerlingen vallen en worden gehandicapt etc door de motorcrossers, doe je echt iets fout, sorry.
Ik heb ook wel in situaties staan lesgeven zoals in een bak naast een veld waar jagers aan het schieten waren. Tja, paard hoort op de ruiter te letten, aan het werk zetten die handel. En ja, ik weet zeker dat onze 4 paarden allen niet reageren.


Wat fijn voor jou dat jullie paarden niet reageren, maar vergeet niet dat TS LESgeeft, dit kan dus ook betekenen dat ruiters nog niet in staat zijn om 100% van de tijd de aandacht van het paard te hebben, dit zijn ze nog aan het leren. Het is dus niet eerlijk om hun de schuld te geven wanneer ze dit nog niet kunnen, ze hebben niet voor niets les.

TS: top dat het nu geregeld is. +:)+ En nu maar hopen dat de crossers het hier verder ook bij laten.