Stalhouder met losse handjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Racebeessie
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 15:25

Ik heb de melding gedaan bij de politie en we bekijken om over te gaan tot aangifte. Komt wel heel wat bij kijken maar hopelijk is het t allemaal waard. Ik wil iedereen bedanken voor de reacties en pb's. Het heeft me zeker bemoedigd!

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:30

Heel goed! Ik ben trots op je!

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:04

Racebeessie schreef:
Ik heb de melding gedaan bij de politie en we bekijken om over te gaan tot aangifte. Komt wel heel wat bij kijken maar hopelijk is het t allemaal waard. Ik wil iedereen bedanken voor de reacties en pb's. Het heeft me zeker bemoedigd!

+:)+ +:)+ +:)+
Hartstikke goed...!!!

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 01:07

Goed van je! :) Nu de rest nog :)

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 01:10

Janneke2 schreef:
BarbaLala schreef:
Als de sodemieter naar de politie voor aangifte en ga langs de huisarts voor een doorverwijzing voor de psycholoog.
Dat je dit jezelf aan laat doen is niet gezond, een psycholoog kan je helpen meer jezelf te worden en dit te verwerken plus sterker te worden.
Succes!


Eh - dat je getroffen wordt door sexueel geweld is niet best voor je welzijn/ geestelijke gezondheid.

Maar wie getroffen wordt door geweld 'laat zich dit niet aandoen'.

Na traumaverwerking kun je je idd voelen 'ik ben mezelf weer', ipv al die overlevingsmechanismen. Dat voelt veel prettiger.

Sterker worden lijkt mij niet nodig. Een mens wordt niet getroffen door rotzakken vanwege zwakheid (was dat maar zo!).
Wel kan ik zeggen dat ik met veel plezier op mijn 22ste lessen karate en zelfverdediging heb gevolgd. Oefenen 'ik kan terugslaan' kan erg fijn voelen...!)


(Ik zou mijn post nog maar eens lezen want jouw reactie daarop slaat kant nog wal. Je hebt het over totaal andere zaken.)

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 01:22

Barbalala: je typt toch echt: ‘dat je jezelf dit aan laat doen’


Say what???

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:39

Bedoelt ze daar niet mee om er niet mee naar de politie te gaan en hulp te zoeken voor de verwerking?
Het staat er misschien wat ongelukkig, maar je kunt het op twee manieren opvatten.

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 10:16

Citaat:
Ik zou mijn post nog maar eens lezen want jouw reactie daarop slaat kant nog wal. Je hebt het over totaal andere zaken.


Eh - over welke zaken denk jij dan dat ik het heb...?
(Want ik heb jouw post een stuk of --tig keer gelezen. Dus nog een keertje extra gaat niet werken. Jij bent aan zet en nu graag inhoudelijk.)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70530
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 18:22

Ik verplaats dit topic naar Transport, afspraken en overige.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 00:31

Dankje PartoutZ, ik bedoelde inderdaad met dat ze dit zichzelf aandoet, dat zij degene is die zich zo laat behandelen door een man en vervolgens óók zelf degene is die hem er mee laat wegkomen.
Zo zonde!

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 00:43

BarbaLala schreef:
Dankje PartoutZ, ik bedoelde inderdaad met dat ze dit zichzelf aandoet, dat zij degene is die zich zo laat behandelen door een man en vervolgens óók zelf degene is die hem er mee laat wegkomen.
Zo zonde!


Wtf

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 00:51

BarbaLala schreef:
Dankje PartoutZ, ik bedoelde inderdaad met dat ze dit zichzelf aandoet, dat zij degene is die zich zo laat behandelen door een man en vervolgens óók zelf degene is die hem er mee laat wegkomen.
Zo zonde!


Google eens naar victim blaming, want dat is nu precies wat je aan het doen bent en dat is echt niet oké.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 01:55

Nee dat is het niet, dat is totaal wat anders. Die man is fout uiteraard, dat spreekt voor zich!
Ik zeg alleen dat het slachtoffer haar eigen aandeel niet moet vergeten als in: dat ze voor zichzelf verantwoordelijk is en dus als ze slim is, hier zsm werk van maakt, zowel qua aangifte als weerbaarheid mentaal etc.


Jammer dat er zo slecht wordt gelezen en er zoveel aannames worden gedaan.
Ik laat me daar niet voor lenen overigens.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110666
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 02:07

Ik heb het zelf ook (jarenlang) mee gemaakt met een eigenaar van mijn -toen- verzorgpony's.
Maar toen was ik 11 jaar en heel naief en dat lijkt me dus een andere situatie. Op die leeftijd kun je nog niet de verantwoordelijkheid nemen zoals iemand van 34 jaar dit kan.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 03:15

Racebeessie schreef:
Ik heb de melding gedaan bij de politie en we bekijken om over te gaan tot aangifte. Komt wel heel wat bij kijken maar hopelijk is het t allemaal waard. Ik wil iedereen bedanken voor de reacties en pb's. Het heeft me zeker bemoedigd!


