Oldtimer voor de trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Oldtimer voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 09:30

Nou, ik wil ook niet rottig doen, maar misschien kan ik geen 140€ per maand missen + alle extra brandstofkosten die zo'n auto ook nog met zich meebrengt. Zoals ik al zei; als het niet mogelijk is, dan houdt het op en trek ik geen trailer. Als het wel mogelijk is, dan is het fijn om te weten.

Duitsland is kwa wegenbelasting minstens 60-70% goedkoper. Het hangt een beetje af van de auto die je hebt. Mijn schoonouders wonen net over de grens, die hebben zo'n mercedes boodschappenautootje en betalen onder de 100€ per jaar.

ikke

Berichten: 37591
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:08

_suus19_ schreef:
Nou, ik wil ook niet rottig doen, maar misschien kan ik geen 140€ per maand missen + alle extra brandstofkosten die zo'n auto ook nog met zich meebrengt. Zoals ik al zei; als het niet mogelijk is, dan houdt het op en trek ik geen trailer. Als het wel mogelijk is, dan is het fijn om te weten.

Duitsland is kwa wegenbelasting minstens 60-70% goedkoper. Het hangt een beetje af van de auto die je hebt. Mijn schoonouders wonen net over de grens, die hebben zo'n mercedes boodschappenautootje en betalen onder de 100€ per jaar.

Maar als jij een Discovery of gelijksoortig voertuig met potent vermogen hebt, betaal je daar ook fors wegenbelasting! Het is wel goedkoper, maar niet in de mate die jij nu probeert voor te spiegelen.
Check voor de gein maar eens wat een 4-liter V8 daar kost...........

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Oldtimer voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 10:13

Ja dat zal wel, maar ik ben dan ook niet opzoek naar een auto die 3500 kg kan trekken.
Ik maakte de vergelijking met DL alleen omdat gezegd werd dat Nederland geen duur land is kwa wegenbelasting, en dat dat gewoon niet waar is.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:14

_suus19_ schreef:
Ja dat zal wel, maar ik ben dan ook niet opzoek naar een auto die 3500 kg kan trekken.
Ik maakte de vergelijking met DL alleen omdat gezegd werd dat Nederland geen duur land is kwa wegenbelasting, en dat dat gewoon niet waar is.

Ik zei niet dat NL niet duur was, ik zei dat NL nou ook weer niet ZO duur is dat je een enorm brandstofverbruik goedkoper is dan wegenbelasting ;-)

En duur is ook relatief, dat is makkelijk gezegt, maar wij nederlanders mogen in onze handjes knijpen met die goede wegen. en tja, dat moet ergens van betaald worden.....

ikke

Berichten: 37591
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:31

Toydoll schreef:
_suus19_ schreef:
Ja dat zal wel, maar ik ben dan ook niet opzoek naar een auto die 3500 kg kan trekken.
Ik maakte de vergelijking met DL alleen omdat gezegd werd dat Nederland geen duur land is kwa wegenbelasting, en dat dat gewoon niet waar is.

Ik zei niet dat NL niet duur was, ik zei dat NL nou ook weer niet ZO duur is dat je een enorm brandstofverbruik goedkoper is dan wegenbelasting ;-)

En duur is ook relatief, dat is makkelijk gezegt, maar wij nederlanders mogen in onze handjes knijpen met die goede wegen. en tja, dat moet ergens van betaald worden.....

Sterker nog, op de keper beschouwd gaat het nergens over.

Beetje leuke Range Rover classic doet 1:7 benzine en doet 100 euro per maand wegenbelasting.
Een goed gebouwde old timer Range Rover doet 1:5 LPG

Een goed gebouwde old timer Range Rover (1972 - 1974) kost ruwweg 8 - 10.000 euro.
Een nette late classic (1990 - 1995; is feitelijk dezelfde auto) kost zo'n 4 - 5000 euro.
Reken maar uit hoeveel km je ervoor moet rijden om uit te kunnen........

Deze rekensom kun je op elke auto loslaten, de verhoudingen ontlopen elkaar niet zoveel.

