Tweepaards vrachtauto's, vraag goed door naar echt gewicht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Tweepaards vrachtauto's, vraag goed door naar echt gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:02

:wow:

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 08:50


assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Tweepaards vrachtauto's, vraag goed door naar echt gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 08:58

Dat is dan ook een C-rijbewijs

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Tweepaards vrachtauto's, vraag goed door naar echt gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:31

My point exactly...

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Tweepaards vrachtauto's, vraag goed door naar echt gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:46

Als er daar iets te zwaar is zullen het de keukenkasten zijn, niet de paarden :o
Zo te zien hebben ze daar standaard keukenkasten in gemonteerd ipv camperkastjes. Dan zit je heel snel aan een boel gewicht. Het is niet omdat de vrachtwagen groot en rijbewijs C is dat je geen gewichtsbeperkingen meer hebt.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:46


Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:11

Snap nov steeds niet dst ze zo verkocht mogen worden. Als ze gewoon betere regelgeving gaan handhaven gaan ze vanzelf vd weg af

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:22

Jillz1 schreef:
Snap nov steeds niet dst ze zo verkocht mogen worden. Als ze gewoon betere regelgeving gaan handhaven gaan ze vanzelf vd weg af

Die handhaving is er al. De weegpunten in de snelwegen staan 24/7 aan en de boete voor overbelading valt vanzelf op de mat.

Op zich is 2 ton voor twee paarden wel voldoende; het "probleem" zit 'm in de zee aan ruimte die je verleid om veel meer mee te nemen dan noodzakelijk en al die spullen tikken hard aan op het totaal.

Maar ik ben tijdens mijn zoektocht nauwelijks wagens tegen gekomen die meer dan twee ton laadvermogen hadden bij minder dan 7500kg TMM. Om precies te zijn; ik ben er twee tegen gekomen. Twee ex-politie vrachtwagens met 2300kg bruto laadvermogen, basic inrichting en, juist ja, het ontoereikende motorvermogen van 130pk.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:33

ikke schreef:
Jillz1 schreef:
Snap nov steeds niet dst ze zo verkocht mogen worden. Als ze gewoon betere regelgeving gaan handhaven gaan ze vanzelf vd weg af

Die handhaving is er al. De weegpunten in de snelwegen staan 24/7 aan en de boete voor overbelading valt vanzelf op de mat


Dat is echt onzin ikke. Ik ken heel veel bedrijven die met zwaar over beladen bakwagens rijden en die krijgen geen bekeuring zolang ze niet van de weg geplukt worden en naast de weg op een weeg brug / mat worden gezet. En die rijden echt door heel Nederland en daarbuiten

Het probleem zal ook blijven zolang er niet meer controle is. Er is gewoon te weinig personeel met vrachtwagen rijbewijzen en de noodzaak is nu niet hoog genoeg om als je personeel dat rijbewijs te laten halen.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 12:58

Nou, voor iedereen die geen C-rijbewijs heeft en een beetje handig is, hier is je kans:
https://link.marktplaats.nl/a1309334159

Bijna 5 ton bruto laadvermogen; B-E rijbewijs VOOR 19-01-2013 en heel behoorlijk gemotoriseerd.

Succes met bouwen!

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Tweepaards vrachtauto's, vraag goed door naar echt gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 14:16

Is die koppeling dan vast gezet ikke, of hoe werkt dat?

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 14:25

s0173957 schreef:
Is die koppeling dan vast gezet ikke, of hoe werkt dat?

Officieel niet, in de praktijk wel. Als je goed kijkt, zie je dat de auto achter een OH-kenteken (O = oplegger) heeft. De max snelheid van de combi is ook 80km/h en niet 90km/h zoals met een "gewone" aanhanger. Dat waarschuwingsbordje zit er met een reden.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 14:31

Zo te zien aan de koelinstallatie is deze vrachtwagen BE combi zoals ie er staat al geschikt voor paardentransport.





Afbeelding
:+

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:57

We zijn ons aan het orienteren of een (C1) vrachtwagen een goed alternatief is voor de Jeep + tweepaards trailer die we nu gebruiken. Op sporthorses kwam ik een ouder vrachtwagentje tegen met plek voor 2 paarden met een laadvermogen van.... 350 kg *D -O-

Afbeelding

Zijn er, naast marktplaats, sporthorses, anemone, BTTS, nog plekken waar ik naar zo'n wagen kan zoeken?