Jee wat goed meid. Je bent niet alleen...en je kan het, wat er ook maar bij mag komen kijken. En dat vluchtig aanraken en arm om je heen slaan, je voelde al heel goed aan dat zijn bedoelingen niet zuiver waren. Je kan echt op je gevoel vertrouwen, want je had het bij het rechte eind!

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 06:31

Ik las laatst iets over de informatieve gesprekken bij de politie. Dit ging volgens mij wel een stap verder (verkrachting). Vrouwen lieten zich daarna afschrikken om aangifte te doen (ivm lichamelijk onderzoek ed).

Dus er waren meer slachtoffers dan aangiftes mede om deze reden.

Zonder aangifte = geen reactie van de politie.

Ik wil het je meegeven ivm een van de vorige reacties die je gaf (er komt wel veel bij kijken). als je de andere persoon meekrijgt om ook aangifte te doen is dat natuurlijk nog beter.

Niet bang voor hem proberen te zijn. Angst is een slechte raadgever. Ik wens je heel veel sterkte. Ik snap ook niet dat mensen in staat zijn om anderen zoiets aan te doen. Bah smeerlap.

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 06:34

Goed gedaan TS, is toch niet normaal.

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 07:00

BarbaLala schreef:
Nee dat is het niet, dat is totaal wat anders. Die man is fout uiteraard, dat spreekt voor zich!
Ik zeg alleen dat het slachtoffer haar eigen aandeel niet moet vergeten als in: dat ze voor zichzelf verantwoordelijk is en dus als ze slim is, hier zsm werk van maakt, zowel qua aangifte als weerbaarheid mentaal etc.

TS neemt verantwoordelijkheid op en onderneemt stappen. Ze heeft een oud-stalgenoot erover gesproken, heeft haar paard weggehaald, heeft hier een bericht geplaatst én is inmiddels naar de politie geweest. Mensen hebben voor zulke dingen soms / regelmatig wat extra steun nodig van anderen. Het is heel gemakkelijk gezegd: 'ga aangifte doen', 'neem je verantwoordelijkheid op', 'je hebt het zelf in de hand'... Maar zo eenvoudig is dat niet altijd, helaas.
Werken aan mentale weerbaarheid kan goed zijn, maar anderzijds is het niet omdat je mentaal weerbaar bent, dat zoiets je dan niet (meer / opnieuw) kan overkomen... Zoiets kan iedereen overkomen.

BarbaLala schreef:
Jammer dat er zo slecht wordt gelezen en er zoveel aannames worden gedaan.
Ik laat me daar niet voor lenen overigens.

Het feit dat verschillende mensen het anders lezen dan jij bedoelt, geeft denk ik aan dat het dan niet heel duidelijk is wat je bedoelt.

TS: ik vind het knap dat je stappen hebt ondernomen!
Veel sterkte en succes bij de verwerking van deze gebeurtenissen!

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 07:23

BarbaLala schreef:
Nee dat is het niet, dat is totaal wat anders. Die man is fout uiteraard, dat spreekt voor zich!
Ik zeg alleen dat het slachtoffer haar eigen aandeel niet moet vergeten als in: dat ze voor zichzelf verantwoordelijk is en dus als ze slim is, hier zsm werk van maakt, zowel qua aangifte als weerbaarheid mentaal etc.


Jammer dat er zo slecht wordt gelezen en er zoveel aannames worden gedaan.
Ik laat me daar niet voor lenen overigens.

ik zie het ook niet als victim blaming ik zie het juist als iemand in zijn/haar kracht zetten. Wij zijn namelijk de enige die hier iets aan kunnen doen door ZELF een grens te trekken in wat je accepteert.

Die persoon gaat heus niet veranderen tot dat wij dat zelf zeggen. Ik zie het als een aansporing om te groeien, nee zeggen mag. Kijk dat die stalhouder fout is, dat staat buiten alles om helemaal vast, dat het slachtoffer er niks aan KON doen omdat ze overwimpeld was of whatever staat ook helemaal vast. Het enige dat barbalala zegt is "accepteer het NIET" Groei, durf nee te zeggen desnoods met "geweld" en ik persoonlijk vind dat een hele, hele goede boodschap

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:24

Dankje Danzzz, voor de aanvulling. Dat was inderdaad exact mijn insteek! :)
Juist, Cayenne, dat bedoel ik ook. Wat ontzettend naar en traumatisch moet dat voor je zijn geweest overigens..

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:32

Iemand in zijn kracht zetten door iemand een klap om de oren te geven.
... tja..... heel soms kan dat helpen, maar meestal niet.

Tekst op een beeldscherm kun je niet 'in verbinding plaatsen'. Je kunt niet checken of overkomt wat je bedoelt.
Dus je kunt beter zeggen wat je bedoelt.
Ik leef met je mee... Het lijkt me beter dat...
ipv
Je doet dit jezelf aan.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Stalhouder met losse handjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:46

Vervelend voor je dat jij het zo opvat Senna21, maar je hoeft me echt niet te bemoederen over hoe ik anderen een hart onder de riem steek, dat kan ik prima zelf. ;)
Lijkt me ook onnodig om hier verder een discussie van te maken, het gaat om de TS tenslotte. :)