Coating trailerwand bladdert

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Coating trailerwand bladdert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 15:15

Een vraagje voor de trailer-experts en opknappers hier. Ik heb al heel wat topics doorgelezen, maar mijn specifieke probleem ben ik nog niet tegengekomen.
We hebben een tweepaards trailer staan, een Humbaur HP2000, en we zijn hem helemaal aan het nalopen en willen hem helemaal netjes maken.
Alles is helemaal in orde, op 1 ding na. De wanden zijn van hout met een kunststof laag erover, wat voor materiaal dit specifiek is weet ik niet, en kan ik ook nergens vinden helaas. Deze grijze kunststof laag is helaas op meerdere plakken gecraqueleerd en bladdert op sommige stukken. Het hout eronder is echter keihard, geen rotte zachte plekken.

Nu is mijn eerste vraag of iemand weet wat voor materiaal dit is?
Tweede vraag, is dit op te knappen? Aangezien de wanden verder prima zijn zou ik het erg zonde vinden deze te vervangen.

Ilse_Ven

Berichten: 156
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Nijmegen en Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:21

Heb je misschien een foto van de binnenkant van de trailer (en dus het materiaal ;) ) Dan is het misschien iets makkelijker om het probleem duidelijk te krijgen en op te lossen +:)+

Elegance
Berichten: 445
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Flevoland

Re: Coating trailerwand bladdert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:56

Waarschijnlijk is het een lichtgrijze trailer? Dit probleem ben ik vaker tegengekomen...

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Coating trailerwand bladdert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 16:08

Ja, het is een lichtgrijze trailer inderdaad.
Hier wat foto’s, de eerste 2 zijn hoe de gehele coating eruit ziet, de laatste 2 van de ergste plekken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elegance
Berichten: 445
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Flevoland

Re: Coating trailerwand bladdert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:11

Komt helaas vaker voor, een klant van ons had dit probleem enkele jaren geleden ook. Deze heeft het hout behandeld met Owatrol (vraag even bij de betere vakhandel) en dit ziet er na 2 jaar nog prima uit. Dit voorkomt dat de hele toplaag uiteindelijk weg raakt.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Coating trailerwand bladdert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 18:18

Owatrol ken ik wel, dat gebruik ik namelijk ook nogal eens in mijn werk (restauratie/conservatie, o.a. Antiek gietijzer en smeedijzer), wist niet dat het ook voor hout bestaat, maar ik ga het zeker navragen.

Vriendlief wil de wanden nog even helemaal nakijken, bij heel grondige inspectie blijkt namelijk toch dat onder de profielen wel wat mindere plekjes zitten.
De trailer moet verkocht worden, ik heb geen tweepaards meer nodig, maar we willen wel graag zeker weten wat we verkopen. Hij wil evt de wanden eerst vervangen door betonplex, maar of dat kostentechnisch handig is moet ik nog eens even bekijken. Overigens kunnen we dat prima zelf, ruimte, handigheid en werkmaterialen hebben we.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Coating trailerwand bladdert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:17

Zou er toch niet wat werking zijn in de wand? Misschien kun je een vochtmeeting laten doen?

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:49

Supertje schreef:
Owatrol ken ik wel, dat gebruik ik namelijk ook nogal eens in mijn werk (restauratie/conservatie, o.a. Antiek gietijzer en smeedijzer), wist niet dat het ook voor hout bestaat, maar ik ga het zeker navragen.

Vriendlief wil de wanden nog even helemaal nakijken, bij heel grondige inspectie blijkt namelijk toch dat onder de profielen wel wat mindere plekjes zitten.
De trailer moet verkocht worden, ik heb geen tweepaards meer nodig, maar we willen wel graag zeker weten wat we verkopen. Hij wil evt de wanden eerst vervangen door betonplex, maar of dat kostentechnisch handig is moet ik nog eens even bekijken. Overigens kunnen we dat prima zelf, ruimte, handigheid en werkmaterialen hebben we.

Ik denk niet dat het uit kan om 'm op te knappen. Als de trailer in de basis goed is en de wanden niet doorgerot, zou ik niet gaan vervangen. Kun je beter iets minder krijgen voor je trailer en er gewoon bij vertellen waar de aandachtspuntjes zitten, dan dat je een hoop werk gaat verzetten voor de paar honderd euro die je er dan meer voor vangt.

Wat je beschrijft klinkt niet als een rotte of onveilige trailer. Waarom dan een trailer volledig renoveren, aan kosten die je niet terug krijgt bj verkoop.