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:04

Maik79 schreef:
We zijn ons aan het orienteren of een (C1) vrachtwagen een goed alternatief is voor de Jeep + tweepaards trailer die we nu gebruiken. Op sporthorses kwam ik een ouder vrachtwagentje tegen met plek voor 2 paarden met een laadvermogen van.... 350 kg *D -O-

[ [url=m/KT0JzU.png]Afbeelding[/url] ]

Zijn er, naast marktplaats, sporthorses, anemone, BTTS, nog plekken waar ik naar zo'n wagen kan zoeken?

Ach, het kan veel erger. 4-paards, 12 ton TMM, 450kg netto laadvermogen........

www.trucks.nl en dan selecteren op veevervoer.
Autoscout24 is met name zinvol als je er niet voor terug deinst om zelf te importeren. Het NL-deel staat vaak ook op Trucks.nl.

Ik wil je er wel voor waarschuwen dat met name C1 wagens (tot 7500kg TMM) ook best vaak te weinig laadvermogen hebben. Let daar goed op en check met name of de wagen bij de RDW als paarden- of dierenvervoer staat geregistreerd. Ik ben ooit bij een Iveco gaan kijken waar uiteindelijk voor bijna een ton aan materiaal in gestopt was! Wagen had nog krap 1800kg laadvermogen.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 16:12

ikke schreef:
Maik79 schreef:
We zijn ons aan het orienteren of een (C1) vrachtwagen een goed alternatief is voor de Jeep + tweepaards trailer die we nu gebruiken. Op sporthorses kwam ik een ouder vrachtwagentje tegen met plek voor 2 paarden met een laadvermogen van.... 350 kg *D -O-

[ [url=m/KT0JzU.png]Afbeelding[/url] ]

Zijn er, naast marktplaats, sporthorses, anemone, BTTS, nog plekken waar ik naar zo'n wagen kan zoeken?

Ach, het kan veel erger. 4-paards, 12 ton TMM, 450kg netto laadvermogen........

http://www.trucks.nl en dan selecteren op veevervoer.
Autoscout24 is met name zinvol als je er niet voor terug deinst om zelf te importeren. Het NL-deel staat vaak ook op Trucks.nl.

Ik wil je er wel voor waarschuwen dat met name C1 wagens (tot 7500kg TMM) ook best vaak te weinig laadvermogen hebben. Let daar goed op en check met name of de wagen bij de RDW als paarden- of dierenvervoer staat geregistreerd. Ik ben ooit bij een Iveco gaan kijken waar uiteindelijk voor bijna een ton aan materiaal in gestopt was! Wagen had nog krap 1800kg laadvermogen.


Hi Ikke,

Dank je wel! Ben gelijk eens gaan kijken op Autoscout. Weet je of er een Ovi/RDW website bestaat voor Duitse kentekens? En weet je welke kosten er nog bij komen wanneer je zo'n wagen zou importeren?

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:37

Maik79 schreef:
ikke schreef:
Ach, het kan veel erger. 4-paards, 12 ton TMM, 450kg netto laadvermogen........

http://www.trucks.nl en dan selecteren op veevervoer.
Autoscout24 is met name zinvol als je er niet voor terug deinst om zelf te importeren. Het NL-deel staat vaak ook op Trucks.nl.

Ik wil je er wel voor waarschuwen dat met name C1 wagens (tot 7500kg TMM) ook best vaak te weinig laadvermogen hebben. Let daar goed op en check met name of de wagen bij de RDW als paarden- of dierenvervoer staat geregistreerd. Ik ben ooit bij een Iveco gaan kijken waar uiteindelijk voor bijna een ton aan materiaal in gestopt was! Wagen had nog krap 1800kg laadvermogen.


Hi Ikke,

Dank je wel! Ben gelijk eens gaan kijken op Autoscout. Weet je of er een Ovi/RDW website bestaat voor Duitse kentekens? En weet je welke kosten er nog bij komen wanneer je zo'n wagen zou importeren?

Dat zijn beide vragen die de RDW voor je kan beantwoorden. Daarnaast kunnen ze je ook precies vertellen welke papieren je moet kunnen overleggen en hoe het werkt met de kosten voor de belastingdienst.

