Welke afspraken maken over aankoopkeuring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Welke afspraken maken over aankoopkeuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:03

Nog even aangepast. Je ziet toch of ie goed loopt of niet. Even op het harde laten draven ook en bloed trekken dat je zeker bent dat ie niet op pijnstilling stond ten tijde van het kijken (of kalmering).. En verder vind ik klinisch eigenlijk weinig meerwaarde hebben, en een risico voor de verkoper gezien toch niet elke DA er blijkbaar goed in is (de test met de gewrichten/het plooien van de benen dus)

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:48

Anoniem schreef:
Sorry wilde geen nieuw topic openen..

Hoe bedenkelijk is het als verkopers niet willen betalen bij afkeuring?
( alleen klinisch).
Ik meende toch echt dat dit een beetje " normaal" was...bij goedkeuring betaalt koper en is paard verkocht.
Bij afkeuring verkoper..

Is op zich niet bedenkelijk.

Komt vaker voor dat da nummer 1 een paard klinisch afkeurt en da nummer 2 een dag later goedkeurt, zeg mij dan maar wie "gelijk" had.
Mogelijk zelfs beide als paard op de eerste dag een rare beweging heeft gemaakt of dat de buigproeven niet vlekkeloos uitgevoerd zijn door de da.

Het doen van buigproeven is echt nog niet zo makkelijk, als het paard even tijdens het buigen een rare beweging maakt is er al niets meer te zeggen mbt de uitkomst van die buigproef.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:58

cobiie schreef:
Anoniem schreef:
Sorry wilde geen nieuw topic openen..

Hoe bedenkelijk is het als verkopers niet willen betalen bij afkeuring?
( alleen klinisch).
Ik meende toch echt dat dit een beetje " normaal" was...bij goedkeuring betaalt koper en is paard verkocht.
Bij afkeuring verkoper..

Is op zich niet bedenkelijk.

Komt vaker voor dat da nummer 1 een paard klinisch afkeurt en da nummer 2 een dag later goedkeurt, zeg mij dan maar wie "gelijk" had.
Mogelijk zelfs beide als paard op de eerste dag een rare beweging heeft gemaakt of dat de buigproeven niet vlekkeloos uitgevoerd zijn door de da.

Het doen van buigproeven is echt nog niet zo makkelijk, als het paard even tijdens het buigen een rare beweging maakt is er al niets meer te zeggen mbt de uitkomst van die buigproef.

Heb daar een op RX ggk paard kreupel uit weten komen uit die ellendige buigproeven :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 23:16

T maakt iig voor mij al niet meer uit, zaakje stonk toch al.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:51

Ayasha schreef:
Heb daar een op RX ggk paard kreupel uit weten komen uit die ellendige buigproeven :x

Op de rx test je ook wat anders dan bij de buigproeven..