Stalhouder met losse handjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Racebeessie
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-06-17

Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 15:08

Hallo allemaal,

Zijn er nog meer bokkers die lastig zijn gevallen door een stalhouder?
Hoewel ik hoop van niet, vrees ik van wel.
Deze man weet niet van ophouden.
Ik vind dat ik er iets tegen moet doen, maar samen staan we sterker!
Laatst bijgewerkt door C_arola op 09-10-17 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast zodat het voldoet aan de regels van bokt

BigOne
Berichten: 38239
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:19

Wat denk je van aangifte bij de politie, schakel je ouders in en maak er werk van. Wanneer er eentje aangifte doet volgen er vaak meer.

Goof

Berichten: 28776
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:22

Inderdaad. Niet afwachten, maar zelf actie ondernemen door aangifte te doen.
Ben je 34 zoals in je profiel staat?

Racebeessie
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 17:47

Mijn ouders inlichten lijkt me overbodig, ik ben immers al 34 idd. Naar de politie gaan voelt kansloos omdat het mijn woord tegen de zijne is. Maar wellicht zijn er al vrouwen me voor geweest. Alleen nog wat angst om overheen te stappen want de stalhouder is een grote engerd. Vandaar mijn vraag of er meer mensen zijn.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:44

Aangifte doen en gelijk weggaan daar. Lijkt me de meest logische handelingen.
En ik denk dat je het beter aan stalgenoten kan vragen of andere ook last van hem hebben in plaats van op bokt te vragen.

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:46

Heb je je paard er nog staan?

BigOne
Berichten: 38239
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:49

Je bent 34?? Wat denk je van zelf eens een grote mond opzetten en hem de waarheid vertellen!!! En dan het liefst wanneer er iemand in de buurt is. En wat versta jij onder losse handjes, grijpt hij je bij de borsten of in het kruis??

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:56

Losse handjes is toch gewoon slaan enzo? Handtastelijk is aanraken enzo.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:56

bigone schreef:
En wat versta jij onder losse handjes, grijpt hij je bij de borsten of in het kruis??

Of krijg je klappen? :+

Los daarvan: luid en duidelijk verkondigen dat je er níet van gediend bent, een andere stal zoeken en op alle wijze blokkeren.

En naar de politie stappen kun je gewoon doen, als jíj het ernstig vindt is dat voor de politie zat. En misschien is er al een dossier over die man. :)

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:00

Ik ben verbaasd dat het blijkbaar nog steeds je stalhouder is?!
Direct aangifte doen en ik zou ook meteen een andere stal geregeld hebben voor mijn paard.

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:06

TS, ik snap wel dat in je eentje het mogelijk lastig vindt om aan te kaarten..... Ja ook volwassenen kunnen verstrikt raken in situaties waarvan je achteraf afvraagt hoe het zo ver heeft kunnen komen...
Heb je jou stalgenoten al gevraagd?
Melding maken bij de politie kan altijd. Meestal wordt er dan een agent ingezet die thuis is in deze materie.

Racebeessie
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 19:27

Ik ben daar inmiddels vertrokken en heb het ook durven toevertrouwen aan een oudstalgenoot die me vertelde dat ik niet de enige was. Tot nu toe heb ik geen medestanders kunnen vinden daar ( omdat ze ook bang zijn?). Dus daarom nog een poging op bokt. Het is ook niet dat ik niet weet wát ik moet doen, maar vind het niet zomaar iets.

BigOne
Berichten: 38239
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:29

Maar dan nogmaals, wat waren die losse handjes en waar ben je bang voor. Inderdaad, zijn woord tegenover de jouwe maar misschien kun je, nu je weinig meer te vrezen hebt, wel iets aanzwengelen waardoor anderen niet hetzelfde gebeurt.

Racebeessie
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 21:51

Klopt, ik hoop hiermee ook iets te bereiken voor anderen in dezelfde situatie. Hoewel het bij mij begon met een arm om me heen slaan en een kneepje hier en daar, monde het uit in mij hardhandig de stal in werken en daar houden en overal grijpen waar hij kon. Hierdoor heb ik ondervonden dat de stalhouder enorm sterk is en zelf nergens bang voor. Dat gaf mij angst. Daarom vond ik "losse handjes" wel toepasselijk als titel.Wat ik ook zei of wie er ook zou kunnen zijn of nog komen deed hem blijkbaar weinig. Zelfs zijn vrouw en kinderen bevonden zich regelmatig op het terrein. Zij waren ook nog een reden voor mij om terughoudend te zijn in een aanpak omdat ze zeer aardig zijn. Nu alles me een beetje bezonken is kan ik je zeggen; ik wist werkelijk waar niet wat me overkwam en gun dit niemand. Maar jullie hebben gelijk en ik moet er niet nog meer gras overheen laten groeien ondanks dat ik er alleen voor sta.

