Aanbetaling paard, wanneer wel of niet teruggeven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Getup

Berichten: 8272
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Aanbetaling paard, wanneer wel of niet teruggeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:46

Weet niet, of ik perse in mn recht zou willen staan met zoiets. Al dat gezeur er omheen...

Kopers hebben zelf gezegd dat ze- ondanks afkeuring bij de klinische keuring- het paard willen nemen en dat vast wilden leggen dmv aanbetaling. Dus als ze dan toch afhaken, zijn ze die kwijt.

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Aanbetaling paard, wanneer wel of niet teruggeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 22:53

Verrassend advies van de advocaat, voor mij weer een eyeopener dat iets wat voor een leek eerlijk of redelijk lijkt niet altijd de wettelijke route is. Interessant!
Laat je nog weten hoe het verder gaat?

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:19

Hoe is het nu afgelopen? Ik zou geen gelazer willen,wees blij dat zulke mensen het paard niet krijgen.Ik zou de aanbetaling gewoon teruggeven en het paardaan een fatsoenlijk iemand verkopen. En wel aangifte of melding doen van bedreiging.Want dat hoort niet natuurlijk.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Aanbetaling paard, wanneer wel of niet teruggeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:24

Wel een interessante kwestie als je het mij vraagt... Of de verkopende partij nu gelijk heeft of niet, ik zou gewoon de aanbetaling terug storten. Dit scheelt aanzienlijk in het ‘gezeur’ en bovendien verplicht je de kopers als het ware een paard te kopen waar ze niet 100% achter staan.