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Oldtimer voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 12:20

Oke :)

Rossfechten
Berichten: 539
Geregistreerd: 28-07-14
Woonplaats: zeeland

Re: Oldtimer voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:42

Oldtimer blijft interessant als je weinig km maakt en leuk vind om te sleutelen.
O en vrachtwagens hebben weer minder belasting, en gebruikt in mijn geval minder dan de oldtimer.
Dus hier staat een oldtimer amerikaan op benzine 1:4, en een kleine diesel vrachtwagen ook een oud beestje1;6 a7, beiden simpel te onderhouden. en starten en rijden tot nog toe zonder grote problemen/ of die zijn ondertussen al weer opgelost.
Maar de vrachtwagen is in brandstof maar de helft per km, maar goed voordat je bij de 90 km/h bent ben je ook iets langer bezig dan met de amerikaan.

ikke

Berichten: 37591
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:37

Rossfechten schreef:
Oldtimer blijft interessant als je weinig km maakt en leuk vind om te sleutelen.
O en vrachtwagens hebben weer minder belasting, en gebruikt in mijn geval minder dan de oldtimer.
Dus hier staat een oldtimer amerikaan op benzine 1:4, en een kleine diesel vrachtwagen ook een oud beestje1;6 a7, beiden simpel te onderhouden. en starten en rijden tot nog toe zonder grote problemen/ of die zijn ondertussen al weer opgelost.
Maar de vrachtwagen is in brandstof maar de helft per km, maar goed voordat je bij de 90 km/h bent ben je ook iets langer bezig dan met de amerikaan.

Klopt maar kennelijk wordt een C-rijbewijs als een onneembare hindernis gezien.
Ik heb een klein vrachtwagentje (5600kg TMM) en dat ding is net zo groot als die B-rijbewijs-gribus (er bestaat ook een versie tot 3500kg TMM) maar in tegenstelling tot dat kleine grut heeft deze wagen gewoon 2 ton netto laadvermogen. Ding zuipt wel een beetje maar dat ligt voor een deel ook aan de motor zelf; die is niet meer nageltjegloedjenieuw :D

Jet

Berichten: 12022
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:14


KimE

Berichten: 1673
Geregistreerd: 27-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:31

Onze combinatie is bij elkaar 70 jaar oud :) Trailer is uit 1981 en auto uit 1979. Goed onderhoud doet wonderen.

Onze auto wordt eigenlijk alleen gebruikt om te trekken en soms als reserve auto. Hij staat hier prima, voor dagelijks gebruik zuipt hij teveel :Y)

Afbeelding

Edit: even een (onwijs slechte :') ) bewerkte foto toegevoegd. Achtergrond te privacy gevoelig :)
Laatst bijgewerkt door KimE op 26-06-15 22:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Oldtimer voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:35

Ik ben met de eigenaar van mijn vorige verzorgpaard helemaal naar Frankfurt gereden om een paard te kopen, ging prima!
Afbeelding

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Oldtimer voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:40

Ik rij chevy suburban uit 1986, 5,7 liter v8. Mag over de drie ton trekken en doet hij ook zonder moeite. Verbruik is 1;5 op benzine met of zonder trailer.

ikke

Berichten: 37591
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:04


prettyhorses
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:37

Misschien kan het qua trekkracht wel, maar je moet ook opletten op het gewicht van de auto. Ik weet niet hoe zwaar je paard is ?

ikke

Berichten: 37591
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:51

prettyhorses schreef:
Misschien kan het qua trekkracht wel, maar je moet ook opletten op het gewicht van de auto. Ik weet niet hoe zwaar je paard is ?

Wat heeft het gewicht van de auto hiermee te maken??

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15925
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 00:08

mvdende schreef:
even heel hard en waarschijnlijk niet wat je wil. maar VERGEET HET MAAR!!! Bedankt Rutte! Wij hebben 2 super "trekpaarden" in de garage staan. Mercedes G klasse, een "korte" en een "lange" De lange G loopt op diesel en kost je 2500 euro per jaar aan wegenbelasting nu de oldtimers niet meer wegenbelasting vrij zijn. Kopen? mag vanaf dinsdag weg....... De korte houden we, maar voor niet meer dan af en toe een plezier ritje. Het is een LPG/ benzine, moet dus weer terug op benzine om op kwarttarief te mogen rijden. Het probleem is alleen dat de auto niet zuiniger loopt dan 1:2, 1:3 maximaal. Hij zuipt dus verschrikkelijk. De auto is dan misschien goedkoper in de wegenbelasting, maar aan benzine ben je minstens zoveel kwijt, zeker met paard erachter. Wij zijn overgeschakeld op een Peugeot Partner recht uit de fabriek, loopt zelfs met paard erachter nog minimaal 1:15!

over de landrovers/ rangerovers heeft mijn vader een slechte pet op. altijd stuk.

Het heeft niets te maken met het kabinet Rutte maar alles met bepaalde groepen mensen die zwaar vervuilende Mercedessen 190 diesel uit Duitsland haalden om er hier mee te gaan rijden. Er werd gewoon misbruik gemaakt van de oldtimer regeling en dit is het gevolg.