Een opknapper van een trailer!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:24

Ja handig hè die kerels :o . Bij mij moet er ook wat gelast worden maar dat laat ik toch mooi aan hem over. Heb net pas leren slijpen :+ .

Moet dat allemaal vervangen worden dan :wow: prijzige onderdeeltjes. :\ . Wat is er kapot aan de oplooprem?

Als je ze open maakt haal dan ook de schoenen uit de trommel. Ze kunnen er vanaf voor nog redelijk uit zien terwijl ze naar binnen toe helemaal scheef zijn weggesleten. Daarnaast is belangrijk dat de trommel zelf van binnen nog glad is. Kleine groeven kan je af laten draaien en dat is aanzienlijk goedkoper dan nieuwe remtrommels te moeten kopen.

Vaak ben je met onderdelen goedkoper uit als je weet wat je nodig hebt en goed zoekt op internet. Vooral in de grotere onderdelen schelen de prijzen enorm ten opzichte van dealers en aanhangerboeren.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 09:30

Het moet niet allenmaal vervangen worden (god zij dank). De assen zijn nog erg goed. Geen roest en mooi recht. Echter zijn we ons wel aan het oriënteren, voor het geval dat.

De oplooprem doet het ook nog, maar mn vriend wil dan weer graag een automatisch systeem dat hij van de rem af gaat als je achteruit rijd (nu met hendeltje). Dat is het nadeel van handige mannen, ze willen alles mooier en beter en al helemaal als het er orgineel niet op zat. Ik ben zelf van dingen origneel houden. Iets met "Never change a winning team" oid :P

In principe moeten de trommels/oploop nagegeken worden, kap er op, spatboren er op en klaar is kees. Waarvan we eigenlijk al weten dat de oploop goed werkt.

En dan laten keuren. :D

reneemontana
Berichten: 260
Geregistreerd: 18-11-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:08

Hij wordt echt mooi!! Nog steeds leuk om te zien hoe de trailer een tweede nieuwe leven krijgt;) en idd er "zaten" leuke en handige dingen op de trailer die ze nu niet meer erop maken. Netzoals de steunen achterop zodat hij beladen losgekoppeld kan worden. Een keer moeten gebruiken toen een pony naar de kliniek moest en de auto het niet meer deed. Hup steunen naar beneden, auto wegslepen, andere ervoor wn door naar de kliniek! ;) is echt over na gedacht toen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:15

Oké duidelijk.

Ach als hij het betaald :+ . Is toch een kleine moeite om de rem even los te trekken door een stukje naar voren en dan pas achteruit. Minder frutsels en snufjes is ook minder wat kapot kan gaan en vroeger bouwden ze wel lekker degelijk.

Keuren laat ik ook doen voordat er een paard op komt :j

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 22:09

Laat ik maar weer eens wat van mij horen. Het trailerproject heeft heel lang stil gestaan wegens omstandigheden. Maar nu hebben we eindelijk weer dw tijd gevonden om verder te gaan met de trailer.

In de afgelopen twee dagen echt bergen met werk verzet. De klep zit eindelijk op de trailer gemonteerd, overal zijn de bouten ingekort en er zitten dopmoeren op voor de afwerking. De nummerplaathouder in gemonteerd. Lampen gemonteerd, draden gesoldeerd, remkabels weer vast gezet, de boel geschilderd.

Een hele klus dus.

Afbeelding
Hier de trailer even achter de auto om weer terug naar de standplaats te rijden. We hebben thuis voor de deur de klep gemonteerd :)

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 05:01

Afbeelding
Mijn broertje staat de bouten af te slijpen :D

Afbeelding
De breetelichten doen het nu ook.


Afbeelding
De achterlichten ook :D

hetty007

Berichten: 519
Geregistreerd: 12-12-07
Woonplaats: Op de berg

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 05:52

Ziet er strak uit :)

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 06:21

Wat een verschil, ziet er goed uit. *\o/*

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:14

Netjes!!

roooooss

Berichten: 1979
Geregistreerd: 07-09-12

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:16

Gaat al erg goed! :D

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 19:34

Dankjulliewel :D

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:00

Top zeg! Ben benieuwd hoe 'ie eruit ziet als de kap erop zit. :)

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 20:02


Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:04

Wat ben je al ver, ziet er al goed uit! Mag ik vragen hoe je de kap aan de rest van de trailer gaat bevestigen?

Ik wil mijn trailer volgend jaar gaan strippen (technisch is hij goed maar ik wil er een nieuwe bodem in en hem nog wat verder opknappen) en dit is iets waar ik een beetje stuk op loop, aangezien de rest van de trailer volgens mij gewoon in elkaar geschroefd word.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 20:06

De kap zit idd gewoon geschroeft. We gaan jacknuts gebruiken zodat de binnenkant van de trailer "clean" blijft.

Ik weet niet wat voor trailer jij hebt Ayla

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:21

Een Weijer uit 1989, zit nu met popnagels (?) vast maar daar missen er zelfs al een aantal van.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 20:25

Dan zou ik idd gewoon kiezen voor bouten (met platte kop) en dopmoeren. Dan kan je de kap er ook weer vanaf halen als dat nodig is voor bijvoorbeeld reparatie.

Bij mijn trailer zat de kap sowieso met bouten en moeren.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:28

Ahh oké, dankjewel!

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:09

Peelie schreef:
Het moet niet allenmaal vervangen worden (god zij dank). De assen zijn nog erg goed. Geen roest en mooi recht. Echter zijn we ons wel aan het oriënteren, voor het geval dat.

De oplooprem doet het ook nog, maar mn vriend wil dan weer graag een automatisch systeem dat hij van de rem af gaat als je achteruit rijd (nu met hendeltje). Dat is het nadeel van handige mannen, ze willen alles mooier en beter en al helemaal als het er orgineel niet op zat. Ik ben zelf van dingen origneel houden. Iets met "Never change a winning team" oid :P

In principe moeten de trommels/oploop nagegeken worden, kap er op, spatboren er op en klaar is kees. Waarvan we eigenlijk al weten dat de oploop goed werkt.

En dan laten keuren. :D


Let wel dat het zgn terugrij mechanisme ( wat jij benoemd als automatisch systeem) NIET in de oplooprem zit maar in de trommel en ik betwijfel of je dat zomaar even kunt ombouwen :( !

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 21:19

Zeg ik ergens dat dat systeem in de oploop verwerkt zit? Volgens mij niet. Alleen dat mijn vriend graag zou willen dat het oploopsysteem automatisch wisseld bij achteruit rijden ;) gelukkig heb ik hem al weer van dat idee afgepraat :P

De trailer rijd (leeg) heel mooi en soepel. De remmen lijken allenmaal te werken (moet nog wel nagekeken worden, maar dat laat ik door een trailerbedrijf doen) ook de oploop schuift mooi in en uit. Jottum :D

Ach, we knutselen rustig verder. Ik ben iig happy dat we in 2 dagen tijdzo veel werk hebben verzet :D

reneemontana
Berichten: 260
Geregistreerd: 18-11-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:46

Ik herken hem echt zo niet meer hij wordt echt mooi!!
Weet nog als de dag van gisteren hoe hij eruit zag haha.

Succes met de verdere klussen!

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 18:07

Update! Dat kap zit er op! Yeah!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:12

Waauw wat gaaf! Echt een transformering!

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:54

Die laatste foto is nou jammer: geen RVS gebruikt, ga je spijt van krijgen.......

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 19:06

Pff. Ikke. Alleen maar zeuren.

Het is aluminium ;)