Nieuw project : Trailer opknappen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:54

Rizette schreef:
Wat knappen die trailers goed op! Hoe doen jullie dat met de verf? Welke primer er onder om het te laten hechten? Of geeft je de platen een speciale behandeling?


Op mijn trailer zat een plastic coating, dus ik heb geverfd met verf voor kunststof. Niet te vergelijken met betonplex denk ik..

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 20:13

MarianneW schreef:
Rizette schreef:
Wat knappen die trailers goed op! Hoe doen jullie dat met de verf? Welke primer er onder om het te laten hechten? Of geeft je de platen een speciale behandeling?


Op mijn trailer zat een plastic coating, dus ik heb geverfd met verf voor kunststof. Niet te vergelijken met betonplex denk ik..

Wij hebben compleet nieuwe platen er in gezet en deze behandeld met grondverf en toen de lak er overheen.

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Nieuw project : Trailer opknappen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:26

Wat een karwei! Maar dan weet je wel zeker dat alles goed is, knap werk!

newmom
Berichten: 1524
Geregistreerd: 01-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 05:12

Ik volg!!!
Ik heb gisteren de bodem uit onze trailer geramd... kwam erachter dat zijwanden ook slecht waren. Kon wel janken.

Jullie trailer ziet er al goed uit!!! Ikdacht trouwens dat eerst de bodem erin moest? Kun je die er latertussen schuiven ofZo?

alexsportief
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-10-17

Re: Nieuw project : Trailer opknappen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:44

Leuk project, veel succes.

Anoniem

Re: Nieuw project : Trailer opknappen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 00:42

Wow dat ziet er al zeer netjes uit! En goed te lezen dat het onderstel ook is nagekeken. Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 07:18

Tijd voor een update, de trailer is inmiddels bijna klaar.

De Klep in de lak
Afbeelding
De bodem ligt er inmiddels in en de binnen kant is al ingericht
Afbeelding
De trailer zelf in de lak.
Afbeelding
Afbeelding

Helaas was de trap bescherming helemaal verrot dus hebben de onder laag eraf gehaald en deze zo tegen de wand aan gemaakt. Misschien niet even netjes maar wel functioneel.
En weer in de trailer
Afbeelding

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Nieuw project : Trailer opknappen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:33

Wat een leuke kleur heb je gebruikt!

xfloorremy

Berichten: 60
Geregistreerd: 02-11-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:34

Ik volg *\o/*

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Nieuw project : Trailer opknappen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:49

Mooie kleur!

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Nieuw project : Trailer opknappen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:43

Heb je die trapbescherming geschroefd of gekit?

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Re: Nieuw project : Trailer opknappen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:09

Geschroefd.... (heb ze nog mee vast gehouden)

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 14:14

cissy schreef:
Heb je die trapbescherming geschroefd of gekit?

Beide. Ze zitten geschroefd en meteen in gekit tegen vocht.

ForeverQ

Berichten: 64
Geregistreerd: 01-08-17

Re: Nieuw project : Trailer opknappen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:27

Wow netjes opgeknapt!

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:32

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Trots op de handige klusser ! Prachtig geworden. Nog net niet helemaal af maar wel bijna

Padoertje
Berichten: 1537
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Nieuw project : Trailer opknappen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:25

Iemand hier ook ervaring met het wrappen van een trailer? Wij hebben onze Atec Starline afgelopen jaar voorzien van een nieuwe bodem, nieuwe betonplex zijwanden en nieuwe banden. Nu hebben we heel donkerbruine /betonplex platen, maar ik zou graag een wat frissere kleur willen.
Schilderen is een optie, maar dan zou ik de betonplex flink in de primer/grondverf moeten zetten en dan 2x aflakken. Maar ik heb dan toch de angst dat de verflaag er in de loop van de tijd afbladdert.
Vervolgens dacht ik aan wrappen. Maar betonplex is hout en dus zit er een percentage vocht in de platen, kieren etc. Dus als je daar plastic overheen zet, dan lijkt het me dat dat ook niet goed hecht, of dat er vochtbellen uit komen / condens / schimmel.

Iemand ervaring met verven of wrappen van een trailer?

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: Nieuw project : Trailer opknappen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:33

Heel mooi gedaan. Leuk om te zien dat het 'bouwpakket' vanaf het frame vernieuwd is en weer een nieuw leven heeft gekregen.

Alik

Berichten: 840
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Re: Nieuw project : Trailer opknappen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:06

Ha Padoertje, je bent iets te vroeg. Ik heb de folie al wel in huis maar het zal nog wel een poos duren voor ik weet of het lekker werkt. Ik heb al wel ervaring met folie opeen ruit in mijn huis en met (bloemen)stickers plakken op mijn auto. Goed ontvetten en heel goed inspuiten met zeepsop dan kun je de folie blijven bewegen en goed glad strijken en dan moet het in mijn ogen heel goed te doen zijn. Ik vind het dak nog wel een uitdaging om te doen met al die rondingen maar ik ben erg hoopvol dat ook dat wel zal lukken :)

Laat je het resultaat zien als je klaar bent?

Padoertje
Berichten: 1537
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:17

Alik schreef:
Ha Padoertje, je bent iets te vroeg. Ik heb de folie al wel in huis maar het zal nog wel een poos duren voor ik weet of het lekker werkt. Ik heb al wel ervaring met folie opeen ruit in mijn huis en met (bloemen)stickers plakken op mijn auto. Goed ontvetten en heel goed inspuiten met zeepsop dan kun je de folie blijven bewegen en goed glad strijken en dan moet het in mijn ogen heel goed te doen zijn. Ik vind het dak nog wel een uitdaging om te doen met al die rondingen maar ik ben erg hoopvol dat ook dat wel zal lukken :)

Laat je het resultaat zien als je klaar bent?


Ik wil sowieso wachten tot het voorjaar en het hout goed droog is. Als ik hem nu binnen moet zetten, dan duurt het me te lang voordat al het vocht eruit is :P
Denk dat ik maar eens een rondje ga bellen naar bedrijven die de stickers maken en wat hun ervaringen zijn met het op hout plakken. Op auto’s en polyester blijft het goed zitten, maar van hout ben ik nog niet zo zeker.....

Alik

Berichten: 840
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Re: Nieuw project : Trailer opknappen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:33

BEtonplex heeft een gladde laag he, volgens mij moet het daar ook prima op hechten maar ik ga ook wel zo plakken dat de randen onder de afdekstrippen vallen zodat het extra goed zal blijven zitten.
Daarbij, de originele wanden van mijn trailer waren kaal hout met een stickerlaag eroverheen en dat bleef ook prima zitten.
Kijjk jij ook bij Ali express voor de folie? Scheelt een hoop geld bij de effen kleuren :)