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:12

Ik wil nog wel even zeggen dat ik heel erg voor je vind TS, sterkte hiermee.
Ga alsjeblieft wel aangifte doen, want dan is het nu misschien zijn woord tegen het jouwe maar het kan ook het duwtje zijn wat andere nodig hebben om ook stappen te ondernemen.

ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:50

Wie weet merkt die man dat er blijkbaar toch geen gevolgen komen voor zijn gedrag en wordt het gedrag enkel maar erger en erger. Misschien niet per se bij jou maar wel bij iemand anders die er helemaal niets over durft te zeggen. Wanneer je een pv laat opstellen zou ik dit ook vertellen tegen de mensen op stal. Daardoor is de kans groter dat andere mensen het ook durven vertellen. En dan is het heus niet meer jouw woord tegen het zijne.

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:22

wel aangifte doen, want ookal zouden ze er nu misschien niets mee doen, als er iemand anders ook aangifte doet, kijken ze altijd terug in het systeem, dus op een gegeven moment als er meerdere aangiftes tegen deze persoon zijn, dan kunnen ze daar wel wat mee. Hoewel ik zou denken dat de politie dat nu ook kan uitzoeken.

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:25

Als de sodemieter naar de politie voor aangifte en ga langs de huisarts voor een doorverwijzing voor de psycholoog.
Dat je dit jezelf aan laat doen is niet gezond, een psycholoog kan je helpen meer jezelf te worden en dit te verwerken plus sterker te worden.
Succes!

Janneke2

Berichten: 22746
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:19

Hoi TS,
ten eerste: complimenten voor je oproep! Wellicht lezen meer bokkers met ervaring met deze meneer dit - dat helpt.

Verder pleit ik ook dat je aangifte doet, we hebben als vrouwen de mogelijkheid deze meneer te stoppen.

Laat je niet door leugens de mond snoeren: ook al is het jouw woord tegen het zijne, rechercheurs verhoren de verdachte en als ze dit kundig doen kan er gewoon een bekentenis uitrollen. (Soms van minder fraai allooi: "Die slet moet niet zeuren (= aangifte doen), ze droeg nota bene "geen boerka" en ik heb haar alleen maar xyz!!")
(Wat ik er van vind moge duidelijk zijn - maar de rechter kan dit zien als schuld bekennen. Dat verdachten sexueel gewld bagatelliseren is bekend en telt eerder als verzwaring dan als excuus.)

Maar er zijn een paar dingen die nuttig zijn om te weten als je aangifte gaat doen.
Ik heb ooit een uitgebreid verhaal van een politieman gehoord mbt aangifte seksueel geweld.
Omdat het al enige tijd terug is (= geen spoedactie nodig om een verkrachter, die zojuist heeft toegeslagen nu op te sporen) krijg je doorgaans eerst een oriënterend gesprek.
Er werken vrouelijke rechercheurs bij zedenzaken en doorgaans doen zij de aangifte opnemen.
Advies: vertel alles wat je weet. Al dan niet na een tijdje grondig van alles ordenen en nazoeken.
Ik ken een incestvrouw die door papa (huuu) mee op vakantie naar een hotel in Londen was genomen. Hoe het hotel heette wist ze niet meer, maar in de aangifte staat wel 'dat ik nog weet, dat het tapijt vaalrood was'.


En wat goed is om te weten: de functie van de aangifte is oa dat de ellendeling straf krijgt. Dus rechtszaak. En in een rechtsstaat krijgt hij een advocaat, die er op toe hoort te zien dat hij een eerlijk proces krijgt.

In de aangifte "moet" je bij iedere actie die je pleegde, de advocaat van de ellendeling geen ammunitie geven.
Deze zelfde vrouw heeft nadrukkelijk in de aangifte laten zetten, 'dat ze als een berg opzag tegen samen naar een hotel in het buitenland, maar dat het de man niet was om te weigeren, tegen te spreken, dus ging ze maar mee, met lood in de schoenen'.
(Valt er niets meer te rotzooien 'dat ze zelf wilde', want ze ging toch mee...?)
...en wees er op voorbereid dat de agente dit soort vragen zal stellen. Zie dat als hulp, niet als aanval.

