wat maakte het je dat je een paard/pony heb gekocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

wat maakte het je dat je een paard/pony heb gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 11:53

Ik zit zo in de twijfelmodus of ik wel of geen eigen paard/pony moet kopen. Verzorg momenteel een pony waar ik echt een klik mee heb en zit eraan te denken om de eigenaar aan te bieden hem over te nemen. zelf komt ze weinig en zit zelf te twijfelen of ze hem wilt verkopen. Echter zie ik alleen maar beren.. de kosten.. de tijd etcetc.. Ik kan de ene dag volmondig ja zeggen en de volgende dag denken... doe maar niet.. je zit er zo 15 jaar aan vast...

Finacieel is een paard echt best duur. Hij staat nu op een all incl stalling a 300 euro maar dan komt nog je les de hoefsmid tandarts entingen etc erbij en dan heb ik het nog niet over onvoorziene kosten dus gemiddeld is het zo 500 p mnd. Daarbij ga je toch 6a7 dan p week heen.
Het is dus echt heel wat. Paard aan huis is geen optie. en de plek waar hij nu staat is prima.. ik zou hem daar ook houden ook gezien de lesmogelijkheden, de afstand van huis etcetc

Wat maakte het voor jullie dat jullie besloten.. ik doe het??

Mijn twijfel is er steeds maar momenteel denk ik vakdrom het wel doen en dan het te gaan ervaren,maar toch is er nog steeds een dag in de week dat ik denk.. doe ik er verstandig aan en denk ik dit nu niet puur omdat ik weet dat mijn zorgpaardje mss verkocht gaat worden... andere dag denk ik.. nee het komt doordat ik dan zelf kan bepalen en beslissen wat ik met het dier wil...

pfff valt niet mee hoor

graag jullie ervaringen

Farome
Berichten: 683
Geregistreerd: 27-11-12

Re: wat maakte het je dat je een paard/pony heb gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:02

Het feit dat je alles zelf in de hand hebt, je kan natuurlijk niet voorkomen dat hij ziek wordt, maar wat je er dan mee doet kan je zelf bepalen.
En natuurlijk dat je nu het risico loopt dat hij verkocht wordt, of dat de eigenaresse besluit het alleen te doen. Dit is misschien niet van toepassing bij jou,
maar die bepaalde zekerheid, en alles zelf bepalen vond ik heel erg fijn.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70541
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:12