Ik betaalde 15 jaar geleden 200 euro maar dan deed de handelaar het helemaal voor mij en zat er dus ook een stukje kosten van hem in dat bedrag.

De truc is wanneer je bij je lokale RDW op voorhand je vragen stelt, zij meestal heel bereidwillig zijn om ervoor te zorgen dat je met een auto aan komt die voldoet en gewoon door de keuring komt.
Ook op de site van de RDW staat heel veel info over import van auto's.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:32

ikke schreef:
Dat zijn beide vragen die de RDW voor je kan beantwoorden. Daarnaast kunnen ze je ook precies vertellen welke papieren je moet kunnen overleggen en hoe het werkt met de kosten voor de belastingdienst.

Ik betaalde 15 jaar geleden 200 euro maar dan deed de handelaar het helemaal voor mij en zat er dus ook een stukje kosten van hem in dat bedrag.

De truc is wanneer je bij je lokale RDW op voorhand je vragen stelt, zij meestal heel bereidwillig zijn om ervoor te zorgen dat je met een auto aan komt die voldoet en gewoon door de keuring komt.
Ook op de site van de RDW staat heel veel info over import van auto's.


Ah goeie, dat zal ik doen +:)+ Dank!

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Tweepaards vrachtauto's, vraag goed door naar echt gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 23:42

Voor personenauto’s en motoren idd redelijk simpel met juiste papieren

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 00:27

In het kader van goed doorvragen: da's hier niet eens nodig.

Titel: Volkswagen 3-paards
Afbeelding

:oo

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Tweepaards vrachtauto's, vraag goed door naar echt gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 09:41

Ik zie het probleem niet, past toch prima??

Afbeelding

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Tweepaards vrachtauto's, vraag goed door naar echt gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 01:00

Wij zijn vorige maand met een bakwagen van het bedrijf van de weg gehaald om naar een weegstation toe te rijden. Wagen zat nog lang niet vol, maar wel al 600kg te veel aan gewicht.
Er is dus nu besloten dat er een kleine vrachtwagen wordt aangeschaft.
De chauffeur heeft al een rijbewijs en chauffeursdiploma, moer hij alleen nog mijn E95 gaan halen.
Voordeel is dat er voortaan alles in 1 vrachtwagen past en er geen extra ritten gereden moeten worden,
nadeel is dat je nu ook vast zit aan de rij en rusttijden.
Oja, we ween nog niet hoe hoog de bekeuring gaat worden,
Dat bepaalt namelijk de officier van Justitie. Ze noemen het ook wel een economisch delict.
Ik heb al verschillende bedragen gehoord tussen de 600euro en de 3000euro.

De politie vertelde mij nog wel dat als ze echt op alle bakwagens gaan controleren dat minimaal 95% te zwaar beladen is

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 01:20

Economisch delict boete 4300,-
Toevallig op mn werk ook gehad, reden rond met BE combi voor eigen vervoer en ding had tachograaf maar die werd niet gebruikt omdat we dachten dat dat niet hoefde. Leuke boete gehad.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:43

cissy schreef:
Economisch delict boete 4300,-
Toevallig op mn werk ook gehad, reden rond met BE combi voor eigen vervoer en ding had tachograaf maar die werd niet gebruikt omdat we dachten dat dat niet hoefde. Leuke boete gehad.

Tacho wordt zwaarder aan getild dan overbelading.

Enne, als je de vrachtwagen prive rijdt, heb je geen code 95 nodig. De rest geldt inderdaad wel maar hey, je kunt een eind rijden in 4,5 uur.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:43

Ikke: je hebt dus altijd tagograaf plicht indien een aanwezig ?
Ding miet dus geijkt, correct op tijd en actie zijn ingesteld en voorzien van dagschijf.

Of je nu prive vervoerd of voor anderen maakt daarin niets uit ?

Klopt het dat je ook eigenlijk geen paarden voor anderen mag vervoeren zonder geldige vervoérs papieren hiervoor.
Zodra je wordt betaald ergens voor, al is het de diesel, ben je commercieel bezig.
Maar dus wel gewoon met je eigen paarden mag rondrijden?

Je mag dus daardoor niet zomaar de paardentaxie gaan uithangen