Nu gaat het hier om een pensionhouder. Stel expliciet dat je vindt dat je paard elke dag verzorging/ beweging van jou nodig heeft. (Wegblijven na de eerste keer is geen optie.)
En :(:) benoem hoe moeilijk je het er mee had. (Daarom duurde het een tijd tot de aangifte.)
En benoem de persoon die jou vertelde 'dat jij niet de enige was'. Sowieso is dit een getuige die jouw feiten ondersteunt. Wellicht kan zij ook namen noemen.

En neem de tijd: een hele dag kan zomaar.
En plan die dag: 's'avonds bankhangen met een lieve vriendin, de volgende dag alleen een wandeling oid, geen lastige klussen.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 09-10-17 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14664
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:21

Goed zo, het begin is er! Je pikt het niet meer.
Stapt 2; hit it where it hurts! Ram je knie in zijn kruis als hij je aanraakt! Meen ik. En naar de politie gaan uiteraard.

Janneke2

Berichten: 22746
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:29

BarbaLala schreef:
Als de sodemieter naar de politie voor aangifte en ga langs de huisarts voor een doorverwijzing voor de psycholoog.
Dat je dit jezelf aan laat doen is niet gezond, een psycholoog kan je helpen meer jezelf te worden en dit te verwerken plus sterker te worden.
Succes!


Eh - dat je getroffen wordt door sexueel geweld is niet best voor je welzijn/ geestelijke gezondheid.

Maar wie getroffen wordt door geweld 'laat zich dit niet aandoen'.

Na traumaverwerking kun je je idd voelen 'ik ben mezelf weer', ipv al die overlevingsmechanismen. Dat voelt veel prettiger.

Sterker worden lijkt mij niet nodig. Een mens wordt niet getroffen door rotzakken vanwege zwakheid (was dat maar zo!).
Wel kan ik zeggen dat ik met veel plezier op mijn 22ste lessen karate en zelfverdediging heb gevolgd. Oefenen 'ik kan terugslaan' kan erg fijn voelen...!)

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:42

Racebeessie schreef:
Mijn ouders inlichten lijkt me overbodig, ik ben immers al 34 idd. Naar de politie gaan voelt kansloos omdat het mijn woord tegen de zijne is. Maar wellicht zijn er al vrouwen me voor geweest. Alleen nog wat angst om overheen te stappen want de stalhouder is een grote engerd. Vandaar mijn vraag of er meer mensen zijn.


Dat is het in dat soort situaties altijd! Maar de politie gaat jou echt wel serieus nemen hoor. Jij staat echt sterker dan hij in zo'n aangifteprocedure. Dus ik zou echt aangifte doen. Van daaruit kun je ook hulp krijgen en mochten er meer aangiftes tegen hem liggen heeft de politie ook een steeds sterkere zaak tegen de "beste" man.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:37

TS, stoer dat je dit gewoon plaatst. Ik begrijp heel goed dat je niet weet wat je hiermee aan moet.

Ik heb nog nooit zo een stalbaas meegemaakt, ik heb een grote mond, ben voor niemand bang, maar zou ook echt niet weten hoe ik zou reageren. Zeggen wat je zou moeten doen is zo makkelijk.

Ik denk echt dat je bij de politie kan informeren wat zij aanraden voor je werkelijk tot aangifte over gaat.

Ilse_Ven

Berichten: 156
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Nijmegen en Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:17

Allereerst: veel sterkte TS! Het lijkt me verschrikkelijk om te moeten meemaken wat jij hebt meegemaakt, en ik gun dit ook niemand anders. Het is daarom belangrijk om deze man zo snel mogelijk te laten stoppen en de gevolgen van zijn daden onder ogen laten komen, door inderdaad aangifte te gaan doen.

Mocht je last hebben met het verwerken van deze gebeurtenis kan ik, wat anderen ook al hebben gezegd, aanraden om eens te gaan praten met een psycholoog. Zij kunnen je echt verder helpen hiermee, en zo hoef je het ook niet in je eentje te verwerken :(:)

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:23

Heftig zeg! doe echt aangifte! hij heeft gewoon niet aan je te zitten!